Arkadaşlar bugün itibariyle Cyberpunk 2077 oyununa konsollarda 44GB, PC lerde ise 33GB "yama" geldi ve aklıma şunlar takıldı:
Bu oyun hatayı nerede yaptı?
Bu oyun cidden şişirildi mi?
Yoksa bu oyun yetiştirilemedi mi?
Şimdi, ben bu konu üstünde düşündükten sonra kendi fikirlerimi belirtmek isterim fakat siz de isterseniz fikirlerinizi yorumlarda belirtebilirsiniz.
Bence bu oyuna süre yetiştirilememiş, her yer bug, her yer glitch dolu ve ayrıca bahsettikleri rpg öğeleri bulunmamakta ve ben biraz bu rpg ve oynanış kısmına değinmek istiyorum.
Öncelikle ben kesinlikle şişirilmiş bir oyun olduğunu ve tam sürüm bir oyun olarak çıksa bile (bence beta bile değil çıkmış hali) balon olacağını düşünmemekteyim çünkü oyun başladığı andan itibaren o kadar iyi atmosfer kurmuş, o kadar güzel bir şehir kurgulamış ki mükemmel bir oyun olma yolunda gittiğini kesinlikle hissettiriyor ancak bu dünya bazı şeylerden ötürü ilk yarım saat - bir saat sonrası sanki fanusun içinde saklanıyormuş da bize oradan gösteriliyormuş gibi hissettiriyor çünkü:
-Karakterimizi bir kere ayarladıktan sonra bir daha ayarlayamıyoruz.
-Şehirde tonla araba var ve hepsi klas arabalar ancak birini bile modifiye edemiyoruz.
-Silahlarımıza desen ekleyemiyoruz.
-BD denen Brain Dance muhabbeti BD yi alsan bile izleyemiyorsun
Bu örnekler bile bazı şeylerin kurgulandığı ancak yeterli vakit olmadığını gösteriyor, ve oyunun havasına bir ket vuruyor. Ayrıca oyunda AI yani yapay zeka çok eksik, açık dünyadaki NPC ler adeta bok çuvalı gibi hissettiriyor ve o dünyanın canlılığını bozuyor keza düşman AI lar da çok kötü hepsi glitche boğuluyor e tabi bu da oyundan alıp götürüyor insanı, yani burada da yarım kalmış bir iş görüyoruz.
Son olarak beni bu oyunun yarım kalmış bir oyun olduğuna ikna eden kusur: Hikaye ve hikayeye yön verme.
Cyberpunk kesinlikle vadedilen rpg öğelerini veremedi ancak şu eleştirilere kesinlikle katılmıyorum: "Cyberpunk, Witcherdan bile az RPG."
Hayır efendim, Cyberpunk Witcher kadar RPG, hatta Witcher ekolünde bir RPG ve bu yönü beni oyunun yarım kaldığına ikna eden kısım. Benim nazarımda elinde kalan bir iş varsa ve bunu ertelemkten korkuyorsan (herhangi bir şey) bunu en iyi bildiğin yoldan tamamlarsın ve Cp2077 de de tam olarak bunu görüyoruz. Karakteri, kişiliği belli bir ana karakter ve o karakterin sınırları içerisinde olaylara yön verdiğimiz bir hikaye, iki oyunda da geçerli bir durum ancak Cyberpunk ın vaadi Skyrim gibi tamamen kendi karakterimizi oluşturacağız ve hikayeye de bu şekilde yön vereceğiz, ancak Cyberpunk bu vaatlerin altını dolduramadı yani Cyberpunk RPG konusunda Witcher ın gerisinde kalmayı yer yer geçti bile çünkü savaş mekanikleri ve aksiyon sistemi Witcher daki gibi tek düze ve sınırlayıcı olmaktan çok uzaktı
Ek olarak ben oyundaki aksiyon sistemini, silahlı çatışma hissiyatını (Yapay zeka dışında) beğendim, yakın dövüş mekaniklerini bir "RPG" oyununa göre beğendim, araç mekaniklerini de yine bir "RPG" oyununa göre beğendim. (Witcher daki attan sonra nimet gibi geldi.)