Neler Yeni

Elektrikli Arabaların Gelecekte Getireceği Tehlikeler

Heath Ledger

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
2,173
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,464
İsim
Heath Ledger
Elektrikli arabalar her ne kadar 0 emisyon nedeniyle gelecekte yaygın olarak kullanılması öngörülse de gelecekte bizleri bekleyen tehditler var. Bu sorunları tek tek ele almak istedim. Sizlerin de bu konu hakkındaki görüşlerini merak ediyorum.

1. Ekonomik Sıkıntılar
Elektrikli araçlar bildiğiniz üzere yüksek fiyatlar ile satışa çıkıyor. Renault'un Zoe modeli 0 olarak 729.000₺ ye satılıyor. Ona benzer olarak Renault Clio, Zoe'den daha geniş olmasına rağmen 386.900 ₺ ile satışta. Buna ek olarak Bir elektrikli aracın bataryası kullanıma göre ortalama 10-20 yıl arası gidiyor ve ortalama bir batarya değişim fiyatı 13.000-20.000$ arasında değişiyor. Yanlış görmüyorsunuz, Dolar. Şimdi bir düşünelim. Elektrikli arabalara hevesim olduğunu ve bundan dolayı Renault Zoe aldığımızı varsayalım. Daha sonra 15 yıl boyunca bu aracı kullandığımızı ve bataryasının değişmesi gerektiğini düşünelim. Yaklaşık olarak da fiyatı 15.000$ olarak alalım. 15 sonra 15.000$. Yani senede 1000$ eder. Bunu da Türk lirasına çevirirsek yaklaşık senelik 17.000₺ eder. Sözde elektrikli arabayı aldıktan sonra yakıt masrafı olmayan bir elektrikli araba. Şimdi diyebilirsiniz "0 arabayı alırım, 5-10 sene sonra satarım, batarya değişimi ile uğraşmam ve param cebimde kalır" diye. Ancak önümüzdeki yıllarda bu durum daha da gündeme geldikçe kimse 5-10 yıllık elektrikli araçları almak istemeyecek. Yani bu araçların 2. el piyasası neredeyse ölü durumda olacak. Böyle bir durumda Elektrikli araba almak pek mantıklı gözükmüyor. Bunun ana sebebi ise "batarya" fiyatının çok fazla olması. Bu sorunun çözülmesi için Tesla'nın yaptığı gibi Gigafactory'ler kurulup sadece batarya üretimine odaklanmak olacaktır.

2. Çevresel Sıkıntılar
Üstte bahsettiğim bataryanın tek sıkıntısı fiyatı değil malesef. 10-20 yıl kullanılan bataryalar malesef geri dönüştürülemiyor. Bu da kimyasal atıkların git gide daha da artacağı anlamına geliyor. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla bu atık bataryaların oluşturacağı kirlilik belli bir seviyeden sonra içten yanmalı motorlardaki egzoz gazlarından çıkan gazlardan daha zararlı hale gelebilir. Nasıl egzoz gazları için Emisyon standartları (Euro 4 - Euro 5 - Euro 6 vs.) varsa bu atık bataryalar için de otomobil markalarının bir çözüm bulması gerekiyor.
Buna ek olarak bataryalar enerji ile doluyor. Eğer elektrikli arabalar yaygınlaşırsa otomobiller için de fazladan enerjiye ihtiyacımız olacak. Ve eğer biz bu enerjiyi yenilenebilir kaynaklardan elde edemezsek yani nükleer olarak enerji üretmeye çalışırsak çevreye bir de bu yönden zarar vermiş olacağız.

Açıkçası bundan 7-8 yıl önce elektrikli araçlara olan ilgim konunun içerisine ne kadar girersem beni kendinden o kadar soğuttu. Çoğu otomobil üreticisinin içten yanmalı motorlardan uzaklaştığını ve elektrikli araçlara doğru yöneldiğini görmek beni biraz ürkütüyor.
Şahsi görüşümü soracak olursanız Elektrikli araçlar geçiş dönemi araçları olacaktır. Gelecekte ise Hidrojen ile çalışan araçlar otomobil sektörürün zirvesi olacaktır. Eğer isterseniz Hidrojen ile çalışan arabalar hakkında bir yazı yazabilirim.
NOT: Otomotiv Mühendisliği Öğrencisiyim​
 

