11.Sınıf İçin Tavsiye

nuvxhlm

80+
Katılım
14 Şubat 2024
Mesajlar
4
Reaksiyon skoru
0
Hedefim sayısalda ilk 35 bin yapmak ama şu ana kadar düzenli bir şekilde hiç ders çalışmadım. Bu yüzden temelim çok zayıf, nereden başlayacağımı tam olarak bilmiyorum.


Şu an TYT yaklaşık 45 net civarı yapıyorum, AYT ise sıfır. Bu yaz inşaatta çalışacağım, tahminen akşam 6 gibi eve gelirim. Kendimi zorladığımda günde ortalama 4 saat civarı çalışırım gibi geliyor ama her gün olmaz; bazen 3 saat olur falan.


İlk olarak TYT matematiği bitirmeyi düşünüyorum. Bıyıklı Matematik’in 10 günde kitabı var, onu bitirip Mert Hoca’nınkini almayı düşünüyorum. Yazın TYT matematiği iyice oturtmak istiyorum. Okul açıldığı gibi günde 7 saat falan AYT + TYT birlikte götürmem mantıklı olur mu? AYT matematik + TYT fen, sonra AYT fen falan nasıl olur? Hedef 35 bin, 1 yıl var; mümkün mü sizce?
 
Dostum bende 2024 de 60k yapmış biri olarak söylüyorum, yazın TYT mat ilk 12 konu bitir + problemleri bitir. Geometri de üçgenleri bitir. Türkçe de paragraf ve dil bilgisi konusunda kendini geliştir her sabah düzenli paragraf testleri at, fende ise bir dersi bitir tavsiyem fizik yeterli olur. Kendini kasmaman zaten en önemlisi, yok yetişir mi yok 35k yapabilir miyim. Ben 20 30 netlerle başladığım bu yolculukta 60k yaptım. Senin netler benden de iyi ve ayrıca temelin de zayıf değil 45 netler çok güzel artırılır. Dediğim gibi 365 gün gibi bir süre var bu sürede neler değişir neler...
 
Dostum bende 2024 de 60k yapmış biri olarak söylüyorum, yazın TYT mat ilk 12 konu bitir + problemleri bitir. Geometri de üçgenleri bitir. Türkçe de paragraf ve dil bilgisi konusunda kendini geliştir her sabah düzenli paragraf testleri at, fende ise bir dersi bitir tavsiyem fizik yeterli olur. Kendini kasmaman zaten en önemlisi, yok yetişir mi yok 35k yapabilir miyim. Ben 20 30 netlerle başladığım bu yolculukta 60k yaptım. Senin netler benden de iyi ve ayrıca temelin de zayıf değil 45 netler çok güzel artırılır. Dediğim gibi 365 gün gibi bir süre var bu sürede neler değişir neler...
gunde kac saat calistiniz hocam
 
gunde kac saat calistiniz hocam
yazin maks 2 saat falandı ekimden sonra falan mezun senem oldugu icin sabah kütüphaneye gidiyordum sabah 11den aksam 8 e kadar dinlene dinlene calisiyordum aksam 8 den sonra da kari kiz es dost kafa dagitiyodum baya sosyal bir sekilde bu netleri yapmistim öyle hamam böcegi gibi evden 1 ay cikma falan hep kolpa sehir efsanesi
 
Dostum bende 2024 de 60k yapmış biri olarak söylüyorum, yazın TYT mat ilk 12 konu bitir + problemleri bitir. Geometri de üçgenleri bitir. Türkçe de paragraf ve dil bilgisi konusunda kendini geliştir her sabah düzenli paragraf testleri at, fende ise bir dersi bitir tavsiyem fizik yeterli olur. Kendini kasmaman zaten en önemlisi, yok yetişir mi yok 35k yapabilir miyim. Ben 20 30 netlerle başladığım bu yolculukta 60k yaptım. Senin netler benden de iyi ve ayrıca temelin de zayıf değil 45 netler çok güzel artırılır. Dediğim gibi 365 gün gibi bir süre var bu sürede neler değişir neler...
Yazın TYT matematik ve feni tamamen bitirmek mümkün mü? Günde kaç saat çalışmalıyım, nasıl ilerlemeliyim bir tavsiyeniz var mı? Bir de matematik temelimin zayıf olduğunu düşünüyorum mert hocanın intromat kampı iş görür mü?
 
Öncelikle bu kadar erken işin ciddiyetinin farkında olman zaten başaracağın anlamına gelir bravo. Yazın inşaatte çalışacaksan hem ders hem ağır iş yorucu olur kendini yıpratma. Zorlama bıkarsın. İnşaattan kalan vaktini kendine ayır bence. İllaha bu yaz ders anlamında bir şeyler yapmayı planlıyorsan bir ay inşaat bir ay ders olarak çalışabilirsin.

