Sorun Türkiye deki teknik servislerle ve distribütörlerle alakalı. Burada ürünün yasal ithalatçısı da Türk teknik serviste çalışan adam da Türk bende Türküm ama bizim milletimiz böyle. Tanıdığın, referansın yoksa seninle ilgilenmiyorlar. Arkadaşımın isim vermek istemiyorum bir teknik serviste tanıdığı vardı. Ekran kartlarını iki yılda bir gönderir sıfırı yada bir üst modeli ile değiştirirdi. Bu olay çakılana kadar böyle üç dört kere kart değiştirdi. Servisteki çalışanların karar verdiği durumlar var ve bir de distribütörün baskısı durumları var. Ha tanıdığın yoksa ne oluyor. Benim mesela logitech g332 kulaklığımın menteşesi kırıldı ürünün daha garantisi var servis diyor ki kullanıcı hatası ve biz o parçayı tek tek parça olarak satmıyoruz. Ücretli tamir isterseniz şu kadar diyorlar. Aynı durumu araştırırken yabancı bir formda adam şikayetini yazıyor ve gönderiye bir logitech çalışanı cevap veriyor faturanızı bize ulaştırın diyorlar ve adama direk menteşeyi ve nasıl değiştirebileceğini anlatan bir görseli ücretsiz gönderiyorlar. Benim tanıdığım olsa serviste belki tüm kulaklığı ücretsiz değiştirirler ama öyle olmayınca servise dert anlatmak bile eziyet haline geliyor. Bunun sebebi de tamamen yereldeki satıcılar, resmi ithalatçılar ve anlaşmalı oldukları servisler. Markaların kendileri burada olsa iş değişiyor yada Amazon gibi politikalar izlediklerinde. Ha Amazon da zamanla değişecek ilk başlarda Apple neredeyse her cihazı değiştiriyordu teknik servise gelen adamlar Türklerin ne yaptığını öğrendikten sonra isterse cihaza Thor yıldırım çakmış olsun tamir edin demeye başladı. Bunun sebebi de yereldeki şark kurnazları. Yarın öbür gün Amazon da iade almamaya başlayacak. Çünkü millet aldığı ürünü yok yanlış geldi cart curt diye yalanlarla iade edeyim diyor Amazon sizde kalsın parasını yollayalım diyor adamlar bunu işe çevirmiş. Öyle öyle ürün alıp bir de ürünü satıyor. Bu kurnazlık her geç bir cevap karşılık bulacak. Size de gelen kartlar satıcıya yada servise gelen bir şekilde kabul edilmiş iade kartlardır. Sıfır kutu değildir. Tekrar kapatıp paketleyip size satmışlardır. Emin olun Asus un böyle bir durumun varlığından bile haberi yoktur. Varsa da yerel ithalatçılara ve satıcılara mecbur oldukları için yapabilecekleri bir şey yoktur. Sonuçta adamlar ürünlerini bu pazarda satmak zorunda bunun için anlaşmalar yapıyorlar yatırımlar yapıyorlar. Ve Türkiye gibi tüketicinin yasalarla korunmadığı bir pazarda tüketicinin haklarının peşinde koşmazlar. Aynı durum Amerika da filan yaşansa o satıcının içinden geçer yargı Türkiye de bazı markalar var Asus u kastetmiyorum, başka markalar başka ürünlerde git mahkemeye ver diyor direk hak arayınca.