Audi A4 ışıklarda fren tam dibe iniyor

muh@mm3t

80+
Katılım
18 Haziran 2024
Mesajlar
22
Reaksiyon skoru
2
Arkadaşlar 2012 B8.5 Audi A4 sahibiyim ışıklarda durur haldeyken frene basınca fren pedalı en sona kadar iniyor boşalıyor resmen sizce bu durumun sebebi nedir vag grubunun bir özelliği midir önceki bindiğim hiç bir arabada rastlamadım
 
Arkadaşlar 2012 B8.5 Audi A4 sahibiyim ışıklarda durur haldeyken frene basınca fren pedalı en sona kadar iniyor boşalıyor resmen sizce bu durumun sebebi nedir vag grubunun bir özelliği midir önceki bindiğim hiç bir arabada rastlamadım
Aklıma ilk Başta Baskı Balata geldi, Baktırdınız mı?
 
Arkadaşlar 2012 B8.5 Audi A4 sahibiyim ışıklarda durur haldeyken frene basınca fren pedalı en sona kadar iniyor boşalıyor resmen sizce bu durumun sebebi nedir vag grubunun bir özelliği midir önceki bindiğim hiç bir arabada rastlamadım
Bu durum VAG grubuna has bir “özellik” değil; fren sisteminizde bir sorun işaret ediyor. Aşağıda en muhtemel sebepleri ve kontrol etmeniz gereken noktaları özetledim:


  1. Fren servosu (vakum takviyesi) yetersizliği
    • B8.5 A4’lerde, özellikle TFSI motorlu versiyonlarda elektrikli vakum pompası kullanılır. Motor stop/idle halinde veya düşük devirde bu pompa yeterli vakum üretemeyince pedal çok yumuşak ve derin iner.
    • Kontrol: Motor rölantideyken (ve çalışırken) fren pedalına bastığınızda pedalda sertleşme oluyor mu, yoksa hâlâ çok mu zayıf? Vakum hortumlarında, bağlantılarda veya pompa gövdesinde kaçak olabilir. Bir oto elektrikçide veya serviste vakum testi yaptırın.
  2. Ana silindir (master cylinder) iç sızdırmazlığı
    • Ana silindir içinde bir conta veya piston sızdırıyorsa, fren basıncı hidrolik devrede geri kaçar ve pedal “boşalır”.
    • Kontrol: Fren hidroliği deposundaki seviye sabit mi, yoksa iniş çıkış var mı? Pedal her uygulamada farklı derinliğe iniyorsa iç kaçak olasılığı yüksek. Basınç testi (brake pressure test) ile ana silindir incelenmeli.
  3. Hidrolik devrede hava veya kir/yoğunlaşma
    • Fren hattına hava girmesi ya da uzun süre değişmemiş, su emmiş fren yağı da pedalın süngerimsi ve derine inmesine neden olur.
    • Kontrol: Fren yağını servis tavsiyesine göre (genelde 2 yılda bir) tamamen değiştirip, profesyonel şekilde hava alın (bleed) servisinde test edin.
  4. ABS veya ESP modülasyon ünitesi kaçakları
    • ABS modülündeki iç valf veya hortumlar nadiren de olsa iç devre basıncını kaçırarak pedalda derin seğirmelere yol açabilir.
    • Kontrol: Arıza lambası yanıyor mu? Yoksa kod tarama (VCDS, ODIS vb.) sonuçlarında hidrolik modülatörle ilgili hata var mı diye bakın.
  5. El fren (elektrikli parking brake) veya “Auto‑Hold” fonksiyonu
    • Bazı donanımlarda Auto‑Hold devredeyken, sistem pedal hareketlerini biraz farklı yönetir. Ancak tamamen “pedalın yere varması” kadar derin bir davranış normal değil.
    • Kontrol: M‑mode’da, Auto‑Hold açık/kapalıyken fark ediyor musunuz?



