Ryzen 5 7500 F Vs İntel Ultra 5 245 Kf Li Sistemlerden Hangisi Tercih Edilmeli?

Evet hocam ben de dünden beri bakıyorum direk 245k ile 7500f'i karşılaştıran bir video göremedim, genelde 9600x ile karşılaştırılıyor. 7500f'in karşılaştırma videoları 225f ile. Aynı zamanda dünden beri bu konuda hem bu forumda hem de diğer forumlarda çok fazla yorum okudum geneli 7500f'in daha iyi bir tercih olduğunu söylüyorlardı. Hem ölü soket olmadığı için hem de rekabetçi oyunlar da daha fazla fps verdiği için. Ama ben de sizin gibi düşünmeye başladım. Zaten alırsam en az 2-3 sene dokunmam upgrade gibi bir derdim olmayacak ki 7500f alırsam 2-3 sene sonra onu da upgrade ederken anakart değişmek gerekebilir.

Ben de 245kf'in biraz sıcak bir işlemci olduğunu okudum. Oraya bakmak lazım ama thermalright özelleştirme seçenekleri arasında yok, sistemi aldıktan sonra sanırım almak gerekecek. Akım korumalı priz ile kullanabileceksek fazeon kısa vadede işimi çözer. Anakart için ne diyorsunuz, onu upgrade etmek gerekir mi?
Ya kim ölü soket diyor onu anlamadım daha bir kaç ay öncr yeni işlemci çıktı bu sokete bu işlemciyi 3 sene kullansan 3 sene sonra 270 plus gecsen onuda uzun süre kullanırsın am5 kaç nesil daha devam edecek kim veriyor o garantiyi
Edit: kaldı ki 7500f 245k dan iyi diyenlerin tamamı fanboydur.
 
Ya kim ölü soket diyor onu anlamadım daha bir kaç ay öncr yeni işlemci çıktı bu sokete bu işlemciyi 3 sene kullansan 3 sene sonra 270 plus gecsen onuda uzun süre kullanırsın am5 kaç nesil daha devam edecek kim veriyor o garantiyi
Edit: kaldı ki 7500f 245k dan iyi diyenlerin tamamı fanboydur.
Valla genel o şekilde yazıyorlardı hatta bu forumda başka başlıklarda sık sık gördüğüm bir yorumdu ama o da yanlış demek ki. Bildiğim kadarıyla AM5 2027 sonuna kadar kullanılacak, yeni soket çıkarılmayacak ama o da 1,5 sene demek. 2028'de yeni soket çıkarırlar haliyle bu noktada tam şu anda sistem alacak bir insan için soket anlamında bir farkı kalmıyor gibi geldi bana. am6 çıktığında am5 anakarta yeni işlemci takmakla dediğiniz üzere bu anakart yapısına 270 plus takmak arasında fark kalmayacak. Teşekkürler hocam karar vermeme yardımcı oldunuz, eğer stok tükenmezse vatandakini alacağım. Bu sistemi gidip mağazadan alabilir miyiz yoksa internete mahkum muyuz?
 
Sağolun hocam, n11'deki sistemi aldıysanız denediniz mi, performansı nasıl? Değiştirdiğiniz parça oldu mu yoksa aldığınız gibi kullanıyor musunuz? Özellikle PSU konusunda baya soru işareti mevcut. Bir de hem bu sistem hem de n11'deki sistem aynı anda önünüzde olsaydı yine n11'deki GG sistemini tercih ederdiniz? Sanırım o 66k idi, vatandaki 58k ve 10k'ya 16gb ram ekleyince 68k yapıyor o da.


Hocam tam olarak ne için söylediniz? 245kf işlemci 7500f'den daha iyi olduğu için mi yoksa bileşenler daha iyi olduğu için mi? GG'nin sisteminde b850 kullanılmış, vatandakinde daha giriş seviye bir anakart var mesela. Tam olarak ne için böyle söylediniz?
Hocam eğer para sorunum olmasa ben vatandakini alirdim 245kf her türlü benim işimi görür, ilerde r7 7800x3d grcmeyi plabliyorum da cok ilerdeki surec o. N11deki gg sistemini alma nedenim axess kartim olmasi direkt 9taksit yapmasiydi. Henüz aktif olarak kullanmadım sistemi. Sadece kurdum ve furmark testlerini falan yaptim herhangi bir sorunu yok. Tek sorun var kasada pwm ayari olmadigi icin kasanin kendi takili olan 3 fani sabit hızla donuyor bu yuzden normale gore sesi yüksek onun icinde 300 liraya dönüştürücü alip takmak gerekiyor. Başka problem görmedim suanlik.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Benim psu zaten 850w, degistirme gereği duymam. Suan akim korumali priz aldim. Değiştirmeye gerek olacağını düşünmüyorum pek acikcasi
 
