270k+'ı Phantom Spirit Se Soğutur Mu?

Sıvı soğutma olarak önerileriniz neler? 360 mm'ye kadar radyatör desteği var kasamda.
artic in modellerine bakabilrisiniz
yapay zekaya sorabilrisiniz sogtucunuz iyi çünkü

1782324347249.webp
 
sogutmada anakartında önemi var o yüzden üstüne 250w işlemci sürekli 250w çevirmez o işlemcinin görecegi oyunlarda 170-180 anca gta 6 gibi çok üst kalibre 3a oyunlarda 230w görür onuda elindeki sogutma çözer.
Soğutmada anakartın önemi yok denecek kadar az. Çok giriş seviyesi bir anakartta VRM'ler daha çok ısınabilir, gücü kısabilir ve evet işlemciye daha az güç verir ancak günümüzde neredeyse markasız bir anakart almadığınız sürece böyle bir şey yaşanmıyor. Arkadaş ara sıra %100 çalıştırırım demiş, render alacaksa hava soğutma ile o işlemciyi soğutamaz. Ayrıca Tomawhawk MSI'ın orta segment, ROG ASUS'un üst segment ürünüdür.
 
Teorik olarak evet ama kasa kucuk diye sorun olabilir.
 
Sıvı soğutma olarak önerileriniz neler? 360 mm'ye kadar radyatör desteği var kasamda.
Arctic Liquid Freezer III Pro iyi olacaktır. Aynı fiyatlara Corsair Nautilus 360RS de var ancak Arctic bir tık daha iyi performans verecektir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

artic in modellerine bakabilrisiniz
yapay zekaya sorabilrisiniz sogtucunuz iyi çünkü

Alıntıyı görüntüle
Buna gülücük atmam bile size reaksiyon skoru kazandırmama sebep olacağı için yapmak istemem, keşke biraz araştırıp öğrenseniz de sonra insanlara bilgi verseniz. Ne diyeyim, yapay zekaya sorup kopyala yapıştıra devam...
 
Soğutmada anakartın önemi yok denecek kadar az. Çok giriş seviyesi bir anakartta VRM'ler daha çok ısınabilir, gücü kısabilir ve evet işlemciye daha az güç verir ancak günümüzde neredeyse markasız bir anakart almadığınız sürece böyle bir şey yaşanmıyor. Arkadaş ara sıra %100 çalıştırırım demiş, render alacaksa hava soğutma ile o işlemciyi soğutamaz. Ayrıca Tomawhawk MSI'ın orta segment, ROG ASUS'un üst segment ürünüdür.
%100 yerine %80 seviyelerinde sürekli bir soğutma yapabilir mi? Diyelim ki soğutma işlemciyi gerçekten soğutamadı ve işlemci çok yüksek sıcaklıklara çıktı otomatik hız düşürme yapar mı işlemci zarar görür mü?
 
%100 yerine %80 seviyelerinde sürekli bir soğutma yapabilir mi? Diyelim ki soğutma işlemciyi gerçekten soğutamadı ve işlemci çok yüksek sıcaklıklara çıktı otomatik hız düşürme yapar mı işlemci zarar görür mü?
İşlemci zarar görmez, frekans düşürür. Siz yine %100 kullanmaya devam edeceksiniz ancak termal limite dayandığında frekans düşürerek daha fazla ısınmayı engelleyecek. Daha iyi bir soğutma aldıkça bir noktada işlemciyi tüm gücünde soğutabilmeye başlayıp sıcaklığını düşüreceksiniz. Eğer kendiniz bu konularda bilgi sahibi olmak istiyorsanız Nebi Akgün'ün soğutma ile ilgili videolarını izlemenizi tavsiye ederim. En fazla 40 dakikalık bir sürede size anakartınızı soran arkadaştan kat kat daha bilgili olacaksınız.
 
