abcdef
80+
- Katılım
- 11 Haziran 2020
- Mesajlar
- 137
- Konu Sahibi Konu Sahibi
- #14
amaç unreal engine 'a rakip olmak değil ama önemli olan motoru kullananın neler yaptığıdır yani uğraşılırsa bu motorlada şaheserler çıkabilir ayrıca oyun yapmayı kolaylaştıran her kod parçasına oyun motoru denebilir içinde arayüze sahip bir editör barındırması onu kütüphanelikten çıkartmaz yada oyun motoru yapmaz. bu ilk yaptığım motorlardan biriydi ozamandan bu yana hem kullanışlılık hemde grafik açısından daha iyi motorlar geliştirdim hatta editöre sahip bir motorda geliştirip o motordan bir vr oyunu geliştirip teknofestte derece aldık. (ayrıca teknofestteki kullandığım kendi geliştirdiğim motor yine kendi geliştirdiğim R# dilini scripting dili olarak kullanıyor aynı Unity 'nin scripting için C# kullandığı gibi)Tabi ki UE'e rakip çıkarman imkansız ama hali hazırda Raylib ve benzeri bir sürü kütüphane var, onlar senin şuanki gösterdiğinden çok daha dolu paketler ve yapımcıları "oyun motoru" dese de kitle ise "kütüphane" diyor. Yani anlatmak istediğim şey yaptığın şey baya iyi bi olay ama buna daha şimdiden oyun motoru demek yerine "3D grafik motoru" demek daha doğru olur çünkü oyun motoru diyince insan daha yüksek beklenti altına giriyor. Neyse çok da önemli değil ne dendiği, umarım kendini geliştirmeye devam edersin.