Dsg Işıklarda Boşa Atmak.

zeynelhm

80+
Katılım
26 Kasım 2023
Mesajlar
360
Reaksiyon skoru
61
WW Tiguan 2023 R line Aracımız var. Babam Genellikle Işıklarda arabayı boşa at öyle bekle der ama DSG çift kavrama olduğu için ilerde sorun yaşatırmı bilmiyorum.
Sizce Işıklarda Boşa atmak faydalı mı?
Trafikte yoğun ise dsg yi manuel 1 de kullanmak şanzımana sorun çıkarır mı
 
WW Tiguan 2023 R line Aracımız var. Babam Genellikle Işıklarda arabayı boşa at öyle bekle der ama DSG çift kavrama olduğu için ilerde sorun yaşatırmı bilmiyorum.
Sizce Işıklarda Boşa atmak faydalı mı?
Trafikte yoğun ise dsg yi manuel 1 de kullanmak şanzımana sorun çıkarır mı
N' ye al el freni çek Frenden ayaığını çek Tekrar frene bas P'ye alıp Kontağı kapat Önereceğim tek yöntemdir buda zaten her otomatik araç için kesin yapılması gereken bir durumdur park yapılırken

otomatik arac kisa sureli de olsa dururken bosa alinmaz. sanziman direk sogumaya gectigi icin, vitese alip kalkarken problem yasayabilirsiniz. isiklarda dururken p ye almak daha mantikli. hem motor yaglamaya, hemde sogumaya gecer. dogru bilinen yanlislardandir. yakit tasarrufu yapayim derken sanzumani yaptirmak zorunda kalabilirsiniz.

bu konuda kesin bir rakamsal veri olmamakla beraber bazı durumlarda doğru olan eylemdir. genel kanı olarak 45-50 saniyeden daha fazla durulacaksa (ışık, yoğun trafik gibi) boşa alıp ayak freni ile tam duruş sağlamak şanzıman açısından sağlıklıdır.

dsg tip araçlara mutlaka start stop'da koyuyorlar zaten boşa almazsanız kavrama ısınmasın diye.

EK OLARAKTA ŞAHSİ TAVSİYEM Senelerdir araç kullanan her türlü aracı kullanmış ve uzun süredirde araç alım satımı yapan birisi olarakta : 20-30 lira benzinden kar edeceksiniz diye 50-60 bin liralık türbini (torque converter) harcamayın. sürekli boşa alıp tekrar vitese takmak türbinin ömrünü en az %20 azaltır.
 
N' ye al el freni çek Frenden ayaığını çek Tekrar frene bas P'ye alıp Kontağı kapat Önereceğim tek yöntemdir buda zaten her otomatik araç için kesin yapılması gereken bir durumdur park yapılırken

otomatik arac kisa sureli de olsa dururken bosa alinmaz. sanziman direk sogumaya gectigi icin, vitese alip kalkarken problem yasayabilirsiniz. isiklarda dururken p ye almak daha mantikli. hem motor yaglamaya, hemde sogumaya gecer. dogru bilinen yanlislardandir. yakit tasarrufu yapayim derken sanzumani yaptirmak zorunda kalabilirsiniz.

bu konuda kesin bir rakamsal veri olmamakla beraber bazı durumlarda doğru olan eylemdir. genel kanı olarak 45-50 saniyeden daha fazla durulacaksa (ışık, yoğun trafik gibi) boşa alıp ayak freni ile tam duruş sağlamak şanzıman açısından sağlıklıdır.

dsg tip araçlara mutlaka start stop'da koyuyorlar zaten boşa almazsanız kavrama ısınmasın diye.

EK OLARAKTA ŞAHSİ TAVSİYEM Senelerdir araç kullanan her türlü aracı kullanmış ve uzun süredirde araç alım satımı yapan birisi olarakta : 20-30 lira benzinden kar edeceksiniz diye 50-60 bin liralık türbini (torque converter) harcamayın. sürekli boşa alıp tekrar vitese takmak türbinin ömrünü en az %20 azaltır.
dsgde tork konvertör yok ki
 
Boşa almaya gerek yok. Eğer ışıklar aşırı geç yanıyorsa boşa atılabilir. Durdugunuzda fren tam basılı tutmanız yeterli.
 
8 ileri modelleri tork konvertör r line kasaları öyle diye biliyorum 7 ileri'ler farklı
7 ileri bizimki
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

N' ye al el freni çek Frenden ayaığını çek Tekrar frene bas P'ye alıp Kontağı kapat Önereceğim tek yöntemdir buda zaten her otomatik araç için kesin yapılması gereken bir durumdur park yapılırken

otomatik arac kisa sureli de olsa dururken bosa alinmaz. sanziman direk sogumaya gectigi icin, vitese alip kalkarken problem yasayabilirsiniz. isiklarda dururken p ye almak daha mantikli. hem motor yaglamaya, hemde sogumaya gecer. dogru bilinen yanlislardandir. yakit tasarrufu yapayim derken sanzumani yaptirmak zorunda kalabilirsiniz.

bu konuda kesin bir rakamsal veri olmamakla beraber bazı durumlarda doğru olan eylemdir. genel kanı olarak 45-50 saniyeden daha fazla durulacaksa (ışık, yoğun trafik gibi) boşa alıp ayak freni ile tam duruş sağlamak şanzıman açısından sağlıklıdır.

dsg tip araçlara mutlaka start stop'da koyuyorlar zaten boşa almazsanız kavrama ısınmasın diye.

EK OLARAKTA ŞAHSİ TAVSİYEM Senelerdir araç kullanan her türlü aracı kullanmış ve uzun süredirde araç alım satımı yapan birisi olarakta : 20-30 lira benzinden kar edeceksiniz diye 50-60 bin liralık türbini (torque converter) harcamayın. sürekli boşa alıp tekrar vitese takmak türbinin ömrünü en az %20 azaltır.
hocam 1dk lık ışık için arabayı mı kapatalım
 
7 ileri bizimki
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


hocam 1dk lık ışık için arabayı mı kapatalım
Start Stop aracı otomatik söndürür zaten sizin bir işlem yapmanıza gerek yok
Ayrıca vitesi P'ye almak demek aracı söndürmek demekte değildir
 
Start Stop aracı otomatik söndürür zaten sizin bir işlem yapmanıza gerek yok
Ayrıca vitesi P'ye almak demek aracı söndürmek demekte değildir
hocam start stop istanbulda işe yaramaz. vitesi p ye almadan önce el frenini de çekmemiz gerekmez mi ağırlığın çoğu vitesne gdr
 
Otomobiller basit bir yapıya sahiptir yok onu yap şunu yap böyle şöyle diye dallandırıp budaklandırmaya gerek yok.

Yeni aracların çoğu zaten D de iken durunca kendisini bir nebze boşa alıyor eski araclar gibi değiller. ama sen icine tam sinmesini istiyorsan ya da kafan rahatlasın istiyorsan N ye alıp frende bekleyebilirsin.
N ye aldığında şanzımanın biraz rahatladığını hissedersin zaten.

Çok muhim bir konuda değil kesin dogrusu bu ya da yanlışı bu denilecek bir konuda değil. İster D de frene basıp bekle ister N ye al bekle. Bir kac saniye için vites değişmene gerek yok ama 1 dakikadan fazla duraklayacaksan D de kalmasın N ye de alabilirsin P ye de
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,153,468
Mesajlar
10,395,498
Üyeler
183,433
Son üye
redboxer82
Geri
Top