montenegro98
80+ Bronze
- Katılım
- 20 Ocak 2022
- Mesajlar
- 1,408
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 449
- İsim
- burak karadağ
- Konu Sahibi Konu Sahibi
- #66
Hafif analize geldim. Ortadan dalayım.
Görünür olmayan hasarlarda tutanağa kimse beklemez hocam. Kargoyu daha düzgün teslim etmeye tenezzül etmiyorlar. Bunu bir kargo acentesi sahibi olarak söylüyorum. Tembihlememize rağmen çok kavga ettik kuryelerimizle.
Doğru ama zaten sözleşmeli kargo şirketi olduğu için İtopya'nın bu tarz hasarlarda fatura genelde kargo şirketine kesilmez. Sözleşmede ne yazıyorsa o uygulanır. Belli ki bu durum olağan durumlara alınmış. Bu yüzden de kargo şirketinden çok İtopya üstleniyor konuyu. Kargo şirketi daha çok aracının aracısı oluyor.
Ki sanırsam aramışlar arkadaşı ürünü servise gönderebilmek için.
Alıntıyı görüntüle
Normalde dediğiniz doğru ama İtopya'da yardım edebiliriz demiş sitelerinde, o yüzden sakınca yok.
Şu senaryonun mesela olmaması gerek. 5-6 gün içinde servise, 10 gün içinde tamir/bakım/kontrol, 5-6 gün içinde İtopya'ya geri dönüş yapılması lazım. Uygulanması gereken işlem bu. Belli ki yapılamamış.
Burada @montenegro98 'nun yaptığı hatalardan birisi İtopya'nın olayı çözümlendirmesi için gereğinden fazla sabretmesi. Dediğiniz gibi 20 iş günü sonrasında (ürünün İtopya'ya veya servise gitmesi farketmeksizin) THH'ye başvurup hakkını araması daha doğru bir hareket olurdu.
hocam 3.ayın 22 sinde thh ye başvurdum zaten böyle saçmalıklar olacağını bildiğimden erkenden başvurdum oradada cevap yok savunma istendi olarak duruyor kaç gündür.Normalde müşteri memnuniyetinin bozulmaması ve sorunun 20 iş günü içerisinde çözülmesi pek de mümkün olmayan durumlar için yapılan bir şey bu. Her satıcı bunu yapmaz zaten. Yapsaydı İtopya ile sorun yaşayan çok az kullanıcı duyardım.
Kullanıcı hatasını İtopya gibi bir firmanın en azından basit düzeyde tespit edebileceğini düşünüyorum. (Ürüne herhangi bir fiziksel darbe gibi)
Yine de belgelemek için servise yollamak ve detaylı belgesiyle sunmak resmiyete daha uygundur.
Bu da mesela İtopya dahil birçok firmanın yaptığı "masumiyet" hareketi . THH'ye sonunda başvurulmuş ve ses öyle duyulunca haliyle "efendim ürün geldi, yollayalım size siz de şikayetinizi geri çekin" hareketi. Halbuki farkında oldukları bu durumda iade yapılıp konu çok daha öncesinde kapatılabilirdi. Bunun mesela teknik servis ile alakası yok. Tamamen İtopya'nın umursamamazlığı. Burada da @montenegro98 para iadesi istemeliydi ve kararından vazgeçmemeliydi.
Yine İtopya'nın umursamamazlığı. Farklı ürün gönderilmiş yeter ki müşteri sussun ve konu kapansın diye. Burada da @montenegro98 kabul etmeyip para iadesi istemeliydi.
Şunları İtopya'yla mı yaşadın hepsini bilmiyorum da sen bunun yaşanmasını istemişsin gibi hocam kötü olaylar peşini bırakmamış.
Neyse umarım çözülür sorunun. Kargoya vermişsin sanırsam.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Biraz uzun bir anewliz olmuş özür dilerim.
ek olarak para iadesi tabikide istemedim çünkü ilk gönderdiğim arızalı monitörün fatura bedeli 3.000 küsür tl o parayı ne yapim şuanda
+ son alıntıladığın monitör kasa arızaları için de hepsini yakın tarihlerde almıştım çünkü youtuberlardan görüp iyi bişey sanıyordum ozaman siteyi