İşlemciyi soğutamıyorum yardım

Alyx

80+ Silver
Katılım
17 Aralık 2020
Mesajlar
2,738
Reaksiyon skoru
1,259
1000007914.jpg
1000007917.jpg

Ne yaptıysam olmadı boşta bile 65 derecede çalışıyor fan devri otomatikte. İşlemci 7600x soğutucu thermalright frozen horizon 360 anakart msi b650m gaming plus wifi. Ne yapmam gerekiyor nolur söyleyin. Macun olarak thermal grizzly aeronaut sürdüm yine değişen bir şey yok. Montajda bir hata yapmadım ve evet pompanın altındaki jelatini de söktüm.
 
Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
Ne yaptıysam olmadı boşta bile 65 derecede çalışıyor fan devri otomatikte. İşlemci 7600x soğutucu thermalright frozen horizon 360 anakart msi b650m gaming plus wifi. Ne yapmam gerekiyor nolur söyleyin. Macun olarak thermal grizzly aeronaut sürdüm yine değişen bir şey yok. Montajda bir hata yapmadım ve evet pompanın altındaki jelatini de söktüm.
Allah Allah tam yükte kaç drece
 
Discordu ve steami acıyorum 85 dereceye fırlıyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

1 2 dakika sonra 60 derecelere düşüyor geri
Sıvı soğutucunun bağlantılarını tam olduğuna emin misin pompa motorunu fln filan
 
Fanınızda yüksek hızda dönmekte ve soğutmuyor gözüktüğü kadarıyla. O sıvı soğutma bozuk olabilir.
 
Fanınızda yüksek hızda dönmekte ve soğutmuyor gözüktüğü kadarıyla. O sıvı soğutma bozuk olabilir.
Bunu düşünmeyi hiç istemiyordum ama evet sanırım soğutucuda bir sorun var çünkü ne denediysem deneyeyim olmadı macunu az sürdüm yine aynı çok sürdüm yine aynı
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Pompa motorunun çalışma sesi geliyor mu
Sistemi açtığımda su dökülme sesi geliyor ama pompa sesi tam olarak ne bilmiyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hortumlarda hafiften titreşim var
 
Bunu düşünmeyi hiç istemiyordum ama evet sanırım soğutucuda bir sorun var çünkü ne denediysem deneyeyim olmadı macunu az sürdüm yine aynı çok sürdüm yine aynı
Montajdan eminsen yani fanın 2800rpm dönüyor bu sıcaklıkta seyretmesi saçma. Sağlam fan sesi geliyordur.
Radyatör bozuk olabilir diye düşünüyorum ben.
 
Bunu düşünmeyi hiç istemiyordum ama evet sanırım soğutucuda bir sorun var çünkü ne denediysem deneyeyim olmadı macunu az sürdüm yine aynı çok sürdüm yine aynı
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Sistemi açtığımda su dökülme sesi geliyor ama pompa sesi tam olarak ne bilmiyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hortumlarda hafiften titreşim var
İçinde sıvı soğutucusu suyu az olduğu için galiba o ses var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Montajdan eminsen yani fanın 2800rpm dönüyor bu sıcaklıkta seyretmesi saçma. Sağlam fan sesi geliyordur.
Radyatör bozuk olabilir diye düşünüyorum ben.
2800 rpm mi cidden
 
Soğutucunuz, Anakart beslemeniz, Termal macunuzun falan her şey güzel.
Sanırım montajlamada hata yaptınız;

-Soğutucunun borularındaki plastiği çıkardığınızdan emin olun

-Termal macun işlemcinin üzerinde incecik, zar gibi bir katman olacak şekilde olmalı. Bir kart yada direkt termal macun yayma paleti ile incecik katman olacak şekilde yayın fazlalık olmamalı.
Yani bu videodaki gibi. Burda ekran kartı işlemcisine yapıyor ama mantık tamamen aynı. (6:43 ve 7:53 arası izleyin.)

-Anakart biosunuzu beta olmayan en güncel sürüme güncelleyin. Ve güncelledikten sonra sadece ram profili seçin ve Resize bar açın. Eğer birden fazla ram profili var ise en hızlısını seçin. (Onun dışında başka bir ayara gerek yok)
 
Geri
Top