Neler Yeni

Yardım Mavi Ekran Sorunu Yaşadığım Bilgisayarımı İade/Değişim Yapmak İstiyorum

Katılım
16 Ekim 2024
Mesajlar
36
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Mertcan Gündoğan
Öncelikle merhaba arkadaşlar;

Bundan 4 ay önce kasım ayında MSI marka bir laptop satın aldım ve bir süre sıkıntısız kullandım (MSI Katana 17 B13VGH-1040XTR | 1TB SSD | 32GB Ram | RTX 4070 | Intel I7 13620h İşlemci). Daha sonra mavi ekran hataları baş göstermeye başladı.

Bu problemleri arkadaşlarımdan duyduklarım ve forumlarda sizlerden gelen yardımlarla bios güncellemesiyle alakalı olduğunu öğrenip güncelledim ancak problem çözülmedi. Ben de cihazı formatlayıp baştam temiz kurulum yaptım ancak yine çözülmedi.

Servise gönderdim, ordakiler donanım testi yapıp bir sorun bulamayıp benim yaptığım gibi cihazı formatlayıp bios güncellemesi yapmışlar. Ben bunu öğrenince dedim herhalde çözülmemiştir de yine de kötü düşünmek istemedim, bu benim uzun zaman sonra aldığım benim için çok değerli, yine benim için çok yüksek seviye bir makine. 1 ay kadar kullandım ve bu süreçte yine 2 defa mavi ekran hatasıyla karşılaştım.

Artık bu işten gına geldiği için iade ya da değişim düşünüyorum ancak her tarafta farklı bilgiler var. Ben dediğim gibi bilgisayarı yılbaşından önce aldım ve fiyatlar artık zamlandı. Bunu iade edip Asus falan alayım desem Asuslar zaten pahalı, bir de zamlardan sonra sanıyorum ki uçmuştur. Biraz da bunalıma girdiğim için bu konuda açıp bir şey yapmak istemiyorum, içim daralıyor gerçekten. Ben de size sormak istedim, şu an ne yapmam daha doğru olur: İade edip muadili bir model almak ne kadar mantıklı, değiştirsem desem bu sefer eğer sorun kronikse yine aynı şeyleri yaşayıp stres olacağım ne yapsam bilemiyorum. Ayrıca bu iade/değişim süreci prosedüründe de ne yapacağımdan pek emin değilim. Önce MSI Support'a mı yazsam, türkiyedeki resmi teknik servisine mi yazsam, satıcıya mail mi atsam yoksa satın aldığım platformdan mı işlemi yürütsem? Bunları yaparken teknik servisten bu cihaz ayıplıdır belgesi almam gerekir mi? Çünkü servise götürdüğümde bununla alakalı olarak eğer donanımsal bir arıza varsa iade değişim onayı vermiştim onlar da bana belge vereceklerini ve bu belgeyle satıcıya gidebileceğimi söylemişlerdi. Ancak yukarıda da dediğim gibi böyle bir hata bulamadıkları için böyle bir durum gerçekleşmedi.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 

gaMMic_777

80+ Bronze
Katılım
12 Mayıs 2024
Mesajlar
784
Dahası  
Reaksiyon skoru
220
İsim
Burhan Bey
Merhaba, mavi ekran hatasıyla ilgili "mini dump" dosyasından herhangi bir bilgiye ulaşılamadı mı?
 
Katılım
23 Nisan 2022
Mesajlar
119
Dahası  
Reaksiyon skoru
42
İsim
Ahmet Can Ekici
Öncelikle merhaba arkadaşlar;

Bundan 4 ay önce kasım ayında MSI marka bir laptop satın aldım ve bir süre sıkıntısız kullandım (MSI Katana 17 B13VGH-1040XTR | 1TB SSD | 32GB Ram | RTX 4070 | Intel I7 13620h İşlemci). Daha sonra mavi ekran hataları baş göstermeye başladı.