Hocam eğer para sorunum olmasa ben vatandakini alirdim 245kf her türlü benim işimi görür, ilerde r7 7800x3d grcmeyi plabliyorum da cok ilerdeki surec o. N11deki gg sistemini alma nedenim axess kartim olmasi direkt 9taksit yapmasiydi. Henüz aktif olarak kullanmadım sistemi. Sadece kurdum ve furmark testlerini falan yaptim herhangi bir sorunu yok. Tek sorun var kasada pwm ayari olmadigi icin kasanin kendi takili olan 3 fani sabit hızla donuyor bu yuzden normale gore sesi yüksek onun icinde 300 liraya dönüştürücü alip takmak gerekiyor. Başka problem görmedim suanlik.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Benim psu zaten 850w, degistirme gereği duymam. Suan akim korumali priz aldim. Değiştirmeye gerek olacağını düşünmüyorum pek acikcasi
Dönüştürücü meselesini ilk defa duydum, bunu bilmiyordum. Bu konu hakkında nasıl bilgi alabilirim bir youtube rehber videosu vs var mıdır? Akım korumalı priz alırsak içimiz rahat aigo psu'yu kullanabilir miyiz? Teşekkürler bu arada hocam şu an için taksit konusunda pek sıkıntım yok o yüzden o zaman vatandakini yöneleceğim gibi duruyor. Peki vatandaki alsaydınız hemen 32gb güncelleme yapar mıydınız yoksa 16gb bir süre kullanır mıydınız?
 
Hocam eğer para sorunum olmasa ben vatandakini alirdim 245kf her türlü benim işimi görür, ilerde r7 7800x3d grcmeyi plabliyorum da cok ilerdeki surec o. N11deki gg sistemini alma nedenim axess kartim olmasi direkt 9taksit yapmasiydi. Henüz aktif olarak kullanmadım sistemi. Sadece kurdum ve furmark testlerini falan yaptim herhangi bir sorunu yok. Tek sorun var kasada pwm ayari olmadigi icin kasanin kendi takili olan 3 fani sabit hızla donuyor bu yuzden normale gore sesi yüksek onun icinde 300 liraya dönüştürücü alip takmak gerekiyor. Başka problem görmedim suanlik.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Benim psu zaten 850w, degistirme gereği duymam. Suan akim korumali priz aldim. Değiştirmeye gerek olacağını düşünmüyorum pek acikcasi
Soket olayı da şu am5 soketler 2029a kadar kesintisiz kullanılacağı açıklandı. Yani 2029da islemci degistirmek istesem amd oldugu icin rahatça yeni bir sey alip takabilirim ama intelin zaten bu yil yeni soket çıkaracağı söyleniyor yani 3 4 yil sonra islemci degistirmek istersen anakarti da degistirmen gerekecek. Uzun ömürlü dediğimiz mantik o. 245kf bana yeter değiştirmem dersen, para sorunun da yoksa vatandaki mantikli. Taksit İmkanı istiyorsan axess kartın varsa 9 taksit oldugu icin düşünülebilir. Ve açıkça dürüst olmak gerekirse benim direkt nakit param olsaydı 5070 sistem bakmazdım. Zaten 5070 fiyatlari 57 58bin. İnce hesapta gaming gecesinde rx9070xtli sistemi 58e satiyorlar. Onu alirdim kesin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Dönüştürücü meselesini ilk defa duydum, bunu bilmiyordum. Bu konu hakkında nasıl bilgi alabilirim bir youtube rehber videosu vs var mıdır? Akım korumalı priz alırsak içimiz rahat aigo psu'yu kullanabilir miyiz? Teşekkürler bu arada hocam şu an için taksit konusunda pek sıkıntım yok o yüzden o zaman vatandakini yöneleceğim gibi duruyor. Peki vatandaki alsaydınız hemen 32gb güncelleme yapar mıydınız yoksa 16gb bir süre kullanır mıydınız?
Aigonun kasadaki fanlari 3 pinli, yani hiz ayari yok. Sabit 1250rpmde donuyor. Burdan soedugumda fanlara pwm donusrucu almami veya direkt fanlari degistirmemi onerdiler. Bende ugrasmak istemesigim ve ses beni etkilemesigi icin yapmadım. Ayar yapmak icin yapmak için pwm dönüştürücü diye arat direkt aigo satiyor zaten. Ve ram epey onemli, para sorunum yoksa hemen yapardım. Gerçek anlamda fps etkiliyo
 
