Neler Yeni

#mediamarktskandalı | Çalışan Xbox’u, perte ayırdılar! THH Beni Haklı Buldu!

Katılım
28 Kasım 2021
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
28
İsim
Furkan Güneş
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Mediamarkt güvendiğim firmaydı bunları yaşayana dek. Ama artık önünden bile geçmeyeceğim.
 

PaLaaX

80+ Silver
Katılım
12 Aralık 2020
Mesajlar
3,676
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,831
Konum
Beton
İsim
𝓐𝓭ı 𝓨𝓸𝓴 𝓝𝓪𝓶ı 𝓥𝓪𝓻
Discord
𝑃𝑎𝐿𝑎𝑎𝑋#7322
Katılım
28 Kasım 2021
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
28
İsim
Furkan Güneş
Twitter'da #mediamarktskandalı hashtag'i açtım. Destek olursanız çok memnun olurum. Hem başkalarını da bu rezalete düşmekten engelleme şansı elde etmiş oluruz.
 

ALADDİN ÇAKICI

80+ Silver
Katılım
16 Eylül 2021
Mesajlar
2,660
Güncelleme (29.11.2021)

Twitter'da #mediamarktskandalı hashtag'i açtım. Destek olursanız çok memnun olurum. Hem başkalarını da bu rezalete düşmekten engelleme şansı elde etmiş oluruz.

----------------------

Asıl Gönderi (28.11.2021):


Merhabalar herkese. Bu konu vesilesiyle aranıza da katılmış oluyorum :)

Mediamarkt firmasında öyle bir rezalet yaşadım ki, o gün bugündür hayatım bana kâbus oldu.

Çalışan Xbox’umu, çalışmasına engel oluşturmayan optik sürücü arızasından ötürü Mediamarkt’a garanti kapsamında tamiri yapılması için teslim ettim. Ancak ürünümü perte ayırdıklarını ve piyasasının çok altında bir ücretin tarafıma ödeneceği belirttiler. Bunu kabul etmeyip, onlardan ürünümü geri istedim. Bana ürünümü tamamen çalışmaz ve üstelik oyun kolu eksik bir şekilde teslim ettiler. Daha sonradan oyun kolunu teslim ettilerse de bu kolda tamamen pert olmuş bir koldu.

Şimdi gelelim detaylara…

Sahip olduğum Xbox One S konsolumun optik sürücüsü okuma problemi yapmaya başlamıştı. Ayrıca oyun kolunun RB tuşu da sertleşmişti. Cihaz ve oyun kolunun tek problemleri bunlardı. Bunların dışında ürünler normal bir şekilde çalışıyordu, başka bir sorunları yoktu. Kırık veya ağır hasarlı değillerdi. Zaten aktif kullandığım konsoldu.

4 Ağustos 2021 tarihinde ürünü servise göndermeye karar verdim. 2017’den beri alınmış bir ürün olduğundan uzatılmış garantiyi kullanmak istedim.

Xbox’u tüm aksesuarlarıyla birlikte (cihazın kendisi, oyun kolu, bağlantı kablosu) Mediamarkt’a giderek elden teslim ettim. Yetkili şahıs, cihazı teslim alırken gerek duymamış olacak ki cihazı test etmeden teslim aldı ancak cihazın pert olduğuna dair hiçbir şüphesi bile yoktu. Normal bir şekilde ürünleri teslim aldı. Zaten de öyleydi. Sadece ürünün fotoğraflarını çekti ve başvuru belgesine ekledi.
Ürünü, bahsettiğim sorunların gerçekten olup olmadığına bakmadan, sadece fotoğraf çekerek alan Mediamarkt, burada yaptığı hatayı daha sonra bana ağır bir şekilde yansıttı zaten.

Aşağıda bu teslime ait belgenin görüntüsü yer almaktadır:

Alıntıyı görüntüle

Aradan birkaç gün geçtikten sonra bana Mediamarkt tarafından gelen telefonda, karşımdaki kişi ürünümün perte ayrıldığını ve bedelinin 599 lira olduğunu söyledi. Ben “Nasıl olur!? Ürünü çalışır vaziyette size gönderdim. Ürünün onarımını istiyorum, perte ayırmanızı değil! Madem perte ayırıyorsunuz, öyleyse çalışır vaziyette teslim ettiğim ürünümün güncel fiyattaki bedelini talep ediyorum.” diye cevap versem de “Öyle bir şey mümkün değil.” diye cevap verdi yetkili şahıs. Bende “Madem öyle, size teslim ettiğim ürünü olduğu gibi tarafıma iade edin” diye cevap verdim, yetkili şahıs da bana “Tamam” dedi ve görüşmeyi sonlandırdık.

Hiçbir işlem yapılmayan cihazı, aradan iki ay gibi uzun bir süre geçtikten sonra Mediamarkt, nihayet onlara teslim ettiğim, çalışır vaziyetteki cihazımı bana geri iade etmeye karar verdi. Bu süreçte bana yaşattıkları mağduriyeti ise asla gidermedi (yani garantiye giden ürün 20 iş gününü aşınca muadil ürün temini yapılmadı).