Bu problemleri arkadaşlarımdan duyduklarım ve forumlarda sizlerden gelen yardımlarla bios güncellemesiyle alakalı olduğunu öğrenip güncelledim ancak problem çözülmedi. Ben de cihazı formatlayıp baştam temiz kurulum yaptım ancak yine çözülmedi.

Servise gönderdim, ordakiler donanım testi yapıp bir sorun bulamayıp benim yaptığım gibi cihazı formatlayıp bios güncellemesi yapmışlar. Ben bunu öğrenince dedim herhalde çözülmemiştir de yine de kötü düşünmek istemedim, bu benim uzun zaman sonra aldığım benim için çok değerli, yine benim için çok yüksek seviye bir makine. 1 ay kadar kullandım ve bu süreçte yine 2 defa mavi ekran hatasıyla karşılaştım.

Artık bu işten gına geldiği için iade ya da değişim düşünüyorum ancak her tarafta farklı bilgiler var. Ben dediğim gibi bilgisayarı yılbaşından önce aldım ve fiyatlar artık zamlandı. Bunu iade edip Asus falan alayım desem Asuslar zaten pahalı, bir de zamlardan sonra sanıyorum ki uçmuştur. Biraz da bunalıma girdiğim için bu konuda açıp bir şey yapmak istemiyorum, içim daralıyor gerçekten. Ben de size sormak istedim, şu an ne yapmam daha doğru olur: İade edip muadili bir model almak ne kadar mantıklı, değiştirsem desem bu sefer eğer sorun kronikse yine aynı şeyleri yaşayıp stres olacağım ne yapsam bilemiyorum. Ayrıca bu iade/değişim süreci prosedüründe de ne yapacağımdan pek emin değilim. Önce MSI Support'a mı yazsam, türkiyedeki resmi teknik servisine mi yazsam, satıcıya mail mi atsam yoksa satın aldığım platformdan mı işlemi yürütsem? Bunları yaparken teknik servisten bu cihaz ayıplıdır belgesi almam gerekir mi? Çünkü servise götürdüğümde bununla alakalı olarak eğer donanımsal bir arıza varsa iade değişim onayı vermiştim onlar da bana belge vereceklerini ve bu belgeyle satıcıya gidebileceğimi söylemişlerdi. Ancak yukarıda da dediğim gibi böyle bir hata bulamadıkları için böyle bir durum gerçekleşmedi.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
4 ay geçmiş iade kabul edeceklerini sanmam
 
Katılım
16 Ekim 2024
Mesajlar
36
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Mertcan Gündoğan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Merhaba, mavi ekran hatasıyla ilgili "mini dump" dosyasından herhangi bir bilgiye ulaşılamadı mı?
4 aylık süreç içerisinde birçok mavi ekran minidump dosyasını gerek MSI Support olsun gerek forumlar olsun paylaştım. MSI tarafı problemin sürücülerden kaynaklandığını düşünerek temiz kurulumlar yaptırdılar ancak çözüm olmadı. Forumlarda da bios güncellemesi yapmamı istediler ancak o da çözüm olmadı. Daha önce yaptığım düzeltme çalışmalarının kayıtlarını ve minidump'lerini arşivledim ancak çok fazla dosya olduğundan kafa karışıklığı olmaması için servisten geldikten sonra yaşadığım 2 minidump dosyasını sizinle yaplaşabilirim. (İsteğe bağlı olarak diğerlerini de gönderebilirim.)

Kendi amatör incelememde gördüğüm kadarıyla problem olarak öncekilerdeki gibi "ntoskrnl.exe"den kaynaklanıyor.
Drive Link: https://drive.google.com/drive/folders/1w-rfrZb7Au0ye-ipkg4ztyxnyZHWkGMs?usp=sharing
 

gaMMic_777

80+ Bronze
Katılım
12 Mayıs 2024
Mesajlar
784
Dahası  
Reaksiyon skoru
220
İsim
Burhan Bey
Eyvallah hocam, anladım, belli ki epeyce kafa yormuşsunuz bu sorun üzerinde.

