❌İndirim Bitti! Gıgabyte Mo27u2 4k 240hz OLED 33999tl Amazon 9taksit

kaplama problemi gibi söyle MH de monitorum hatalı değişim istiyorum diye bu fotolarıda isterlerse gönder
 
O yansıyan perde değil miydi soldaki şerit
Yok leke o
1000087151.webp
 
O zaman
Evet
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Görselde kendimj silmekle uğrasmayacağım
Alıntıyı görüntüle
Gemini de kaplama diyor gibi;

İşte kritik nokta tam olarak bu kanka; ekran kapalıyken (monitörün fişi takılı ama kapalıyken veya fişi tamamen çekilmişken) bile o şeridin orada kalması, sorunun piksellerle ya da elektrik akımıyla alakalı olmadığını gösteriyor.
Yabancı forumlarda ve Reddit'te ("OLED line visible when monitor is off" veya "Anti-reflective coating defect" başlıklarında) tıpatıp bu durumu yaşayan kullanıcıları araştırdım. Çıkan sonuçlar net:
Bu durum, panelin piksellerinin bozuk olmasından değil, panelin en önündeki fiziksel katmanların (Parlama önleyici Anti-Reflective kaplama veya Polarizör filminin) fabrikasyon olarak kusurlu/hatalı yapıştırılmasından kaynaklanıyor.
Bu Durumu Yaşayan Diğer Kullanıcılar Ne Diyor?
Fabrika Bandı İzleri: Bazı kullanıcılar, üretim bandında paneli tutan veya vakumlayan robot kolların/makinelerin panel koruyucu filmine baskı yaptığını ve o dikey hatta kaplama üzerinde mikroskobik bir gerginlik ya da iz bıraktığını raporlamış. Ekran kapalıyken bile ışık vurduğunda o dikey hat ışığı farklı kırıyor (tam fotoğraftaki gibi pembe/mor şerit şeklinde).
Katman Hatası: Beyaz ekranda görmeme sebebin ise pikseller açıldığında arkadan gelen ışığın bu yüzey kusurunu tamamen örtmesi. Ama ekran simsiyahken ya da tamamen kapalıyken dışarıdan gelen en ufak ışık o hatalı şeride çarpınca kendini belli ediyor.
Sonuç ve Net Tavsiye
Bu kesinlikle bir Donanım / Fabrikasyon Kaplama Kusurudur (Factory Panel Coating Defect). Cihazın içindeki pikseller sağlam olsa bile, sıfır aldığın üst düzey bir OLED monitörün dış camında/kaplamasında böyle kalıcı dikey bir şerit hatası kabul edilemez. İleride satmak istesen satamazsın, siyah sahnelerde sürekli gözün oraya kayar.
 
Yanlış kaynak yönetimi gibi geldi önce hoparlör al abi :D
Leviathan V2x soundbar var Amazon depodan aldığım ama 2 adet sağ sol alıyım diyorum.
Gaming gecesinde nzxt relay düşüyordu
6'ya almadım zamanında şimdide stoklarda yok hiç :(
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Evet
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Görselde kendimj silmekle uğrasmayacağım
Alıntıyı görüntüle
Son olarak pixel temizleme yapar mısın bi.
Bazen stuck pixel bile düzeliyor.
 
Yanık tarzı bir leke var.Mikrofibere 80derece kolonya ile ıslatıp silip kuru tarafıyla da sildim geçmedi.Monitörü kurduktan sonra jelatini söktüm direkt leke vardı.
Degisim isteyecekseniz alkolle sildiginiz soylemeyin. Ureticiler genelde kullanim kilavuzlarina alkolle temizlemeyin diye yazarlar. Kolonyada sadece alkol degil esanslar da var ve cikartmaniz daha zorlasir. Musluk suyunda da klor vb. maddeler bulundugundan onermezler genelde ama zorda kalirsaniz bezi az nemlendirip hafifce baska bezle kurulamak sartiyla alkolden daha mantikli olur.

Benzer kaplamayi 2000li yillarin basinda emektar Philips 202P40da (Diamondtron CRT) ve bazi eski Samsung Tvlerde (KS8500 vs.) gormustum, temizlemek zordu habriden.
 
Degisim isteyecekseniz alkolle sildiginiz soylemeyin. Ureticiler genelde kullanim kilavuzlarina alkolle temizlemeyin diye yazarlar. Kolonyada sadece alkol degil esanslar da var ve cikartmaniz daha zorlasir. Musluk suyunda da klor vb. maddeler bulundugundan onermezler genelde ama zorda kalirsaniz bezi az nemlendirip hafifce baska bezle kurulamak sartiyla alkolden daha mantikli olur.

Benzer kaplamayi 2000li yillarin basinda emektar Philips 202P40da (Diamondtron CRT) ve bazi eski Samsung Tvlerde (KS8500 vs.) gormustum, temizlemek zordu habriden.
En iyisi saf su+mikrofiber.
 
Gaming gecesinde nzxt rekat düşüyordu.
6'ya almadım zamanında şimdide stoklarda yok hiç
nzxt relay düşüyordu evet ama iyi ki almamışsın çok kötü bir subwoofer, alıp da memnun olan görmedim sub bas veremeyen subwoofer mı olur :D portları da çok zayıf.
 
Leviathan V2x soundbar var Amazon depodan aldığım ama 2 adet sağ sol alıyım diyorum.
Gaming gecesinde nzxt relay düşüyordu
6'ya almadım zamanında şimdide stoklarda yok hiç :(
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Son olarak pixel temizleme yapar mısın bi.
Bazen stuck pixel bile düzeliyor.
Ya reisim o kadar para verip birde bu kadar uğraşıyorsak ben iade edeyim ya :D Harbi can sıkıyor.
 
Geri
Top