35Mbps internet akım hızı (kbit/s): 6432 olarak çalışıyor

guhaze

Cezalı
80+
Katılım
8 Aralık 2020
Mesajlar
471
Reaksiyon skoru
140
Arkadaşlar merhaba.
2020 Mart ayından 2021 Ocak ayına kadar 24Mbps VDSL Superonline internet hizmeti alıyordum. Ocak ayında 35Mbps VDSL pakete geçtim. 12 Mayıs tarihine kadar herhangi bir sorunum yoktu internet hızı ya da bağlantısı ile ilgili. 12 Mayıs'ta internet bağlantım koptu. Modemdeki DSL LED'i yanıp sönüyor sabitlenmiyordu. TTNET saha ekibi bina dışındaki kutuyu inceledi ve sorun olmadığını söyledi. Bina dışındaki kutudan çıkan kabloyu havadan pencere delik açarak eve alıyorum. Modeme giren DSL bağlantısı RJ11'i Superonline yetkilisi aktarna cihazı ile test etti ve 35Mbps olacak şekilde bağlantı sağlandığını söyledi. Modemde sorun olduğunu düşünerek yeni bir modem bağladı. Fakat DSL LED'i yine sabit yanmamaya devam etti yani internet bağlantım sağlanamadı. Vsdl bağlantının 3 gün gibi bir sürede oturduğu oluyor dedi. Buraya kadar olan süreçte 5 gün geçmişti. Beklerken internet geldi fakat çok yavaş olduğu için müsteri temsilcisi ile görüştüm ve hızın 26Mbps olarak sabitlendiğini söyledi. Ben de tekrar 35Mbps yapılmasını istedim ve DSL yine sabitlenmemeye başladı ve internet gitti. Tekrar 26Mbps değerine almasını istedim belki düzelir diye fakat yine düzelmedi. Yeni arıza talebi oluşturuldu ve TTNET ekipleri tekrar geldi ve bina dışındaki kutuda kutuda veya portta sorun olmadığını söyledi. Superonline ekibi geldi ve eve gelen kabloda sorun olmadığını modeme girene kadar internetin olduğunu söyledi. Yeni bir modem bağlandı. Fakat yine DSL sabitlenmiyordu ve internet bağlantım yoktu ta ki 2 saat öncesine kadar. Şu an DSL sabit ve internet var fakat hız çok düşük. Test sonucu görselde mevcut. Modem ara yüzünde gördüğüm maksimum aşağı akım hızı (kbit/s): 6432. bu değerin 35 binli bir şey olması gerekmiyor mu? Şimdi müşteri temsilcisinden hızı artırmasını istesem yine DSL ışığı sabitlenmeyecek ve internet bağlantım gidecek. Ne yapmalıyım? Böyle bir sorunla karşılaşan var mı içinizde? Önerilerinizi bekliyorum. Kafayı yemek üzereyim.
 

Ekler

  • Superonline Hız Testi.png
    Superonline Hız Testi.png
    48.5 KB · Hit: 95
Arkadaşlar merhaba.
2020 Mart ayından 2021 Ocak ayına kadar 24Mbps VDSL Superonline internet hizmeti alıyordum. Ocak ayında 35Mbps VDSL pakete geçtim. 12 Mayıs tarihine kadar herhangi bir sorunum yoktu internet hızı ya da bağlantısı ile ilgili. 12 Mayıs'ta internet bağlantım koptu. Modemdeki DSL LED'i yanıp sönüyor sabitlenmiyordu. TTNET saha ekibi bina dışındaki kutuyu inceledi ve sorun olmadığını söyledi. Bina dışındaki kutudan çıkan kabloyu havadan pencere delik açarak eve alıyorum. Modeme giren DSL bağlantısı RJ11'i Superonline yetkilisi aktarna cihazı ile test etti ve 35Mbps olacak şekilde bağlantı sağlandığını söyledi. Modemde sorun olduğunu düşünerek yeni bir modem bağladı. Fakat DSL LED'i yine sabit yanmamaya devam etti yani internet bağlantım sağlanamadı. Vsdl bağlantının 3 gün gibi bir sürede oturduğu oluyor dedi. Buraya kadar olan süreçte 5 gün geçmişti. Beklerken internet geldi fakat çok yavaş olduğu için müsteri temsilcisi ile görüştüm ve hızın 26Mbps olarak sabitlendiğini söyledi. Ben de tekrar 35Mbps yapılmasını istedim ve DSL yine sabitlenmemeye başladı ve internet gitti. Tekrar 26Mbps değerine almasını istedim belki düzelir diye fakat yine düzelmedi. Yeni arıza talebi oluşturuldu ve TTNET ekipleri tekrar geldi ve bina dışındaki kutuda kutuda veya portta sorun olmadığını söyledi. Superonline ekibi geldi ve eve gelen kabloda sorun olmadığını modeme girene kadar internetin olduğunu söyledi. Yeni bir modem bağlandı. Fakat yine DSL sabitlenmiyordu ve internet bağlantım yoktu ta ki 2 saat öncesine kadar. Şu an DSL sabit ve internet var fakat hız çok düşük. Test sonucu görselde mevcut. Modem ara yüzünde gördüğüm maksimum aşağı akım hızı (kbit/s): 6432. bu değerin 35 binli bir şey olması gerekmiyor mu? Şimdi müşteri temsilcisinden hızı artırmasını istesem yine DSL ışığı sabitlenmeyecek ve internet bağlantım gidecek. Ne yapmalıyım? Böyle bir sorunla karşılaşan var mı içinizde? Önerilerinizi bekliyorum. Kafayı yemek üzereyim.
Turkcell ile TT pişmanlıktır
 
Hat değerlerini yollar mısın dostum?
 
Hat değerlerinden kastınız neresi oluyor tam olarak ? Modem arayuxundeki DSL sekmesi mi?
SNR Margin gibi değerlerin olduğu kısım. Senin modeminde farklı görüntüleniyor olabilir bilemiyorum.
 
Hat değerlerin çook düşük. Fiziksel bir sorun olabilir ya binanda ya da Telekom'un altyapısında.
benim binanın yanındaki binanın dışında bir kutu var. o kutudan bir kablo ile getiriyorum internet bağlantısını. o kablonun ucundaki jakı cihaza bağlayıp ölçüm yaptıklarında 35 Mbps olacak şekilde değer aldığını söyledi tekniker. yani kablolamada sorun yok. modemi yeniledik modem sorunu da değil. türk telekom alt yapı sorunu olsa eve gelen kabloyu aktarna isimli cihaza bağladığımızda 35 Mbps değerini alamayız diye düşünüyorum.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,157,865
Mesajlar
10,435,480
Üyeler
183,912
Son üye
mandes2
Geri
Top