Sürücü problemi olması kuvvetle muhtemel gibi, ara ara sürücü güncellemelerini kontrol edip sisteminizi güncel tutmanızda fayda olacaktır.

Sorunu ne yaparken yaşıyorsunuz? Rastgele mi oluyor yoksa bu sorunu tetikleyen bir durum mu var? Sistemi stres testlerine tabi tutup değerlerinizi kontrol edin. Görev yöneticisinden, işlemleri de kontrol edip, anormal bir kullanım var mı diye de bakabilirsiniz.

Çift ekran kartlı sistemlerde (özellikle laptoplar gibi), hangi ekran kartının hangi durumlarda kullanılacağı ile ilgili de sorunlar yaşanabiliyor. Bu tarz bir durum sizde ki gibi bir hatayı tetikliyor olabilir.
 
Katılım
16 Ekim 2024
Mesajlar
36
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Mertcan Gündoğan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Eyvallah hocam, anladım, belli ki epeyce kafa yormuşsunuz bu sorun üzerinde.

Sürücü problemi olması kuvvetle muhtemel gibi, ara ara sürücü güncellemelerini kontrol edip sisteminizi güncel tutmanızda fayda olacaktır.

Sorunu ne yaparken yaşıyorsunuz? Rastgele mi oluyor yoksa bu sorunu tetikleyen bir durum mu var? Sistemi stres testlerine tabi tutup değerlerinizi kontrol edin. Görev yöneticisinden, işlemleri de kontrol edip, anormal bir kullanım var mı diye de bakabilirsiniz.

Çift ekran kartlı sistemlerde (özellikle laptoplar gibi), hangi ekran kartının hangi durumlarda kullanılacağı ile ilgili de sorunlar yaşanabiliyor. Bu tarz bir durum sizde ki gibi bir hatayı tetikliyor olabilir.
1 kere bilgisayarı açarken, 2 kere kapatırken, 1 kere driver güncellemesinden sonra bilgisayar kendini yeniden başlatırken, 1 kere dizi izlerken, 2 kere bilgisayar masaüstünde hiçbir işlem gerçekleştirmezken, 1 kere oyun yüklerken benim uyuduğum gece saatlerinde, 1 kere de oyun oynarken yaşadım. yani spesifik bir durum yok maalesef.

Servise götürmecen önce 2 kere bellek tanılama yapmıştım birinde sıkıntı çıkmadı diğerinde çıktı ve bu bilgileri de servisle paylaşmıştım. Servisten geldikten sonra bir kere daha yaptım ve sorun çıkmadı. Servisin dediğine göre Genel testleri ve performans testleri yapılıp sorun görülmemiş, Isı ve fps değerleri kontrol edilmiş ancak sorun görülmemiş. Kendi başıma ise dediğim gibi bellek tanılama dışında test yapmadım.

Sürücüler konusunda da teker teker temiz kurulum yapmam, format atmam ve serviste de aynılarının yapılmasına rağmen bu problemleri yaşıyorum. Yani illa sürücülerle alakalıysa olsa olsa sürümde bir sıkıntı olmasından kaynaklanabilir gibi geliyor bana.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Aida64 yüklü mü bilgisayarınızda ?
Konuya çok vakıf olmadığından ötürü sadece bluescreenwiew ile inceledim, eğer sonuçlara bakıp inceleyebilecekseniz indirip deneyebilirim.
 

TheBalta

80+
Katılım
27 Haziran 2024
Mesajlar
100
Dahası  
Reaksiyon skoru
11
İsim
Burak Balta
Öncelikle merhaba arkadaşlar;

Bundan 4 ay önce kasım ayında MSI marka bir laptop satın aldım ve bir süre sıkıntısız kullandım (MSI Katana 17 B13VGH-1040XTR | 1TB SSD | 32GB Ram | RTX 4070 | Intel I7 13620h İşlemci). Daha sonra mavi ekran hataları baş göstermeye başladı.

