Neler Yeni

Yardım Klavyem için tüketici hakem heyetine gitmek istiyorum

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
593
Dahası  
Reaksiyon skoru
194
İsim
Oğuzhan
E-devletten başvurabilirsin elindeki yazışmaları ve dökümanları da ekleyerek.
Para iadesi istemediğin halde aynısı ya da muadiliyle değişimini talep etmene rağmen seni dinlemediklerinden bahset. Para iadesine olur dersen hakem heyetine yazacağın ilk dilekçede "ürünümün güncel fiyatının belirlenmesi için bilir kişi talep ediyorum" diye belirt. Bu işlemlerin aylarca sürebileceğini unutma.
Benim tavsiyem aldığın yeri arayıp muadil ürün olarak başka bir ürün verin yoksa THH'ye başvuracağım diyerek bir şansını dene. Sitelerinden bakıp var mı hoşuna giden bir şey incele. Sonra bununla değiştirirseniz kabul ederim de. Eğer seninkinden üst model bir şey beğenirsen üste biraz para teklif et ya da onlara sor üste ne kadar istersiniz diye.

Yine anlaşamazsanız THH'ye öyle başvur ya da hiç Asusla felan uğraşma para iadeni al git kaliteli hotswap güzel bir klavye al hem basmama vs sorunlarından kurtul hem gerçek bir mekanik klavye nasıl oluyor onu tecrübe et :)
Zaten klavyemin güncel fiyatını verirlerse aklımda bir kaç klavye var hem biraz daha uygun fiyatlı. Ama klavyemin değişimini şuan tercih ederim.
Ürünümün fiyatının belirlenmesi için bilir kişiye başvurunca sonucu beğenmezsem yine değişim talebi yapabilir miyim yoksa güncel fiyatı sorguladığım için illaki iade mi yapmam gerekir?
 

R9XTX

80+ Bronze
Katılım
25 Haziran 2021
Mesajlar
564
Şirket ismi vererek konuyu anlatacağım.
2023 Ocak ayında 2100tl civarına Asus Rog strix scope nx tkl moon light white klavyesini itopya acıbadem mağazasından gidip kendim almıştım. 1.5ay önce klavyemin bazı tuşlarının bazen basmadığını farkettim. Asus garanti şirketi olarak Penta gözüküyordu ve garanti belgesinde de kaşeleri vardı diye onlara gönderdim. Çok hızlı bir şekilde 2-3 gün içinde ürünümün tamir edilemeyeceğini ve bu yüzden ürünü satın aldığım şirket ile iletişime geçip değişim veya iade talebinde bulunabileceğimi söylediler ve rapor gönderdiler. İtopya ile 2-3 hafta boyunca mail yolu ile hiç bir şekilde iletişime geçemedim. Bu süre zarfında bir kaç kez müşteri hizmetlerini aradım fakat 50.sırayı veriyorlar ve benim onu bekleyecek zamanım olmuyordu. Şikayetvar sitesine şikayetimi yazdım ve itopya 5dk içinde beni arayıp ürünüm için muadil veya aynı ürünün stok durumunu kontrol edip en kısa sürede geri döneceklerini söylediler. 1 Hafta sonra Şikayetvar'da yazdığım şikayete yazılı olarak cevap verdiler. (İlettiğiniz konu hakkında incelemeler tamamlanmış ve bilgilendirme yapılmıştır.) Bu mesajı görünce mail vs ne varsa kontrol ettim herhangi bir şekilde bana bilgilendirme yapılmamıştı. Bu cevaptan 2 gün sonra Acıbadem itopyaya gittim. Orda sorunumu anlattım ve ellerinde muadil veya aynı ürünün stoğu olmadığından sadece iade yapabileceklerini onu da faturada gözüken fiyat olarak yapabileceklerini söylediler. 9-10 ay önce 2100tlye aldığım klavye için 2100tl geri iade ederlerse bırak klavye almayı düzgün mouse pad alamam neredeyse. Ayrıca dediler ki eğer iade istemiyorsanız garanti şirketine yani Penta'ya sorun ellerinde muadil veya aynı ürün var mı diye. Sorduğumda Penta'da ellerinde olmadığını söyledi. Benim iade istemiyor olmamın üzerine bana Penta'da çalışan bir kişinin mailini verdiler ve o maile her hafta stok durumunu sormamı söylediler şaka gibi :D .
Ben bilgisayar mühendisi öğrencisi olarak sürekli klavye kullanan biriyim. Üniversitelerde açıldı klavyem hala yok. Normalde bu tür garantiye yollanmış ürünlerin çözüm süresi gibi süreler var mı benim bildiğim 20 iş günü içinde rapor çıkarmaları gerekiyor ki 3gün içinde çıkardılar ama onun dışında herhangi bir süre var mı bilmiyorum.

