Yaklaşık bir ay önce tek başıma korku oyunu yapmaya karar verdim. Ama sonra fark ettim ki sandığım kadar kolay değilmiş. Hazır asset kullandım ve kısa bir oyun oldu ama tam hali gelebilir. İndirip oynamak isterseniz eğer, oynadıktan sonra yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler
Yaklaşık bir ay önce tek başıma korku oyunu yapmaya karar verdim. Ama sonra fark ettim ki sandığım kadar kolay değilmiş. Hazır asset kullandım ve kısa bir oyun oldu ama tam hali gelebilir. İndirip oynamak isterseniz eğer, oynadıktan sonra yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler
Dostum oyunu oynadım öncelikle emeğine sağlık. Tek başına insanlar alışverişe çıkamazken, bi yerde oturup çay içemezken sen tek başına bir proje yapmışsın hazır asset de olsa -ki büyük firmalar da hazır asset kullanabiliyor-.
!SPOİLER'LAR İÇERİR!
Sonralıkla; oyun hakkındaki düşüncelerimi yazayım:
Oyunda bir müzik bir melodi ya da bomboş sessizlik yerine en azından çalıların otların hareketine (ki otlar kısaltılmalı bence), havanın rüzgarın varlığına dair ufak uğultular sesler ortam sesleri, orman sesleri olmalıydı diye düşünüyorum.
Menüde ayarlar kısmı genişletilmeli, ses ayarı müzik ayarı, mouse hassasiyet ayarı, kontroller hakkında ayar olmasa bile en azından bir bilgi içeriği olabilirdi. Kapılar her zamanki gibi E ile açılıyor ama iç mekan kapıları, dışarıdan içeriye ilk girişte dümdüz yürü giriyorsun zaten. Shift ile hızlı koşma ve SpaceBar ile zıplama var. WASD genel hareket kontrolleri. Hızlı koşma evet işe yarıyor efektif, bir mekandan diğerine mesafe katederken ancak zıplamam gereken bir yer mesela göremedim, zevkine mezarlıkta zıpladım.
Girişteki bizi moda sokacak gerilimli konuşma iyiydi güzeldi moda soktu inceden, merak ettirdi.
Şiirini gördüm dostum Yerdeki Hocayla Furkanla ilgili notu da gördüm, (Recep Hocaya allah rahmet eylesin) .. Dış mekan iç mekan yani level design güzel dizayn edilmiş tabi daha dolu dolu olabilir. Görseller elbette tanıdığımız bildiğimiz görsellerdi ancak oyun başında banktaki aile fotoğrafının gerçekçilik detayı beni etkiledi
Kesinlikle geliştirmeye devam etmelisin. Ben 3d tasarımcıyım, animatörüm (amatör) yardımım dokunabilir iletişime geçebilirsin.
Onun dışında, ilk mekanda yani yarı açık kan izli kapıya gidince halatı gördüm o an bir yaratık çıktı, bu sahnede ve diğer mekanda -ev diyim ben- diğer evde de ilk içeri girince tatm karşıdaki tablonun önce zoomlu gösterilmesi yine korkunç bir öge ama çığlık gibi bir ses olsa daha korkunç olabilirdi. Az önce karanlık odamda oynadım yaşım 25 gram korkmadım ve sıçramadım göz bile kırpmadım ama bunun sebebi ses eksikliği, (Outlast'ta baya korktuğumu hatırlıyorum geçen sene )
Onun dışında, ormanda çalıların arasında yürürken devamlı bir sağa çekme durumu var dümdüz W ile gidince kendisi sürekli sağa kayıyor.
Ayrıca mouse imlecinin gözüküyor olması Mouse hassasiyeti algısını biraz değiştiriyor insanın. Ben 1600 DPIda kullanıyorum, kimileri için yüksek bir ayar, senin oyununda bu sanki 800 DPI falan gibi hissettiriyor, hele ki imleci görerek oynarken bir senkronizasyon sorunu yaşatıyor hassasiyet konusunda, sağa sola bakarken mouse imleci 1600 DPI hızında ilerlerken oyundaki çevreye bakma olayı 800 DPI gibi. Bu şekilde tanımlayabilirim.
