Neler Yeni

Acer garanti 49.000tl para istedi

𝐊𝐞𝐫𝐞𝐦

vagabond enjoyer
Moderatör
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
17,893
En İyi Cevap
26
Acer marka laptopumda siyah ekran problemi yaşıyordum; bilgisayar normal çalışıyor, ancak oyunlarda belirli bir süre sonra siyah ekran veriyordu. Aynı şekilde Furmark testinde de siyah ekran hatası alıyordum ve laptopu yeniden başlatmam gerekiyordu. Bu nedenle cihazı garantiye gönderdim. Bugün garanti servisi beni aradı ve cihazınıza dışarıdan RAM takmışsınız, bu da anakartta arıza oluşturmuş dediler. Ben de ekran kartında problem olduğunu söyledim. Ancak, anakartta sorun olduğu için ekran kartının da düzgün çalışmadığını iddia ettiler ve benden 49.000 TL gibi bir ücret talep ettiler. Oysa laptopun kendisi bile 49.000 TL etmiyor. Sizce bu durumda ne yapmalıyım? Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurmayı düşünüyorum, ama gerçekten arıza dedikleri gibi ise onlar mı haklı oluyor? Bu arada RAM’leri 1 yıl önce taktım ve cihaz o zamandan beri sorunsuz çalışıyordu. 😔
Yaşadığınız şey münferit bir olay değil, internette onlarca benzer konu var. Garantiye göndermeden evvel hiç araştırma yapmadınız mı? "Nereden koparsam kârdır." kafasında çalışan dandik bir servis. Tamir etmemek için böyle bahane uyduruyorlar. Sorununuz yüksek ihtimalle RAM ile alakalı bile değil. RAM'i çıkartıp gönderseydiniz işlem yaparlardı çok yüksek ihtimalle. Artık RAM'i çıkartıp gönderseniz de zor, kayıt tuttular çünkü. Cihazın geçmişine baktıkları an işlem yapmadan geri yollarlar yine.

Nitekim benzer bir olay başıma geldi. RTX 3050'li Acer laptopumun aylar sonra anakartı yandı, gönderdim. En ufak ücret istemeden değiştiler. Fakat sizinki gibi bir şey yapabileceklerini bildiğim için göndermeden evvel içini açıp 2X8 dual channel yapmak maksadıyla taktığım 8 GB RAM'i çıkardım. Yalnızca kendisinin içinde gelen 8 GB RAM ile gönderdim. Geçmiş olsun.

Bu sefer de yetkisiz müdahale diyeceklerdi. Factory seal sökülmüştür açarken. Ama iyi fikirmiş.
Acer, laptopun içini açıp SSD ve RAM takmaya izin veriyor. Termal macun yenilemeye izin vermiyor. Bakır bloğun sabitleme vidalarında factory seal var. Sökülürse garanti dışı kalıyor.
 

bruhmettin

80+ Bronze
Katılım
30 Ağustos 2020
Mesajlar
804
Dahası  
Reaksiyon skoru
347
İsim
ard
Yaşadığınız şey münferit bir olay değil, internette onlarca benzer konu var. Garantiye göndermeden evvel hiç araştırma yapmadınız mı? "Nereden koparsam kârdır." kafasında çalışan dandik bir servis. Tamir etmemek için böyle bahane uyduruyorlar. Sorununuz yüksek ihtimalle RAM ile alakalı bile değil. RAM'i çıkartıp gönderseydiniz işlem yaparlardı çok yüksek ihtimalle. Artık RAM'i çıkartıp gönderseniz de zor, kayıt tuttular çünkü. Cihazın geçmişine baktıkları an işlem yapmadan geri yollarlar yine.
Garantiye göndermeden önce çok şey denedim ddu ile tek tek sürücüleri sildim eski sürücüleri falan kullanmayi denedim ancak en sonunda bilgisine güvendiğim 2-3 insan Furmark testinde de ekran karti kapaninca servise yollayin dediler.Bende ondan ötürü garantiye yolladim ram mevzusu aklıma hiç gelmemişti keşke gelseydi çok mantıklı bir çözümmüş aslında ama iş işten geçti maalesef 😔

