Sıvı Soğutma Pompa Hızı.

fRoxy0

80+
Katılım
27 Ağustos 2020
Mesajlar
369
Reaksiyon skoru
114
LE360 V2 yeni aldım sıcaklıklarda sorun yok pompa hızı yüksek geldi ben kabloyu cpu fan girişine taktım anakarta tan pompa hızını düşürmeye gerek varmı ?

1781973301723.webp
 
LE360 V2 yeni aldım sıcaklıklarda sorun yok pompa hızı yüksek geldi ben kabloyu cpu fan girişine taktım anakarta tan pompa hızını düşürmeye gerek varmı ?

Alıntıyı görüntüle
Pompalar full speed de calismak icin tasarlanmıştır. 6000-7000 rpm arasi calisan sivi sogutmalar da var. Sikinti yok yani
 
LE360 V2 yeni aldım sıcaklıklarda sorun yok pompa hızı yüksek geldi ben kabloyu cpu fan girişine taktım anakarta tan pompa hızını düşürmeye gerek varmı ?

Alıntıyı görüntüle
bu devirlerde sürekli çalıştıgı sürece uzun ömürlü bişey olacagını sanmıyorum ben 1000 rpm de calıştırıyorum gayet yeterli oluyor fanlarıda kalipre ettikten sonra manuel olarak bi ayar gecin kendiniz oyunlarda felan sanki kasa çalışmıyor gibi sessiz kullanırsınız ben 240mm kullanıyorum sadece kasanın kendi fanlarını duyuyorum
 
Hocam kablonun böyle yamulması sorun yaratır mı ? son durumda bu cidden şık durdu. @ahmetmelihalemdar
 

Ekler

  • IMG_20260620_184349.webp
    IMG_20260620_184349.webp
    405.5 KB · Hit: 18
  • IMG_20260620_184354.webp
    IMG_20260620_184354.webp
    420.5 KB · Hit: 18
  • IMG_20260620_191101.webp
    IMG_20260620_191101.webp
    321.9 KB · Hit: 18
bu devirlerde sürekli çalıştıgı sürece uzun ömürlü bişey olacagını sanmıyorum ben 1000 rpm de calıştırıyorum gayet yeterli oluyor fanlarıda kalipre ettikten sonra manuel olarak bi ayar gecin kendiniz oyunlarda felan sanki kasa çalışmıyor gibi sessiz kullanırsınız ben 240mm kullanıyorum sadece kasanın kendi fanlarını duyuyorum
Arena bilgisayar a bunu daha önce sormuştum bunu. Pompayı fan egrisi yaparak kullanmak uzun vadede arizalanmasi sebep olur demişti.
Bendeki 5600 rpm de calisiyor bazen tiz ses geliyor dedigimde egri yapmayın, 3000-4000 e sabitleyin, surekli bu sekilde calissin dediler.
Yabanci forumlarda da bu sekilde kullaninlar gördüm bilgin olsun
 
Pompalar full speed de calismak icin tasarlanmıştır. 6000-7000 rpm arasi calisan sivi sogutmalar da var. Sikinti yok yani
Her pompa o şekilde değil. Zaten bazı pompaları %100 hızda çalıştırmak kafa ütüler. Rog ryujin dehşet pompa sesi yapıyor mesela. Asetek pompaların geneli böyle.
 
Son düzenleme:
Arena bilgisayar a bunu daha önce sormuştum bunu. Pompayı fan egrisi yaparak kullanmak uzun vadede arizalanmasi sebep olur demişti.
Bendeki 5600 rpm de calisiyor bazen tiz ses geliyor dedigimde egri yapmayın, 3000-4000 e sabitleyin, surekli bu sekilde calissin dediler.
Yabanci forumlarda da bu sekilde kullaninlar gördüm bilgin olsun
Anladım reis ısılar yükselir gibi olursa öyle yapacagım teşekkürler.
 
Pompa motoruna göre değişir fakat genelde sabit hız önerilendir, %90 ya da %80 sizin için termal kayıp yaratmıyorsa bu şekilde kullanmanız en sağlıklısıdır. Bunun ile ilgili bir çok video ve kaynak bulabilirsiniz biraz araştırarak.
 
Geri
Top