Cachyos Vs Windows 11 Karşılaştırmalı Oyun Testi Steam Epic

öyle diyemezde dese bile zararlı çıkar anlaşma yakın zamanda olur inş.
Hikaye beyler boyle bi dunya yok linux dünyanın sonuna kadar suanki oldugu konumda yani sadece gurmelerin kullanacagı bir işletim sistemi olarak kalacak. Microsoft gibi bir şirket yedirmez ekmeğini.
 
Şu adamın %1 FPS videolarını sürekli görmeye başladım ve pek anladığım bi mevzu değil, olayı ne bunun hocam biliyor musunuz ?

Oyun performansında en çok kafa karıştıran ama aslında en önemli değerlerden biri olan %1 Low FPS (veya 1% Low), oyunun "akıcılık hissini" belirleyen en kritik metriktir.Oyun oynarken anlık olarak gördüğün FPS (saniye başına kare hızı) sürekli değişir. %1 Low FPS, bir oyun oturumu boyunca kaydedilen tüm karelerin en yavaş %1'lik kısmının ortalamasıdır. Birçok oyuncu sadece "Ortalama FPS" değerine bakar (örneğin 150 FPS). Ancak ortalama FPS sana oyunun nasıl hissettirdiğini söylemez.Oyunun ortalamada 150 FPS veriyor olabilir. Ancak eğer %1 Low değerin 30 FPS ise, o oyun sana sürekli "takılıyor", "anlık donuyor" veya "kasıyormuş" gibi gelir.%1 Low değeri, ortalama FPS değerine ne kadar yakınsa, oyun deneyimin o kadar pürüzsüz ve takılmasızdır. Eğer bu değer düşükse, ciddi "stuttering" (anlık takılma) yaşıyorsun demektir.Ortalama FPS: Ekran kartının ham gücünü gösterir.%1 Low FPS: Sistemin stabilitesini kararlılığını gösterir.%1 Low değeri ne kadar yüksekse o kadar takılmadan oynuyorsun demektir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hikaye beyler boyle bi dunya yok linux dünyanın sonuna kadar suanki oldugu konumda yani sadece gurmelerin kullanacagı bir işletim sistemi olarak kalacak. Microsoft gibi bir şirket yedirmez ekmeğini.
Tabi ki yedirmemeye çalışır. Microsoftun anlaşmaları var yoksa çoktan tarih olmuştu. Bir de insanların alışkanlıkları var çoğu insanda alıştığı gibi olsun ister bir sebebi de bu. Yanılıyorsun şuan ki olduğu konumda değil zaten olduğu konumda da kalmayacak gitgide daha iyi oluyor. Hiçbir anlaşma yatırım olmamasına rağmen anti cheat özellikli oyunlar hariç hepsi çalışıyor. Bir de anlaşma yatırım aldığını düşün ve valve steamos çıkarıyor yakında ve baskı yapıyor bu yüzden oyun üreticilerine artık bu noktaya geldi. Ayrıca bunun dışında her şey de linux üstün. Herşeyin alternatifi var ve bir sürü dağıtım var sana uyanı seçmen için. Hatta teknoloji bilgin yüksekse yapamayacağın şey yok.
 
Son düzenleme:
Oyun performansında en çok kafa karıştıran ama aslında en önemli değerlerden biri olan %1 Low FPS (veya 1% Low), oyunun "akıcılık hissini" belirleyen en kritik metriktir.Oyun oynarken anlık olarak gördüğün FPS (saniye başına kare hızı) sürekli değişir. %1 Low FPS, bir oyun oturumu boyunca kaydedilen tüm karelerin en yavaş %1'lik kısmının ortalamasıdır. Birçok oyuncu sadece "Ortalama FPS" değerine bakar (örneğin 150 FPS). Ancak ortalama FPS sana oyunun nasıl hissettirdiğini söylemez.Oyunun ortalamada 150 FPS veriyor olabilir. Ancak eğer %1 Low değerin 30 FPS ise, o oyun sana sürekli "takılıyor", "anlık donuyor" veya "kasıyormuş" gibi gelir.%1 Low değeri, ortalama FPS değerine ne kadar yakınsa, oyun deneyimin o kadar pürüzsüz ve takılmasızdır. Eğer bu değer düşükse, ciddi "stuttering" (anlık takılma) yaşıyorsun demektir.Ortalama FPS: Ekran kartının ham gücünü gösterir.%1 Low FPS: Sistemin stabilitesini kararlılığını gösterir.%1 Low değeri ne kadar yüksekse o kadar takılmadan oynuyorsun demektir.
Hocam teşekkür ederim açıkladığınız için ama %1 FPS'in ne olduğunu biliyorum. Bu adam FPS sabitleyince %1 FPS de artıyor 1:1 oranda oluyor, nasıl yaptığını ve mantığını anlayamadım. 120FPS sabitleyince %1 FPS de 120 oluyor.
 
Hikaye beyler boyle bi dunya yok linux dünyanın sonuna kadar suanki oldugu konumda yani sadece gurmelerin kullanacagı bir işletim sistemi olarak kalacak. Microsoft gibi bir şirket yedirmez ekmeğini.
Hiçbir özellik getiremeyen getirse bile sürekli sistemleri bozan Windows mu ayakta kalacak yani ? :D yanılıyorsunuz.
 
