Neler Yeni

Adrenalin 24.9.1 (WHQL) çıktı

oğuzhan18

80+ Silver
Katılım
14 Temmuz 2020
Mesajlar
4,215
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,613
İsim
oğuzhan ege
arkadaşlar kullanıpta yorum atarsanız herkes bilgilenmiş olur sizce notlar nasıl ?

Önemli Noktalar​

  • Yeni Oyun Desteği​

    • Donmuşpunk 2
    • Savaş Tanrısı Ragnarök
    • Warhammer 40.000: Uzay Denizcisi 2
    • The Sims™ 4 DirectX® 11 Güncellemesi
  • AMD Akışkan Hareket Çerçeveleri (AFMF) 2​

    • AMD HYPR-RX için kare üretim teknolojisinde önemli bir gelişme.
      • Daha Düşük Gecikme ve Daha Yüksek Performans
        • AFMF 2, kare oluşturma gecikmesini önemli ölçüde azaltarak ve yeni modlar aracılığıyla performans ölçeklemesini iyileştirerek hızlı oyun oynamayı geliştirir.
      • Hızlı Hareket Optimizasyonu
        • Hızlı çekim sırasında iyileştirilmiş kare oluşturma tutarlılığıyla daha akıcı bir oyun deneyiminin ve daha yüksek FPS'nin keyfini çıkarın.
      • Geliştirilmiş Sınırsız-Tam Ekran Desteği
        • RDNA 3 serisi grafik ürünleri için genişletilmiş ekran modu desteği, hemen hemen tüm çerçevesiz tam ekran oyunlarla uyumluluğu garantiliyor.
      • Genişletilmiş API Desteği
        • AFMF 2 artık tüm OpenGL NEW , Vulkan NEW , DirectX® 11 ve DirectX® 12 başlıkları için etkinleştirilebilir .
      • Radeon™ Chill Birlikte Çalışabilirliği
        • AFMF 2 artık düşük gecikmeli FPS sınırlama seçeneği sunan Radeon™ Chill'i destekliyor.
      • Optimize Edilmiş AMD Ryzen AI™ 300 Serisi Desteği
        • AFMF 2, AMD Ryzen AI™ 300 serisi işlemciler de dahil olmak üzere kapsamlı bir AMD ürünleri listesi için optimize edilmiştir. Daha fazla bilgi edinmek için BURAYA tıklayın .
    • AFMF 2 ve bu sürücü sürümü hakkında daha fazla bilgi edinmek için BURADAN yeni blogumuzu inceleyin .
  • Counter-Strike 2 için AMD Radeon™ Anti-Lag 2 Vulkan® Desteği​

    • AMD Radeon™ Anti-Lag 2 artık Vulkan® API'yi destekleyerek ek duyarlı oyun seçenekleri sunuyor. AMD Radeon™ Anti-Lag 2, AMD RDNA™ mimarisi tabanlı grafik ürünlerinde giriş gecikmesini daha da azaltarak kareleri en iyi şekilde hızlandırmak için oyun içi bir seçenek sunuyor.
      • Tepki süresini ölçmenin bir yolunu arayan kullanıcılar, Çerçeve Gecikme Ölçerimizi (FLM) veya AMD Radeon™ Anti-Lag 2'deki dahili gecikme monitörünü kullanabilirler.
        • Radeon Anti-Lag 2 Latency Monitor'u etkinleştirmek için ALT+SHIFT+L kısayolunu kullanın. Etkinleştirildiğinde, ekranınızın sol üst köşesinde etkin olduğunu belirten küçük bir beyaz şerit belirecektir.
        • Aşağıdaki Gecikme İzleyicisi görüntüleme seçenekleri arasında geçiş yapmak için ALT+SHIFT+L tuşlarını tekrar kullanın: Ölçüm yok, yalnızca FPS, FPS ve gecikme (ms cinsinden), FPS ve gecikme (ms ve kare cinsinden), FPS ve gecikme (ms ve kare cinsinden) ve bir açıklama.
        • Anti-Lag 2 Açık ile Anti-Lag Kapalı arasındaki farkı karşılaştırmak için sağ CTRL tuşunu basılı tutun.
      • AMD Radeon™ Anti-Lag 2 SDK hakkında daha fazla bilgi edinmek için BURADAN yeni blogumuzu inceleyin .
  • Video için Geometrik Küçültme​

    • Küçültülmüş video oynatımı sırasında oluşan eserleri azaltarak görüntü kalitesini iyileştirdi.
      • Geometrik Küçültme, AMD Radeon™ 800M entegre grafiklerin yanı sıra AMD Radeon™ RX 7000 serisi masaüstü ve mobil ayrık grafik kartlarında destekleniyor.
  • Genişletilmiş AMD Radeon™ Boost Desteği​