Artık RAM'i çıkartıp gönderseniz de zor, kayıt tuttular çünkü. Cihazın geçmişine baktıkları an işlem yapmadan geri yollarlar yine.
Amazona yazdim ve sanırım olumlu gözüküyor gibi yaklaşımları cidden kral bir site maili çok olumlu yanitladilar
 
Son düzenleme:

Mr8ilgin

80+ Silver
Katılım
30 Ocak 2021
Mesajlar
4,862
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,716
İsim
Yavuz
Kesinlikle Rami göndermek en mantıklı seçenekti kabul ediyorum ama rami ben bile takmadim yıllarca bilgisayar işi ile uğraşmış tamir yapmış bir tanıdığım yaptı ve ram ve sistem kusursuz şekilde 1 yıl çalıştı.Sonrasinda ise ekran karti ariza vermeye başladı amazona düzgün bir dille yazdim durumu belki yardımcı olurlar


Mantıklı bir hareket hocam ama hiç olaylarin buraya geleceğini düşünmemiştim ben bilgisayarı tamir edip yollarlar umudu ile yollamıştım ders oldu 🥲
Genelde garantilerde ek olan ürünleri çıkarıp yollayın diyor artık yapacak bişey yok.
 

bruhmettin

80+ Bronze
Katılım
30 Ağustos 2020
Mesajlar
804
Dahası  
Reaksiyon skoru
347
İsim
ard
Genelde garantilerde ek olan ürünleri çıkarıp yollayın diyor artık yapacak bişey yok.
Hocam amazon ile konuştum ve direkt kendilerinden aldığım için çok yüksek ihtimal ile ya aynısını ya da para iadesini yapacaklarmış kısacası amazon günü kurtardi
 

Nezha

80+ Bronze
Katılım
21 Ekim 2024
Mesajlar
788
Acer, laptopun içini açıp SSD ve RAM takmaya izin veriyor. Termal macun yenilemeye izin vermiyor. Bakır bloğun sabitleme vidalarında factory seal var. Sökülürse garanti dışı kalıyor.
Acer'da ram takviyesini kendiniz yapamazsınız. Factory seal vida üstüne yapışılı. Yeni modellerde farklıysa bilmiyorum ancak şu ana kadar bildiğim yükseltmede garantinin gitmediği tek marka asus. Benim msida da factory seal var. Bakır bloğun üstünde factory seal nasıl olabilir onu da anlamış değilim ısıyı alınca zaten kendini atar.
 

𝐊𝐞𝐫𝐞𝐦

vagabond enjoyer
Moderatör
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
17,893
En İyi Cevap
26
Acer'da ram takviyesini kendiniz yapamazsınız. Factory seal vida üstüne yapışılı.
Yaptım diyorum, neyini anlamıyorsunuz? RAM'ler ne anakarta lehimli ne de o kısma ulaşmak için söktüğümüz vidaların üstünde factory seal var. RAM ve SSD takmak garantiyi bozmuyor. Acer, izin veriyor. Arayıp sormuştum. Yeter ki kasaya zarar vermeyin.

Yeni modellerde farklıysa bilmiyorum ancak
Benim bildiğim 2-3 yıldır böyle, biraz geçmişte kalmışsınız:
 
Katılım
1 Ocak 2024
Mesajlar
130
Dahası  
Reaksiyon skoru
27
İsim
Enes Özkan
Bu sefer de yetkisiz müdahale diyeceklerdi. Factory seal sökülmüştür açarken. Ama iyi fikirmiş.
Hocam normal şartlarda sıkıntı olmuyor acerde ram ve ssdyi ek kendim takmıştım garanti kapsamında ekran değişimi sağlandı arayıp sıkıntı olup olmayacağına dair aramıştım sadece parça takarken sisteme zarar gelirse garanti dışı kalacağını söylemişlerdi arkadaşın dediği gibi sağlam şekilde takıldıysa ram kontrol eden teknisyenin iş bilmezliğidir muhtemelen
 
