Yardım Ttnet'ten Turknet'e Geçişte Yeni Hat Çektirmeme Rağmen Altyapı Değerlerim Düştü

dantebsx

80+
Katılım
22 Haziran 2026
Mesajlar
2
Reaksiyon skoru
0
İyi Forumlar,

Modem: TP-Link Archer VR300, altyapı: VDSL2.
Uzun süredir içinden çıkamadığım, hem Türk Telekom hem de TurkNet tarafında yaşadığım garip bir altyapı/hız sorunu var. Süreç tam olarak şöyle:

Türk Telekom abonesiyken 50 Mbps Download / 8 Mbps Upload paketim vardı. Taahhüt bitimine doğru hızlarım 3 Download / 0.1 Upload seviyelerine düştü. Oluşturduğum arıza kaydı sonrası teknik ekip "Ankastreye kadar sorunsuz 65/18 mbps geliyor, ev içi kablolarınız sıkıntılı, elektrikçi çağırın" dedi.

Kontrol sağlamak için modemi ve laptopu alıp ankastrenin yanına indim. Direkt ankastreden modeme kablo bağladığımda hat değerlerinde 64.5 Download / 12.2 Upload gördüm. Fotoğrafı aşağıya ekliyorum. Ekibin tespiti doğru gibiydi.

Herhangi bir destek almadan taahhüt bitti ve 1 ay taahhütsüz kullandım. Bu 1 ay boyunca, iç tesisatta hiçbir şey değiştirmememe rağmen hızım 48-50 Download / 10-12 Upload seviyelerine yükseldi ve hiç düşmedi. Tekrar taahhüt yeniledim, 2 gün sonra hız yine 25-30 Download'a çakıldı.

Duruma sinirlenip TurkNet'e geçtim (75/8 paketine) ama hız yine 20-25 Download seviyelerinde kaldı. Destek kaydı açtım, muhtemelen ankastredeki eski Türk Telekom teknik ekibin notlarına bakarak direkt "İç tesisat sorunlu" deyip geçtiler.

Elektrikçi çağırıp ankastreden dairedeki modeme 50 metre yeni hat çektirdim.

Yeni hat çekilmesine rağmen hat değerlerim, eskiden Türk Telekom abonesiyken ankastrenin dibinde aldığım değerlerin çok altında. Türk Telekom'dayken ankastreden direkt 65/12 Mbps alabiliyorken, şu an TurkNet ile ankastreden gelen değerler 44 Download / 4.5 Upload olarak görünüyor. Fotoğrafını aşağıya ekliyorum.

Evde ne zaman Speedtest yapsam sürekli 33 Mbps Download / 6 Mbps Upload alıyorum. Hat değerlerimin ekran görüntüsünü aşağıya bırakıyorum.

Daha önce böyle bir durumla karşılaşan var mı? Türk Telekom portu mu kısıtlıyor, yoksa gözden kaçırdığım başka bir altyapısal problem mi var? Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.
 

Ekler

  • TTNET-TAAHHÜTLÜ.webp
    TTNET-TAAHHÜTLÜ.webp
    114.6 KB · Hit: 26
  • TTNET-TAAHHÜTSÜZ.webp
    TTNET-TAAHHÜTSÜZ.webp
    834.2 KB · Hit: 26
  • TÜRKNET.webp
    TÜRKNET.webp
    56.1 KB · Hit: 25
İyi Forumlar,

Modem: TP-Link Archer VR300, altyapı: VDSL2.
Uzun süredir içinden çıkamadığım, hem Türk Telekom hem de TurkNet tarafında yaşadığım garip bir altyapı/hız sorunu var. Süreç tam olarak şöyle:

Türk Telekom abonesiyken 50 Mbps Download / 8 Mbps Upload paketim vardı. Taahhüt bitimine doğru hızlarım 3 Download / 0.1 Upload seviyelerine düştü. Oluşturduğum arıza kaydı sonrası teknik ekip "Ankastreye kadar sorunsuz 65/18 mbps geliyor, ev içi kablolarınız sıkıntılı, elektrikçi çağırın" dedi.