    • FİNAL FANTAZİ XVI
  • Genişletilmiş HYPR-Tune Desteği​

    • HYPR-Tune desteği, HYPR-RX'in AMD FidelityFX™ Super Resolution ve AMD Radeon™ Anti-Lag 2 gibi oyun içi teknolojileri etkinleştirmesine olanak tanır.
    • AMD FidelityFX™ Super Resolution 3'ü aşağıdaki formatlarda kare oluşturma ile otomatik olarak yapılandırma desteği eklendi:
      • Kara Efsane: Wukong
      • Ava'nın yaratıkları
      • Donmuşpunk 2
      • Savaş Tanrısı Ragnarök
    • AMD Radeon™ Anti-Lag 2'yi otomatik olarak yapılandırmak için destek eklendi:
      • Tsushima Hayaleti YÖNETMEN KURGUSU
  • Genişletilmiş Vulkan Uzantıları Desteği​

  • Microsoft Agility SDK 1.715.0 Önizlemesiyle İş Grafiklerindeki Ağ Düğümleri​

    • AMD Radeon™ RX 7000 Serisi grafik kartları için Microsoft DirectX® 12 Work Graphs with Mesh Nodes desteği.
      • Çalışma Grafiklerindeki Mesh Düğümleri ve bunların nasıl etkinleştirileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için GPUOpen'daki eşlik eden blog yazımızı inceleyin .
      • Çalışma Grafikleri Mesh Düğümleri örneklerimizi GitHub'da bulabilirsiniz .
  • Düzeltilen Sorunlar ve İyileştirmeler​

    • Warhammer 40,000: Space Marine 2 oynarken aralıklı sürücü zaman aşımı veya uygulama çökmesi .
    • Radeon™ RX 6600 XT gibi bazı AMD Grafik Ürünlerinde FINAL FANTASY XVI oynarken belirli ara sahneler sırasında aralıklı sürücü zaman aşımı veya uygulama çökmesi meydana geliyor .
    • Global Illumination (Küresel Aydınlatma) Orta veya daha yüksek olduğunda Black Myth: Wukong oynarken aşırı koyu gölgeler veya doygunluğu azalmış renkler görülebilir .
    • Ghost of Tsushima DIRECTOR'S CUT oyununu AMD Software: Adrenalin Edition™ Kayıt ve Yayın ve HDR açıkken oynarken oyun içinde ara sıra bozulmalar gözlemlenebilir .
    • Bazı ekran üstü katmanları etkinleştirildikten sonra AFMF devre dışı kalabilir.
    • AMD Yazılımı: Adrenalin Sürümü, sistem uyku modundan çıktığında beklenmedik şekilde başlayabilir.
    • AMD Software: Adrenalin Edition'da AV1 kodeği kullanılarak kayıt yapılırken ses ve görüntü zaman zaman senkron dışına çıkabilir.

Bilmeniz Gerekenler?​

AMD Akışkan Hareket Çerçeveleri (AFMF) 2

AFMF, AMD'ye özel son teknoloji bir kare oluşturma teknolojisidir. Kare hızlarını ve oyun akıcılığını artırır ve AMD Software: Adrenalin Edition™'a entegre edilmiştir. Tek tıklamalı performans çözümümüz olan AMD HYPR-RX'in bir parçası olarak AMD Radeon grafik kartlarında olağanüstü oyun deneyimleri sunar.