Ayrıca Penta'ya klavyemi geri alabilme şansımı sorduğumda iade/değişim raporu çıkan ürünler imha ediliyor o yüzden maalesef ürünü geri alamazsınız bilgisini öğrendim.

Daha önce Tüketici hakem heyeti ile ilgili herhangi bir deneyimim olmadığı için nasıl ne yapılır bilmiyorum bu konuda deneyimli olan veya benim mağdur olduğum durumda izlemem gereken yolları söylemek isteyen herkesten yardım istiyorum.

Olayı bir anda çok hızlı bir şekilde yazdım umarım anlaşılır yazmışımdır.

Teşekkürler.

Şikayetvar site linki atmak yasak değilse şikayetvar üzerindeki şikayetimi atabilirim.
Sonunu anlayamadım.Klavye geri gelmedi mi?
 

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
593
Dahası  
Reaksiyon skoru
194
İsim
Oğuzhan
Sonunu anlayamadım.Klavye geri gelmedi mi?
Hayır klavyemi geri vermiyorlar iade/değişim raporu çıktığı için.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Yarın son kez stok bilgisi öğreneceğim sonra duruma göre THH'de talep açacağım
 

Qwerty

80+
Katılım
21 Ocak 2022
Mesajlar
197
Dahası  
Reaksiyon skoru
42
İsim
Arif Can SİPAHİ
Şirket ismi vererek konuyu anlatacağım.
2023 Ocak ayında 2100tl civarına Asus Rog strix scope nx tkl moon light white klavyesini itopya acıbadem mağazasından gidip kendim almıştım. 1.5ay önce klavyemin bazı tuşlarının bazen basmadığını farkettim. Asus garanti şirketi olarak Penta gözüküyordu ve garanti belgesinde de kaşeleri vardı diye onlara gönderdim. Çok hızlı bir şekilde 2-3 gün içinde ürünümün tamir edilemeyeceğini ve bu yüzden ürünü satın aldığım şirket ile iletişime geçip değişim veya iade talebinde bulunabileceğimi söylediler ve rapor gönderdiler. İtopya ile 2-3 hafta boyunca mail yolu ile hiç bir şekilde iletişime geçemedim. Bu süre zarfında bir kaç kez müşteri hizmetlerini aradım fakat 50.sırayı veriyorlar ve benim onu bekleyecek zamanım olmuyordu. Şikayetvar sitesine şikayetimi yazdım ve itopya 5dk içinde beni arayıp ürünüm için muadil veya aynı ürünün stok durumunu kontrol edip en kısa sürede geri döneceklerini söylediler. 1 Hafta sonra Şikayetvar'da yazdığım şikayete yazılı olarak cevap verdiler. (İlettiğiniz konu hakkında incelemeler tamamlanmış ve bilgilendirme yapılmıştır.) Bu mesajı görünce mail vs ne varsa kontrol ettim herhangi bir şekilde bana bilgilendirme yapılmamıştı. Bu cevaptan 2 gün sonra Acıbadem itopyaya gittim. Orda sorunumu anlattım ve ellerinde muadil veya aynı ürünün stoğu olmadığından sadece iade yapabileceklerini onu da faturada gözüken fiyat olarak yapabileceklerini söylediler. 9-10 ay önce 2100tlye aldığım klavye için 2100tl geri iade ederlerse bırak klavye almayı düzgün mouse pad alamam neredeyse. Ayrıca dediler ki eğer iade istemiyorsanız garanti şirketine yani Penta'ya sorun ellerinde muadil veya aynı ürün var mı diye. Sorduğumda Penta'da ellerinde olmadığını söyledi. Benim iade istemiyor olmamın üzerine bana Penta'da çalışan bir kişinin mailini verdiler ve o maile her hafta stok durumunu sormamı söylediler şaka gibi :D .
Ben bilgisayar mühendisi öğrencisi olarak sürekli klavye kullanan biriyim. Üniversitelerde açıldı klavyem hala yok. Normalde bu tür garantiye yollanmış ürünlerin çözüm süresi gibi süreler var mı benim bildiğim 20 iş günü içinde rapor çıkarmaları gerekiyor ki 3gün içinde çıkardılar ama onun dışında herhangi bir süre var mı bilmiyorum.

