HP Victus16 servis sonrası GPU hatası, yüksek sıcaklık, şüpheli macun uygulaması

Sukusu

80+
Katılım
6 Kasım 2025
Mesajlar
2
Reaksiyon skoru
0
HP Victus 16-E0073NT model laptopumu garanti bitmeden birkaç gün önce servise verdim. O dönem cihazda donmalar, touchpad arızası, elektrik çarpması ve şarj azalma sorunları vardı. Garantide anakart, touchpad ve batarya değiştirildi. Cihaz geldikten sonra yaklaşık bir buçuk ay boyunca normal çalıştı fakat bir anda oyunlarda GPU çıkartıldı gibi hatalar almaya başladım. Yazılımsal olabileceğini düşünüp birçok şeyi denesem de çözülmedi en sonunda sorunun donanımsal olduğuna karar verip müşteri hizmetlerini aradım fakat yazılımsal olduğunu iddia edip geçiştirdiler yaklaşık iki ay daha yazılımsal çözüm aradım fakat bulamayınca müşteri hizmetlerini arayıp durumdan tekrar bahsettim ve cihazı garantiye verebileceğimi söylediler. Verdikten sonra anakartın bozulmuş olduğunu ve garantisi bittiği için 8000 TL ücret karşılığında değiştirebileceklerini söylediler. Arızanın sebebinin teknik servisten kaynaklandığını onarımın düzgün yapılmadığını, işlemcinin 102 derecede çalışmasından dolayı anakartın bozulmuş olabileceğini veya macunun düzgün sürülmemiş olmasından kaynaklı bozulmuş olabileceğinden dolayı teknik desteğin sorumluluğu almasını istedim. Hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmediler ve işi yokuşa sürdüler. Macunun sürüldüğüne dair kanıt olarak ekteki fotoğrafı gönderdiler. Fotoğraftaki macun sürümü sizce normal mi? Bu konuda nasıl aksiyon alabilirim yardımcı olabilir misiniz?
 

Ekler

  • 20251024_140019.webp
    20251024_140019.webp
    430.5 KB · Hit: 11
Fazla sürülmüş ama zararı yok sonuçta elektriksel iletken değiller az sürülse sıkıntı olabilir . 8bine anakart değişimi bence çok ucuz normalde cihaz fiyatına yakın fiyat çekerler 30-40bin gibi. Yüksek sıcaklıktan anakart bozulacak diye kaide yok.
Tavsiyem 8e değişin anakartı sonra da ptm7950 alıp uygulayın malesef servislerin macun uygulamaları zayıf ki laptoplar pumpouta meyilli.
Önceki laptopım(7yıl) şu anki laptopım (2yıl) macun değişimlerini kendim yaparım hiçbir sorunla karşılaşmadım.Servisten de 10 kat özenerek yaptığıma eminim. Zaten faz değişimlilerin çıkmasıyla artık ptm7950yi yılda bir uygulayıp geçiyorsun eskisi gibi 2 haftada pumpout başlama olayı yok.

Ayrıca fotoğrafa da anlam veremedim macunu sürdükten sonra kapatır vidalarsın adam kapatıp fotoğraf için tekrar mı kaldırmış garip kafalar anlam veremiyorum.
 
8 bine anakart değişimi yapmamışlardır belki tamir yapmışlardır değişim yapılmışsada ayıplı anakart takılmıştır serviste cihazın parçası değişmiş ise ona ayrı garanti veriyorlar diye biliyorum asus laptopumda 2 kere anakart değişimi oldu ve 2 yıl daha anakart garantisi verdiler 2 yıl içinde sadece anakartta bir problem olursa değişimini yapıyorlar ısınma problemi cihazın fabrikasyon macununu kullanmadıkları için oluşuyor 1 2 ay içinde macun pumpout olup dışarı atıyor kendini bu yüzden kendiniz ptm7950 gibi bir macunla değiştirin farkı hissedersiniz.

Servis size değişen parçanın belgesini verdi mi? servis çok tecrübesiz, termal macunu çok fazla sürmüş duş almış anakart.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

8 bine anakart değişimi yapmamışlardır belki tamir yapmışlardır değişim yapılmışsada ayıplı anakart takılmıştır serviste cihazın parçası değişmiş ise ona ayrı garanti veriyorlar diye biliyorum asus laptopumda 2 kere anakart değişimi oldu ve 2 yıl daha anakart garantisi verdiler 2 yıl içinde sadece anakartta bir problem olursa değişimini yapıyorlar ısınma problemi cihazın fabrikasyon macununu kullanmadıkları için oluşuyor 1 2 ay içinde macun pumpout olup dışarı atıyor kendini bu yüzden kendiniz ptm7950 gibi bir macunla değiştirin farkı hissedersiniz.

