Ne gibi sıkıntılar yaşadınız
Şimdi arkadaşlar çok uzun hikaye aslında ama sizi kırmayıp anlatıyorum. Bu G2 sistem ilk çıktığında anında peynir ekmek gibi 750 tane satıp stoğu tükenmişti. Çok da hoşuma gitti sistem ama 2013 te aldığım laptop henüz bozulmadığı için alma teşebbüsünde bulunamıyordum. Allah sesimi duydu sanırım ki laptopum bozuldu ve ilk defa masaüstü pc almaya karar verdik ailecek. Abdullah reisin topladığı G2 sistemi almak için siteye girdim. SSD yi 120 GB'a çekerek fiyatı 3200 civarına düşürdüm ve 550 tl ye 1 ms 75 hz monitör ekledim. Toplamda hesabım 3800 TL civarına denk geldi sitede. Teknolojik ürünler konusunda çok hassasım internetten söyleyip beklerken çatlamak yerine mağazaya gidip direk elden almak istedim (Allahtan banka hesabıma 3800 değil de 4200 tl attım mağazaya gitmeden.). Mağazaya gittim dedim ki ''Donanım arşivinin yayınladığı G2 sistemden istiyorum.''. Tamam dediler yardımcı olacağız. Adam tek tek getirdi parçaları sonra dedi ki beyefendi hazır sistemdeki thermaltake kasa kalmamış size sharkoon'un tg4 model kasasını öneririz ama fiyat biraz artıyor verelim mi dediler. Ben normalde gelene kadar almazdım fakat küçük biraderim yıllar sonra high ayarlarda oyun oynayacağımızı duyunca ne varsa onu alalım abi diye tutturunca mecburen tamam o kasa olsun dedim. Depoya gidip kasayı getirdikten sonra yine şu cümle '' beyefendi hazır sistemdeki ram stoğu bitmiş, size adata xpg nin ışıklı ram inden verelim mi yalnız fiyat şu kadar artıyor'' dedi. Küçük kardeşimle bir an göz göze geldikten sonra madem kasa ışıklı tamam ulan ram da ışıklı olsun dedim ve onu da okeyledim. Depodan ram i getiren personel arkadaş bu sefer de şöyle bir cümle kurdu '' beyefendi hazır sistemdeki psu stoğu kalmamış, size thermaltake in 600w 80+ rgb ışıklı psu sunu verelim mi ama fiyat şu kadar artıyor.'' dedi. İçimden kendi kendime olacak o kadar şarkısı söylüyorum, kardeşim bir yandan evet desene diye tepiniyor vs. Ufak bir latife yaparak ''G2 sistemin hangi parçaları var şuan?'' diye bir cümle kurdum. Gülüp eğlendikten sonra ona da okey dedim ve son olarak dua ederek monitörü sordum ki Allahtan monitör varmış. Hesabı yaptılar kasada bana döndü dedi ki personel arkadaş beyefendi toplamda 4450 civarında bir şeyler söyledi. Bir anda kafamdan kaynar su dökülmüş gibi hissettim. Neyse sonra durumu izah etmek için telefonumu çıkarıp sitelerine girdim ve personel arkadaşa evdeyken yaptığım değişiklikleri gösterip fiyatın totalde ne kadar çıktığını ve bana şuan ne kadar fiyat sunulduğunu söyledim. Personel arkadaş mağaza müdürünü çağırdı aynı şekilde onunla görüştük. Mağaza müdürü bana sordu ne kadar bütçeniz var diye? Bende benim hesabım 3800 dü ama 4200'e kadar verebilirim anca kartımda o kadar var dedim. Allah var gerçekten çok yardımcı oldular. Mağaza müdürü birini aradı ve durumu anlattı. Telefondan aldığı talimatlara göre bazı ürünlerde indirim yaptılar ve 4200 tl ye beni mahçup etmeyip hallettiler hesap işini. Ürünleri alıp eve geldim montajını temiz bir şekilde yaptım. Sistemi kullanıyorum hiçbir sıkıntı yok ta ki 2 ay sonrasına kadar. Bilgisayarı açar açmaz egzos fanının motorundan bir ses geliyor. Ama nasıl bir ses resmen traktör sesi, belli ki motoru bozuk. Daha sonra kasanın önünde bulunan 3 fandan ortadakinden aynı ses gelmeye başladı. Ses gelen iki fanın kablosunu güçten çıkardım ki o şekilde çalışıp motorları daha çok zedelenmesin diye. Sonra önde bulunan 1. ve 3. fan da aynı şekilde oldu ve onlar kendi kendine düzeldi. Sonra bir gün csgo oynuyorum psu dan ince tizli bir ses geliyor zzzzz diye. Allah Allah dedim elimi psu ya uzatıp psu ya biraz dokundum ses gitti. Kısaca oyun oynarken psu dan ses geliyor. Neyse pc yi topladım mağazaya götürdüm. Sorunu anlattım. Sorunu dinleyip kayıt aldılar ve kasayı mağazaya bıraktım. 