Acer garanti 49.000tl para istedi

Acer marka laptopumda siyah ekran problemi yaşıyordum; bilgisayar normal çalışıyor, ancak oyunlarda belirli bir süre sonra siyah ekran veriyordu. Aynı şekilde Furmark testinde de siyah ekran hatası alıyordum ve laptopu yeniden başlatmam gerekiyordu. Bu nedenle cihazı garantiye gönderdim. Bugün garanti servisi beni aradı ve cihazınıza dışarıdan RAM takmışsınız, bu da anakartta arıza oluşturmuş dediler. Ben de ekran kartında problem olduğunu söyledim. Ancak, anakartta sorun olduğu için ekran kartının da düzgün çalışmadığını iddia ettiler ve benden 49.000 TL gibi bir ücret talep ettiler. Oysa laptopun kendisi bile 49.000 TL etmiyor. Sizce bu durumda ne yapmalıyım? Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurmayı düşünüyorum, ama gerçekten arıza dedikleri gibi ise onlar mı haklı oluyor? Bu arada RAM’leri 1 yıl önce taktım ve cihaz o zamandan beri sorunsuz çalışıyordu. 😔
Yaşadığınız şey münferit bir olay değil, internette onlarca benzer konu var. Garantiye göndermeden evvel hiç araştırma yapmadınız mı? "Nereden koparsam kârdır." kafasında çalışan dandik bir servis. Tamir etmemek için böyle bahane uyduruyorlar. Sorununuz yüksek ihtimalle RAM ile alakalı bile değil. RAM'i çıkartıp gönderseydiniz işlem yaparlardı çok yüksek ihtimalle. Artık RAM'i çıkartıp gönderseniz de zor, kayıt tuttular çünkü. Cihazın geçmişine baktıkları an işlem yapmadan geri yollarlar yine.

Nitekim benzer bir olay başıma geldi. RTX 3050'li Acer laptopumun aylar sonra anakartı yandı, gönderdim. En ufak ücret istemeden değiştiler. Fakat sizinki gibi bir şey yapabileceklerini bildiğim için göndermeden evvel içini açıp 2X8 dual channel yapmak maksadıyla taktığım 8 GB RAM'i çıkardım. Yalnızca kendisinin içinde gelen 8 GB RAM ile gönderdim. Geçmiş olsun.
 
Yaşadığınız şey münferit bir olay değil, internette onlarca benzer konu var. Garantiye göndermeden evvel hiç araştırma yapmadınız mı? "Nereden koparsam kârdır." kafasında çalışan dandik bir servis. Tamir etmemek için böyle bahane uyduruyorlar. Sorununuz yüksek ihtimalle RAM ile alakalı bile değil. RAM'i çıkartıp gönderseydiniz işlem yaparlardı çok yüksek ihtimalle. Artık RAM'i çıkartıp gönderseniz de zor, kayıt tuttular çünkü. Cihazın geçmişine baktıkları an işlem yapmadan geri yollarlar yine.
Garantiye göndermeden önce çok şey denedim ddu ile tek tek sürücüleri sildim eski sürücüleri falan kullanmayi denedim ancak en sonunda bilgisine güvendiğim 2-3 insan Furmark testinde de ekran karti kapaninca servise yollayin dediler.Bende ondan ötürü garantiye yolladim ram mevzusu aklıma hiç gelmemişti keşke gelseydi çok mantıklı bir çözümmüş aslında ama iş işten geçti maalesef 😔

Artık RAM'i çıkartıp gönderseniz de zor, kayıt tuttular çünkü. Cihazın geçmişine baktıkları an işlem yapmadan geri yollarlar yine.
Amazona yazdim ve sanırım olumlu gözüküyor gibi yaklaşımları cidden kral bir site maili çok olumlu yanitladilar
 
Son düzenleme:
Kesinlikle Rami göndermek en mantıklı seçenekti kabul ediyorum ama rami ben bile takmadim yıllarca bilgisayar işi ile uğraşmış tamir yapmış bir tanıdığım yaptı ve ram ve sistem kusursuz şekilde 1 yıl çalıştı.Sonrasinda ise ekran karti ariza vermeye başladı amazona düzgün bir dille yazdim durumu belki yardımcı olurlar


Mantıklı bir hareket hocam ama hiç olaylarin buraya geleceğini düşünmemiştim ben bilgisayarı tamir edip yollarlar umudu ile yollamıştım ders oldu 🥲
Genelde garantilerde ek olan ürünleri çıkarıp yollayın diyor artık yapacak bişey yok.
 
