Neler Yeni

ayıplı razer cynosa v2 iade olurmu

zeuskeydrop

80+ Bronze
Katılım
7 Eylül 2022
Mesajlar
1,269
Dahası  
Reaksiyon skoru
301
İsim
Mert Aydınlı
Merhaba 3 Nisan tarihinde Cynosa V2 almıştım yaklaşık 2 hafta sonra enter tuşuna bastığımda takılı kalıyor ve çıt sesi geliyor tuştan neyse garantisine kargo yapamadım pahalı geldi hafta sonu kendimiz gideceğiz bu hafta sonu ama epey zaman geçiyor işte sizce iade alırlar mı?

Not: N11'den aldım.
 

quejy

80+ Bronze
Katılım
6 Haziran 2021
Mesajlar
1,634
Dahası  
Reaksiyon skoru
404
İsim
halil
Merhaba 3 Nisan tarihinde Cynosa V2 almıştım yaklaşık 2 hafta sonra enter tuşuna bastığımda takılı kalıyor ve çıt sesi geliyor tuştan neyse garantisine kargo yapamadım pahalı geldi hafta sonu kendimiz gideceğiz bu hafta sonu ama epey zaman geçiyor işte sizce iade alırlar mı?

Not: N11'den aldım.
kronik sorun o bro
ben n11 zamanında 330-350 TL'ye almıştım 3 ay önce falan 500e satıp blitzwolf aldım yerine
yani iade vs yapmazlar diye düşünüyorum kronik olduğundan
 

ApRâ

80+ Silver
Katılım
29 Ocak 2021
Mesajlar
2,048
En İyi Cevap
1
14 gün sonunda ürünü direkt olarak iade edemezsiniz, fakat firamının durumuna göre değişiyor.

Garantisine kargo yapamadım pahalı geldi derken? Arena bilgisayar değil mi, gönderdiğinizde ücret ödemiyorsunuz, anlaşma kodları var.
 

zeuskeydrop

80+ Bronze
Katılım
7 Eylül 2022
Mesajlar
1,269
Dahası  
Reaksiyon skoru
301
İsim
Mert Aydınlı
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
14 gün sonunda ürünü direkt olarak iade edemezsiniz, fakat firamının durumuna göre değişiyor.

Garantisine kargo yapamadım pahalı geldi derken? Arena bilgisayar değil mi, gönderdiğinizde ücret ödemiyorsunuz, anlaşma kodları var.
yo bana üzreti siz ödeyeceksiniz dediler
 

121709

80+ Silver
Katılım
19 Ocak 2023
Mesajlar
3,092
Merhaba 3 Nisan tarihinde Cynosa V2 almıştım yaklaşık 2 hafta sonra enter tuşuna bastığımda takılı kalıyor ve çıt sesi geliyor tuştan neyse garantisine kargo yapamadım pahalı geldi hafta sonu kendimiz gideceğiz bu hafta sonu ama epey zaman geçiyor işte sizce iade alırlar mı?

Not: N11'den aldım.
İade olmaz maalesef tahminimce.
 
Katılım
12 Ocak 2021
Mesajlar
83
Dahası  
Reaksiyon skoru
46
İsim
LuciFeriaNx
Ürünün tarafınıza tesliminden itibaren 6 aylık süreçte ortaya çıkan ayıplar teslim tarihinde var olduğu sayılır. Malın ayıplı olmadığının ispatı da satıcıya aittir. O açıdan ürünü ne zaman aldığınız önem arz etmektedir. Dolayısıyla Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Madde 11 gereği seçimlik haklarınızdan birisini (buna iade de dahil) kullanabilirsiniz. Ayrıca iade sürecinde tüketici olarak herhangi bir kargo ücreti ödeme zorunluluğunuz yoktur. Kargo ücreti satıcı tarafından karşılanır.

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun - Madde 11:
(1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

Mesafeli satışlar Yönetmliği - Madde 12 - Satıcı ve sağlayıcının sorumluluğu
(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun - Madde 10 (İspat Yükü)
Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.

Türk Borçlar Kanunu - Madde 223 (Gözden Geçirme ve Satıcıya Bildirme)
Alıcı, devraldığı satılanın durumunu işlerin olağan akışına göre imkân bulunur bulunmaz gözden geçirmek ve satılanda satıcının sorumluluğunu gerektiren bir ayıp görürse, bunu uygun bir süre içinde ona bildirmek zorundadır.

Alıcı gözden geçirmeyi ve bildirimde bulunmayı ihmal ederse, satılanı kabul etmiş sayılır. Ancak, satılanda olağan bir gözden geçirmeyle ortaya çıkarılamayacak bir ayıp bulunması hâlinde, bu hüküm uygulanmaz. Bu tür bir ayıbın bulunduğu sonradan anlaşılırsa, hemen satıcıya bildirilmelidir; bildirilmezse satılan bu ayıpla birlikte kabul edilmiş sayılır.
 
Son düzenleme:

zeuskeydrop

80+ Bronze
Katılım
7 Eylül 2022
Mesajlar
1,269
Dahası  
Reaksiyon skoru
301
İsim
Mert Aydınlı
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
14 gün sonunda ürünü direkt olarak iade edemezsiniz, fakat firamının durumuna göre değişiyor.