Kontrol sağlamak için modemi ve laptopu alıp ankastrenin yanına indim. Direkt ankastreden modeme kablo bağladığımda hat değerlerinde 64.5 Download / 12.2 Upload gördüm. Fotoğrafı aşağıya ekliyorum. Ekibin tespiti doğru gibiydi.

Herhangi bir destek almadan taahhüt bitti ve 1 ay taahhütsüz kullandım. Bu 1 ay boyunca, iç tesisatta hiçbir şey değiştirmememe rağmen hızım 48-50 Download / 10-12 Upload seviyelerine yükseldi ve hiç düşmedi. Tekrar taahhüt yeniledim, 2 gün sonra hız yine 25-30 Download'a çakıldı.

Duruma sinirlenip TurkNet'e geçtim (75/8 paketine) ama hız yine 20-25 Download seviyelerinde kaldı. Destek kaydı açtım, muhtemelen ankastredeki eski Türk Telekom teknik ekibin notlarına bakarak direkt "İç tesisat sorunlu" deyip geçtiler.

Elektrikçi çağırıp ankastreden dairedeki modeme 50 metre yeni hat çektirdim.

Yeni hat çekilmesine rağmen hat değerlerim, eskiden Türk Telekom abonesiyken ankastrenin dibinde aldığım değerlerin çok altında. Türk Telekom'dayken ankastreden direkt 65/12 Mbps alabiliyorken, şu an TurkNet ile ankastreden gelen değerler 44 Download / 4.5 Upload olarak görünüyor. Fotoğrafını aşağıya ekliyorum.

Evde ne zaman Speedtest yapsam sürekli 33 Mbps Download / 6 Mbps Upload alıyorum. Hat değerlerimin ekran görüntüsünü aşağıya bırakıyorum.

Daha önce böyle bir durumla karşılaşan var mı? Türk Telekom portu mu kısıtlıyor, yoksa gözden kaçırdığım başka bir altyapısal problem mi var? Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.
Hat zayıflaması var, bina içi tesisatı yeniledin mi o geri bildirimden sonra ve Cat6 ile mi yapıldı?

Bence sorun sadece iç tesisat değildir dıştan gelen internet de sıkıntılı olabilir ama ona da biz bir şey yapamıyoruz.
 
bölge yoğunluğu, eski hat olmasını ve kapasite yetersizliğide eklenmeli :D
Hat zayıflaması var, bina içi tesisatı yeniledin mi o geri bildirimden sonra ve Cat6 ile mi yapıldı?

Bence sorun sadece iç tesisat değildir dıştan gelen internet de sıkıntılı olabilir ama ona da biz bir şey yapamıyoruz.
 
İyi Forumlar,

Modem: TP-Link Archer VR300, altyapı: VDSL2.
Uzun süredir içinden çıkamadığım, hem Türk Telekom hem de TurkNet tarafında yaşadığım garip bir altyapı/hız sorunu var. Süreç tam olarak şöyle:

Türk Telekom abonesiyken 50 Mbps Download / 8 Mbps Upload paketim vardı. Taahhüt bitimine doğru hızlarım 3 Download / 0.1 Upload seviyelerine düştü. Oluşturduğum arıza kaydı sonrası teknik ekip "Ankastreye kadar sorunsuz 65/18 mbps geliyor, ev içi kablolarınız sıkıntılı, elektrikçi çağırın" dedi.

Kontrol sağlamak için modemi ve laptopu alıp ankastrenin yanına indim. Direkt ankastreden modeme kablo bağladığımda hat değerlerinde 64.5 Download / 12.2 Upload gördüm. Fotoğrafı aşağıya ekliyorum. Ekibin tespiti doğru gibiydi.