11’e geçtiğinde günlük çalışmayla çok rahat TYT ve AYT’yi halledebilirsin. Günlük TYT çalışma planın olur. AYT’yi de okulda konular ilerledikçe çalışırsın. Önden kendin çalışman yararlı olmaz. Video falan izlemeye çalışıp da yapma okulla veya dershaneye gideceksen orayla yüz yüze beraber git. Zaten aceleye de gerek yok. Bir de kendini sıkma günde 7 saat diyerek. Bıkarsın.

Dediğim gibi yazın ders çalışmak istiyorsan bir ay inşaat bir ay ders yapabilirsin. Bir ayda TYT bitmeyebilir ama en azından 11. sınıfa hiçbir şey yapmadan başlamamış olursun. TYT konularını bitirirsin birinci dönem. Ondan sonra full deneme.

TYT zaten deneme arkadaşlar TYT’de deneme çözmeyle netiniz artar konuları bir kere bitirdin mi yeter. TYT bilgiden ziyade mantık olduğu için işin mantığını çözmek gerekir bu da bol denemeyle olur. 1. dönem TYT konularını bitirdikten sonra haftada bir ya da iki haftada bir deneme çöz kendi kendine. Yanlışın olursa o konuyu tekrar edersin.

TYT kamplarını ise genelde 12. sınıfa geçen ya da mezuna kalanlar için yararlı görüyorum. Çünkü vakitleri 11. sınıfa göre daha dar. Hemen bir iki ayda tekrar ediveriyorlar güzelde oluyor. Ama 11. sınıfta acele etmene gerek olmadığı için konu kitaplarından ya da video izleyerek 11. sınıfın birinci dönemi boyunca 3-4 ayda halledebilirsin. Ha temelin iyiyse bişey diyemem kamp kitabı da alabilirsin sana kalmış.

Dershanelerin, okulunun yaptığı ortak denemeleri sakın kaçırma. İkinci dönem bir tane dershaneye deneme ücreti verirsin. Arada o denemelere gidersin. Kendini ölçmüş olursun. Dershanede gireceğin denemelere 12. sınıf ve mezunlar gireceği için özgüvenin artar. Bunlar kadar yapıyorsam 12. sınıfta çok daha iyi yapabilirim dersin.
 
Son düzenleme:
Yazın TYT matematik ve feni tamamen bitirmek mümkün mü? Günde kaç saat çalışmalıyım, nasıl ilerlemeliyim bir tavsiyeniz var mı? Bir de matematik temelimin zayıf olduğunu düşünüyorum mert hocanın intromat kampı iş görür mü?
Yani bu çalışma saatine, kişinin anlama, kavrama kabiliyetine göre falan çok değişir. Ben kendimi baz alarak konuşacaksam hayır mümkün değil. Zaten Haziranın bitmesine çok da bi şey kalmamış. Günde kaç saat çalışacağın da sana kalmış bir şey, ben senin müsaitliğini bilemem. Ama bir şeylerin değişmesini istiyorsan en az 3-4 saat ortalama 5 saat bakman yeterli olur. En azından ben böyle bir şeyler başarmıştım.

Tavsiye olarak da yazın kesinlikle matematik açısından ilk 12 konu + problem + geometri de üçgenler kısmını bitirmeni tavsiye ederim. Bu saydığım konular hem TYT'nin hemde AYT'nin olmazsa olmazı temeli. Seninde bu kısmın eksik zaten. Bunlarda ustalaşman lazım. Geometri de üçgenleri yalayıp yutarsan zaten ne kadar faydalı olduğunu söylememe gerek yok, üçgenler geometrinin yarısı gibi bir şey. Onun dışında fenden ise fiziği bitirirsen yeterli olur. Tabi süren artarsa bir fen dersini daha bitirirsin ama bu da yeterli olur.

Mert Hoca'nın kamplarını takip etmiyorum ama zamanında sadece Mert Hoca ve Eyüp B izliyordum. Başkalarına hiç bakmana gerek yok. Senin biraz daha temele ihtiyacın olduğunu var sayarsak Mert Hoca izlemen daha iyi olur.

Ayrıca ek tavsiye olarak bakacaksak, yazın öyle aman aman gerçekten çalışmana gerek yok, biraz yazı yaşa. Gez toz, çok takma kafana. Günde 4 saat atarak gitsen 3 ayda çok iyi şeyler yaparsın. Mezun musun bilmiyorum ama yaz bitince bu çalışma saatlerini direkt 2 katına çıkarman lazım. Yoksa bu saatlerle bir şey olmaz.

(Bu arada ilk 12 konuyu bitirince hemen bir yerden sayılar denemesi al yala yut, problemler bitince problemler denemesi al yala yut... Hepsi için aynısını yap, başlarda branş demeleri ile net artıracaksın.)
 