Servis size değişen parçanın belgesini verdi mi? servis çok tecrübesiz, termal macunu çok fazla sürmüş duş almış anakart.

THH'ye durumu belgeleri ile bildirin parça değişiminde bir problem olursa ayıplı mal olarak sayılıyor ve parça değişimi, cihaz değişimi, fatura tutarı iadesi talep edebiliyorsunuz servis muhtemelen parça değişimi yapar.
 
Fazla sürülmüş ama zararı yok sonuçta elektriksel iletken değiller az sürülse sıkıntı olabilir . 8bine anakart değişimi bence çok ucuz normalde cihaz fiyatına yakın fiyat çekerler 30-40bin gibi. Yüksek sıcaklıktan anakart bozulacak diye kaide yok.
Tavsiyem 8e değişin anakartı sonra da ptm7950 alıp uygulayın malesef servislerin macun uygulamaları zayıf ki laptoplar pumpouta meyilli.
Önceki laptopım(7yıl) şu anki laptopım (2yıl) macun değişimlerini kendim yaparım hiçbir sorunla karşılaşmadım.Servisten de 10 kat özenerek yaptığıma eminim. Zaten faz değişimlilerin çıkmasıyla artık ptm7950yi yılda bir uygulayıp geçiyorsun eskisi gibi 2 haftada pumpout başlama olayı yok.

Ayrıca fotoğrafa da anlam veremedim macunu sürdükten sonra kapatır vidalarsın adam kapatıp fotoğraf için tekrar mı kaldırmış garip kafalar anlam veremiyorum.
Hocam garantide bir kez anakart, touchpad ve batarya değişti. Bu ikinci yollayışımda ise takılan anakartın bozulmuş olduğunu ve garanti dışında olduğu için de 8000tl verirsem tekrar anakart değişimi yapabileceklerini söylediler. Ben sorumlu onların olduğunu söylediğim için macun sürdüklerine dair kanıt olarak bu görüntüyü verdiler. Dediğiniz gibi 8000tl vermeyi düşündüm aslında fakat taktıkları anakartın sorunlu olduğunu bu ikinci gönderişimde değişimini teklif ederek arızalı olduğunu da söyleyerek kabul ettikleri için yanlarına kalsın istemiyorum. O yüzden bu kadar kısa sürede bozulan anakartın sorumlusu onların olduğunu düşündüğümden THH'ye başvurmak istiyorum fakat haklı çıkacağımdan tam emin olamadım bir çok kişi düzgün sürmediklerini söylüyor fakat sıvılar farklı olduğu için de emin olamadım.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

8 bine anakart değişimi yapmamışlardır belki tamir yapmışlardır değişim yapılmışsada ayıplı anakart takılmıştır serviste cihazın parçası değişmiş ise ona ayrı garanti veriyorlar diye biliyorum asus laptopumda 2 kere anakart değişimi oldu ve 2 yıl daha anakart garantisi verdiler 2 yıl içinde sadece anakartta bir problem olursa değişimini yapıyorlar ısınma problemi cihazın fabrikasyon macununu kullanmadıkları için oluşuyor 1 2 ay içinde macun pumpout olup dışarı atıyor kendini bu yüzden kendiniz ptm7950 gibi bir macunla değiştirin farkı hissedersiniz.

Servis size değişen parçanın belgesini verdi mi? servis çok tecrübesiz, termal macunu çok fazla sürmüş duş almış anakart.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:



THH'ye durumu belgeleri ile bildirin parça değişiminde bir problem olursa ayıplı mal olarak sayılıyor ve parça değişimi, cihaz değişimi, fatura tutarı iadesi talep edebiliyorsunuz servis muhtemelen parça değişimi yapar.
Garanti sürecindeyken gönderdiğimde anakart, batarya ve touchpadin arızalı olduğunu ve kesin olarak değiştiğini belirttiler. Yurtdışından parça beklediler yaklaşık bir hafta. İkinci gönderimimde ise anakartın arızalı olduğunu belirttiler bu şekilde takılan parçanın arızalı olduğunu kanıtlamış oldular fakat arızaya sebep olan şey anakartın üretimden hatalı olduğu mu yoksa macundan dolayı 102 derecede çalışması sonucu mu bozulduğunu hala bilmiyorum bu yüzden THH'ye başvurmamda bu bir sorun teşkil eder mi onu bilemiyorum.
 
