Kırığım kaynamamış mı?

Mersocu

80+
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
102
Reaksiyon skoru
15
Arkadaşlar selam, bugün kontrole gittim. Doktor, 10 Nisan da alçıyı kendim çıkartabileceğimi söyledi. Egzersiz önerdi. 1 hafta 2'li değnekle, 2 hafta 1 değnekle azar azar başabileceğimi söyledi. Telefondan röntgen sonuçlarına baktım, içime kurt düştü. Ayağım hala kırık gibi görünüyor. Alçı çıktıktan sonra ağrı yoksa hala başmayacak mıyım?
teletip_1711973476717.png
 
Hocam bahsettiğiniz yeri gördüm bana kaynamaya başlamış gibi geldi ama ortopedi hakkında bilgimin çok kısıtlı olduğunu farkettim.
Ama şunları söyleyebilirim ortopedi ve ftr gibi stajlarda hep egzersizin faydalarından bahsedilir ve uzun süre yatışı pek istemezler. Buna da dünya çapında yapılan çalışmaların prognozlarına bakarak karar veriyorlar.
Alçı çıktıktan sonra ağrı yoksa hala başmayacak mıyım?
Doktor değnekle yürümeni istediğine göre tüm yükü ayağına bindirmeni istemiyor diye yorumladım. Zorlamamanızda fayda var.

Ayrıca alçıyı sen çıkarabilirsin demiş. Sizin çıkarabileceğiniz alçılar genelde tek taraflı olur ve diğer taraftan makasla kesilerek açılır bu alçıya da atel derler. Atelleri kemiği sabitlemek için kullanıyorlar. Muhtemelen öncesinde kırığınız ayrılmış kırık değildi. O yüzden bunu tercih ettiler.

Doktorunuzu dinlemelisiniz diye düşünüyorum gün içinde sizin gibi onlarca hasta görüyorlar ve bizden daha tecrübeli oluyorlar. Geçmiş olsun.
 
Hocam bahsettiğiniz yeri gördüm bana kaynamaya başlamış gibi geldi ama ortopedi hakkında bilgimin çok kısıtlı olduğunu farkettim.
Ama şunları söyleyebilirim ortopedi ve ftr gibi stajlarda hep egzersizin faydalarından bahsedilir ve uzun süre yatışı pek istemezler. Buna da dünya çapında yapılan çalışmaların prognozlarına bakarak karar veriyorlar.

Doktor değnekle yürümeni istediğine göre tüm yükü ayağına bindirmeni istemiyor diye yorumladım. Zorlamamanızda fayda var.

Ayrıca alçıyı sen çıkarabilirsin demiş. Sizin çıkarabileceğiniz alçılar genelde tek taraflı olur ve diğer taraftan makasla kesilerek açılır bu alçıya da atel derler. Atelleri kemiği sabitlemek için kullanıyorlar. Muhtemelen öncesinde kırığınız ayrılmış kırık değildi. O yüzden bunu tercih ettiler.

Doktorunuzu dinlemelisiniz diye düşünüyorum gün içinde sizin gibi onlarca hasta görüyorlar ve bizden daha tecrübeli oluyorlar. Geçmiş olsun.
Yorumun için teşekkürler. Evet sargı bezi gibi alçı var ayağımda, altında sert plaka. Bir süre daha değnekle yüreyeceğim. Tek problemim rahat yatamamak. Artık rahat yatmak istiyorum.
 
Fibulanın biraz daha uç kısmını burkulmayla mütevellit kırıp,1 ay alçı + 4 ayda ödem,yırtık vs nedenlerinden dolayı toplam 5 ay yürüyemeyen
Ayrıca kaçak baytar tecrübelerime dayanarak nacizane yorum yapayım.
Bence tam kaynamamış.Toplam Vücut ağırlığınızı bilmiyorum ama bence 1 ay kadar daha dikkat edip üzerine ağırlık vermeyin.
Bu süreçtede bacağınızdaki diz bilek kalça vs eklemlerinizi çalıştırınki kireçlenme olmasın.Yoksa fizik tedavide bağırtırlar adamı 😀
Fibula kırıkları bir tık uğraştırıcı olabiliyor.Bu süreçte doktor verdiyse vitamin takviyenizi ihmal etmeyin.kalsiyum vs alımı ve güneşlenme gibi,ayrıca kemik suyu çorba vs gibi klasik şeyleride deneyebilirsiniz.1 mayısta mesela imkan varsa özel bir hastanede tekrar röntgen çektirip eski v s yeni röntgeni doktora kontrol ettirebilirsin.
Geçmiş olsun.
e627dae6-28da-ec11-810f-a0369f7d1486.jpg
 
Son düzenleme:
Fibulanın biraz daha uç kısmını burkulmayla mütevellit kırıp,1 ay alçı + 4 ayda ödem,yırtık vs nedenlerinden dolayı toplam 5 ay yürüyemeyen
Ayrıca kaçak baytar tecrübelerime dayanarak nacizane yorum yapayım.
Bence tam kaynamamış.Toplam Vücut ağırlığınızı bilmiyorum ama bence 1 ay kadar daha dikkat edip üzerine ağırlık vermeyin.
Bu süreçtede bacağınızdaki diz bilek kalça vs eklemlerinizi çalıştırınki kireçlenme olmasın.Yoksa fizik tedavide bağırtırlar adamı 😀
Fibula kırıkları bir tık uğraştırıcı olabiliyor.Bu süreçte doktor verdiyse vitamin takviyenizi ihmal etmeyin.kalsiyum vs alımı ve güneşlenme gibi,ayrıca kemik suyu çorba vs gibi klasik şeyleride deneyebilirsiniz.1 mayısta mesela imkan varsa özel bir hastanede tekrar röntgen çektirip eski v s yeni röntgeni doktora kontrol ettirebilirsin.
Geçmiş olsun.
Alıntıyı görüntüle
90 kiloyum. Doktor vitamin vermedi.
 
90 kiloyum. Doktor vitamin vermedi.
90 biraz ağır gibi.şahsen ben olsam bi 1 ay daha dikkat eder.Eczaneden magnezyum kalsiyumlu bir efervesan takviye alır.Beslenmemede dikkat ederdim. Yaşın genç diye düşünüyorum hızlı iyileşirsin.ha ben beslenmeyi çok abartıp 70 kilodan 5 ayda 100 kg ulastım.Artık hep 95 100 takılıyorum kilo bende kalıcı oldu.Çok aşırı abur cubura gömülme 😀
Ama iyileştikten sonra bile artık o bacağına dikkat ederek yaşamanı tavsiye ederim
25 yaşında benim kırıldı.üzerinden 13 yıla yakın zaman geçti.Hala % 5-10 da olsa küçük bir ağrıyla.havalar soğuyunca o bölgedeki romatizma gibi ağrı sızıyla.Oradaki kırılma kendini hatırlatıyor.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,010
Mesajlar
11,072,620
Üyeler
198,028
Son üye
yigitgrbz
Geri
Top