Hocam teşekkür ederim açıkladığınız için ama %1 FPS'in ne olduğunu biliyorum. Bu adam FPS sabitleyince %1 FPS de artıyor 1:1 oranda oluyor, nasıl yaptığını ve mantığını anlayamadım. 120FPS sabitleyince %1 FPS de 120 oluyor.
Rica ederim. Bunun olayı ne diye sorduğun için ne olduğunu açıkladım. Fps i 120 fps e sabitlediğinde (V-Sync, G-Sync veya oyun içi FPS kısıtlayıcı kullanarak) %1 Low FPS değerinin de teorik olarak 120 FPS'e yaklaşması beklenir. FPS Sabitlemek Neyi Değiştirir? FPS sabitleme donanımınızın kapasitesinin tamamını kullanmasını engeller. Ekran kartı 120 kareyi oluşturduktan sonra bir sonraki kareyi hazırlamak için beklemeye başlar. Bu sistem üzerindeki yükü azaltır ve işlemci ekran kartı arasındaki kararlılığı artırır. İdeal bir sistemde FPS'i 120'ye sabitlediğin de kare süreleri eşitlenir. Fps sabitlemenin asıl amacı sadece sayıya odaklanmak değil her karenin ekrana gelme süresini sabit tutmaktır. Kısaca bunu kusursuz akıcılıkta oyun oynamak için yapıyor ama düşük sistemlerde olmaz yapamazsın işlemci ve ekran kartının iyi olması ramlerin frekanslarının yüksek olması ve dual channel kullanman lazım. FPS'i 120'ye sabitlemek, %1 Low değerini yükseltmek ve stabil hale getirmek için en etkili yöntemlerden biridir.
 
Steam oyun üreticilerine ciddi baskı yapıyor. Kendi işletim sistemi Steamos ta Linux tabanlı. Linux tarafında sadece oyun konusu kalmıştı o da halloldu videomu izlediysen yada izlersen göreceksin sadece anti cheat özellikli oyunlar oynanmıyor diğer her şey oynanıyor çalışıyor hemde windows oyunları bile eski dos oyunları bile
Kernel level anti-cheat tabanlı oyunlar bence gizlilik ve insan haklarına hakaretten başka bir şey değildir, bu tür oyunları asla oynamamaya çalışıyorum oynamam gerekiyorsa da bir sandbox'ın içerisinde oynuyorum.

Örnek vermek gerekirse The Finals, deli gibi oynuyorum ama Proton üzerinde (eskiden VM üzerinden oynardım), hiçbir zaman ana işletim sisteminin root iznini kimseye vermekten yana değilim. Bir oyun ya da uygulama sistemimin tamamına erişim izni isteyememeli kendisini kullanmak istediğim için.
 
Hiçbir özellik getiremeyen getirse bile sürekli sistemleri bozan Windows mu ayakta kalacak yani ? :D yanılıyorsunuz.
Kendi updateleri ile sistemi bozan windows 11 in ayakta kalma sebebi anlaşmalar alışkanlıklar ve windows tabanlı yazılımlar kullananlar mecbur zorunlu olduğu için bunlar olmazsa ayakta kalamazdı zaten
 
düşük sistemlere kurulabilir mi hocam ?
sadece film izleme sitelerine girecek bir bilgisayar icin bu uygun olur mu özellikle reklam engelleme programlarında sorun yasamayacagım bir os arıyorum.
 
Faceit geldiği gibi geçicem de olmuyor işte mecbur :D
 
Kernel level anti-cheat tabanlı oyunlar bence gizlilik ve insan haklarına hakaretten başka bir şey değildir, bu tür oyunları asla oynamamaya çalışıyorum oynamam gerekiyorsa da bir sandbox'ın içerisinde oynuyorum.

Örnek vermek gerekirse The Finals, deli gibi oynuyorum ama Proton üzerinde (eskiden VM üzerinden oynardım), hiçbir zaman ana işletim sisteminin root iznini kimseye vermekten yana değilim. Bir oyun ya da uygulama sistemimin tamamına erişim izni isteyememeli kendisini kullanmak istediğim için.
Sana katılıyorum amaçları o zaten. İşte bu sebeplerden linux dünyası bunu kabul etmediğinden senle benle aynı şeyleri düşündüklerinden izin vermiyorlar yoksa çalışmıyor değil yapılmıyor değil istemiyorlar izin vermiyorlar kernel seviyesinde olmasına gizlilik insan hakları vs gibi konulardan dolayı.
 
düşük sistemlere kurulabilir mi hocam ?
sadece film izleme sitelerine girecek bir bilgisayar icin bu uygun olur mu özellikle reklam engelleme programlarında sorun yasamayacagım bir os arıyorum.
Kesinlikle düşük sistemlerde çok hızlı çalışır. Çok eskiyse sisteminiz antiX Linux dünyadaki en hızlı işletim sistemidir. Cachyos ta çok hızlıdır. Çok rahatlıkla kurabilirsin windowstan geçersen eşekten inip ata binmiş gibi hissedersin. Videolarımı izleyip karar verebilirsin.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,726
Mesajlar
11,080,325
Üyeler
198,182
Son üye
celeste
Geri
Top