Hocam garantide bir kez anakart, touchpad ve batarya değişti. Bu ikinci yollayışımda ise takılan anakartın bozulmuş olduğunu ve garanti dışında olduğu için de 8000tl verirsem tekrar anakart değişimi yapabileceklerini söylediler. Ben sorumlu onların olduğunu söylediğim için macun sürdüklerine dair kanıt olarak bu görüntüyü verdiler. Dediğiniz gibi 8000tl vermeyi düşündüm aslında fakat taktıkları anakartın sorunlu olduğunu bu ikinci gönderişimde değişimini teklif ederek arızalı olduğunu da söyleyerek kabul ettikleri için yanlarına kalsın istemiyorum. O yüzden bu kadar kısa sürede bozulan anakartın sorumlusu onların olduğunu düşündüğümden THH'ye başvurmak istiyorum fakat haklı çıkacağımdan tam emin olamadım bir çok kişi düzgün sürmediklerini söylüyor fakat sıvılar farklı olduğu için de emin olamadım.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Garanti sürecindeyken gönderdiğimde anakart, batarya ve touchpadin arızalı olduğunu ve kesin olarak değiştiğini belirttiler. Yurtdışından parça beklediler yaklaşık bir hafta. İkinci gönderimimde ise anakartın arızalı olduğunu belirttiler bu şekilde takılan parçanın arızalı olduğunu kanıtlamış oldular fakat arızaya sebep olan şey anakartın üretimden hatalı olduğu mu yoksa macundan dolayı 102 derecede çalışması sonucu mu bozulduğunu hala bilmiyorum bu yüzden THH'ye başvurmamda bu bir sorun teşkil eder mi onu bilemiyorum.
THH ye kesinlikle başvurmalısın anakart değişiminden sonra eğer sen cihazın içine müdahale etmediysen termal macun değiştirmediysen veya anakartı arızaya düşürecek bişey yapmadıysan bariz bir şekilde sen haklı çıkarsın thh başvuru yaparken onarım veya değişim talep ettiğini bildir gereği yapılır tabi biraz zaman alır
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Hocam garantide bir kez anakart, touchpad ve batarya değişti. Bu ikinci yollayışımda ise takılan anakartın bozulmuş olduğunu ve garanti dışında olduğu için de 8000tl verirsem tekrar anakart değişimi yapabileceklerini söylediler. Ben sorumlu onların olduğunu söylediğim için macun sürdüklerine dair kanıt olarak bu görüntüyü verdiler. Dediğiniz gibi 8000tl vermeyi düşündüm aslında fakat taktıkları anakartın sorunlu olduğunu bu ikinci gönderişimde değişimini teklif ederek arızalı olduğunu da söyleyerek kabul ettikleri için yanlarına kalsın istemiyorum. O yüzden bu kadar kısa sürede bozulan anakartın sorumlusu onların olduğunu düşündüğümden THH'ye başvurmak istiyorum fakat haklı çıkacağımdan tam emin olamadım bir çok kişi düzgün sürmediklerini söylüyor fakat sıvılar farklı olduğu için de emin olamadım.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Garanti sürecindeyken gönderdiğimde anakart, batarya ve touchpadin arızalı olduğunu ve kesin olarak değiştiğini belirttiler. Yurtdışından parça beklediler yaklaşık bir hafta. İkinci gönderimimde ise anakartın arızalı olduğunu belirttiler bu şekilde takılan parçanın arızalı olduğunu kanıtlamış oldular fakat arızaya sebep olan şey anakartın üretimden hatalı olduğu mu yoksa macundan dolayı 102 derecede çalışması sonucu mu bozulduğunu hala bilmiyorum bu yüzden THH'ye başvurmamda bu bir sorun teşkil eder mi onu bilemiyorum.
aynı dediğin gibi bütün servis kayıtlarını belge cart curt ne varsa thhye dök.

Benim cihazımında anakartı fabrikasyon olarak hatalıydı 2 kere anakartı değişti thh 2 kere aynı parça değiştiyse ayıplı mal diye nitelendiriyor ve satıcıdan ürün değişimi iadesi veya tamiri talep ediyor daha bugün aradım sordum yüksek ihtimal onaylanacağını söylediler senin durumunda aynı şekil fakat servis taktığı anakartın arkasında durmuyor yüksek ihtimal sen haklı çıkarsın bu durumda.
 
Son düzenleme:
Geri
Top