Heath Ledger

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
2,173
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,464
İsim
Heath Ledger
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Almanya'da 60.000 EUR'a Tesla bulunabiliyor, En fazla 5-6 yıllık birikimle alınabilir. Yüksek fiyat olayı bizde geçerli yani.
Sen alışmışsın bizdeki fiyatlara 60.000 Euro fazla gelmiyor sana. Adamlar için 60.000 euro yine fazla. Ayrıca benim yüksek fiyattan kastım aracın sadece satış fiyatı değil. Ve fiyatın sıkıntısı tek başına bir şey değil bence asıl sıkıntı batarya
 

Kontfire

80+ Silver
Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
2,262
Elektrikli arabalar her ne kadar 0 emisyon nedeniyle gelecekte yaygın olarak kullanılması öngörülse de gelecekte bizleri bekleyen tehditler var. Bu sorunları tek tek ele almak istedim. Sizlerin de bu konu hakkındaki görüşlerini merak ediyorum.

1. Ekonomik Sıkıntılar
Elektrikli araçlar bildiğiniz üzere yüksek fiyatlar ile satışa çıkıyor. Renault'un Zoe modeli 0 olarak 729.000₺ ye satılıyor. Ona benzer olarak Renault Clio, Zoe'den daha geniş olmasına rağmen 386.900 ₺ ile satışta. Buna ek olarak Bir elektrikli aracın bataryası kullanıma göre ortalama 10-20 yıl arası gidiyor ve ortalama bir batarya değişim fiyatı 13.000-20.000$ arasında değişiyor. Yanlış görmüyorsunuz, Dolar. Şimdi bir düşünelim. Elektrikli arabalara hevesim olduğunu ve bundan dolayı Renault Zoe aldığımızı varsayalım. Daha sonra 15 yıl boyunca bu aracı kullandığımızı ve bataryasının değişmesi gerektiğini düşünelim. Yaklaşık olarak da fiyatı 15.000$ olarak alalım. 15 sonra 15.000$. Yani senede 1000$ eder. Bunu da Türk lirasına çevirirsek yaklaşık senelik 17.000₺ eder. Sözde elektrikli arabayı aldıktan sonra yakıt masrafı olmayan bir elektrikli araba. Şimdi diyebilirsiniz "0 arabayı alırım, 5-10 sene sonra satarım, batarya değişimi ile uğraşmam ve param cebimde kalır" diye. Ancak önümüzdeki yıllarda bu durum daha da gündeme geldikçe kimse 5-10 yıllık elektrikli araçları almak istemeyecek. Yani bu araçların 2. el piyasası neredeyse ölü durumda olacak. Böyle bir durumda Elektrikli araba almak pek mantıklı gözükmüyor. Bunun ana sebebi ise "batarya" fiyatının çok fazla olması. Bu sorunun çözülmesi için Tesla'nın yaptığı gibi Gigafactory'ler kurulup sadece batarya üretimine odaklanmak olacaktır.

2. Çevresel Sıkıntılar
Üstte bahsettiğim bataryanın tek sıkıntısı fiyatı değil malesef. 10-20 yıl kullanılan bataryalar malesef geri dönüştürülemiyor. Bu da kimyasal atıkların git gide daha da artacağı anlamına geliyor. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla bu atık bataryaların oluşturacağı kirlilik belli bir seviyeden sonra içten yanmalı motorlardaki egzoz gazlarından çıkan gazlardan daha zararlı hale gelebilir. Nasıl egzoz gazları için Emisyon standartları (Euro 4 - Euro 5 - Euro 6 vs.) varsa bu atık bataryalar için de otomobil markalarının bir çözüm bulması gerekiyor.
Buna ek olarak bataryalar enerji ile doluyor. Eğer elektrikli arabalar yaygınlaşırsa otomobiller için de fazladan enerjiye ihtiyacımız olacak. Ve eğer biz bu enerjiyi yenilenebilir kaynaklardan elde edemezsek yani nükleer olarak enerji üretmeye çalışırsak çevreye bir de bu yönden zarar vermiş olacağız.