Katılım
18 Temmuz 2022
Mesajlar
297
Dahası  
Reaksiyon skoru
140
İsim
İlteriş İlteriş
Acer, laptopun içini açıp SSD ve RAM takmaya izin veriyor.
Ben geçen gün 2 kere arayıp sordum izin vermediler bana. RAM yükseltme için serviste ürünüm şu an.

sadece parça takarken sisteme zarar gelirse garanti dışı kalacağını söylemişlerdi
Bazı arkadaşlara da böyle diyorlar. İnternette başka örneklerini de gördüm.

Kısacası servisin standart bir politikası yok bununla alakalı. Tabi servisin anlayamayacağı şekilde RAM takmak ve servise gönderileceği zaman o RAM'i çıkarıp da göndermek günü kurtarabilir. Aksi halde garanti açısından riskli bir durum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Monster da rezalet , ilk kurulduğu zamanlar servisiyle reklam yaptı kamuoyunda o kadar sonra o da diğerlerine döndü.
Markaların bu şerefsizliğinde suçlu marka değil, onlara bu gücü devlet veriyor. Halkın , tüketicinin yanında durup onların hakkını savunacağına bu gibi köpeklere destek veriyor.
Çünkü her konuda çürümüş köhne hukuk sistemimiz var. %100 haklı olsan bile davalar seneler seneler sonraya kadar sarktığı için çoğu kişi kesin haklı olmasına karşın mahkemeye başvurmuyor amaan neyse salla gitsin diyor.
Ben kendi adıma hiçbir sıkıntı yaşamadım. Bir seferinde tuşlardaki kararmayı belirttim ve ilgili tuşlar yenileri ile değiştirildi (İkinci sefer şansımı denediğimde klavye değişimi tavsiye ettiler). Bir keresinde de şarj cihazım benden kaynaklı bir sebeple yandı (elektrik kesintisi - yüksek akım), garanti kapsamına girmeyeceğini tahmin ederek gönderdim, yeni şarj aletini fiyatı için iletişime geçtiler. Fiyatı fazla bulmuştum (1400₺), ikinci el bakayım ürünümü geri gönderebilirsiniz dedim ve farklı da olsa sıfır cihaz gönderdiler.

Bakım konusunda da bir sorun yaşamadım ve servis takip arayüzünü de ayrıca beğeniyorum. Son dönemde ciddi fiyat arttırımı yaptıkları için Acer'de yönelmek durumunda kaldım yoksa gayet memnundum. Arkadaşım da kulanıyor o da bir sorun yaşamadı süreç boyunca. Ama illahi sorun yaşayanlar vardır o konuda bir şey söyleyemem, sadece benim tecrübem olumlu yönde.
 
Son düzenleme:

Nezha

80+ Bronze
Katılım
21 Ekim 2024
Mesajlar
788
Yaptım diyorum, neyini anlamıyorsunuz? Aylar sonra garantiye bile gönderdim, ücretsiz tamir yaptılar. RAM'ler ne anakarta lehimli ne de o kısma ulaşmak için söktüğümüz vidaların üstünde factory seal var. RAM ve SSD takmak garantiyi bozmuyor. Acer, izin veriyor. Yeter ki kasaya zarar vermeyin.


Benim bildiğim 2-3 yıldır böyle, biraz geçmişte kalmışsınız:
Siz neden agresifsiniz ve mesajımı parça parça alıntılıyorsunuz? Amacınız nedir? Kendim yazmışım zaten değiştiyse bilmiyorum diye.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,036,281
Mesajlar
9,336,061
Üyeler
164,289
Son üye
Doğu2576
Top Bottom