1 hafta sonra kasanın durumunu öğrenmek için müşteri hizmetlerini aradım. Kasamın tamirde olduğu söylendi. 1 hafta sonra tekrar aradım yine aynı şey söylendi. Ben de bunun üstüne telefondaki personele dedim ki ''altı üstü 2 tane fan değiştirilcek 15 gün oldu yani bu kadar zor mu ya da çok mu yoğunluk var?'' buna alınmış olacaklar ki o günkü konuşmalardan sonra telefonumu bir daha açmadı müşteri hizmetleri. 3 tane mail attım, hiçbirine cevap vermediler. tam 1 ay olmadan 28. gün babamın telefonundan aradım dayanamayıp ve kasamın tamir olduğunu söylediler. Ertesi gün kasayı almaya gittim. Dedim ki ne kadar uzun sürdü ya bu böyle? Mağazadaki personelin bana verdiği cevabı aynen yazıyorum ''Valla hocam senin kasa 2 haftadır burda tamiri bitmiş şekilde duruyor.'' o an öyle bir sinirlendim ki anlatamam. Yani ya mağaza yalan söylüyor ya da müşteri hizmetleri yalan söylüyor ikisinden birisi olmalı mutlaka çünkü başka bir açıklaması yok. Neyse tekrar personele sordum, ''herhangi bir sıkıntı yok değil mi çözüldü her şey?'' personel de bana ''Tabi ki, zaten biz tamirden sonra test etmeden gelip alın diye aramıyoruz sizi.'' dedi. İnanır mısınız
eve geldim kasayı kurup düğmeye basar basmaz egzos fanıyla ön panelin ortasındaki fan dar dar dar diye çalışmaya başladı. PSU desen ayrı kafada. Temperli camı açtım. Kasanın içindeki tozlar bile duruyor. Yani kasayı bırak tamir etmeyi, kutusundan bile çıkarmamışlar anlaşılan. Bunun üzerine ertesi gün aradım müşteri hizmetlerini her şeyi en baştan size anlattığım gibi anlattım. Dedim ki '' Aynı sorun hala devam ediyor, yani kasaya dokunmamışlar gibi en ufak parmak izi bile yok dedim.'' müşteri hizmetlerinde benle konuşan erkek arkadaş bana inanmadı
. ''Buradaki kayıtlarda yapılan testlerde ürünlerde bir sorun olmadığı gözüküyor'' dedi bana. Bende ''Tamam ama böyle bir sorun yaşıyorum, ben niye yalan söyleyip hem sizi hem kendimi uğraştırayım ki?'' dedim ve personel bana hala inanmadığını söyleyip yaşadağım sorunu video çekip kendilerine mail atmamı söyledi
. Video çekip aynen dediği gibi mail attım. Lakin mail e cevap yok. Aynı maili tekrar attım. Yine cevap yok. Bu sefer yine aradım aynı şekilde yine aynı muhabbetler. Dedim ki ben sürekli bu kasayı mağazanıza getiremem yani. Bu arada ben Gaziosmanpaşa'da oturuyorum arkadaşlar. İtopya mağazasına gitmek için önce 36ES otobüsüne binip metrobüste aktarma yapıyorum daha sonra metrobüsten inip metroyla gidiyorum mağazaya. Kaç kere taşıdım bu bilgisayarı siz düşünün
. Müşteri hizmetlerindeki personel ups ile anlaşmalı olduklarını söyledi. Okey dedim çok iyi kargoya veririm o halde madem anlaşmalısınız. Bu sefer de diyor ki kargo ürünü bize getirirken ürün hasar görürse bizim sorumluluğumuzda değil garanti dışında değerlendirilir
. Arkadaş ben mi anlaşmalıyım bu kargo şirketiyle? Bana ne yahu, niye benim sorumluluğumda oluyor anlamadım. Personelin bu laflarının üzerine riske atmadım ve kargo şirketi ile göndermedim parçaları. Karantina olayları geçtikten sonra tekrar götüreceğim. Yani dediğim gibi bu olaylar yaşanırken aynı zamanda üniversiteye başladım Bursa'da okuyorum sürekli İstanbul'a gelip bu işle uğraşamıyorum. Gelsem bile Cuma günü gelip Pazar günü dönüyorum. 4 senedir beraber olduğum kız arkadaşım var ailem var. 3 gün içinde bunlara mı vakit ayırayım bu bilgisayar işini mi çözeyim? Yani diyeceğim şu ki bu bilgisayarı 2019 un mart ın sonuna doğru almıştım ve 1 senedir böyle uğraşıyorum. İtopya'yı seviyorum aslında ama asgari ücretin 2000 tl olup ekonomik durumların malum olduğu bir dönemde 4200 tl yi nakit olarak verip itopya'dan böyle bir hizmet görmek beni gerçekten itopya'dan kasa aldığıma pişman etti. Bunu tecrüben olsun diye anlattım benim yaşadığımı illa yaşarsın diye bir durum yok belki bana denk gelmiştir. Buraya kadar okuduysan da hakkını helal et