Hocam bende dün Thrustmaster T300 RS GT ve Moza R3 arasında kalmıştım. Moza R3 DD özelliği ile bir adım öne geçse de, pedalleri bir süre sonra ölü bölge sorunu çıkartıyormuş. İki pedal seti de 12-bit çözünürlüklü potansiyometre kullanıyor. Yani esasen gaza ve frene bastığınızda tepkime süresi esasen her iki pedalinde aynı ancak, R3'ün fren karakteristiği, T300'ün stok pedalleri (T3PA) kadar gerçekçi hissetirmediğini yazıyorlar. Gaz pedali de kademeli yay+sönümleme mekanizmasıyla nispeten daha akıcı bir geri bildirim sunmaya çalışsa da, net bir yük eşiği bulunmadığından tutarlı bir “pedal basma gücü” hissi veremediği belirtilmiş Uzun vadede yay blokunda aşınma ve yağlanma ihtiacı T300 pedallerine göre daha çok ortaya çıktığı belirtilmiş ancak yapısal olarak gayet dayanıklı bir model. 2 Yıl aralıksız kullanıp hiçbir sorun olmadığını belirtenlerde var. Birde motorunda fan desteği olmadığı için biraz gözümü korkuttu ve nihayetinde T300 RS GT'yi satın almaya karar verdim. Daha önce T150 kullanmıştım ve Force Feedback'i direskiyonun muhteşemdi, bu model sonuçta daha iyi olduğu için DD'yi aramayacağımı bilerek T300'de karar kıldım son olarak. Biraz uzun oldu kusura bakma ama gerçekten epey araştırmıştım.Arkadaşlar başlıkta yazdığım model alınır mı bı tane türk inceleme videosu gördüm öbürleri yabancı hep kullanan kişiler varmı memnunmu.
Hocam öncelikle HAYIRLI olsun ve uzun cevabınız için vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim bende şuan g29 var ondan hangi cihaza geçsem zaten büyük fark hissedeceğimi biliyorum fakat t300rs GT yerine moza önerenler olduğu için kafam karıştı zaten daha elimdeki cihazı satmadım satmayı düşünüyorum.Hocam bende dün Thrustmaster T300 RS GT ve Moza R3 arasında kalmıştım. Moza R3 DD özelliği ile bir adım öne geçse de, pedalleri bir süre sonra ölü bölge sorunu çıkartıyormuş. İki pedal seti de 12-bit çözünürlüklü potansiyometre kullanıyor. Yani esasen gaza ve frene bastığınızda tepkime süresi esasen her iki pedalinde aynı ancak, R3'ün fren karakteristiği, T300'ün stok pedalleri (T3PA) kadar gerçekçi hissetirmediğini yazıyorlar. Gaz pedali de kademeli yay+sönümleme mekanizmasıyla nispeten daha akıcı bir geri bildirim sunmaya çalışsa da, net bir yük eşiği bulunmadığından tutarlı bir “pedal basma gücü” hissi veremediği belirtilmiş Uzun vadede yay blokunda aşınma ve yağlanma ihtiacı T300 pedallerine göre daha çok ortaya çıktığı belirtilmiş ancak yapısal olarak gayet dayanıklı bir model. 2 Yıl aralıksız kullanıp hiçbir sorun olmadığını belirtenlerde var. Birde motorunda fan desteği olmadığı için biraz gözümü korkuttu ve nihayetinde T300 RS GT'yi satın almaya karar verdim. Daha önce T150 kullanmıştım ve Force Feedback'i direskiyonun muhteşemdi, bu model sonuçta daha iyi olduğu için DD'yi aramayacağımı bilerek T300'de karar kıldım son olarak. Biraz uzun oldu kusura bakma ama gerçekten epey araştırmıştım.
Alıntıyı görüntüle arasında kalmıştım, detaylı
Anladım hocam teşekkür ederim cevap için.Ben hissetmedim. Bende bir sorun yok. Bu kanaldan takip ediyorum genelde. Birde e racing academy kanalı var oradada çoğu direksiyonu inceliyorlar ama r3 yok bildiğim kadarıyla.