Açıkçası bundan 7-8 yıl önce elektrikli araçlara olan ilgim konunun içerisine ne kadar girersem beni kendinden o kadar soğuttu. Çoğu otomobil üreticisinin içten yanmalı motorlardan uzaklaştığını ve elektrikli araçlara doğru yöneldiğini görmek beni biraz ürkütüyor.
Şahsi görüşümü soracak olursanız Elektrikli araçlar geçiş dönemi araçları olacaktır. Gelecekte ise Hidrojen ile çalışan araçlar otomobil sektörürün zirvesi olacaktır. Eğer isterseniz Hidrojen ile çalışan arabalar hakkında bir yazı yazabilirim.
NOT: Otomotiv Mühendisliği Öğrencisiyim​
Güzel bir yazı olmuş. Çoğu kişinin bilmediği noktalara değinmişsin. Hangi üniversitede okuyorsun, ben de otomotiv mühendisliği mezunuyum.
 

ikista

80+
Katılım
22 Ocak 2021
Mesajlar
160
En İyi Cevap
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
79
İsim
Hakan YILMAZ
İlgilendiği Kategoriler
Programalama Dilleri, Yazılım
Güzel bir yazı ama günün teknolojisine göre değerlendirmişsin gibi geldi bana. Evet batarya değişi maliyetleri şuanda yüksek olabilir ama konu başlığına da dayanaraktan ileride çok çok ucuz maliyet seviyelerine geleceğini öngörmek zor değil. Elektrikli araç dünyasında rekabet eden firma sayısı arttıkça teknolojilerinin de şuanda lineer olarak geliştiğini düşünebiliriz fakat firmalar arttıkça rekabet arttıkça gelişimin de parabolik olarak artacağını düşünüyorum. Benim tahminim ise yılın büyük bölümünü bulutlu geçiren Avrupa ülkelerinde hidrojen yakıtlı ve elektrikli araçlar, güneşin bol olduğu ülkelerde ise güneş enerjisiyle çalışan arabaların yaygınlaşacağını düşünüyorum.
 

Heath Ledger

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
2,173
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,464
İsim
Heath Ledger
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Güzel bir yazı olmuş. Çoğu kişinin bilmediği noktalara değinmişsin. Hangi üniversitede okuyorsun, ben de otomotiv mühendisliği mezunuyum.
Gazideyim hocam. Siz nereden mezunsunuz
 

Eren Kurtuluş

80+ Bronze
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
828
Dahası  
Reaksiyon skoru
445
İsim
Eren Kurtuluş
Elektrikli arabalar her ne kadar 0 emisyon nedeniyle gelecekte yaygın olarak kullanılması öngörülse de gelecekte bizleri bekleyen tehditler var. Bu sorunları tek tek ele almak istedim. Sizlerin de bu konu hakkındaki görüşlerini merak ediyorum.

1. Ekonomik Sıkıntılar
Elektrikli araçlar bildiğiniz üzere yüksek fiyatlar ile satışa çıkıyor. Renault'un Zoe modeli 0 olarak 729.000₺ ye satılıyor. Ona benzer olarak Renault Clio, Zoe'den daha geniş olmasına rağmen 386.900 ₺ ile satışta. Buna ek olarak Bir elektrikli aracın bataryası kullanıma göre ortalama 10-20 yıl arası gidiyor ve ortalama bir batarya değişim fiyatı 13.000-20.000$ arasında değişiyor. Yanlış görmüyorsunuz, Dolar. Şimdi bir düşünelim. Elektrikli arabalara hevesim olduğunu ve bundan dolayı Renault Zoe aldığımızı varsayalım. Daha sonra 15 yıl boyunca bu aracı kullandığımızı ve bataryasının değişmesi gerektiğini düşünelim. Yaklaşık olarak da fiyatı 15.000$ olarak alalım. 15 sonra 15.000$. Yani senede 1000$ eder. Bunu da Türk lirasına çevirirsek yaklaşık senelik 17.000₺ eder. Sözde elektrikli arabayı aldıktan sonra yakıt masrafı olmayan bir elektrikli araba. Şimdi diyebilirsiniz "0 arabayı alırım, 5-10 sene sonra satarım, batarya değişimi ile uğraşmam ve param cebimde kalır" diye. Ancak önümüzdeki yıllarda bu durum daha da gündeme geldikçe kimse 5-10 yıllık elektrikli araçları almak istemeyecek. Yani bu araçların 2. el piyasası neredeyse ölü durumda olacak. Böyle bir durumda Elektrikli araba almak pek mantıklı gözükmüyor. Bunun ana sebebi ise "batarya" fiyatının çok fazla olması. Bu sorunun çözülmesi için Tesla'nın yaptığı gibi Gigafactory'ler kurulup sadece batarya üretimine odaklanmak olacaktır.

