Neler Yeni

Yardım Klavyem için tüketici hakem heyetine gitmek istiyorum

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
581
Dahası  
Reaksiyon skoru
188
İsim
Oğuzhan
Şirket ismi vererek konuyu anlatacağım.
2023 Ocak ayında 2100tl civarına Asus Rog strix scope nx tkl moon light white klavyesini itopya acıbadem mağazasından gidip kendim almıştım. 1.5ay önce klavyemin bazı tuşlarının bazen basmadığını farkettim. Asus garanti şirketi olarak Penta gözüküyordu ve garanti belgesinde de kaşeleri vardı diye onlara gönderdim. Çok hızlı bir şekilde 2-3 gün içinde ürünümün tamir edilemeyeceğini ve bu yüzden ürünü satın aldığım şirket ile iletişime geçip değişim veya iade talebinde bulunabileceğimi söylediler ve rapor gönderdiler. İtopya ile 2-3 hafta boyunca mail yolu ile hiç bir şekilde iletişime geçemedim. Bu süre zarfında bir kaç kez müşteri hizmetlerini aradım fakat 50.sırayı veriyorlar ve benim onu bekleyecek zamanım olmuyordu. Şikayetvar sitesine şikayetimi yazdım ve itopya 5dk içinde beni arayıp ürünüm için muadil veya aynı ürünün stok durumunu kontrol edip en kısa sürede geri döneceklerini söylediler. 1 Hafta sonra Şikayetvar'da yazdığım şikayete yazılı olarak cevap verdiler. (İlettiğiniz konu hakkında incelemeler tamamlanmış ve bilgilendirme yapılmıştır.) Bu mesajı görünce mail vs ne varsa kontrol ettim herhangi bir şekilde bana bilgilendirme yapılmamıştı. Bu cevaptan 2 gün sonra Acıbadem itopyaya gittim. Orda sorunumu anlattım ve ellerinde muadil veya aynı ürünün stoğu olmadığından sadece iade yapabileceklerini onu da faturada gözüken fiyat olarak yapabileceklerini söylediler. 9-10 ay önce 2100tlye aldığım klavye için 2100tl geri iade ederlerse bırak klavye almayı düzgün mouse pad alamam neredeyse. Ayrıca dediler ki eğer iade istemiyorsanız garanti şirketine yani Penta'ya sorun ellerinde muadil veya aynı ürün var mı diye. Sorduğumda Penta'da ellerinde olmadığını söyledi. Benim iade istemiyor olmamın üzerine bana Penta'da çalışan bir kişinin mailini verdiler ve o maile her hafta stok durumunu sormamı söylediler şaka gibi :D .
Ben bilgisayar mühendisi öğrencisi olarak sürekli klavye kullanan biriyim. Üniversitelerde açıldı klavyem hala yok. Normalde bu tür garantiye yollanmış ürünlerin çözüm süresi gibi süreler var mı benim bildiğim 20 iş günü içinde rapor çıkarmaları gerekiyor ki 3gün içinde çıkardılar ama onun dışında herhangi bir süre var mı bilmiyorum.

Ayrıca Penta'ya klavyemi geri alabilme şansımı sorduğumda iade/değişim raporu çıkan ürünler imha ediliyor o yüzden maalesef ürünü geri alamazsınız bilgisini öğrendim.

Daha önce Tüketici hakem heyeti ile ilgili herhangi bir deneyimim olmadığı için nasıl ne yapılır bilmiyorum bu konuda deneyimli olan veya benim mağdur olduğum durumda izlemem gereken yolları söylemek isteyen herkesten yardım istiyorum.

Olayı bir anda çok hızlı bir şekilde yazdım umarım anlaşılır yazmışımdır.

Teşekkürler.

Şikayetvar site linki atmak yasak değilse şikayetvar üzerindeki şikayetimi atabilirim.
 

Eren Güven

80+ Gold
Katılım
1 Mart 2023
Mesajlar
6,807
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,753
Yaş
28
İsim
Eren Güven
sorunu çözmek isteseler 5 dakikada çözerler. geçenlerde bi tane msi x670p wifi ım kutudan eğik pinli çıktı ürünü 3 ay önce almış olduğum için haliyle iade de edemedim. servis pointi aradım gönderin iceleyelim dediler. salı kargoya verdim bu sabah anakart tekrar bana ulaştı. pinleri değiştirip testlerini yapıp göndermişler. ama başka bi servis firması olsa muhtemelen kullanıcı hatası deyip para isterdi. uzun lafın kısası thh ye başvur ama süreç uzun sürebilir. kendine yeni bi klavye alsan iyi olur
 