Arctic Liquid Freezer III Pro iyi olacaktır. Aynı fiyatlara Corsair Nautilus 360RS de var ancak Arctic bir tık daha iyi performans verecektir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Buna gülücük atmam bile size reaksiyon skoru kazandırmama sebep olacağı için yapmak istemem, keşke biraz araştırıp öğrenseniz de sonra insanlara bilgi verseniz. Ne diyeyim, yapay zekaya sorup kopyala yapıştıra devam...
ah ah ultra kardeşim kişiye söylüyorum isterse yapay zekaya sor bilgisi yoksa çok sey ögrenebilir zaten ilk baştan belli zaten sogutucunun iyi oldugunu iyi bir anakart ile kombine ettigine hiç sorun olmayacagını söylüyorum bana inanmıyorsa insan devir teknoloji yapay zeka devri sorar cevabını alır teknoloji var yapay zeka var istedigin modeli atar sorarsın.

gülücük atma sebebim ise bir şey bilmiyor oluşunuz kopartıyor.
 
ah ah ultra kardeşim kişiye söylüyorum isterse yapay zekaya sor bilgisi yoksa çok sey ögrenebilir zaten ilk baştan belli zaten sogutucunun iyi oldugunu iyi bir anakart ile kombine ettigine hiç sorun olmayacagını söylüyorum bana inanmıyorsa insan devir teknoloji yapay zeka devri sorar cevabını alır teknoloji var yapay zeka var istedigin modeli atar sorarsın.

gülücük atma sebebim ise bir şey bilmiyor oluşunuz kopartıyor.
Lütfen bana söylediklerimdeki yanlış noktayı belirtip öğretir misiniz? Yapay zekanın her söylediğini doğru varsayarak ne derse inanmanız çok iyimiş. Size de arkadaşa önerdiğim videoları aynı şekilde öneriyorum, önce öğrenip sonra yapay zekaya sorup kendi süzgecinizden geçirerek karar verirseniz daha iyi olacaktır. Nitekim düzgünce öğrenirseniz yapay zekaya sormanıza da gerek kalmayacağını göreceksiniz.
 
Sorum başlıkta olduğu gibi. Kasa mATX biraz küçük bir kasa ara sıra %100e çıkarım.
hocam soğutur sen soğutmaz diyenlere aldırma millet 14900k w sorunu yaşadığında frost commender alıp kullanıyordu
 
Lütfen bana söylediklerimdeki yanlış noktayı belirtip öğretir misiniz? Yapay zekanın her söylediğini doğru varsayarak ne derse inanmanız çok iyimiş. Size de arkadaşa önerdiğim videoları aynı şekilde öneriyorum, önce öğrenip sonra yapay zekaya sorup kendi süzgecinizden geçirerek karar verirseniz daha iyi olacaktır. Nitekim düzgünce öğrenirseniz yapay zekaya sormanıza da gerek kalmayacağını göreceksiniz.
Arkadaşım Bilgin Yok Fikrin Var

1. 270k plus işlemcisi için sıvı sogutma şart diye bir olay yok 270k plus sürekli 230w çeken bir ürün degil oyunların çogunda 80-150w arası tüketimi olan bir ürünü elindeki sogutucu rahat rahat sogutur

2. anakart önemi 270k gibi üst kalibre bir işlemci alıyorsan zaten anakartı b860 alman lazım minimumda h810 gibi giriş seviye ürün olmaz bizde diyoruz alıyor iken bir tık üstünü al yani 8000 tl verecegine 10 ver tertemiz kullan anakartta önemli diyoruz sogutma konusunda

yani msı ın tomahawk b860 elindeki sogutucu ve işlemci mükemmel uyum ek sogutucu 360 lık su bu gerek yok

eger 270k nın oyunlarda kaç watt elektrik tükettini görmek istiyorsanda güncel video burda al izle

 
hocam soğutur sen soğutmaz diyenlere aldırma millet 14900k w sorunu yaşadığında frost commender alıp kullanıyordu
Arkadaşım eski soğutucusunu (phantom spirit) vermeyi teklif etmişti bende buradayım işte yeter mi yetmez mi eğer yetecekse hiç masraf yapmamış oluyorum soğutamayacaksa boşuna adamın soğutucusuna konmayayım :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Arkadaşım Bilgin Yok Fikrin Var