Herhangi bir destek almadan taahhüt bitti ve 1 ay taahhütsüz kullandım. Bu 1 ay boyunca, iç tesisatta hiçbir şey değiştirmememe rağmen hızım 48-50 Download / 10-12 Upload seviyelerine yükseldi ve hiç düşmedi. Tekrar taahhüt yeniledim, 2 gün sonra hız yine 25-30 Download'a çakıldı.

Duruma sinirlenip TurkNet'e geçtim (75/8 paketine) ama hız yine 20-25 Download seviyelerinde kaldı. Destek kaydı açtım, muhtemelen ankastredeki eski Türk Telekom teknik ekibin notlarına bakarak direkt "İç tesisat sorunlu" deyip geçtiler.

Elektrikçi çağırıp ankastreden dairedeki modeme 50 metre yeni hat çektirdim.

Yeni hat çekilmesine rağmen hat değerlerim, eskiden Türk Telekom abonesiyken ankastrenin dibinde aldığım değerlerin çok altında. Türk Telekom'dayken ankastreden direkt 65/12 Mbps alabiliyorken, şu an TurkNet ile ankastreden gelen değerler 44 Download / 4.5 Upload olarak görünüyor. Fotoğrafını aşağıya ekliyorum.

Evde ne zaman Speedtest yapsam sürekli 33 Mbps Download / 6 Mbps Upload alıyorum. Hat değerlerimin ekran görüntüsünü aşağıya bırakıyorum.

Daha önce böyle bir durumla karşılaşan var mı? Türk Telekom portu mu kısıtlıyor, yoksa gözden kaçırdığım başka bir altyapısal problem mi var? Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.
Hocam iyi günler. Türktelekomda çalışıyorum. Turknete geçmeniz hiçbirşeyi değiştirmez çünkü zaten türknet çoğu yerde tt altyapısı kullanıyor sadece belirli bölgelerde kendi altyapıları var o da fiber zaten bakır altyapıları yok. Ankastreden aldığınız değer yüksekse sorun tamamen bina kablosuna kalıyor. Bakır olduğu için mesafe kaynaklı kayıp çok oluyor ayrıyetten bakırda parazit mevzusu da var hattın yakınında elektrik kabloları geçiyorsa onun elektrik alanı da etkiler.
 
İyi Forumlar,

Modem: TP-Link Archer VR300, altyapı: VDSL2.
Uzun süredir içinden çıkamadığım, hem Türk Telekom hem de TurkNet tarafında yaşadığım garip bir altyapı/hız sorunu var. Süreç tam olarak şöyle:

Türk Telekom abonesiyken 50 Mbps Download / 8 Mbps Upload paketim vardı. Taahhüt bitimine doğru hızlarım 3 Download / 0.1 Upload seviyelerine düştü. Oluşturduğum arıza kaydı sonrası teknik ekip "Ankastreye kadar sorunsuz 65/18 mbps geliyor, ev içi kablolarınız sıkıntılı, elektrikçi çağırın" dedi.

Kontrol sağlamak için modemi ve laptopu alıp ankastrenin yanına indim. Direkt ankastreden modeme kablo bağladığımda hat değerlerinde 64.5 Download / 12.2 Upload gördüm. Fotoğrafı aşağıya ekliyorum. Ekibin tespiti doğru gibiydi.

Herhangi bir destek almadan taahhüt bitti ve 1 ay taahhütsüz kullandım. Bu 1 ay boyunca, iç tesisatta hiçbir şey değiştirmememe rağmen hızım 48-50 Download / 10-12 Upload seviyelerine yükseldi ve hiç düşmedi. Tekrar taahhüt yeniledim, 2 gün sonra hız yine 25-30 Download'a çakıldı.

Duruma sinirlenip TurkNet'e geçtim (75/8 paketine) ama hız yine 20-25 Download seviyelerinde kaldı. Destek kaydı açtım, muhtemelen ankastredeki eski Türk Telekom teknik ekibin notlarına bakarak direkt "İç tesisat sorunlu" deyip geçtiler.

Elektrikçi çağırıp ankastreden dairedeki modeme 50 metre yeni hat çektirdim.