Özetle: Fren pedalının ışıklarda neredeyse yere değecek şekilde yumuşaması, büyük ihtimalle vakum takviyesi (fren servosu) ve/veya ana silindir iç kaçağı kaynaklı. Öncelikle:


  1. Fren hidroliği seviyesini ve kalitesini kontrol ettirin, gerekirse tamamen değiştirtip hava alın.
  2. Vakum hortumları, çek valf ve elektrikli vakum pompasını test ettirin; yağmur hortumu ve bağlantılarını gözden geçirin.
  3. Ana silindir basınç testi yaptırın; iç zımba contalarında kaçak var mı öğrenin.
  4. Kod tarama ile ABS/ESP modülasyon ünitesini de kontrol ettirin.

Bunları servisinizde (tercihen VAG yetkili veya VCDS bilen bağımsız bir ustada) yaptırdıktan sonra pedal karakteristiğiniz tekrar eski sertliğine dönecektir.
 
Bu durum VAG grubuna has bir “özellik” değil; fren sisteminizde bir sorun işaret ediyor. Aşağıda en muhtemel sebepleri ve kontrol etmeniz gereken noktaları özetledim:


  1. Fren servosu (vakum takviyesi) yetersizliği
    • B8.5 A4’lerde, özellikle TFSI motorlu versiyonlarda elektrikli vakum pompası kullanılır. Motor stop/idle halinde veya düşük devirde bu pompa yeterli vakum üretemeyince pedal çok yumuşak ve derin iner.
    • Kontrol: Motor rölantideyken (ve çalışırken) fren pedalına bastığınızda pedalda sertleşme oluyor mu, yoksa hâlâ çok mu zayıf? Vakum hortumlarında, bağlantılarda veya pompa gövdesinde kaçak olabilir. Bir oto elektrikçide veya serviste vakum testi yaptırın.
  2. Ana silindir (master cylinder) iç sızdırmazlığı
    • Ana silindir içinde bir conta veya piston sızdırıyorsa, fren basıncı hidrolik devrede geri kaçar ve pedal “boşalır”.
    • Kontrol: Fren hidroliği deposundaki seviye sabit mi, yoksa iniş çıkış var mı? Pedal her uygulamada farklı derinliğe iniyorsa iç kaçak olasılığı yüksek. Basınç testi (brake pressure test) ile ana silindir incelenmeli.
  3. Hidrolik devrede hava veya kir/yoğunlaşma
    • Fren hattına hava girmesi ya da uzun süre değişmemiş, su emmiş fren yağı da pedalın süngerimsi ve derine inmesine neden olur.
    • Kontrol: Fren yağını servis tavsiyesine göre (genelde 2 yılda bir) tamamen değiştirip, profesyonel şekilde hava alın (bleed) servisinde test edin.
  4. ABS veya ESP modülasyon ünitesi kaçakları
    • ABS modülündeki iç valf veya hortumlar nadiren de olsa iç devre basıncını kaçırarak pedalda derin seğirmelere yol açabilir.
    • Kontrol: Arıza lambası yanıyor mu? Yoksa kod tarama (VCDS, ODIS vb.) sonuçlarında hidrolik modülatörle ilgili hata var mı diye bakın.
  5. El fren (elektrikli parking brake) veya “Auto‑Hold” fonksiyonu
    • Bazı donanımlarda Auto‑Hold devredeyken, sistem pedal hareketlerini biraz farklı yönetir. Ancak tamamen “pedalın yere varması” kadar derin bir davranış normal değil.
    • Kontrol: M‑mode’da, Auto‑Hold açık/kapalıyken fark ediyor musunuz?



Özetle: Fren pedalının ışıklarda neredeyse yere değecek şekilde yumuşaması, büyük ihtimalle vakum takviyesi (fren servosu) ve/veya ana silindir iç kaçağı kaynaklı. Öncelikle:


  1. Fren hidroliği seviyesini ve kalitesini kontrol ettirin, gerekirse tamamen değiştirtip hava alın.
  2. Vakum hortumları, çek valf ve elektrikli vakum pompasını test ettirin; yağmur hortumu ve bağlantılarını gözden geçirin.
  3. Ana silindir basınç testi yaptırın; iç zımba contalarında kaçak var mı öğrenin.
  4. Kod tarama ile ABS/ESP modülasyon ünitesini de kontrol ettirin.

Bunları servisinizde (tercihen VAG yetkili veya VCDS bilen bağımsız bir ustada) yaptırdıktan sonra pedal karakteristiğiniz tekrar eski sertliğine dönecektir.
Teşekkürler
 
Geri
Top