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
581
Dahası  
Reaksiyon skoru
188
İsim
Oğuzhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
sorunu çözmek isteseler 5 dakikada çözerler. geçenlerde bi tane msi x670p wifi ım kutudan eğik pinli çıktı ürünü 3 ay önce almış olduğum için haliyle iade de edemedim. servis pointi aradım gönderin iceleyelim dediler. salı kargoya verdim bu sabah anakart tekrar bana ulaştı. pinleri değiştirip testlerini yapıp göndermişler. ama başka bi servis firması olsa muhtemelen kullanıcı hatası deyip para isterdi. uzun lafın kısası thh ye başvur ama süreç uzun sürebilir. kendine yeni bi klavye alsan iyi olur
Hocam şöyle benim sorunumda sonuç çıktı kullanıcı hatası vs değil. Garanti şirketi diyor ki değişim veya iade yapın. İtopya diyorki elimizde yok değişim değil iade yapalım ama 2100tl veririz. Bende diyorum ki hayır ben 2100 istemiyorum ya bugünkü fiyatını verin ya da değişim yapın. Sonra itopya diyor ki bizde stok yok garanti şirketine sorun. Onlarda bana diyor ki her hafta stok durumunu sorgulayın. Yani zaman geçiştiriyorlar.
Tüketici haklarıyla alakalı bir kaç şey okudum ve yanlış anlamadıysam değişim raporu çıkan bir üründe tüketici eğer değişim istiyorsa garanti şirketi bunu yapmak zorunda eğer ellerinde yoksa ya muadili ile ya da bir üst modeli ile değişmek zorunda.

Ne yazık ki ülkede herkes hakkını aramadığı için bu gibi durumlarda hiç bir şey yapmadan sadece oturup bekleyen insanlarla çok karşılaştıkları için yine böyle bekletiyorlar. Fakat ben tüketici hakem heyetine gidersem en azından benim bu konuyu bırakmayacağımı anlamalarını istiyorum. Ürünümün şuanki tahmini Türkiye fiyatı 5k üzeri. Ben şuan gidip o fiyata herhangi bir klavye alamam.

En son ne zaman satılmış bilmiyorum fakat son satıldığı fiyat incehesapta 5.9k gözüküyor.
1696720094721.png
 

Eren Güven

80+ Gold
Katılım
1 Mart 2023
Mesajlar
6,807
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,753
Yaş
28
İsim
Eren Güven
Hocam şöyle benim sorunumda sonuç çıktı kullanıcı hatası vs değil. Garanti şirketi diyor ki değişim veya iade yapın. İtopya diyorki elimizde yok değişim değil iade yapalım ama 2100tl veririz. Bende diyorum ki hayır ben 2100 istemiyorum ya bugünkü fiyatını verin ya da değişim yapın. Sonra itopya diyor ki bizde stok yok garanti şirketine sorun. Onlarda bana diyor ki her hafta stok durumunu sorgulayın. Yani zaman geçiştiriyorlar.
Tüketici haklarıyla alakalı bir kaç şey okudum ve yanlış anlamadıysam değişim raporu çıkan bir üründe tüketici eğer değişim istiyorsa garanti şirketi bunu yapmak zorunda eğer ellerinde yoksa ya muadili ile ya da bir üst modeli ile değişmek zorunda.

Ne yazık ki ülkede herkes hakkını aramadığı için bu gibi durumlarda hiç bir şey yapmadan sadece oturup bekleyen insanlarla çok karşılaştıkları için yine böyle bekletiyorlar. Fakat ben tüketici hakem heyetine gidersem en azından benim bu konuyu bırakmayacağımı anlamalarını istiyorum. Ürünümün şuanki tahmini Türkiye fiyatı 5k üzeri. Ben şuan gidip o fiyata herhangi bir klavye alamam.
bu gibi durumlarda muadil ürün verilmesi gerekiyor hocam para iadesi de seçenek olarak sunulur ama genelde elimizde scope yok flare vs. verelim gibisinden. dediğim gibi çözmek isteseler beş dakikada hallolur senin iş.
 