Şiirin olduğu mezarlıklı büyük evde içeride bir dekorasyon amaçlı ağaç gövdesi ve dibinde dışarıdaki çalılıklardan var, mekan hiçbir yerden hava almamasına rağmen tüm çalılar gibi onlar da rüzgardan savruluyordu, mesela bu gibi ince detaylar üzerinde çalışılabilir.
Msı Afterburner de kullandım değerleri gösterebilmek için, GPU kullanım değerleri 60'lardan 90'lara dalgalanma yaşıyor, CPU kullanımı darboğazı düşündürecek kadar artmıyor ama. FPS yine dalgalı ancak iç mekanda bu sorunlar düzeliyor. Bunlar hakkında da bilgilendirmek istedim.
Mekanlardan birinde havada bir şey gördüm önce kurşun sandım ama bir parça kalıntısıydı sanırım, yine giderilebilir, gözden kaçtıysa görseli ekliyorum
Bazı ortamlardaki simli havayı tam çözemedim olayı nedir bilmiyorum.
Hikayeye gelirsek elbette bitmiş bir iş olmadığı için anlatılandan fazlasını anlayamadım elbette. Sıra bana da gelecekmiş geleceği varsa göreceği var kardeşşş
Gayet güzel bir bağımsız yapım çıkabileceğini düşünüyorum, başarılarının devamını diliyorum kardeşim.
İmleç için baya araştırma yaptım fakat çözemedim onu baya sıkıntılı bir durum farkındayım. Projeye verdiğim süre 1 ay olduğu için çoğu şey yarım ve eksik. O ekran buga girmiş muhtemelen. Ve map tasarlama hakkında pek bilgim olmadığı için oyunun sonuna gidemeyen çok oyuncu varmış. Bir dahaki projemde bu eksikliklere dikkat edeceğim. Oyunu indirip oynadığın ve düşüncelerin için teşekkür ederim.
Dostum oyunu oynadım öncelikle emeğine sağlık. Tek başına insanlar alışverişe çıkamazken, bi yerde oturup çay içemezken sen tek başına bir proje yapmışsın hazır asset de olsa -ki büyük firmalar da hazır asset kullanabiliyor-.
!SPOİLER'LAR İÇERİR!
Sonralıkla; oyun hakkındaki düşüncelerimi yazayım:
Oyunda bir müzik bir melodi ya da bomboş sessizlik yerine en azından çalıların otların hareketine (ki otlar kısaltılmalı bence), havanın rüzgarın varlığına dair ufak uğultular sesler ortam sesleri, orman sesleri olmalıydı diye düşünüyorum.
Menüde ayarlar kısmı genişletilmeli, ses ayarı müzik ayarı, mouse hassasiyet ayarı, kontroller hakkında ayar olmasa bile en azından bir bilgi içeriği olabilirdi. Kapılar her zamanki gibi E ile açılıyor ama iç mekan kapıları, dışarıdan içeriye ilk girişte dümdüz yürü giriyorsun zaten. Shift ile hızlı koşma ve SpaceBar ile zıplama var. WASD genel hareket kontrolleri. Hızlı koşma evet işe yarıyor efektif, bir mekandan diğerine mesafe katederken ancak zıplamam gereken bir yer mesela göremedim, zevkine mezarlıkta zıpladım.
Girişteki bizi moda sokacak gerilimli konuşma iyiydi güzeldi moda soktu inceden, merak ettirdi.
Şiirini gördüm dostum Yerdeki Hocayla Furkanla ilgili notu da gördüm, (Recep Hocaya allah rahmet eylesin) .. Dış mekan iç mekan yani level design güzel dizayn edilmiş tabi daha dolu dolu olabilir. Görseller elbette tanıdığımız bildiğimiz görsellerdi ancak oyun başında banktaki aile fotoğrafının gerçekçilik detayı beni etkiledi
Kesinlikle geliştirmeye devam etmelisin. Ben 3d tasarımcıyım, animatörüm (amatör) yardımım dokunabilir iletişime geçebilirsin.