Hocam aralarında 8 k fark varR3 yerine R5 al hem daha iyi yatirim em r5 daha kolay satarsın 2 elde
Hocam öncelikle HAYIRLI olsun ve uzun cevabınız için vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim bende şuan g29 var ondan hangi cihaza geçsem zaten büyük fark hissedeceğimi biliyorum fakat t300rs GT yerine moza önerenler olduğu için kafam karıştı zaten daha elimdeki cihazı satmadım satmayı düşünüyorum.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Bu arada t300rs GT den memnunmusunuz herahngi bir kötü yanı varmım
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Anladım hocam teşekkür ederim cevap için.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Hocam aralarında 8 k fark var
Hocam tekrardan uzun cevabınız için çok teşekkür ederim siz baya en ince detayına kadar araştırmışsınız.Sağ olun, dün sipariş verdim henüz kullanmadım, ancak araştırdığımda T300 RS GT için öne çıkan en önemli olumsuz yorum motorun ısınması ile alakalı oluşan sorunlar. Örneğin yoğun ve uzun süreli FFB kullanımında (%80-100 arası devirlerde) aşırı ısınma koruma modu devreye giriyor ve motorda güç otomatik olarak düşürülüyor. Bu da yarış sırasında FFB kaybına maruz bırakıyor sizi. Hatta %0'a kadar tamamen FFB'nin ortadan kalktığı durumlar şikayet edilmiş. Bu durum çok nadiren olsa da, güvenilir çözüm için fanı devamlı olarak yüksek devirde çalıştırma önerisi veriliyor. Bu durum Moza R3'te asla yok örneğin. Aşırı uzun kullanımda dahi havacılık sınıfı aliminyum alaşım gövdesi sayesinde motorun ısıyı kasaya iletmesini sağladığı ve pasif soğutma ile iç aksamın ısınmadan stabil çalıştığını anlatıyorlar. Bu sizin için bir tercih sebebi olabilir mesela.
Hocam bu noktada sizin nasıl kullanıcı olduğunuz önemli, örneğin bende G29 ve T150 kullanmış birisi olarak hiçbir zaman FFB'i %40'ın yukarısına çekmedim. Haliyle benim bu sorunları yaşama imkânım inşallah hiç olmayacak gibi. G29 zaten FFB olarak neredeyse hissiz bir direksiyon ve FFB artırıldığında sadece tangur-tungur bir direksiyon kalıyor elinizde. T150 bile pürüzsüz net bir FFB sağlıyordu ve sürüş hissiyatı çok daha gerçekçi oluyordu. O yüzden Moza R3'ün DD avantajı yerine, benim kullanımıma yeterli T300 RS GT'yi tercih ettim. Dayanıklı metal iç yapısı, fan destekli sıcaklık kontrolü, fırçasız motoru ve çift kayış sistemi ile 4 Nm tork ürettiği için zaten yeterli çok yeterli bir güce sahip. T150 bile 2Nm ile harikalar yaratıyordu kendi sınıfında.
Moza R3'ün en büyük dez avantajı fren ölü noktası, fren-gaz hassasiyetinin yetersiz kaldığı. Bütçeniz var daha iyi bir set alırsanız Moza R3 bence daha önde, ama stok pedallar ile devam edecekseniz bu konuyu iyice araştırıp karar verin. T300 içinde frenlerden memnun olmayanlar var, bu biraz kişisel tercihlerden kaynaklanıyor ama bilinen sorun R3'ün ölü bölgesinin varlığı.
ben r3 kullanıyorum, memnunum.Hocam tekrardan uzun cevabınız için çok teşekkür ederim siz baya en ince detayına kadar araştırmışsınız.Moda r3 tek Türk inceleme videosu olduğundan dolayı ve r3 de tıtrerken takır takır ses gelmesinden dolayı biraz soğudum ve yeni teknoloji olduğundan dolayı bozulma riski dahmı çok oyuzden tereddütdeyim ama t300rs git daha yakın gıbıyım.
hocam birde t300rs gt de şöyle bir avantaj var bence thrustmaster ekosistemindeki simitler daha ucuz açıkçası moza da direksiyon simitleri daha pahalı trustmaster için el yapımı direksiyon simitleri de çokça var değişim yapmak isterseniz daha uygun oluyor açıkçası sadece kendi vitesi th8a pahalı daha düşük modelini alabilirsiniz o biraz daha uygun yada dönüştürücü ile g29 vitesi kullanabilirsiniz
Hocam 11.52 deki ses sizdede varmı
Hocam kendi direksiyonunu kullancam alırsam zaten.moza daha iyi diyorlar ama r3 deki bu ses g29 daki ses gibi takır takır ediyor anlamadımki.hocam birde t300rs gt de şöyle bir avantaj var bence thrustmaster ekosistemindeki simitler daha ucuz açıkçası moza da direksiyon simitleri daha pahalı trustmaster için el yapımı direksiyon simitleri de çokça var değişim yapmak isterseniz daha uygun oluyor açıkçası sadece kendi vitesi th8a pahalı daha düşük modelini alabilirsiniz o biraz daha uygun yada dönüştürücü ile g29 vitesi kullanabilirsiniz