Hazır sistemlerde cayma hakkı

M.U.M

80+
Katılım
31 Temmuz 2020
Mesajlar
275
Reaksiyon skoru
94
Incehesap.com üzerinden bir hazır sistem satin aldım ve 5-6 gün sonra (14 Ağustos 2020) ürün elime ulaşmadan cayma hakkımı kullanarak iade etmek istedim. Ürünün kişiye özel olduğunu iddia ederek iade kabul etmediler. Ben de konu ile ilgili yasaları araştırdım ve iç çamaşırları gibi kişisel ürünler kişiye özel yaptirilmis yiyecek-içecek, kişiye özel düzenlenmiş veya kişiye özel üretilmiş veya toner gibi zamanla tükenen ürünlerde cayma hakkının geçerli olmadığını öğrendim. Ve benim satın aldığım şeyin kişiye özel olmakla uzaktan yakından alakası olmadığı kanısına vardım. Tek yaptıkları piyasada olan parçaları montajlamak oldu, bana özel üretim yapmadılar. Veya kalkıp da anakartın üzerinde ismimi yazmadılar. Nasıl bunun kişiye özel olduğunu iddia ediyorlar anlamış değilim. Kaldı ki sistemin içinde bulunan ekran kartı, işlemci, SSD... ne varsa hepsi tek tek alındığı takdirde 14 gün içerisinde sebep dahi belirtmeksizin kullanıp memnun kalınmadığı takdirde (veya kullanılmadan) cayma hakkı gerekçesi ile iade edilebiliyor. Yani montajını ben yaptığımda iade edebiliyorum montajını ben yapmıyorum, elimi dahi sürmüyorum ve iade hakkım yok bu bana hiç ama hiç inandırıcı gelmedi. Bence İncehesap yasalara aykırı iş yapıyor.

Bu olayın üzerinden yaklaşık bir ay geçti ve hala herhangi bir sonuca bağlanılamadı. Bu süreçte neler olduğunu anlatayım: İncehesap ile mesajlaşmam sonuca bağlanamadığı ondan ötürü ürünün gelmesini beklemek zorunda kaldım, ürün kapıma ulaştığında hiçbir şeye elimi sürmeden ürünü getiren kargocu ile İncehesap'a geri gönderdim. Hemen akabinde internetten İncehesap'ın sitesinde bir iade talebi oluşturdum.

(Talepte yazdığım yazı: Cayma hakkimi kullaniyorum. Urunu elime ulastigi an kutusunu dahi acmadan urunu getiren kargocu ile birlikte geri gonderdim. Bu urun tuketicinin haklari yasasi'na gore kisiye ozel urun kategorisine girmez cunku sahsima ozel bir şey yaptirmadim bu urunde. Nasil ki internetten siparis etigimiz bir kalemin secenekler kismindan rengini veya boyutunu sectikten sonra cayma hakkimi kullanabiliyorsam ayni sekilde burada da kullanabilirim. Kaldi ki ben bu siparisimde hiçbir ozellestirme secenegini dahi secmedim. Para iademi bekliyorum.)

O günden bu güne kadar geçen süreçte de tüketici hakem heyeti'ne başvurdum ve İncehesap'la birkaç telefon görüşmesi yaptım her seferinde derdimi anlattım fakat ısrarla bu ürünün kişiye olduğunu söylediler, süreç hala devam ediyor. Bu konulara hakim olan biri bana yardımcı olabilir mi? Haklı mıyım, ne yapmalıyım?
 
Bu konularda uzman değilim ama Tüketici Hakem Heyeti senin lehine karar verecektir diye düşünüyorum.
 
Incehesap.com üzerinden bir hazır sistem satin aldım ve 5-6 gün sonra (14 Ağustos 2020) ürün elime ulaşmadan cayma hakkımı kullanarak iade etmek istedim. Ürünün kişiye özel olduğunu iddia ederek iade kabul etmediler. Ben de konu ile ilgili yasaları araştırdım ve iç çamaşırları gibi kişisel ürünler kişiye özel yaptirilmis yiyecek-içecek, kişiye özel düzenlenmiş veya kişiye özel üretilmiş veya toner gibi zamanla tükenen ürünlerde cayma hakkının geçerli olmadığını öğrendim. Ve benim satın aldığım şeyin kişiye özel olmakla uzaktan yakından alakası olmadığı kanısına vardım. Tek yaptıkları piyasada olan parçaları montajlamak oldu, bana özel üretim yapmadılar. Veya kalkıp da anakartın üzerinde ismimi yazmadılar. Nasıl bunun kişiye özel olduğunu iddia ediyorlar anlamış değilim. Kaldı ki sistemin içinde bulunan ekran kartı, işlemci, SSD... ne varsa hepsi tek tek alındığı takdirde 14 gün içerisinde sebep dahi belirtmeksizin kullanıp memnun kalınmadığı takdirde (veya kullanılmadan) cayma hakkı gerekçesi ile iade edilebiliyor. Yani montajını ben yaptığımda iade edebiliyorum montajını ben yapmıyorum, elimi dahi sürmüyorum ve iade hakkım yok bu bana hiç ama hiç inandırıcı gelmedi. Bence İncehesap yasalara aykırı iş yapıyor.

