Arkadaşlar 17 yaşındayım ve 1.66 boyundayım babamın boyu 1.75 annem ise 1.50 bu yaştan sonra uzamam mümkün mü,uzarsam ne kadar uzarım ve uzamak için verebileceğiniz tavsiyeleri bekliyorum
Arkadaşlar 17 yaşındayım ve 1.66 boyundayım babamın boyu 1.75 annem ise 1.50 bu yaştan sonra uzamam mümkün mü,uzarsam ne kadar uzarım ve uzamak için verebileceğiniz tavsiyeleri bekliyorum
Ortopedi doktorundan randevu alıp kemik gelişimini sorabilirsin. El röntgeni çekip büyüme plaklarının ne kadar aktif olduğuna veya aktif olup olmadığına baktırabilirsin. Eğer hala fark yaratacak kadar aktiflerse barfiks - ip atlama - basketbol ( oynamayı bilmiyorsan antrenmanda yaptıkları ısınma hareketi var ellerini ve ayaklarını aynı anda açıp zıpladıkları hareket ) bisiklet sürme gibi aktivitelere bakabilirsin. Bunları düzenli olarak aksatmadan yaparsan ve büyüme plakların fark yaratabilecek kadar aktifse yaza kadar garanti uzarsın. (Vücut geliştirme yapmak istiyorsan barfiksi de antrenmanlarına dahil edip başlarsan onun da çok faydasını görürsün). Eğer hiç barfiks çekemiyorum falan diyorsan bara asılsan bile yeter o bile çok faydalı olur. Beslenme de bir o kadar önemli doktora gidince kemik sağlığı ve büyümesi için hangi gıdaları almam daha faydalı olur diye sorarsan o sana gerekli cevabı verir. Bu aktiviteleri yapmak ne kadar önemliyse beslenme de bir o kadar önemli çünkü.
Bunu yazmayı unuttum uyumak da çok önemli uzmanlar 22:00 dan sonra büyüme hormonlarının salgılanmaya başladığını söylüyor. Günde 8-8.5 saat uyku ile en geç 11 de yatmalısınız. Karanlıkta büyüme hormonlarının daha aktif olduğuna dair bir kaç yazı da okumuştum. Denemekten zarar gelmez tavsiyem gece karanlıkta yatın ve D vitamini takviyesi kesinlikle kullanın çok pahalı değil. Eğer vitamin kullanmak isterseniz kendi kullandığım vitamini önermek isterim.
Ortopedi doktorundan randevu alıp kemik gelişimini sorabilirsin. El röntgeni çekip büyüme plaklarının ne kadar aktif olduğuna veya aktif olup olmadığına baktırabilirsin. Eğer hala fark yaratacak kadar aktiflerse barfiks - ip atlama - basketbol ( oynamayı bilmiyorsan antrenmanda yaptıkları ısınma hareketi var ellerini ve ayaklarını aynı anda açıp zıpladıkları hareket ) bisiklet sürme gibi aktivitelere bakabilirsin. Bunları düzenli olarak aksatmadan yaparsan ve büyüme plakların fark yaratabilecek kadar aktifse yaza kadar garanti uzarsın. (Vücut geliştirme yapmak istiyorsan barfiksi de antrenmanlarına dahil edip başlarsan onun da çok faydasını görürsün). Eğer hiç barfiks çekemiyorum falan diyorsan bara asılsan bile yeter o bile çok faydalı olur. Beslenme de bir o kadar önemli doktora gidince kemik sağlığı ve büyümesi için hangi gıdaları almam daha faydalı olur diye sorarsan o sana gerekli cevabı verir. Bu aktiviteleri yapmak ne kadar önemliyse beslenme de bir o kadar önemli çünkü.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Bunu yazmayı unuttum uyumak da çok önemli uzmanlar 22:00 dan sonra büyüme hormonlarının salgılanmaya başladığını söylüyor. Günde 8-8.5 saat uyku ile en geç 11 de yatmalısınız. Karanlıkta büyüme hormonlarının daha aktif olduğuna dair bir kaç yazı da okumuştum. Denemekten zarar gelmez tavsiyem gece karanlıkta yatın ve D vitamini takviyesi kesinlikle kullanın çok pahalı değil. Eğer vitamin kullanmak isterseniz kendi kullandığım vitamini önermek isterim.