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
581
Dahası  
Reaksiyon skoru
188
İsim
Oğuzhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
bu gibi durumlarda muadil ürün verilmesi gerekiyor hocam para iadesi de seçenek olarak sunulur ama genelde elimizde scope yok flare vs. verelim gibisinden. dediğim gibi çözmek isteseler beş dakikada hallolur senin iş.
Doğru diyorsunuz hocam işte dediğim gibi hakkını aramayan insanlardan dolayı bu gibi şirketler 5 dakikada çözebilecekleri işi sonsuza kadar uzatabiliyorlar. THH'ye gidersem belki ilgilenirler diye düşünüyorum.
 

donanimci98

80+ Bronze
Katılım
14 Temmuz 2023
Mesajlar
1,920
Siyahını isteyebilirsin ya da siyah rx olanını falan kabul edebilirsin. O klavye stokta yok ben de o renk istemiştim ama bulamayınca siyahını almak zorunda kaldım
 

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
581
Dahası  
Reaksiyon skoru
188
İsim
Oğuzhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Siyahını isteyebilirsin ya da siyah rx olanını falan kabul edebilirsin. O klavye stokta yok ben de o renk istemiştim ama bulamayınca siyahını almak zorunda kaldım
Beyaz ekipman topluyorum. Beyaz dışında istemediğim için bu ürünü almıştım. O yüzden siyah isteyeceğimi sanmıyorum.
 
Katılım
8 Kasım 2022
Mesajlar
297
Dahası  
Reaksiyon skoru
127
İsim
ahmet burak kara
THH ye başvurursanız muadil ürün alabilirsiniz. Muadil ürün yoksa bir üstünü versinler ki kanunen buna mecburlar. Üşenmeyin uğraşın. Millet üşendiğinden bu kadar rahat hak yiyor firmalar. THH büyük oranda tüketiciyi haklı buluyor çünkü.

Benim pek tecrübem yok ama adem yüksel youtube kanalına bakabilirsiniz.
 

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
581
Dahası  
Reaksiyon skoru
188
İsim
Oğuzhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
THH ye başvurursanız muadil ürün alabilirsiniz. Muadil ürün yoksa bir üstünü versinler ki kanunen buna mecburlar. Üşenmeyin uğraşın. Millet üşendiğinden bu kadar rahat hak yiyor firmalar. THH büyük oranda tüketiciyi haklı buluyor çünkü.

Benim pek tecrübem yok ama adem yüksel youtube kanalına bakabilirsiniz.
Aynen insanlar asla kendi haklarını savunmayı bilmedikleri için bu tür şirketler böyle rahatlar. 1 yıl sürse bile uğraşmaya devam edeceğim. Önerdiğin kanalın linkini atma şansın var mı bulamadım da
 
Katılım
8 Kasım 2022
Mesajlar
297
Dahası  
Reaksiyon skoru
127
İsim
ahmet burak kara

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
581
Dahası  
Reaksiyon skoru
188
İsim
Oğuzhan
Ek olarak Tüketici Hakem Heyetine başvuruda İtopya mı yazmam gerekiyor yoksa garanti şirketi mi? Hangisi beni mağdur ediyor anlamış değilim çünkü :D
 

aeyldrmm

80+ Bronze
Katılım
13 Ocak 2021
Mesajlar
914
Dahası  
Reaksiyon skoru
437
Konum
Düzce
İsim
Ahmet Emir
Instagram
a.e.yldrmm
Steam
aeyldrmm
Facebook
a.e.yldrmm
Ek olarak Tüketici Hakem Heyetine başvuruda İtopya mı yazmam gerekiyor yoksa garanti şirketi mi? Hangisi beni mağdur ediyor anlamış değilim çünkü :D
Elinde ürünün faturası varsa fatura üzerinde vergi numarası bulunuyor başvuruda istiyorlar diye hatırlıyorum.
 

Amanita

80+ Gold
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
9,553
En İyi Cevap
3
E-devletten başvurabilirsin elindeki yazışmaları ve dökümanları da ekleyerek.
Para iadesi istemediğin halde aynısı ya da muadiliyle değişimini talep etmene rağmen seni dinlemediklerinden bahset. Para iadesine olur dersen hakem heyetine yazacağın ilk dilekçede "ürünümün güncel fiyatının belirlenmesi için bilir kişi talep ediyorum" diye belirt. Bu işlemlerin aylarca sürebileceğini unutma.
Benim tavsiyem aldığın yeri arayıp muadil ürün olarak başka bir ürün verin yoksa THH'ye başvuracağım diyerek bir şansını dene. Sitelerinden bakıp var mı hoşuna giden bir şey incele. Sonra bununla değiştirirseniz kabul ederim de. Eğer seninkinden üst model bir şey beğenirsen üste biraz para teklif et ya da onlara sor üste ne kadar istersiniz diye.

Yine anlaşamazsanız THH'ye öyle başvur ya da hiç Asusla felan uğraşma para iadeni al git kaliteli hotswap güzel bir klavye al hem basmama vs sorunlarından kurtul hem gerçek bir mekanik klavye nasıl oluyor onu tecrübe et :)
 
Top Bottom