Ayrıca Penta'ya klavyemi geri alabilme şansımı sorduğumda iade/değişim raporu çıkan ürünler imha ediliyor o yüzden maalesef ürünü geri alamazsınız bilgisini öğrendim.

Daha önce Tüketici hakem heyeti ile ilgili herhangi bir deneyimim olmadığı için nasıl ne yapılır bilmiyorum bu konuda deneyimli olan veya benim mağdur olduğum durumda izlemem gereken yolları söylemek isteyen herkesten yardım istiyorum.

Olayı bir anda çok hızlı bir şekilde yazdım umarım anlaşılır yazmışımdır.

Teşekkürler.

Şikayetvar site linki atmak yasak değilse şikayetvar üzerindeki şikayetimi atabilirim.
Hocam aynı durumu bende senin kadar yüksek bedelle olmasada yaşadım itopya çok sorumsuz bir firma tüketici hakem heyeti bu hafta sonuçlanacak benimde muhtemelen.
Sonuçlanınca bilgi veririm isterseniz.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Süreyle ilgili olarakta mart ayından beri klavyem yok yeni klavye aldım.
 

Tearz

80+ Silver
Katılım
1 Mart 2022
Mesajlar
2,482
En İyi Cevap
1
Ek olarak Tüketici Hakem Heyetine başvuruda İtopya mı yazmam gerekiyor yoksa garanti şirketi mi? Hangisi beni mağdur ediyor anlamış değilim çünkü :D
Senin işin itopya ile olur büyük ihtimal. Çünkü sana belge verip itopya tarafından değiştirilmesini istemiş. Burada problem yaratan itopya. Belgeleri eklediğinde zaten otomatikman anlaşılır.
 

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
593
Dahası  
Reaksiyon skoru
194
İsim
Oğuzhan
Hocam aynı durumu bende senin kadar yüksek bedelle olmasada yaşadım itopya çok sorumsuz bir firma tüketici hakem heyeti bu hafta sonuçlanacak benimde muhtemelen.
Sonuçlanınca bilgi veririm isterseniz.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Süreyle ilgili olarakta mart ayından beri klavyem yok yeni klavye aldım.
THH sonucunu söylerseniz çok memnun olurum. Cidden uzun sürmüş benim de uzun sürecek yani. Teşekkürler.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Senin işin itopya ile olur büyük ihtimal. Çünkü sana belge verip itopya tarafından değiştirilmesini istemiş. Burada problem yaratan itopya. Belgeleri eklediğinde zaten otomatikman anlaşılır.
Doğru zaten fatura bilgisi istiyorlar faturada da itopya ismi geçiyor.
 

Qwerty

80+
Katılım
21 Ocak 2022
Mesajlar
197
Dahası  
Reaksiyon skoru
42
İsim
Arif Can SİPAHİ
Bu arada mail üzerinden iletişim kurduysanız thh başvurusuna ekleyebilirsiniz ben o şekilde fatura ve değişim raporuyla birlikte başvuru yapmıştım.
 

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
593
Dahası  
Reaksiyon skoru
194
İsim
Oğuzhan
Bu arada mail üzerinden iletişim kurduysanız thh başvurusuna ekleyebilirsiniz ben o şekilde fatura ve değişim raporuyla birlikte başvuru yapmıştım.
yok mail üzerinden sadece garanti şirketi ile iletişimim var. İtopya ile sadece yüz yüze düzgün görüşme şansım oldu.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu arada mail üzerinden iletişim kurduysanız thh başvurusuna ekleyebilirsiniz ben o şekilde fatura ve değişim raporuyla birlikte başvuru yapmıştım.
garanti şirketinin rapor mailini thh başvurusuna eklerim orda yazıyordu ürünü aldığınız şirket ile iletişime geçin gibisinden.
 

