Efendim, RX 6600XT ekran kartı aldım fakat ekran kartının fan bloku kırık gibi sallandığından dolayı ve ekran kartının PCI-e slotunun koruma barikatı olmamasından dolayı iadeye yolladım ancak mal usulsüz olduğu halde satışa çıkamayacak olduğu için iade olmamış. Düşünün bozuk ürünü satışa çıkartacaklar.
Sizce dolandırıldım mı?
Müşteri hizmetlerinin yazdıkları:
Öncelikle yaşamış olduğunuz olumsuz deneyim için temsilciniz olarak üzgün olduğumu belirtmek isterim.
16:47
Elektronik ürünlerde paket açılımı yapıldıktan sonra direk iadeye alınamıyor.
16:47
Ancak kusurlu, yanlış ürün gönderimlerinde tabii ki sizleri yalnız bırakmıyor, destek oluyoruz.
16:47
Ürün garantili olduğu için öncelikle teknik servis tarafından kontrol edilmesi gerekiyor.
16:47
Garanti belgenizde teknik servisin iletişim bilgileri yer alıyor.
16:47
Bu bilgiler ile yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.
16:47
Sizlere en yakın şubeleri hakkında bilgi sağlayacaklar.
16:47
Servis ürünü kontrol edip inceleyecek.
16:47
Bu incelemenin sonucunda, müşteri hatasına, tamir-tadilatına, ürün değişimine ya da ücret iadesine olduğuna karar verilebilir.
16:47
Yetkili servis ürünün iadesine veya değişimine dair rapor iletirse bu rapor görselini bize buradan iletmenizi rica ederim.
16:47
Benim müşteri hizmetlerine yazdıklarım:
Teknik servis ürünü kullanıcı hatası olarak sayar geçer. Benim durumumda ise kullanılmış ürünü bana verdiler.
16:49
Jelatin, PCI-E barikatı direkt kutu içeriğinde yoktu.
16:50
Ayrıca ekran kartının fan bloğu ve yanı sallanıyor.
16:50
Hadi fan bloğu kısmı hatalı kargolamadan oldu diyelim. Hadi diyelim. Diğer 2'si sorun teşkil ediyor.
16:51
Müşteri hakem heyeti kanunlarına göre; Outlet sınıfı taşıyan bir ürünü sıfır diye satmak suçtur.
16:51
Ayrıca tarafıma fatura verilmedi.
16:51
Bu da aynı şekide suçtur.
16:52
Bu sebeple iademi istiyorum. Yoksa satıcıyı müşteri hakem heyetine vereceğim. Bu arada satıcının ilgili numarası var mı?
16:52
Kanun:
Ayıplı mal
MADDE 8- (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek
ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri
taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.
(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da
reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı
tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili
olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları
azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da
ayıplı olarak kabul edilir.
- 9 -
(3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi
veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda
gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının
tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya
eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.
Ayıplı maldan sorumluluk
MADDE 9-(1) Satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle
yükümlüdür.
(2) Satıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar
olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan
açıklamanın içeriğinin satış sözleşmesinin akdi anında düzeltilmiş olduğunu veya satış
sözleşmesi kurulma kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içinde olmadığını ispatladığı
takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.
İspat yükü
MADDE 10-(1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim
tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir.
Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.
(2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar
olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların
dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.
(3) Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı
tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi
içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin
tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur.
Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir şekilde piyasaya arz edilemez. Bu
ürünlere, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ve
ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın
ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine
getirmekle yükümlüdür.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya
karşıda kullanılabilir.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
- 10 -Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen
sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra
ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız
güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp
oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın
ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun
teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi
durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami
otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi
zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede
yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami
tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta
serbesttir.
(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği
durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl
tüketiciye iade edilir.
(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği
hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte
11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep
edebilir.
Ürün: https://www.trendyol.com/sapphire/1...6-p-132277491?boutiqueId=61&merchantId=808171
Sizce dolandırıldım mı?
Müşteri hizmetlerinin yazdıkları:
Öncelikle yaşamış olduğunuz olumsuz deneyim için temsilciniz olarak üzgün olduğumu belirtmek isterim.
16:47
Elektronik ürünlerde paket açılımı yapıldıktan sonra direk iadeye alınamıyor.
16:47
Ancak kusurlu, yanlış ürün gönderimlerinde tabii ki sizleri yalnız bırakmıyor, destek oluyoruz.
16:47
Ürün garantili olduğu için öncelikle teknik servis tarafından kontrol edilmesi gerekiyor.
16:47
Garanti belgenizde teknik servisin iletişim bilgileri yer alıyor.
16:47
Bu bilgiler ile yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.
16:47
Sizlere en yakın şubeleri hakkında bilgi sağlayacaklar.
16:47
Servis ürünü kontrol edip inceleyecek.
16:47
Bu incelemenin sonucunda, müşteri hatasına, tamir-tadilatına, ürün değişimine ya da ücret iadesine olduğuna karar verilebilir.
16:47
Yetkili servis ürünün iadesine veya değişimine dair rapor iletirse bu rapor görselini bize buradan iletmenizi rica ederim.
16:47
Benim müşteri hizmetlerine yazdıklarım:
Teknik servis ürünü kullanıcı hatası olarak sayar geçer. Benim durumumda ise kullanılmış ürünü bana verdiler.
16:49
Jelatin, PCI-E barikatı direkt kutu içeriğinde yoktu.
16:50
Ayrıca ekran kartının fan bloğu ve yanı sallanıyor.
16:50
Hadi fan bloğu kısmı hatalı kargolamadan oldu diyelim. Hadi diyelim. Diğer 2'si sorun teşkil ediyor.
16:51
Müşteri hakem heyeti kanunlarına göre; Outlet sınıfı taşıyan bir ürünü sıfır diye satmak suçtur.
16:51
Ayrıca tarafıma fatura verilmedi.
16:51
Bu da aynı şekide suçtur.
16:52
Bu sebeple iademi istiyorum. Yoksa satıcıyı müşteri hakem heyetine vereceğim. Bu arada satıcının ilgili numarası var mı?
16:52
Kanun:
Ayıplı mal
MADDE 8- (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek
ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri
taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.
(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da
reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı
tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili
olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları
azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da
ayıplı olarak kabul edilir.
- 9 -
(3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi
veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda
gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının
tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya
eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.
Ayıplı maldan sorumluluk
MADDE 9-(1) Satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle
yükümlüdür.
(2) Satıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar
olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan
açıklamanın içeriğinin satış sözleşmesinin akdi anında düzeltilmiş olduğunu veya satış
sözleşmesi kurulma kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içinde olmadığını ispatladığı
takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.
İspat yükü
MADDE 10-(1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim
tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir.
Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.
(2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar
olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların
dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.
(3) Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı
tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi
içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin
tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur.
Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir şekilde piyasaya arz edilemez. Bu
ürünlere, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ve
ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın
ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine
getirmekle yükümlüdür.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya
karşıda kullanılabilir.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
- 10 -Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen
sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra
ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız
güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp
oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın
ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun
teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi
durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami
otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi
zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede
yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami
tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta
serbesttir.
(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği
durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl
tüketiciye iade edilir.
(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği
hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte
11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep
edebilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Ürün: https://www.trendyol.com/sapphire/1...6-p-132277491?boutiqueId=61&merchantId=808171