Yeni hat çekilmesine rağmen hat değerlerim, eskiden Türk Telekom abonesiyken ankastrenin dibinde aldığım değerlerin çok altında. Türk Telekom'dayken ankastreden direkt 65/12 Mbps alabiliyorken, şu an TurkNet ile ankastreden gelen değerler 44 Download / 4.5 Upload olarak görünüyor. Fotoğrafını aşağıya ekliyorum.

Evde ne zaman Speedtest yapsam sürekli 33 Mbps Download / 6 Mbps Upload alıyorum. Hat değerlerimin ekran görüntüsünü aşağıya bırakıyorum.

Daha önce böyle bir durumla karşılaşan var mı? Türk Telekom portu mu kısıtlıyor, yoksa gözden kaçırdığım başka bir altyapısal problem mi var? Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.
Hocam evin içine gelen Cat6 kabloya modemi bağla, ev içindeki hatlarda sıkıntı olabilir. Benimde ev içinde sıkıntı vardı. Modemi direkt aşağıdan gelen Cat6 ya baglattirdim. Hiçbir sorun yok.
 
Hat zayıflaması var, bina içi tesisatı yeniledin mi o geri bildirimden sonra ve Cat6 ile mi yapıldı?

Bence sorun sadece iç tesisat değildir dıştan gelen internet de sıkıntılı olabilir ama ona da biz bir şey yapamıyoruz.
Türknet geri bildirimden sonra ankastreden direkt modeme çektiğim telefon kablosunun ucuna rj11 çakarak modeme bağlantısını sağladım. Cat6 sorunuzu anlamadım.
Aklımı kurcalayan taahhütlü ve taahhütsüz internet arasında ciddi fark olması ve ISP değişiminden sonra maksimum oranın düşmesi.

Hocam iyi günler. Türktelekomda çalışıyorum. Turknete geçmeniz hiçbirşeyi değiştirmez çünkü zaten türknet çoğu yerde tt altyapısı kullanıyor sadece belirli bölgelerde kendi altyapıları var o da fiber zaten bakır altyapıları yok. Ankastreden aldığınız değer yüksekse sorun tamamen bina kablosuna kalıyor. Bakır olduğu için mesafe kaynaklı kayıp çok oluyor ayrıyetten bakırda parazit mevzusu da var hattın yakınında elektrik kabloları geçiyorsa onun elektrik alanı da etkiler.
Açıkcası türknete geçme sebebim senelerdir memnun olmadığım Türktelekomla ilişkimi kesmekti :). Geçmeden önce kendilerine sorduğumda zaten ttelekom altyapısını kullandıklarını söylemişlerdi. Türktelekom abonesiyken ankastreden aldığım hız maksimum 65/12 , reel 51/12. mevcut türknet aboneliğimde ankastreden aldığım maksimum hız 48/6, reel 35/6.
 
Türknet geri bildirimden sonra ankastreden direkt modeme çektiğim telefon kablosunun ucuna rj11 çakarak modeme bağlantısını sağladım. Cat6 sorunuzu anlamadım.
Aklımı kurcalayan taahhütlü ve taahhütsüz internet arasında ciddi fark olması ve ISP değişiminden sonra maksimum oranın düşmesi.


Açıkcası türknete geçme sebebim senelerdir memnun olmadığım Türktelekomla ilişkimi kesmekti :). Geçmeden önce kendilerine sorduğumda zaten ttelekom altyapısını kullandıklarını söylemişlerdi. Türktelekom abonesiyken ankastreden aldığım hız maksimum 65/12 , reel 51/12. mevcut türknet aboneliğimde ankastreden aldığım maksimum hız 48/6, reel 35/6.
Seni dolapta bağladıkları port var o değişebiliyor, Türknet kötü porta bağlamıştır o sorunun cevabını öyle vereyim.

Taahhütsüzken Türk Telekom daha yüksek hız veriyormuş onu da duymuştum çok defa.
 
Geri
Top