2. Çevresel Sıkıntılar
Üstte bahsettiğim bataryanın tek sıkıntısı fiyatı değil malesef. 10-20 yıl kullanılan bataryalar malesef geri dönüştürülemiyor. Bu da kimyasal atıkların git gide daha da artacağı anlamına geliyor. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla bu atık bataryaların oluşturacağı kirlilik belli bir seviyeden sonra içten yanmalı motorlardaki egzoz gazlarından çıkan gazlardan daha zararlı hale gelebilir. Nasıl egzoz gazları için Emisyon standartları (Euro 4 - Euro 5 - Euro 6 vs.) varsa bu atık bataryalar için de otomobil markalarının bir çözüm bulması gerekiyor.
Buna ek olarak bataryalar enerji ile doluyor. Eğer elektrikli arabalar yaygınlaşırsa otomobiller için de fazladan enerjiye ihtiyacımız olacak. Ve eğer biz bu enerjiyi yenilenebilir kaynaklardan elde edemezsek yani nükleer olarak enerji üretmeye çalışırsak çevreye bir de bu yönden zarar vermiş olacağız.

Açıkçası bundan 7-8 yıl önce elektrikli araçlara olan ilgim konunun içerisine ne kadar girersem beni kendinden o kadar soğuttu. Çoğu otomobil üreticisinin içten yanmalı motorlardan uzaklaştığını ve elektrikli araçlara doğru yöneldiğini görmek beni biraz ürkütüyor.
Şahsi görüşümü soracak olursanız Elektrikli araçlar geçiş dönemi araçları olacaktır. Gelecekte ise Hidrojen ile çalışan araçlar otomobil sektörürün zirvesi olacaktır. Eğer isterseniz Hidrojen ile çalışan arabalar hakkında bir yazı yazabilirim.
NOT: Otomotiv Mühendisliği Öğrencisiyim​
Atıkları imha etmenin yolu devletlerin elinde yasa çıkartıp şirketleri buna zorlayarak sorunu ortadan kaldırabilirler. Faturası halka bölüştürülür ziyanı yok. Ekonomik olarak da piyasaya daha fazla elektrikli araç çıktıkça ve yeni piller üretilmeye başlanınca fiyatlar muhtemelen ucuzlar. Geçen Alüminyum pilleri görmüştüm. Bir çok pil türü test ediliyor yakında onlardan da sonuç alırlar. Hiç bitmeyecek piller dahi test aşamalarında. Bu piller de Nükleer atık ile yapılıyor :D Bence saydıklarınız ciddi sıkıntılar değil. Hidrojen ile çalışan araçlar konusunda haklı olabilirsiniz ama o araçların kullanımı çok ucuz olur. Tıpkı zamanında petrol şirketlerinin yaptıkları gibi elektrik şirketlerinin ve devletin bunun olmasına izin vereceğini sanmıyorum.

Bu arada ben de gazi otomotive gitmeyi düşünüyordum. Şuan lisedeyim okul nasıl? MTOK bölümünden gelsek sizinle aynı sınıfta mı oluyoruz? Makine mühendisliği ile arasında çok fark var mı? Varsa hangisi daha iyidir sence?
 

Heath Ledger

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
2,173
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,464
İsim
Heath Ledger
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Atıkları imha etmenin yolu devletlerin elinde yasa çıkartıp şirketleri buna zorlayarak sorunu ortadan kaldırabilirler. Faturası halka bölüştürülür ziyanı yok. Ekonomik olarak da piyasaya daha fazla elektrikli araç çıktıkça ve yeni piller üretilmeye başlanınca fiyatlar muhtemelen ucuzlar. Geçen Alüminyum pilleri görmüştüm. Bir çok pil türü test ediliyor yakında onlardan da sonuç alırlar. Hiç bitmeyecek piller dahi test aşamalarında. Bu piller de Nükleer atık ile yapılıyor :D Bence saydıklarınız ciddi sıkıntılar değil. Hidrojen ile çalışan araçlar konusunda haklı olabilirsiniz ama o araçların kullanımı çok ucuz olur. Tıpkı zamanında petrol şirketlerinin yaptıkları gibi elektrik şirketlerinin ve devletin bunun olmasına izin vereceğini sanmıyorum.

Bu arada ben de gazi otomotive gitmeyi düşünüyordum. Şuan lisedeyim okul nasıl? MTOK bölümünden gelsek sizinle aynı sınıfta mı oluyoruz? Makine mühendisliği ile arasında çok fark var mı? Varsa hangisi daha iyidir sence?
Okul içinde MTOK veya normal öğrenci ayrımı yok kesinlikle. Ama makine mühendisliği ile farkları elbet var. Hangisinin iyi olduğu sana kalmış. Hangi bölüme ilgin varsa o daha iyidir. Ayrıca hangi lisedesin kardeşim?
 