Bu problemleri arkadaşlarımdan duyduklarım ve forumlarda sizlerden gelen yardımlarla bios güncellemesiyle alakalı olduğunu öğrenip güncelledim ancak problem çözülmedi. Ben de cihazı formatlayıp baştam temiz kurulum yaptım ancak yine çözülmedi.

Servise gönderdim, ordakiler donanım testi yapıp bir sorun bulamayıp benim yaptığım gibi cihazı formatlayıp bios güncellemesi yapmışlar. Ben bunu öğrenince dedim herhalde çözülmemiştir de yine de kötü düşünmek istemedim, bu benim uzun zaman sonra aldığım benim için çok değerli, yine benim için çok yüksek seviye bir makine. 1 ay kadar kullandım ve bu süreçte yine 2 defa mavi ekran hatasıyla karşılaştım.

Artık bu işten gına geldiği için iade ya da değişim düşünüyorum ancak her tarafta farklı bilgiler var. Ben dediğim gibi bilgisayarı yılbaşından önce aldım ve fiyatlar artık zamlandı. Bunu iade edip Asus falan alayım desem Asuslar zaten pahalı, bir de zamlardan sonra sanıyorum ki uçmuştur. Biraz da bunalıma girdiğim için bu konuda açıp bir şey yapmak istemiyorum, içim daralıyor gerçekten. Ben de size sormak istedim, şu an ne yapmam daha doğru olur: İade edip muadili bir model almak ne kadar mantıklı, değiştirsem desem bu sefer eğer sorun kronikse yine aynı şeyleri yaşayıp stres olacağım ne yapsam bilemiyorum. Ayrıca bu iade/değişim süreci prosedüründe de ne yapacağımdan pek emin değilim. Önce MSI Support'a mı yazsam, türkiyedeki resmi teknik servisine mi yazsam, satıcıya mail mi atsam yoksa satın aldığım platformdan mı işlemi yürütsem? Bunları yaparken teknik servisten bu cihaz ayıplıdır belgesi almam gerekir mi? Çünkü servise götürdüğümde bununla alakalı olarak eğer donanımsal bir arıza varsa iade değişim onayı vermiştim onlar da bana belge vereceklerini ve bu belgeyle satıcıya gidebileceğimi söylemişlerdi. Ancak yukarıda da dediğim gibi böyle bir hata bulamadıkları için böyle bir durum gerçekleşmedi.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Bu hatayı ilk pc aldığım zamanlarda bende çok yaşadım bi süre kullandım sonra kendi kendine düzeldi.Yeni gelen güncellemeler ile düzeldiğini düşünüyorum.Sende bi süre kullan düzelmesse o zaman karar verirsin
 
Katılım
16 Ekim 2024
Mesajlar
36
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Mertcan Gündoğan
Bu hatayı ilk pc aldığım zamanlarda bende çok yaşadım bi süre kullandım sonra kendi kendine düzeldi.Yeni gelen güncellemeler ile düzeldiğini düşünüyorum.Sende bi süre kullan düzelmesse o zaman karar verirsin
Ne kadar bir sürede düzeldi acaba, ben 4 aydır kullanıyorum ancak bir düzelme yok?
Mesaj otomatik birleştirildi:

occt testi yapin parçalara
Anlaşıldı, bu akşam bilgisayarla uzun işim var. Testleri gerçekleştirip buraya dönüş yaparım, ilginiz için teşekkürler.
 

WhoCares

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2020
Mesajlar
5,891
Ne kadar bir sürede düzeldi acaba, ben 4 aydır kullanıyorum ancak bir düzelme yok?
Mesaj otomatik birleştirildi:


Anlaşıldı, bu akşam bilgisayarla uzun işim var. Testleri gerçekleştirip buraya dönüş yaparım, ilginiz için teşekkürler.
en azindan donanimsal yada yazilimsal problem olup olmadıgını ögrenmiş olursunuz
 

TheBalta

80+
Katılım
27 Haziran 2024
Mesajlar
100
Dahası  
Reaksiyon skoru
11
İsim
Burak Balta
Ne kadar bir sürede düzeldi acaba, ben 4 aydır kullanıyorum ancak bir düzelme yok?
Mesaj otomatik birleştirildi:


Anlaşıldı, bu akşam bilgisayarla uzun işim var. Testleri gerçekleştirip buraya dönüş yaparım, ilginiz için teşekkürler.
seninkide uzun sürmüş bahsettiğim zaman 2 yıl önceydi ve o zamanlar pc hakkında çok az şey biliyodum mavi ekran sorunlarıda bana bi sorun olarak gelmiyodu kendi yaptığım şeyler sonucundan olan bişey sanıyodum 6-7 ay sürdü.
Çevrende güvendiğin bi bilgisayarcıya gösterdin mi hiç?
 
Katılım
16 Ekim 2024
Mesajlar
36
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Mertcan Gündoğan
Eyvallah hocam, anladım, belli ki epeyce kafa yormuşsunuz bu sorun üzerinde.

Sürücü problemi olması kuvvetle muhtemel gibi, ara ara sürücü güncellemelerini kontrol edip sisteminizi güncel tutmanızda fayda olacaktır.

Sorunu ne yaparken yaşıyorsunuz? Rastgele mi oluyor yoksa bu sorunu tetikleyen bir durum mu var? Sistemi stres testlerine tabi tutup değerlerinizi kontrol edin. Görev yöneticisinden, işlemleri de kontrol edip, anormal bir kullanım var mı diye de bakabilirsiniz.

Çift ekran kartlı sistemlerde (özellikle laptoplar gibi), hangi ekran kartının hangi durumlarda kullanılacağı ile ilgili de sorunlar yaşanabiliyor. Bu tarz bir durum sizde ki gibi bir hatayı tetikliyor olabilir.
occt testi yapin parçalara
CPU Testi
Alıntıyı görüntüle

Başta ortalama 95 derece iken sonraları 90 derece civarında seyretti işlemci, bir problemle karşılaşılmadı.

GPU Stres Test:

3D Standard RTX 4070 Testi:
RTX 4070 3D Standard.png

3D Adaptive RTX 4070 Testi:
RTX 4070 3D Adaptive.png

3D Standard UHD Graphics Testi:
Intel UHD Graphics 3D Adaptive.png

3D Adaptive UHD Graphics Testi:
Intel UHD Graphics 3D Adaptive.png

Intel UHD Graphics testlerinden bilgisayar fanı işlemci ve 4070 testindeki kadar fazla zorlanmadı/ses çıkartmadı.
VRAM Stres Test:
VRAM.png

Bilgisayar neredeyse hiç fan sesi çıkartmadı, sadece günlük kullanımda yaptığı gibi bazen hızlanıp bazen sesi tamamen kesti.
Ram Stres Test:
Ram'lerde de yukarıdaki gibi sorun çıkmadı, resmini çekmeyi unuttuğumdan şu an gösteremiyorum.

Gördüğüm kadarıyla occt ram testi çok stabil değilmiş, bu gece bilgisayarı memtest86 için açık bırakmayı düşünüyorum, denemek için yine de OCCT çalıştırdım yukarıda bahsettiğim gibi.

seninkide uzun sürmüş bahsettiğim zaman 2 yıl önceydi ve o zamanlar pc hakkında çok az şey biliyodum mavi ekran sorunlarıda bana bi sorun olarak gelmiyodu kendi yaptığım şeyler sonucundan olan bişey sanıyodum 6-7 ay sürdü.
Çevrende güvendiğin bi bilgisayarcıya gösterdin mi hiç?
Önceki mesajlarda bahsettiğim üzere sadece servise gitti ve orada da donanımsal sıkıntı görülmeyerek temiz kurulum gerçekleştirildi.
Servis raporu:
1739135016563.jpeg
 

Ekler

  • Intel UHD Graphics 3D Standard.png
    Intel UHD Graphics 3D Standard.png
    23.1 KB · Hit: 2
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,054,612
Mesajlar
9,484,827
Üyeler
167,530
Son üye
Rozolsky
Top Bottom