Qwerty

80+
Katılım
21 Ocak 2022
Mesajlar
197
Dahası  
Reaksiyon skoru
42
İsim
Arif Can SİPAHİ
yok mail üzerinden sadece garanti şirketi ile iletişimim var. İtopya ile sadece yüz yüze düzgün görüşme şansım oldu.
Mesaj otomatik birleştirildi:


garanti şirketinin rapor mailini thh başvurusuna eklerim orda yazıyordu ürünü aldığınız şirket ile iletişime geçin gibisinden.
Anladım mail ile iletişime geçmeyi denerseniz belki farklı reaksiyon alabilirsiniz.
Alamazsanız eğer mail görüntülerinide ekleyebilirsiniz başvurunuza.
 

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
593
Dahası  
Reaksiyon skoru
194
İsim
Oğuzhan
Anladım mail ile iletişime geçmeyi denerseniz belki farklı reaksiyon alabilirsiniz.
Alamazsanız eğer mail görüntülerinide ekleyebilirsiniz başvurunuza.
çok kez mail attım fakat herhangi bir geri dönüş alamadığım için gidip yüz yüze görüştüm :D
 

KaraKartall

80+ Bronze
Katılım
8 Kasım 2022
Mesajlar
1,163
Dahası  
Reaksiyon skoru
589
İsim
Emre Altun
Ulen her yerde biz şöyle iyiyiz biz böyle iyiyiz diye reklam üzerine reklam yapmayı bilirler sadece bunlar. Ancak iş başa düştümü dönüp bakmazlar. Yasa belli, aynısı elinde yoksa muadili veya daha üstü ile değişim yaparsın. Bunu kendileri bizden 1000 kat daha iyi biliyor. THH'ne acilen tüketici lehine tazminatta gelmesi lazım. 6-7 bekliyosun sonuclanıyor. Hem bu sirkete işini duzgun yapmadigi için ceza yazcaksın, hem de tuketiciyi bekletip geçen süre ne kadarsa enflasyon oranında tazminat ödemeye mahkum birakcaksin. Bak bakalım daha böyle yapabiliyorlar mı!!!
 

Oğuzhan'

80+ Bronze
Katılım
29 Mayıs 2022
Mesajlar
593
Dahası  
Reaksiyon skoru
194
İsim
Oğuzhan
Ulen her yerde biz şöyle iyiyiz biz böyle iyiyiz diye reklam üzerine reklam yapmayı bilirler sadece bunlar. Ancak iş başa düştümü dönüp bakmazlar. Yasa belli, aynısı elinde yoksa muadili veya daha üstü ile değişim yaparsın. Bunu kendileri bizden 1000 kat daha iyi biliyor. THH'ne acilen tüketici lehine tazminatta gelmesi lazım. 6-7 bekliyosun sonuclanıyor. Hem bu sirkete işini duzgun yapmadigi için ceza yazcaksın, hem de tuketiciyi bekletip geçen süre ne kadarsa enflasyon oranında tazminat ödemeye mahkum birakcaksin. Bak bakalım daha böyle yapabiliyorlar mı!!!
Bizim insanımız genelde kendi hakkını aramıyor. O yüzden bu tür şirketler çok umursamıyor. Belki 50 mağdurda 2-3 tanesi anca THH'ye gidiyordur. THH süresinin uzun sürmesi de bunun bir sebebi tabii.
Hayır yani anlamadığım şey bu kişiler itopyanın çalışanı ya sadece çalışanı. Oranın sahibi veya ortağı değiller. Sanki sahibiyle iletişime geçmişimde zarara girmemek için geçiştiriyor. Sanki benim klavyemin parası batıracak bunları anlamış değilim zaten.

Stok konusunda da adam diyor ki bekle gelir belki :D ulan sen bu sorumluluğunu yapmak zorundasın üst modelini vermiyorsan yurt dışından mı nerden getirtiyorsan getirt benim klavyemi ver.

Cidden marka kötüleme vs istemem normalde fakat bu itopya şirketini her yerde kötüleyeceğim.
 
Top Bottom