Onun dışında, ilk mekanda yani yarı açık kan izli kapıya gidince halatı gördüm o an bir yaratık çıktı, bu sahnede ve diğer mekanda -ev diyim ben- diğer evde de ilk içeri girince tatm karşıdaki tablonun önce zoomlu gösterilmesi yine korkunç bir öge ama çığlık gibi bir ses olsa daha korkunç olabilirdi. Az önce karanlık odamda oynadım yaşım 25 gram korkmadım ve sıçramadım göz bile kırpmadım ama bunun sebebi ses eksikliği, (Outlast'ta baya korktuğumu hatırlıyorum geçen sene )
Onun dışında, ormanda çalıların arasında yürürken devamlı bir sağa çekme durumu var dümdüz W ile gidince kendisi sürekli sağa kayıyor.
Ayrıca mouse imlecinin gözüküyor olması Mouse hassasiyeti algısını biraz değiştiriyor insanın. Ben 1600 DPIda kullanıyorum, kimileri için yüksek bir ayar, senin oyununda bu sanki 800 DPI falan gibi hissettiriyor, hele ki imleci görerek oynarken bir senkronizasyon sorunu yaşatıyor hassasiyet konusunda, sağa sola bakarken mouse imleci 1600 DPI hızında ilerlerken oyundaki çevreye bakma olayı 800 DPI gibi. Bu şekilde tanımlayabilirim.
Şiirin olduğu mezarlıklı büyük evde içeride bir dekorasyon amaçlı ağaç gövdesi ve dibinde dışarıdaki çalılıklardan var, mekan hiçbir yerden hava almamasına rağmen tüm çalılar gibi onlar da rüzgardan savruluyordu, mesela bu gibi ince detaylar üzerinde çalışılabilir.
Msı Afterburner de kullandım değerleri gösterebilmek için, GPU kullanım değerleri 60'lardan 90'lara dalgalanma yaşıyor, CPU kullanımı darboğazı düşündürecek kadar artmıyor ama. FPS yine dalgalı ancak iç mekanda bu sorunlar düzeliyor. Bunlar hakkında da bilgilendirmek istedim.
Mekanlardan birinde havada bir şey gördüm önce kurşun sandım ama bir parça kalıntısıydı sanırım, yine giderilebilir, gözden kaçtıysa görseli ekliyorum
Bazı ortamlardaki simli havayı tam çözemedim olayı nedir bilmiyorum.
Hikayeye gelirsek elbette bitmiş bir iş olmadığı için anlatılandan fazlasını anlayamadım elbette. Sıra bana da gelecekmiş geleceği varsa göreceği var kardeşşş
Gayet güzel bir bağımsız yapım çıkabileceğini düşünüyorum, başarılarının devamını diliyorum kardeşim.
Mesaj otomatik birleştirildi:
devam et ekranı bende de geldi kanka oyun başı başla deyince
Kral öncelikle oyunu indirip oynadığın ve bu güzel tespit ve eleştirilerin için teşekkür ederim. Çok fazla hataların ve eksikliklerin olduğunun farkındayım. Ama projeye başlarken kendime verdiğim süre bir ay olduğu için çok detaylarla vs ilgilenemedim. Bazı konularda bilgim olmadığı için düzeltemediğim hatalarda oldu. YKS sınavından sonra modelleme öğrenmeyi düşünüyorum, zorlandığım yerlerde iletişime geçerim kral kolay gelsin.
Kral öncelikle oyunu indirip oynadığın ve bu güzel tespit ve eleştirilerin için teşekkür ederim. Çok fazla hataların ve eksikliklerin olduğunun farkındayım. Ama projeye başlarken kendime verdiğim süre bir ay olduğu için çok detaylarla vs ilgilenemedim. Bazı konularda bilgim olmadığı için düzeltemediğim hatalarda oldu. YKS sınavından sonra modelleme öğrenmeyi düşünüyorum, zorlandığım yerlerde iletişime geçerim kral kolay gelsin.
Dostum oyunu oynadım öncelikle emeğine sağlık. Tek başına insanlar alışverişe çıkamazken, bi yerde oturup çay içemezken sen tek başına bir proje yapmışsın hazır asset de olsa -ki büyük firmalar da hazır asset kullanabiliyor-.
!SPOİLER'LAR İÇERİR!
Sonralıkla; oyun hakkındaki düşüncelerimi yazayım:
Oyunda bir müzik bir melodi ya da bomboş sessizlik yerine en azından çalıların otların hareketine (ki otlar kısaltılmalı bence), havanın rüzgarın varlığına dair ufak uğultular sesler ortam sesleri, orman sesleri olmalıydı diye düşünüyorum.