Genelde garantilerde ek olan ürünleri çıkarıp yollayın diyor artık yapacak bişey yok.
Hocam amazon ile konuştum ve direkt kendilerinden aldığım için çok yüksek ihtimal ile ya aynısını ya da para iadesini yapacaklarmış kısacası amazon günü kurtardi
 
Bu sefer de yetkisiz müdahale diyeceklerdi. Factory seal sökülmüştür açarken. Ama iyi fikirmiş.
Hocam normal şartlarda sıkıntı olmuyor acerde ram ve ssdyi ek kendim takmıştım garanti kapsamında ekran değişimi sağlandı arayıp sıkıntı olup olmayacağına dair aramıştım sadece parça takarken sisteme zarar gelirse garanti dışı kalacağını söylemişlerdi arkadaşın dediği gibi sağlam şekilde takıldıysa ram kontrol eden teknisyenin iş bilmezliğidir muhtemelen
 
sadece parça takarken sisteme zarar gelirse garanti dışı kalacağını söylemişlerdi
Bazı arkadaşlara da böyle diyorlar. İnternette başka örneklerini de gördüm.

Kısacası servisin standart bir politikası yok bununla alakalı. Tabi servisin anlayamayacağı şekilde RAM takmak ve servise gönderileceği zaman o RAM'i çıkarıp da göndermek günü kurtarabilir. Aksi halde garanti açısından riskli bir durum.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Monster da rezalet , ilk kurulduğu zamanlar servisiyle reklam yaptı kamuoyunda o kadar sonra o da diğerlerine döndü.
Markaların bu şerefsizliğinde suçlu marka değil, onlara bu gücü devlet veriyor. Halkın , tüketicinin yanında durup onların hakkını savunacağına bu gibi köpeklere destek veriyor.
Çünkü her konuda çürümüş köhne hukuk sistemimiz var. %100 haklı olsan bile davalar seneler seneler sonraya kadar sarktığı için çoğu kişi kesin haklı olmasına karşın mahkemeye başvurmuyor amaan neyse salla gitsin diyor.
Ben kendi adıma hiçbir sıkıntı yaşamadım. Bir seferinde tuşlardaki kararmayı belirttim ve ilgili tuşlar yenileri ile değiştirildi (İkinci sefer şansımı denediğimde klavye değişimi tavsiye ettiler). Bir keresinde de şarj cihazım benden kaynaklı bir sebeple yandı (elektrik kesintisi - yüksek akım), garanti kapsamına girmeyeceğini tahmin ederek gönderdim, yeni şarj aletini fiyatı için iletişime geçtiler. Fiyatı fazla bulmuştum (1400₺), ikinci el bakayım ürünümü geri gönderebilirsiniz dedim ve farklı da olsa sıfır cihaz gönderdiler.

Bakım konusunda da bir sorun yaşamadım ve servis takip arayüzünü de ayrıca beğeniyorum. Son dönemde ciddi fiyat arttırımı yaptıkları için Acer'de yönelmek durumunda kaldım yoksa gayet memnundum. Arkadaşım da kulanıyor o da bir sorun yaşamadı süreç boyunca. Ama illahi sorun yaşayanlar vardır o konuda bir şey söyleyemem, sadece benim tecrübem olumlu yönde.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,157,128
Mesajlar
10,428,602
Üyeler
183,786
Son üye
maksut
Geri
Top