Katılım
23 Şubat 2022
Mesajlar
110
Dahası  
Reaksiyon skoru
86
İsim
Metehan AKTAŞ
Elektrikli arabalar her ne kadar 0 emisyon nedeniyle gelecekte yaygın olarak kullanılması öngörülse de gelecekte bizleri bekleyen tehditler var. Bu sorunları tek tek ele almak istedim. Sizlerin de bu konu hakkındaki görüşlerini merak ediyorum.

1. Ekonomik Sıkıntılar
Elektrikli araçlar bildiğiniz üzere yüksek fiyatlar ile satışa çıkıyor. Renault'un Zoe modeli 0 olarak 729.000₺ ye satılıyor. Ona benzer olarak Renault Clio, Zoe'den daha geniş olmasına rağmen 386.900 ₺ ile satışta. Buna ek olarak Bir elektrikli aracın bataryası kullanıma göre ortalama 10-20 yıl arası gidiyor ve ortalama bir batarya değişim fiyatı 13.000-20.000$ arasında değişiyor. Yanlış görmüyorsunuz, Dolar. Şimdi bir düşünelim. Elektrikli arabalara hevesim olduğunu ve bundan dolayı Renault Zoe aldığımızı varsayalım. Daha sonra 15 yıl boyunca bu aracı kullandığımızı ve bataryasının değişmesi gerektiğini düşünelim. Yaklaşık olarak da fiyatı 15.000$ olarak alalım. 15 sonra 15.000$. Yani senede 1000$ eder. Bunu da Türk lirasına çevirirsek yaklaşık senelik 17.000₺ eder. Sözde elektrikli arabayı aldıktan sonra yakıt masrafı olmayan bir elektrikli araba. Şimdi diyebilirsiniz "0 arabayı alırım, 5-10 sene sonra satarım, batarya değişimi ile uğraşmam ve param cebimde kalır" diye. Ancak önümüzdeki yıllarda bu durum daha da gündeme geldikçe kimse 5-10 yıllık elektrikli araçları almak istemeyecek. Yani bu araçların 2. el piyasası neredeyse ölü durumda olacak. Böyle bir durumda Elektrikli araba almak pek mantıklı gözükmüyor. Bunun ana sebebi ise "batarya" fiyatının çok fazla olması. Bu sorunun çözülmesi için Tesla'nın yaptığı gibi Gigafactory'ler kurulup sadece batarya üretimine odaklanmak olacaktır.

2. Çevresel Sıkıntılar
Üstte bahsettiğim bataryanın tek sıkıntısı fiyatı değil malesef. 10-20 yıl kullanılan bataryalar malesef geri dönüştürülemiyor. Bu da kimyasal atıkların git gide daha da artacağı anlamına geliyor. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla bu atık bataryaların oluşturacağı kirlilik belli bir seviyeden sonra içten yanmalı motorlardaki egzoz gazlarından çıkan gazlardan daha zararlı hale gelebilir. Nasıl egzoz gazları için Emisyon standartları (Euro 4 - Euro 5 - Euro 6 vs.) varsa bu atık bataryalar için de otomobil markalarının bir çözüm bulması gerekiyor.
Buna ek olarak bataryalar enerji ile doluyor. Eğer elektrikli arabalar yaygınlaşırsa otomobiller için de fazladan enerjiye ihtiyacımız olacak. Ve eğer biz bu enerjiyi yenilenebilir kaynaklardan elde edemezsek yani nükleer olarak enerji üretmeye çalışırsak çevreye bir de bu yönden zarar vermiş olacağız.

Açıkçası bundan 7-8 yıl önce elektrikli araçlara olan ilgim konunun içerisine ne kadar girersem beni kendinden o kadar soğuttu. Çoğu otomobil üreticisinin içten yanmalı motorlardan uzaklaştığını ve elektrikli araçlara doğru yöneldiğini görmek beni biraz ürkütüyor.
Şahsi görüşümü soracak olursanız Elektrikli araçlar geçiş dönemi araçları olacaktır. Gelecekte ise Hidrojen ile çalışan araçlar otomobil sektörürün zirvesi olacaktır. Eğer isterseniz Hidrojen ile çalışan arabalar hakkında bir yazı yazabilirim.
NOT: Otomotiv Mühendisliği Öğrencisiyim​
Batarya teknolojisi ve maliyeti aynı mı kalacak zannediyorsun? Şu anda elektirkli araçların pahalı olmasının sebeplerinden bir tanesi de sayılarının az olması. Arz ve talep eğrilerinin kesiştiği durumda piyasa dengededir.Şu anda dengeli bir piyasa yok,elektrikli araçlara talep var ama talebi karşılayacak kadar üretim yok (çeşitli nedenleri olabilir , petrol zengini ülkelerin baskısı - batarya üretim maliyetlerinin şu an için yüksek olması vb.) yeni batarya teknolojileri hakkında ülkemizde de Prof.Dr.Kadir Pekmez ve Prof. Dr. Şaban PATAT hocalarımızın çok güzel çalışmaları var.Bu piyasaya her ne kadar geç girmiş olsak da kısa bir zamanda güzel bir ilerleme kaydedildiğini kendileri söylediler. Hidrojen ile çalışan arabalar görüşüne katılıyorum.Hatta yanlış hatırlamıyorsam Japon bir firma suyun hidrolizi prensibi ile çalışan bir otomobil çalışması yapmıştı.
 