Menüde ayarlar kısmı genişletilmeli, ses ayarı müzik ayarı, mouse hassasiyet ayarı, kontroller hakkında ayar olmasa bile en azından bir bilgi içeriği olabilirdi. Kapılar her zamanki gibi E ile açılıyor ama iç mekan kapıları, dışarıdan içeriye ilk girişte dümdüz yürü giriyorsun zaten. Shift ile hızlı koşma ve SpaceBar ile zıplama var. WASD genel hareket kontrolleri. Hızlı koşma evet işe yarıyor efektif, bir mekandan diğerine mesafe katederken ancak zıplamam gereken bir yer mesela göremedim, zevkine mezarlıkta zıpladım.
Girişteki bizi moda sokacak gerilimli konuşma iyiydi güzeldi moda soktu inceden, merak ettirdi.
Şiirini gördüm dostum Yerdeki Hocayla Furkanla ilgili notu da gördüm, (Recep Hocaya allah rahmet eylesin) .. Dış mekan iç mekan yani level design güzel dizayn edilmiş tabi daha dolu dolu olabilir. Görseller elbette tanıdığımız bildiğimiz görsellerdi ancak oyun başında banktaki aile fotoğrafının gerçekçilik detayı beni etkiledi
Kesinlikle geliştirmeye devam etmelisin. Ben 3d tasarımcıyım, animatörüm (amatör) yardımım dokunabilir iletişime geçebilirsin.
Onun dışında, ilk mekanda yani yarı açık kan izli kapıya gidince halatı gördüm o an bir yaratık çıktı, bu sahnede ve diğer mekanda -ev diyim ben- diğer evde de ilk içeri girince tatm karşıdaki tablonun önce zoomlu gösterilmesi yine korkunç bir öge ama çığlık gibi bir ses olsa daha korkunç olabilirdi. Az önce karanlık odamda oynadım yaşım 25 gram korkmadım ve sıçramadım göz bile kırpmadım ama bunun sebebi ses eksikliği, (Outlast'ta baya korktuğumu hatırlıyorum geçen sene )
Onun dışında, ormanda çalıların arasında yürürken devamlı bir sağa çekme durumu var dümdüz W ile gidince kendisi sürekli sağa kayıyor.
Ayrıca mouse imlecinin gözüküyor olması Mouse hassasiyeti algısını biraz değiştiriyor insanın. Ben 1600 DPIda kullanıyorum, kimileri için yüksek bir ayar, senin oyununda bu sanki 800 DPI falan gibi hissettiriyor, hele ki imleci görerek oynarken bir senkronizasyon sorunu yaşatıyor hassasiyet konusunda, sağa sola bakarken mouse imleci 1600 DPI hızında ilerlerken oyundaki çevreye bakma olayı 800 DPI gibi. Bu şekilde tanımlayabilirim.
Şiirin olduğu mezarlıklı büyük evde içeride bir dekorasyon amaçlı ağaç gövdesi ve dibinde dışarıdaki çalılıklardan var, mekan hiçbir yerden hava almamasına rağmen tüm çalılar gibi onlar da rüzgardan savruluyordu, mesela bu gibi ince detaylar üzerinde çalışılabilir.
Msı Afterburner de kullandım değerleri gösterebilmek için, GPU kullanım değerleri 60'lardan 90'lara dalgalanma yaşıyor, CPU kullanımı darboğazı düşündürecek kadar artmıyor ama. FPS yine dalgalı ancak iç mekanda bu sorunlar düzeliyor. Bunlar hakkında da bilgilendirmek istedim.
Mekanlardan birinde havada bir şey gördüm önce kurşun sandım ama bir parça kalıntısıydı sanırım, yine giderilebilir, gözden kaçtıysa görseli ekliyorum
Bazı ortamlardaki simli havayı tam çözemedim olayı nedir bilmiyorum.
Hikayeye gelirsek elbette bitmiş bir iş olmadığı için anlatılandan fazlasını anlayamadım elbette. Sıra bana da gelecekmiş geleceği varsa göreceği var kardeşşş
Gayet güzel bir bağımsız yapım çıkabileceğini düşünüyorum, başarılarının devamını diliyorum kardeşim.