Son düzenleme:
Intel'in UE oyunlarındaki sorunlarını da unutmamak lazım. Şu an UE ile çıkmış Delta Force (optimizasyonu iyi) oyunda FPS'im bok gibi diyenlerin %80'i Intel işlemci kullananlar. Bunun 500 yanıtlı tartılışılmış konuları var. Intel ve UE motoru uyumlu çalışmıyor. Intel ve Epic Games'in oturup bunu çözmesi gerekiyor, ama kimse de uğraşmıyor. Konudaki Intel ile geldim Intel ile giderim arkadaşını ciddiye almayın.

Ben de olsam 7500F 9070 XT bir sistem alır yoluma bakardım.

Intel yeni fabrika oluştursa da açıkçası 10-15 sene bir bok yapacak gibi bir hava vermiyor. Yerelde Vatan, İtopya ve Monster'a kapağı atmışlar. Sürekli millete uygun diye sorunlarla dolu bu işlemcileri kitliyorlar.

Intel'i bütçeniz hiç yoksa ₺35K falan ancak öneririm ki dün önerdim. AMD işlemci alternatifiniz varsa Intel'e bulaşılmaz. Yukarıdaki oyunlardaki hataları detaylı araştırırsanız bulursunuz. Sektör artık UE oyunlarıyla dolu, oyun için Intel bu sorunu çözmediği sürece isterse 240 L3 önbellekli işlemci getirsin.
 
Son düzenleme:
Intel, amd karsilastirmasini pek umursamam ama rx9070xt sistem işine katılıyorum. Eger ince hesapta, kampanyada falan vatandakiylr ayni fiyata geliyor. 58bin. Taksit sorunum olmasa direkt alir gecerim
 
Soket olayı da şu am5 soketler 2029a kadar kesintisiz kullanılacağı açıklandı. Yani 2029da islemci degistirmek istesem amd oldugu icin rahatça yeni bir sey alip takabilirim ama intelin zaten bu yil yeni soket çıkaracağı söyleniyor yani 3 4 yil sonra islemci degistirmek istersen anakarti da degistirmen gerekecek. Uzun ömürlü dediğimiz mantik o. 245kf bana yeter değiştirmem dersen, para sorunun da yoksa vatandaki mantikli. Taksit İmkanı istiyorsan axess kartın varsa 9 taksit oldugu icin düşünülebilir. Ve açıkça dürüst olmak gerekirse benim direkt nakit param olsaydı 5070 sistem bakmazdım. Zaten 5070 fiyatlari 57 58bin. İnce hesapta gaming gecesinde rx9070xtli sistemi 58e satiyorlar. Onu alirdim kesin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Aigonun kasadaki fanlari 3 pinli, yani hiz ayari yok. Sabit 1250rpmde donuyor. Onu ayar yapmak icin yapmak için pwm dönüştürücü diye arat direkt aigo satiyor zaten. Ve ram epey onemli, para sorunum yoksa hemen yapardım. Gerçek anlamda fps etkiliyo
Teşekkürler hocam valla çok fazla yardımcı oldunuz. 9070xt, 5070ti muadili olduğu için tercih sebebi değil mi? Eskiden gelen alışkanlık galiba amd ekran kartlarına nedense çok sıcak bakamıyorum. Bir de biraz yapay zeka modellerinin yerelde çalıştırılmasına özellikle görüntü oluşturulanlarına ilgi duyuyorum. Sanırım bunu yapabilmek için sadece nvidia bir ekran kartı gerekiyor değil mi?


Intel'in UE oyunlarındaki sorunlarını da unutmamak lazım. Şu an UE ile çıkmış Delta Force (optimizasyonu iyi) oyunda FPS'im bok gibi diyenlerin %80'i Intel işlemci kullananlar. Bunun 500 yanıtlı tartılışılmış konuları var. Intel ve UE motoru uyumlu çalışmıyor. Intel ve Epic Games'in oturup bunu çözmesi gerekiyor, ama kimse de uğraşmıyor. Konudaki Intel ile geldim Intel ile giderim arkadaşını ciddiye almayın.