Bu olayın üzerinden yaklaşık bir ay geçti ve hala herhangi bir sonuca bağlanılamadı. Bu süreçte neler olduğunu anlatayım: İncehesap ile mesajlaşmam sonuca bağlanamadığı ondan ötürü ürünün gelmesini beklemek zorunda kaldım, ürün kapıma ulaştığında hiçbir şeye elimi sürmeden ürünü getiren kargocu ile İncehesap'a geri gönderdim. Hemen akabinde internetten İncehesap'ın sitesinde bir iade talebi oluşturdum.

(Talepte yazdığım yazı: Cayma hakkimi kullaniyorum. Urunu elime ulastigi an kutusunu dahi acmadan urunu getiren kargocu ile birlikte geri gonderdim. Bu urun tuketicinin haklari yasasi'na gore kisiye ozel urun kategorisine girmez cunku sahsima ozel bir şey yaptirmadim bu urunde. Nasil ki internetten siparis etigimiz bir kalemin secenekler kismindan rengini veya boyutunu sectikten sonra cayma hakkimi kullanabiliyorsam ayni sekilde burada da kullanabilirim. Kaldi ki ben bu siparisimde hiçbir ozellestirme secenegini dahi secmedim. Para iademi bekliyorum.)

O günden bu güne kadar geçen süreçte de tüketici hakem heyeti'ne başvurdum ve İncehesap'la birkaç telefon görüşmesi yaptım her seferinde derdimi anlattım fakat ısrarla bu ürünün kişiye olduğunu söylediler, süreç hala devam ediyor. Bu konulara hakim olan biri bana yardımcı olabilir mi? Haklı mıyım, ne yapmalıyım?
tüketici haklarına basvur
 
hocam açık ara haklısınız.Merak etmeyin paranızı alacaksınız.Ürün incehesapta şuan.Ve sıfır.diyin eyete başvurucam vesaire.elbet sonuçlanır.
 
hocam açık ara haklısınız.Merak etmeyin paranızı alacaksınız.Ürün incehesapta şuan.Ve sıfır.diyin eyete başvurucam vesaire.elbet sonuçlanır.
tesekkurler hocam, aynen o sekilde basvuru yaptim ve konustum incehesaptaki yetkililerle gectigimiz gunlerde fakat yukarda anlattigim gibi oldu. (fotografli kanitlara da yer verdim urune dair)
 
bende urunu aldım 5 gun sonra ıade etmek ıstedıgımı söyledım banada kabul etmeyız dıyorlar sızın durum ne oldu ?
 
Bence paranı geri alırsın dava açtıysan rahat kazanırsın
 
Son durum nedir? Merak ettim de.
 
son durum ne acaba benimde 5 günlük hazır pc yi iade etmek için uğraşıyorum.
 
Mesajlarınızı yeni gördüm kusura bakmayın. Son durum şu, yaklaşık bir ay öncesine kadar süreç devam ediyordu. İncehesap'a benim şikayetime karşılık vermeleri için 1 ya da 2 ay süre verdiler, bu sürenin yaklaşık 15. Gününde dolar kurunun etkisiyle fiyatların uçtuğunu gördüm ve incehesap'a bir teklif sundum. Yalnızca sistemdeki ekran kartının para iadesi yapmalarını teklif ettim. Kabul ettiler ve olay çözüldü. rtx 2060 dual'i 3300 tl'den iade ettim. Bu sayfada sistem güzel bir fiyata denk gelmiş oldu (örneğin 5 3600'ü 1250 liraya almış oldum, sistemdeki anakartı almış olduğum fiyatın üstüne ikinci elden sattım vs...) Son durum bu. Ek olarak şunu da söyleyeyim; ben bu teklifi, incehesap.com'un sistemleri montajlarken kargo esnasında zarar gelmemesi için ekran kartının kutusunu açmamalarına güvenerek yaptım yani örneğin ssd'nin iadesini isteseydim kutusu açıldığı için kabul etmeyeceklerdi büyük ihtimalle.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

son durum ne acaba benimde 5 günlük hazır PC yi iade etmek için uğraşıyorum.
Haklı çıkacağınızı tahmin ediyorum ancak k3sin bir şey söyleyemeyeceğim.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Süreç ile ilgili sorularınız varsa sorabilirsiniz .
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,165,042
Mesajlar
10,501,480
Üyeler
185,018
Son üye
aras1535
Geri
Top