Heath Ledger

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
2,173
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,464
İsim
Heath Ledger
Batarya teknolojisi ve maliyeti aynı mı kalacak zannediyorsun? Şu anda elektirkli araçların pahalı olmasının sebeplerinden bir tanesi de sayılarının az olması. Arz ve talep eğrilerinin kesiştiği durumda piyasa dengededir.Şu anda dengeli bir piyasa yok,elektrikli araçlara talep var ama talebi karşılayacak kadar üretim yok (çeşitli nedenleri olabilir , petrol zengini ülkelerin baskısı - batarya üretim maliyetlerinin şu an için yüksek olması vb.) yeni batarya teknolojileri hakkında ülkemizde de Prof.Dr.Kadir Pekmez ve Prof. Dr. Şaban PATAT hocalarımızın çok güzel çalışmaları var.Bu piyasaya her ne kadar geç girmiş olsak da kısa bir zamanda güzel bir ilerleme kaydedildiğini kendileri söylediler. Hidrojen ile çalışan arabalar görüşüne katılıyorum.Hatta yanlış hatırlamıyorsam Japon bir firma suyun hidrolizi prensibi ile çalışan bir otomobil çalışması yapmıştı.
Hocam batarya teknolojisi üzerine sadece elektrikli arabalar çıktıktan sonra çalışmalara başlanmadı. Dünya bu konu üzerine çook önceden çalışmalara başladı. Ancak batarya teknolojisi zaten baya gelişti. bu gelişmişliğin üstüne koymak büyük uğraş ister. Bu süreç zannedilen kadar kısa sürmeyecek ben bunu söylüyorum. Herkes diyor ki elektrikli araçlar çıktı artık çok daha iyi bataryalar üretilir. Ama bahsettiğim gibi dünya bu konuyu çook önceden araştırıyor
 

Eren Kurtuluş

80+ Bronze
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
828
Dahası  
Reaksiyon skoru
445
İsim
Eren Kurtuluş
Okul içinde MTOK veya normal öğrenci ayrımı yok kesinlikle. Ama makine mühendisliği ile farkları elbet var. Hangisinin iyi olduğu sana kalmış. Hangi bölüme ilgin varsa o daha iyidir. Ayrıca hangi lisedesin kardeşim?
Pendik Barbaros Hayrettin Paşa'da teknik bölümdeyim. Denizcilik lisesi ama otomotiv veya makineye MTOK kontenjanı ile girebiliyorum. Marmara Makine Müh. MTOK ile 290 dan alıyor. Benim bildiğim otomotiv, makine mühendisliğinin otomotiv alanında uzmanlaşmış dalı. Dersler aynı ek olarak otomotivle alaklı dersler alıyorsun. Gazi otomotivde arabalarla hiç çalışıyor musunuz? ya da ne bileyim motorlarla oynuyormusunuz? Makine okuyan tanıdıklarınızdan bunları yapanlar var mı? Elleyerek kurcalayarak öğrenmek istiyorum. Otomotiv alanı trenleri uçakları falan da kapsıyor sanırsam onların motorları veya parçaları ile de oynamışlığınız var mı? Yoksa sadece dersi al geç mantığı mı var?
 

tümen

80+ Platinum
Katılım
24 Ocak 2022
Mesajlar
12,742
En İyi Cevap
3
Dahası  
Reaksiyon skoru
7,934
Konum
sinop
İsim
tümen dağ
güzel bir yazı olmuş
okudum mantıklı buldum
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
907,316
Mesajlar
8,306,908
Üyeler
140,806
Son üye
Algosamigo
Top Bottom