Ben de olsam 7500F 9070 XT bir sistem alır yoluma bakardım.

Intel yeni fabrika oluştursa da açıkçası 10-15 sene bir bok yapacak gibi bir hava vermiyor. Yerelde Vatan, İtopya ve Monster'a kapağı atmışlar. Sürekli millete uygun diye sorunlarla dolu bu işlemcileri kitliyorlar.
Hocam bu UE oyunlarındaki intel fps düşüşü meselesini de ilk defa duydum. Konu yazılımsalsa çözülemez mi? Bir de şimdi üstün körü bakınca biraz i serisi işlemcilerde çoğunlukla görüldüğünü gördüm, ultra serisinde de var mı bu durum?
 
Bütçen nereye kadar çıkıyor bilmiyorum. Mesela bunu bu haliyle alıp, sistemdeki bellekten bir tane daha alınabilir.
 
Valla genel o şekilde yazıyorlardı hatta bu forumda başka başlıklarda sık sık gördüğüm bir yorumdu ama o da yanlış demek ki. Bildiğim kadarıyla AM5 2027 sonuna kadar kullanılacak, yeni soket çıkarılmayacak ama o da 1,5 sene demek. 2028'de yeni soket çıkarırlar haliyle bu noktada tam şu anda sistem alacak bir insan için soket anlamında bir farkı kalmıyor gibi geldi bana. am6 çıktığında am5 anakarta yeni işlemci takmakla dediğiniz üzere bu anakart yapısına 270 plus takmak arasında fark kalmayacak. Teşekkürler hocam karar vermeme yardımcı oldunuz, eğer stok tükenmezse vatandakini alacağım. Bu sistemi gidip mağazadan alabilir miyiz yoksa internete mahkum muyuz?
İnternetten alıp mağazada birleştirilebiliyor diye biliyorum.
 
Teşekkürler hocam valla çok fazla yardımcı oldunuz. 9070xt, 5070ti muadili olduğu için tercih sebebi değil mi? Eskiden gelen alışkanlık galiba amd ekran kartlarına nedense çok sıcak bakamıyorum. Bir de biraz yapay zeka modellerinin yerelde çalıştırılmasına özellikle görüntü oluşturulanlarına ilgi duyuyorum. Sanırım bunu yapabilmek için sadece nvidia bir ekran kartı gerekiyor değil mi?



Hocam bu UE oyunlarındaki intel fps düşüşü meselesini de ilk defa duydum. Konu yazılımsalsa çözülemez mi? Bir de şimdi üstün körü bakınca biraz i serisi işlemcilerde çoğunlukla görüldüğünü gördüm, ultra serisinde de var mı bu durum?
Yazılımsal değil işte bayağı tartışmalar var. UE'nin bazı sistemleri AMD işlemcilerde daha iyi çalışıyor. O sisteme ya Intel ayak uyduracak ya da bir ara yol bulup çözecekler. Çok fazla çok oyunculu UE oyunu oynuyorum. Intel'i gömmek falan için demiyorum, ama sürekli optimizasyon berbat diye ağlayan yabancıların %90 Intel işlemci kullanıyor.

Motorun da sorunları var. Ama bu sorunlar daha çok Intel'de yaşanıyor. AMD ekran kartlarında sorunlar gibi net çözümleri yok. BIOS güncellemek, frekansları olduğundan düşükte tutmak (yüksek işlemci frekansların oyunlarda çok avantajı olmadığını söyleyebilirim) vb. çözümler var. Ama çoğu zaman bu çözümler de işe yaramıyor.

Ben Delta Force 2-3 ay oynadım. Son aylarında bile optimizasyon konusunda Intel sistemlerini belirterek insanlar mımızlanıyordu. Çoğu DDR5 iyi sisteme sahipti. Ben de 5700X ve 4060 vardı yani.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Son olarak 9070 XT uygunsa, ben İncehesap'daki 9070 XT sistemleri düşük fiyatla sıralayıp, anakart vb. tercihleri iyileştirip bir de onların meşhur Patriot belleğini (CL30 6000 MHz) almanızı öneririm. İleride yanına bir bellek eklersiniz. Anakart da sağlam olunca X3D bir işlemciye geçişinizin de önü açılır.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,039
Mesajlar
11,083,630
Üyeler
198,229
Son üye
treckery
Geri
Top