  • AFMF 2 Nasıl Etkinleştirilir
    • AFMF 2, HYPR-RX veya AMD Fluid Motion 2 Toggle kullanılarak herhangi bir OpenGL NEW , Vulkan NEW , DirectX® 11 ve 12 başlığı için etkinleştirilebilir .
      • AFMF 2, AMD Radeon™ 700M ve 800M entegre grafiklerin yanı sıra AMD Radeon™ RX 6000 ve RX 7000 serisi masaüstü ve mobil ayrık grafik kartlarında destekleniyor.
      • AFMF 2 şu anda oyunun VSync devre dışı bırakılmış, özel veya çerçevesiz tam ekran modunda oynanmasını gerektiriyor.
        • Daha iyi bir görsel deneyim için değişken yenileme hızına sahip bir ekranda AFMF 2 kullanın.
          • AFMF'den sonra Radeon™ Chill'i etkinleştirmek, yırtılmayı azaltmak için FPS sınırını otomatik olarak ayarlar.
      • AMD Software: Adrenalin Edition™'daki oyun içi arayüzü (ALT+R) kullanarak AFMF'nin kare oluşturma durumunu kontrol edin.
    • AFMF 2, oyunun motorunun dışında FPS'yi artırmak için kare oluşturma teknolojisi ekler. Kullanıcılar, ortaya çıkan FPS'yi görmek için AMD Yazılım Performans Ölçümleri Kaplamasını etkinleştirebilir.
      • Oyunların tepki süresini ölçmenin bir yolunu arayan kullanıcılar, Çerçeve Gecikme Ölçerimizi (FLM) kullanabilirler .
  • AFMF 2 Nasıl Optimize Edilir
    • AFMF 2, yapılandırmanıza göre en iyi deneyim için otomatik olarak ayarlanan yeni modlar sunar. Bunlar gerektiğinde tercihlerinize göre manuel olarak ayarlanabilir
      • AFMF 2, hızlı çekim sırasında kare tutarlılığını iyileştirmek için varsayılan olarak 2560x1440 ve üzeri çözünürlükler için etkinleştirilen yeni bir "Yüksek" Arama Modu ayarı ekler.
        • Bu, AFMF 1'de daha yüksek çözünürlüklerde karşılaşılan titreme veya kekemeliği azaltır.
    • AFMF 2, kare oluşturma yükünü azaltmak için entegre grafik ürünleri için varsayılan olarak "Performans" olarak etkinleştirilen yeni bir Performans Modu ayarı ekliyor.
      • Entegre grafik kullanıcıları, hızlı hareket sırasında daha iyi kare oluşturma kalitesi için "Kalite" performans ön ayarına geri dönebilir. Ayrık grafik kartları kullanıldığında "Kalite" ön ayarı varsayılandır.
      • Kullanıcılar, GPU'nun FPS artışını en üst düzeye çıkarmak için bağlı olduğu durumlarda daha da yüksek kare hızlarına ulaşmak amacıyla ayrı grafik kartlarında bu "Performans" modunu manuel olarak etkinleştirebilirler.
    • Kullanıcılar bu ayar seçeneklerini HYPR-RX'in "Gelişmiş Görünüm" kısmında bulabilirler.
  • Çoklu GPU Yapılandırmaları için AFMF 2 Desteği
    • Herhangi bir hibrit grafik yapılandırması için AFMF 2, kare oluşturma için görüntüleme GPU'sunu kullanacak ve böylece render GPU'sunun oyuna odaklanmasını sağlayacaktır.

Bilinen Sorunlar​

  • DayZ oynarken belirli alanlara girildiğinde aralıklı performans . [Çözünürlük 24.10.1 için hedeflendi]
  • AMD Ryzen™ AI 9 HX 370 gibi bazı AMD Grafik Ürünlerinde Warhammer 40,000: Space Marine 2 oynarken aralıklı sürücü zaman aşımı veya çökme görülebilir. Bu sorunu yaşayan kullanıcılar geçici bir önlem olarak AMD Yazılımı: Adrenalin Sürümü'nde Değişken Grafik Belleği'ni etkinleştirebilir (AMD Yazılımı: Adrenalin Sürümü -> Performans -> Ayarlama -> Değişken Grafik Belleği).

Önemli Notlar​

  • AMD , AMD Yazılımı: Adrenalin Edition Kayıt ve Yayın özelliğini kullanırken oyun içinde titremeye neden olan aralıklı bir sorunu çözmek için Frostpunk 2 geliştiricileriyle iş birliği yapıyor .
  • AMD , Warhammer 40.000: Space Marine 2 geliştiricileriyle, belirli su alanlarında siyah titreşimlere neden olan aralıklı bir sorunu çözmek için iş birliği yapıyor
 

emreBeoa

80+ Platinum
Katılım
28 Mayıs 2023
Mesajlar
10,762
Dahası  
Reaksiyon skoru
4,857
İsim
Emre siyah
afmf2 resmi olarak çıktı yani
 

oğuzhan18

80+ Silver
Katılım
14 Temmuz 2020
Mesajlar
4,215
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,613
İsim
oğuzhan ege
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3

emreBeoa

80+ Platinum
Katılım
28 Mayıs 2023
Mesajlar
10,762
Dahası  
Reaksiyon skoru
4,857
İsim
Emre siyah

oğuzhan18

80+ Silver
Katılım
14 Temmuz 2020
Mesajlar
4,215
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,613
İsim
oğuzhan ege
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5

codcubiri

80+ Silver
Katılım
29 Ocak 2023
Mesajlar
3,166
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,131
İsim
Ömür
Beta sürücüde beni hiç atmadı yeni tam sürümü indirdim ama oyuna girmedim ama beta sürümünden memnundum buda bi tık daha iyidir
 
Top Bottom