Bu Psulu Kasa+Anakart 2 Bine Alınır mı

Guzularım dööşmeen

Bu arada orda çok sağlam bi elektronikçi bilgisayarcı abiyle tanıştım işlemcimi götürmeyi akıl edemedim onda vardır diye düşündüm ama her yerine gözle baktı soketler sağlam dedi güç verdi cihaz çalışıyor dedi chipsette ısındı bu çalışıyor demek dedi bende Gönül rahatlığıyla aldım içindeki 3 tane fan ile kasayı bile 500e almak imkansız arkadaş PSU kötü diyor kötü olsun yansatarım yada akım korumalı prizle kullanırım ordaki abide öyle dedi rampage boktan bi marka ama akım korumları prizle kullanırsan sıkıntı olmaz dedi

Arkadaş ile bak para yok diye kasa almam diyordum Uzay montaj kullanıcaktım şimdi sadec anakart parasına kasa PSU anakart aldım 😄
nediyim hocam hayırlı olsun sizin paranız sizin harcamanız ama sonuç olarak rampage rezilliği diye bir şey var
 
nediyim hocam hayırlı olsun sizin paranız sizin harcamanız ama sonuç olarak rampage rezilliği diye bir şey var
Zaten kasası için aldım PSU olmasada alacaktım o Bonus geldi adam elden çıkartmak için herşeyi verdi işte yanında.

Power a bende güvenmiyorum ordaki abi akım korumalı priz ile kullan bişi olmaz dedi. Sizce öyle mi yapayım yoksa satıp kaliteli bişi mi alsam. Şuan bütçem yok daha ram alıcam SSD yok ekran kartı yok
 
Zaten kasası için aldım PSU olmasada alacaktım o Bonus geldi adam elden çıkartmak için herşeyi verdi işte yanında.

Power a bende güvenmiyorum ordaki abi akım korumalı priz ile kullan bişi olmaz dedi. Sizce öyle mi yapayım yoksa satıp kaliteli bişi mi alsam. Şuan bütçem yok daha ram alıcam SSD yok ekran kartı yok
beni yanlış nalamayın tamam uyguna almışsınız ama kasa çok kötü önündeki küçük ızgara pek iş yapmaz
 
Hqhah bende hocam . Şuan gidiyorum yanına bakalım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Bu arada PSU da bronze sertifika var ama rampage güvenemedim sistemi emanet etsem mi buna
Çok üst düzey bir sistem değilse kullanılır sorun değil.
 
beni yanlış nalamayın tamam uyguna almışsınız ama kasa çok kötü önündeki küçük ızgara pek iş yapmaz
Bundan daha kötü önü olanlar var hocam yanlış anlamam sorun değil. Ama fanları daha kötü vaziyette adam gibi üflemiyor dümenden hava geliyor biraz
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Çok üst düzey bir sistem değilse kullanılır sorun değil.
12100f işlemci h610m h anakart ekran kartı henüz almadım
 
500 tl ye ikisinide al psu yu ya çöpe at ya da hurdacıya ver. Her türlü kārdasın.
Aldım hocam psuyu akım korumalı prizle kullanırım ya sıkıntı çıkarmaz bence. Elektriği gidip gelen biyerde yaşamıyorum
 
Bundan daha kötü önü olanlar var hocam yanlış anlamam sorun değil. Ama fanları daha kötü vaziyette adam gibi üflemiyor dümenden hava geliyor biraz
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


12100f işlemci h610m h anakart ekran kartı henüz almadım
Öyle bir sisteme o PSU gayet kullanılır ya hiç kafaya takmayın bence. Elektrik tesisatım özellikle sorunlu vs demiyorsanız keyfinize bakın.

Ofiste ucuz sistemlerde yeri geliyor 250W adı belli olmayan sertifikasız ürünler kullanıyorlar çoğu 5-10 sene sorunsuz çalışıyor.
 
Aldım hocam psuyu akım korumalı prizle kullanırım ya sıkıntı çıkarmaz bence. Elektriği gidip gelen biyerde yaşamıyorum
akım korumalı priz psu nun kalitesini yükseltmez. 12V akımını sisteme veren akım korumalı priz değil PSU dur. Eğer PSU anlık anakarta spike verirse (12V değilde 15V, 16V) tüm donanım yanar.
 
Öyle bir sisteme o PSU gayet kullanılır ya hiç kafaya takmayın bence. Elektrik tesisatım özellikle sorunlu vs demiyorsanız keyfinize bakın.

Ofiste ucuz sistemlerde yeri geliyor 250W adı belli olmayan sertifikasız ürünler kullanıyorlar çoğu 5-10 sene sorunsuz çalışıyor.
Tam olarak o yüzden fazla kafaya takmadım ama akım korumalı priz alırım ya
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

akım korumalı priz psu nun kalitesini yükseltmez. 12V akımını sisteme veren akım korumalı priz değil PSU dur. Eğer PSU anlık anakarta spike verirse (12V değilde 15V, 16V) tüm donanım yanar.
Elektrik tesisatında dalgalanma olursa diye akım korumalı priz demiştim hocam. PSU kendiside mi dalgalanmaya sebep olabiliyor
 
Tam olarak o yüzden fazla kafaya takmadım ama akım korumalı priz alırım ya
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Elektrik tesisatında dalgalanma olursa diye akım korumalı priz demiştim hocam. PSU kendiside mi dalgalanmaya sebep olabiliyor
Hocam işte tam olarak bu yüzden akım korumalı priz tek başına bilgisayarı falan koruyamaz. Akım korumalı prizin tek numarası, şebekeden (duvardan) anlık yıldırım veya aşırı yüksek voltaj dalgası gelirse içindeki MOV (varistör) elemanının patlayarak elektriği kesmesidir. Priz, milisaniyelik voltaj düşüşlerine veya dalgalanmalarına hiçbir şey yapamaz.

Kalitesiz bir PSU içindeki kondansatörler kuruduğunda veya regülasyon ömrünü tamamladığında kendisi dalgalanma yapar ve donanımlara giden kanallara (12V, 5V, 3.3V) anlık spike'lar fırlatır. Duvara dünyanın en pahalı akım korumalı prizini de taksan, o priz kasanın içindeki psu nun anakarta 15V vermesini asla engelleyemez.
 
Boş kasalar bile 1k civarı adam alınmaz diyor :D Şu foruma üye kabul edilirken belirli bir iq testi yapmaları lazım
 
Yukarıda konuşan arkadaş GPT` ye sormuş ordan gelen cevabı yazmış :kekw:
Dedikleri kısmen doğru olsa da GPT` nin eski verilere ulaşmasının kurbanı olmuş eski üretim no name ya da çok giriş seviye Rampage PSU`ların dediği gibi daha çabuk kondansatörleri kurur ama günümüz PSU`ları da giriş seviye olanlar eskisi gibi değil elbette koruma açısından daha zayıflar ama bu kadar da işe yaramaz kullanılmaz gibi de bakmak doğru değil. İmkanı olan zaten bunları almaz, adamın bütçesi kısıtlı belli daha da niye zorluyorsunuz, gerek yok. Zaten ucuza almış en kötü 700-800`e satar. Eğer evdeki elektrik tesisatı kötü değilse bu psu yu kullanabilir, tesisatına çok güvenmiyorsan sat yenisini al.
 
Geri
Top