Ortopedi doktorundan randevu alıp kemik gelişimini sorabilirsin. El röntgeni çekip büyüme plaklarının ne kadar aktif olduğuna veya aktif olup olmadığına baktırabilirsin. Eğer hala fark yaratacak kadar aktiflerse barfiks - ip atlama - basketbol ( oynamayı bilmiyorsan antrenmanda yaptıkları ısınma hareketi var ellerini ve ayaklarını aynı anda açıp zıpladıkları hareket ) bisiklet sürme gibi aktivitelere bakabilirsin. Bunları düzenli olarak aksatmadan yaparsan ve büyüme plakların fark yaratabilecek kadar aktifse yaza kadar garanti uzarsın. (Vücut geliştirme yapmak istiyorsan barfiksi de antrenmanlarına dahil edip başlarsan onun da çok faydasını görürsün). Eğer hiç barfiks çekemiyorum falan diyorsan bara asılsan bile yeter o bile çok faydalı olur. Beslenme de bir o kadar önemli doktora gidince kemik sağlığı ve büyümesi için hangi gıdaları almam daha faydalı olur diye sorarsan o sana gerekli cevabı verir. Bu aktiviteleri yapmak ne kadar önemliyse beslenme de bir o kadar önemli çünkü.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Bunu yazmayı unuttum uyumak da çok önemli uzmanlar 22:00 dan sonra büyüme hormonlarının salgılanmaya başladığını söylüyor. Günde 8-8.5 saat uyku ile en geç 11 de yatmalısınız. Karanlıkta büyüme hormonlarının daha aktif olduğuna dair bir kaç yazı da okumuştum. Denemekten zarar gelmez tavsiyem gece karanlıkta yatın ve D vitamini takviyesi kesinlikle kullanın çok pahalı değil. Eğer vitamin kullanmak isterseniz kendi kullandığım vitamini önermek isterim.
Uyku düzeni ve vitaminler genetik kadar etkili değil bence. Marifetmiş gibi değil de örneklemek için diyorum pandemi sürecinde gece yatıp sabah kalkan biriydim yeme içme düzenim alt üst olmuştu yine de uzamam gözle görülür bir şekilde devam etti.
Tabii yine denemekten zarar gelmez. Bu arada sol elde arkadaşın dediği şey epifiz plağı oluyor kaynamışsa/kemikleşmişse artık her neyse uzaman durmuş oluyor.
Uyku düzeni ve vitaminler genetik kadar etkili değil bence. Marifetmiş gibi değil de örneklemek için diyorum pandemi sürecinde gece yatıp sabah kalkan biriydim yeme içme düzenim alt üst olmuştu yine de uzamam gözle görülür bir şekilde devam etti.
Tabii yine denemekten zarar gelmez. Bu arada sol elde arkadaşın dediği şey epifiz plağı oluyor kaynamışsa/kemikleşmişse artık her neyse uzaman durmuş oluyor.
Genetikte uzun olarak kodlanmışsan zaten düzen falan dinlemez yine o boya ulaşırsın. Fakat genetiğinde yazılan normal boy 165 170 civarı ise senin çaban ile yükseltmen gerekiyor. Boy ve gelişim olaylarının %60 %70 kadarı genetik geri kalan %30 luk kısım ise insanın hayatta ihtiyacı olan şeylere göre gelişim gösterdiği kısım oluyor. Sen boyunun uzamasını destekleyecek şeyler yaparsan yine uzayabilirsin yani. Şahsen ben de uzamak istediğim için baya araştırma yaptım bu konu üzerine. 16 yaş 1.71 boyum var. Uzamak istediğim için el röntgeni çektirmeye gideceğim 3 4 gün içerisinde. Buradaki arkadaş fazla kısa kalmış ( küçümseme amaçlı söylemiyorum) ne kadar yardım edebilsek o kadar iyi olur. Çünkü içten içe onu ya hiç uzayamasam korkusu yiyiyor biliyorum.
Genetikte uzun olarak kodlanmışsan zaten düzen falan dinlemez yine o boya ulaşırsın. Fakat genetiğinde yazılan normal boy 165 170 civarı ise senin çaban ile yükseltmen gerekiyor. Boy ve gelişim olaylarının %60 %70 kadarı genetik geri kalan %30 luk kısım ise insanın hayatta ihtiyacı olan şeylere göre gelişim gösterdiği kısım oluyor. Sen boyunun uzamasını destekleyecek şeyler yaparsan yine uzayabilirsin yani. Şahsen ben de uzamak istediğim için baya araştırma yaptım bu konu üzerine. 16 yaş 1.71 boyum var. Uzamak istediğim için el röntgeni çektirmeye gideceğim 3 4 gün içerisinde. Buradaki arkadaş fazla kısa kalmış ( küçümseme amaçlı söylemiyorum) ne kadar yardım edebilsek o kadar iyi olur. Çünkü içten içe onu ya hiç uzayamasam korkusu yiyiyor biliyorum.
Boy uzaması kimi erkeklerde 22 yaşına kadar devam edebiliyor. Muhtemelen hala aktiftir ama aktifliği ne derecedir onu bilemeyiz. Doktora gitmesi en sağlıklı sonucu verecektir.