Yani bu çalışma saatine, kişinin anlama, kavrama kabiliyetine göre falan çok değişir. Ben kendimi baz alarak konuşacaksam hayır mümkün değil. Zaten Haziranın bitmesine çok da bi şey kalmamış. Günde kaç saat çalışacağın da sana kalmış bir şey, ben senin müsaitliğini bilemem. Ama bir şeylerin değişmesini istiyorsan en az 3-4 saat ortalama 5 saat bakman yeterli olur. En azından ben böyle bir şeyler başarmıştım.

Tavsiye olarak da yazın kesinlikle matematik açısından ilk 12 konu + problem + geometri de üçgenler kısmını bitirmeni tavsiye ederim. Bu saydığım konular hem TYT'nin hemde AYT'nin olmazsa olmazı temeli. Seninde bu kısmın eksik zaten. Bunlarda ustalaşman lazım. Geometri de üçgenleri yalayıp yutarsan zaten ne kadar faydalı olduğunu söylememe gerek yok, üçgenler geometrinin yarısı gibi bir şey. Onun dışında fenden ise fiziği bitirirsen yeterli olur. Tabi süren artarsa bir fen dersini daha bitirirsin ama bu da yeterli olur.

Mert Hoca'nın kamplarını takip etmiyorum ama zamanında sadece Mert Hoca ve Eyüp B izliyordum. Başkalarına hiç bakmana gerek yok. Senin biraz daha temele ihtiyacın olduğunu var sayarsak Mert Hoca izlemen daha iyi olur.

Ayrıca ek tavsiye olarak bakacaksak, yazın öyle aman aman gerçekten çalışmana gerek yok, biraz yazı yaşa. Gez toz, çok takma kafana. Günde 4 saat atarak gitsen 3 ayda çok iyi şeyler yaparsın. Mezun musun bilmiyorum ama yaz bitince bu çalışma saatlerini direkt 2 katına çıkarman lazım. Yoksa bu saatlerle bir şey olmaz.

(Bu arada ilk 12 konuyu bitirince hemen bir yerden sayılar denemesi al yala yut, problemler bitince problemler denemesi al yala yut... Hepsi için aynısını yap, başlarda branş demeleri ile net artıracaksın.)
Mezun değilim hocam 11.sınıfım 12 olacağım. TYT fen için erkenden çalışmayın sınava kadar zaten unutacaksınız diyor çoğu kişi siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Yazın 5 saat çalışmam teorik olarak mümkün fakat deneysel olarak biraz zorlanacağım kendimi yavaşça alıştırmam lazım.

Hele okul başlayınca 3-4 saatten fazla çalışmam imkansıza yakın. Okulda zaten suyum çıkıyor eve gelip bir de o kadar çalışmak bile çok yorucu olacak benim için.

Kamp olarak mert hocayı takip etmeyi düşünüyorum fakat detaylı mı anlatıyor yavaş mı anlatıyor artık neyse kampları aşırı uzun bilmiyorum bana mı uzun geliyor.

Biraz geç kalmış hissediyorum.
 
Mezun değilim hocam 11.sınıfım 12 olacağım. TYT fen için erkenden çalışmayın sınava kadar zaten unutacaksınız diyor çoğu kişi siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Yazın 5 saat çalışmam teorik olarak mümkün fakat deneysel olarak biraz zorlanacağım kendimi yavaşça alıştırmam lazım.

Hele okul başlayınca 3-4 saatten fazla çalışmam imkansıza yakın. Okulda zaten suyum çıkıyor eve gelip bir de o kadar çalışmak bile çok yorucu olacak benim için.

Kamp olarak mert hocayı takip etmeyi düşünüyorum fakat detaylı mı anlatıyor yavaş mı anlatıyor artık neyse kampları aşırı uzun bilmiyorum bana mı uzun geliyor.

Biraz geç kalmış hissediyorum.
11i yala yut derece gelir fizik illetiyle kimyayı hallet oncelıkle mat o kadar kasmıyo 11de biyo da fıs
tyt mat tavsıyesı vermıyım kısıye gore degısır
 
11i yala yut derece gelir fizik illetiyle kimyayı hallet oncelıkle mat o kadar kasmıyo 11de biyo da fıs
tyt mat tavsıyesı vermıyım kısıye gore degısır
TYT ve 11'i ne kadar süre içinde bitirmem gerekiyor ve 12 konuları kolay mı
 
tyt mat bitmez de arkadasların dedıgı gıbı babaları halledebilirsin 11 nasıl bıter bılmıyorum yuklenmen lazım acıkcası bayagı bi 12daha kolay ama matı daha zor 11ın fızıgını yapsan 12yi gozun kapalı cozersın
 
TYT den fonksiyon, üslü ve köklü sayıları hallet, AYT ye giriş. Basamak, tek çift, bölme bölünebilme vs. gibi konularda vakit kaybetme. TYT nin sonu yok, çözdükçe çözersin ve hala yapamayacağın soru olur.
 
kanka diğerlerini okumadım ama keşke 2 yıl önce bende 11 in sonunda ders çalışsaydım kesinlikle yapış 1 sene boyunca çalış bırakma
 
Geri
Top