Mesaj otomatik birleştirildi:
devam et ekranı bende de geldi kanka oyun başı başla deyince
bu arada kankalar benim kulaklığın ses tekerleği sonuna kadar kısıkmış şimdi fark ettim, oyunu da silmiş bulundum sesler ile ilgili söylediklerim doğru olmayabilir özür
bu arada kankalar benim kulaklığın ses tekerleği sonuna kadar kısıkmış şimdi fark ettim, oyunu da silmiş bulundum sesler ile ilgili söylediklerim doğru olmayabilir özür
Yaklaşık bir ay önce tek başıma korku oyunu yapmaya karar verdim. Ama sonra fark ettim ki sandığım kadar kolay değilmiş. Hazır asset kullandım ve kısa bir oyun oldu ama tam hali gelebilir. İndirip oynamak isterseniz eğer, oynadıktan sonra yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler
Yaklaşık bir ay önce tek başıma korku oyunu yapmaya karar verdim. Ama sonra fark ettim ki sandığım kadar kolay değilmiş. Hazır asset kullandım ve kısa bir oyun oldu ama tam hali gelebilir. İndirip oynamak isterseniz eğer, oynadıktan sonra yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler
Öncelikle ellerinize sağlık, oyunun senaryosunu genel anlamda beğendim. Gel gelelim oyuna. Oyunda beğenmediğim yönler oyunda etkileşime girebileceğimiz hiçbir şey yok ve oyunun bir bitişi yok, bu biraz kötü olmuş. Aynı zamanda oyunun zıplama mekaniğini hiç beğenmedim sanki Krunker oynuyor gibiydim o da düzeltilirse iyi olur. Oyundaki buglar ve hatalar giderilip, oynanış biraz daha geliştirildikten sonra oyunu Steam'e çıkarmanızı tavsiye ederim. En azından tecrübelenmeniz için iyi bir başlangıç olur. Eğer oyunu oynayanların önerilerini dikkate alır ve kararlı bir şekilde bu işi severek yapmaya devam ederseniz ortaya harikulade bir oyun çıkarabileceğinize eminim. Yolunuz açık olsun
Spoiler olduğu için sona sakladım; bir de sana bir tavsiyem var, mesela Furkan'ın hocayı öldürdüğü, köylülerle konuştuğu sahneleri sadece senaryoda bırakmayıp oyuna görsel olarak ekler, bir de oyuna seslendirme yaparsanız tadından yenmez
Öncelikle ellerinize sağlık, oyunun senaryosunu genel anlamda beğendim. Gel gelelim oyuna. Oyunda beğenmediğim yönler oyunda etkileşime girebileceğimiz hiçbir şey yok ve oyunun bir bitişi yok, bu biraz kötü olmuş. Aynı zamanda oyunun zıplama mekaniğini hiç beğenmedim sanki Krunker oynuyor gibiydim o da düzeltilirse iyi olur. Oyundaki buglar ve hatalar giderilip, oynanış biraz daha geliştirildikten sonra oyunu Steam'e çıkarmanızı tavsiye ederim. En azından tecrübelenmeniz için iyi bir başlangıç olur. Eğer oyunu oynayanların önerilerini dikkate alır ve kararlı bir şekilde bu işi severek yapmaya devam ederseniz ortaya harikulade bir oyun çıkarabileceğinize eminim. Yolunuz açık olsun
Spoiler olduğu için sona sakladım; bir de sana bir tavsiyem var, mesela Furkan'ın hocayı öldürdüğü, köylülerle konuştuğu sahneleri sadece senaryoda bırakmayıp oyuna görsel olarak ekler, bir de oyuna seslendirme yaparsanız tadından yenmez
Yorumların ve tavsiyelerin için teşekkür ederim. Oyunun bittiği bir yer var aslında çoğu kişi görememiş sanırım. Projeyi yapmaya karar verdiğimde buralara kadar geleceğimi hiç düşünmüyordum. Bu proje üstünde pek çalışmak istemiyorum çünkü full hazır asset kullandım. 3D modelleme öğrenip ikinci projemde kendi assetlerim ve görev sistemi vs. yapmaya çalışacağım. Teşekkürler.