1. 270k plus işlemcisi için sıvı sogutma şart diye bir olay yok 270k plus sürekli 230w çeken bir ürün degil oyunların çogunda 100-150w arası tüketimi olan bir ürünü elindeki sogutucu rahat rahat sogutur

2. anakart önemi 270k gibi üst kalibre bir işlemci alıyorsan zaten anakartı b860 alman lazım minimumda h810 gibi giriş seviye ürün olmaz bizde diyoruz alıyor iken bir tık üstünü al yani 8000 tl verecegine 10 ver tertemiz kullan anakartta önemli diyoruz sogutma konusunda

yani msı ın tomahawk b860 elindeki sogutucu ve işlemci mükemmel uyum ek sogutucu 360 lık su bu gerek yok

eger 270k nın oyunlarda kaç watt elektrik tükettini görmek istiyorsanda güncel video burda al izle

Render falan alacağım ondan yazmıştır render konusu da şöyle karmaşık editler olur ama 2k ve altı çözünürlükte çok uzun olmayan videolar olur render testlerine baktığımda çok uzun süre boyunca %100de kalmaz gibi duruyor
 
Arkadaşım eski soğutucusunu (phantom spirit) vermeyi teklif etmişti bende buradayım işte yeter mi yetmez mi eğer yetecekse hiç masraf yapmamış oluyorum soğutamayacaksa boşuna adamın soğutucusuna konmayayım :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Render falan alacağım ondan yazmıştır render konusu da şöyle karmaşık editler olur ama 2k ve altı çözünürlükte çok uzun olmayan videolar olur render testlerine baktığımda çok uzun süre boyunca %100de kalmaz gibi duruyor
dostum render aldıgındada hadi en baba 200w yesin gene sogutur elinizdeki sogutucu kötü degilki 7 tane ısı bakır borusu var 2 tane fanı var kaliteli bir hava sogutucu dandik degilki sorun olda
 
Arkadaşım Bilgin Yok Fikrin Var

1. 270k plus işlemcisi için sıvı sogutma şart diye bir olay yok 270k plus sürekli 230w çeken bir ürün degil oyunların çogunda 100-150w arası tüketimi olan bir ürünü elindeki sogutucu rahat rahat sogutur

2. anakart önemi 270k gibi üst kalibre bir işlemci alıyorsan zaten anakartı b860 alman lazım minimumda h810 gibi giriş seviye ürün olmaz bizde diyoruz alıyor iken bir tık üstünü al yani 8000 tl verecegine 10 ver tertemiz kullan anakartta önemli diyoruz sogutma konusunda

yani msı ın tomahawk b860 elindeki sogutucu ve işlemci mükemmel uyum ek sogutucu 360 lık su bu gerek yok

eger 270k nın oyunlarda kaç watt elektrik tükettini görmek istiyorsanda güncel video burda al izle

Burası bir forum ve tavsiyeler kişilerin isteği üzerine veriliyor. Net bir şekilde "ara sıra %100 kullanacağım" diyen birisine oyunda 150W'ı geçmiyor diyerek buna göre tavsiye vermek çok komik. Öncelikle üslubunuzu ve Türkçe'nizi düzelttikten sonra okuduğunuzu anlamaya da çalışırsanız kişilerin kullanım senaryolarını değerlendirip ona göre tavisye verebilirsiniz. Siz bilgisayarı yalnızca oyun oynamak için kullanıyor olabilirsiniz, arkadaş hiçbir yerde sadece oyun oynayacağım diye belirtmedi.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Arkadaşım eski soğutucusunu (phantom spirit) vermeyi teklif etmişti bende buradayım işte yeter mi yetmez mi eğer yetecekse hiç masraf yapmamış oluyorum soğutamayacaksa boşuna adamın soğutucusuna konmayayım :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Render falan alacağım ondan yazmıştır render konusu da şöyle karmaşık editler olur ama 2k ve altı çözünürlükte çok uzun olmayan videolar olur render testlerine baktığımda çok uzun süre boyunca %100de kalmaz gibi duruyor
Zaten çok kısa süreli edit yapacaksanız frekans kısması veya biraz daha uzun sürmesi sizi çok etkilemeyecektir, dolayısıyla bu soğutucu yeterli gelecektir.
 
Geri
Top