Garantisine kargo yapamadım pahalı geldi derken? Arena bilgisayar değil mi, gönderdiğinizde ücret ödemiyorsunuz, anlaşma kodları var.
ama 6 ay içinde kendilinden bozulan ürüğn için iade şeyi vardı
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ürünün tarafınıza tesliminden itibaren 6 aylık süreçte ortaya çıkan ayıplar teslim tarihinde var olduğu sayılır. Malın ayıplı olmadığının ispatı da satıcıya aittir. O açıdan ürünü ne zaman aldığınız önem arz etmektedir. Dolayısıyla Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Madde 11 gereği seçimlik haklarınızdan birisini (buna iade de dahil) kullanabilirsiniz.

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun - Madde 11:
(1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun - Madde 10 (İspat Yükü)
Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.

Türk Borçlar Kanunu - Madde 223 (Gözden Geçirme ve Satıcıya Bildirme)
Alıcı, devraldığı satılanın durumunu işlerin olağan akışına göre imkân bulunur bulunmaz gözden geçirmek ve satılanda satıcının sorumluluğunu gerektiren bir ayıp görürse, bunu uygun bir süre içinde ona bildirmek zorundadır.

Alıcı gözden geçirmeyi ve bildirimde bulunmayı ihmal ederse, satılanı kabul etmiş sayılır. Ancak, satılanda olağan bir gözden geçirmeyle ortaya çıkarılamayacak bir ayıp bulunması hâlinde, bu hüküm uygulanmaz. Bu tür bir ayıbın bulunduğu sonradan anlaşılırsa, hemen satıcıya bildirilmelidir; bildirilmezse satılan bu ayıpla birlikte kabul edilmiş sayılır.
evet işte bende onu yazım bide ben sorunu 13. günde falan fark ettim zaten fark ettikten sonra kafam karıştı o sırada bayram falan derken 14 gün geçti ve 3 nisanda aldım
Mesaj otomatik birleştirildi:

14 gün sonunda ürünü direkt olarak iade edemezsiniz, fakat firamının durumuna göre değişiyor.

Garantisine kargo yapamadım pahalı geldi derken? Arena bilgisayar değil mi, gönderdiğinizde ücret ödemiyorsunuz, anlaşma kodları var.
kod istedim siz ödeyeceksiniz dediler o yüzden vermediler kod
 
Katılım
12 Ocak 2021
Mesajlar
83
Dahası  
Reaksiyon skoru
46
İsim
LuciFeriaNx
ama 6 ay içinde kendilinden bozulan ürüğn için iade şeyi vardı
Mesaj otomatik birleştirildi:


evet işte bende onu yazım bide ben sorunu 13. günde falan fark ettim zaten fark ettikten sonra kafam karıştı o sırada bayram falan derken 14 gün geçti ve 3 nisanda aldım
Mesaj otomatik birleştirildi:


kod istedim siz ödeyeceksiniz dediler o yüzden vermediler kod

Mesafeli satışlar Yönetmliği - Madde 12 - Satıcı ve sağlayıcının sorumluluğu
(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
 

zeuskeydrop

80+ Bronze
Katılım
7 Eylül 2022
Mesajlar
1,269
Dahası  
Reaksiyon skoru
301
İsim
Mert Aydınlı
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Mesafeli satışlar Yönetmliği - Madde 12 - Satıcı ve sağlayıcının sorumluluğu
(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
evet te ben arayınca öyle demiyorlar ama hiçbir şekilde kod vermediler
 
Katılım
12 Ocak 2021
Mesajlar
83
Dahası  
Reaksiyon skoru
46
İsim
LuciFeriaNx
evet te ben arayınca öyle demiyorlar ama hiçbir şekilde kod vermediler​
Hocam ben size kanun maddelerine ve içeriğine kadar verdim. Siz de bu bilgiler ile tekrar iletişime geçip biraz sesinizi yükseltin bir zahmet. firmayı arama işini de biz yapmayalım senin yerine :) Kanun gayet açık. Kanuna aykırı hareket ediyorlar ve sizi mağdur ediyorlarsa Tüketici Hakem Heyetine başvuracağınızı kesin bir dille belirtin. Yine olumsuz sonuç almanız durumunda da THH nezdinde başvurunuzu yaparsınız.​
 

zeuskeydrop

80+ Bronze
Katılım
7 Eylül 2022
Mesajlar
1,269
Dahası  
Reaksiyon skoru
301
İsim
Mert Aydınlı
Hocam ben size kanun maddelerine ve içeriğine kadar verdim. Siz de bu bilgiler ile tekrar iletişime geçip biraz sesinizi yükseltin bir zahmet. firmayı arama işini de biz yapmayalım senin yerine :) Kanun gayet açık. Kanuna aykırı hareket ediyorlar ve sizi mağdur ediyorlarsa Tüketici Hakem Heyetine başvuracağınızı kesin bir dille belirtin. Yine olumsuz sonuç almanız durumunda da THH nezdinde başvurunuzu yaparsınız.​
hiiiiç bir şey olmaz hocam kimse kanundan korkmuyor bir keresinde bir şirket paramızı vermemişti şikayet edicez diyince eet bir şey olmaz bize demişlerdi
 
Katılım
12 Ocak 2021
Mesajlar
83
Dahası  
Reaksiyon skoru
46
İsim
LuciFeriaNx
hiiiiç bir şey olmaz hocam kimse kanundan korkmuyor bir keresinde bir şirket paramızı vermemişti şikayet edicez diyince eet bir şey olmaz bize demişlerdi
O zaman bu foruma bu konuyu açmanızın amacı nedir? Size nasıl yardımcı olabiliriz ki başka türlü?
 
Top Bottom