4 Ekim 2021 tarihinde, cihazımı Mediamarkt’tan teslim alabileceğimi öğrenip derhal Mediamarkt’a uğradım. Alırken oyun kolunun olmadığını gördüm. Hemen oradayken yetkili kişiye “Bunun kolu nerede?” dedim. Yetkili de “Siz kolu da mı göndermiştiniz?” deyip bana verdikleri servis formuna bakındı “Evet, kol da varmış ama size göndermemişler” dedi. Ben de servis formuna “Oyun kolu eksik gelmiştir” diye not düşüp imzaladım. Bu formun bir nüshası Mediamarkt’ta bir nüshası da bende kalacak şekilde cihazı teslim aldım.

Bahsi geçen servis formunun görüntüsü aşağıdadır:

Alıntıyı görüntüle

Xbox One S’i teslim aldıktan sonra, aynı gün, evimde test ettim. Ancak cihaz hiçbir şekilde çalışmıyordu. Gerçekten de tamamen pert olmuş bir cihazdı. Prize takıp açma düğmesine basmama rağmen hiçbir tepki alamadım cihazdan.

Bunu görünce hemen Mediamarkt müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri yetkilisi, ürünü tekrar şubelerine götürmemi söyledi ancak zaten perte ayırdıklarını söylediklerini, versemde bir işlem yapacaklarını zannetmediğim için bunu kabul etmedim. Yani pert ettikleri cihaz elimde kaldı.

Sonra 15 Ekim 2021 günü, mağduriyetimi Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıdım. Yaşadıklarımı bir forma yazarak heyete teslim ettim. Bu forma ait görüntü de aşağıdadır:

Alıntıyı görüntüle

20 Kasım 2021 tarihinde Mediamarkt, oyun kolunu teslim alabileceğimi tarafıma bildirince, yine soluğu şubede aldım. Ancak yine bir sorunla karşılaştım. Bana, benim gönderdiğim oyun kolunu değil, daha eski ve tuşları içeri göçen farklı bir oyun kolunu yetkili şahıs bana teslim etti. Yetkili, oyun kolunu vermeden “Şanslısın! Sana sıfır oyun kolu göndermişler” demişti ancak yetkili, daha ürünü bana vermeden, oyun kolunu eline alınca “Bu kağıda sarılıymış. Eski de görünüyor. Sıfır değilmiş bu” dedi. Bende zaten sıfır ürün beklemediğim için şaşırmadım ancak oyun kolunu elime alıp incelediğimde, gerçekten de oyun kolunun bozuk, eski bir şey olduğunu gördüm. Hemen yetkili şahısa bu durumu servis formuna not düşmesini istedim. Kendisi forma “Cihaz kolu 20.11.2021 tarihinde teslim edilmiştir. Süre geçmiş olmasına rağmen eski bir ürün gönderimi sağlanmıştır” yazıp firmanın kaşesini basıp imzaladı.

Oyun kolunu da evime gelip, bilgisayarımda test etmek istedim. Ancak oyun kolu da çalışmadı. Tıpkı Xbox One S gibi, oyun kolu da hiç ama hiç çalışmıyordu! Hadi, Xbox bozuk, kol niye bozuk?

Durumu yine Mediamarkt’a telefonla müşteri hizmetlerini arayarak bildirdim. Klasik, “Ürünü getirin şubemize. Ekip incelesin. Gereken yapılsın” cevabını verdiler. Pert dedikleri bir ürün olduğu için, tekrar bu önerilerini reddettim. Bana 599 TL değil, güncel piyasa fiyatında ödeme yapılmasını istediğimden, Mediamarkt’ta bunu kabul etmediğinden anlaşamıyorduk.

Ancak yine beklenildiği üzere, firma, yaşattığı bu büyük ayıbı asla kabul etmedi ve mağduriyetimi asla gidermedi. Bende yaşadığım durumu buradan sizlerle de paylaşmak istedim.

Mağduriyetimin giderilmesi için daha neler yapabilirim? Önerilerinize açığım. İlgilenecek herkese teşekkürü borç bilirim.

Mediamarkt firmasından herhangi bir ürün alırken birkaç defa düşünmenizde fayda var. Sizi asla dinlemiyorlar, mağdur ediyorlar, sağlam ürününüz yerine pert ürün gönderiyorlar, ayrıca eksik gönderiyorlar. Böyle bir firma, Türkiye’ye sürülmüş kara bir lekedir.
Size destek veriyorum
 
Katılım
24 Ocak 2021
Mesajlar
246
Bende hiçbir ürün ordan almam bu arada. Çok kötü olduğunu yıllar önce duymuştum. O zamandan eri önünden geçmem.
 

shotpoter

80+ Silver
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
4,240
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,237
İsim
Taha Efe
Anlıycakları dilden Konusun.
Bu Yorum Almanyada yasaklanmıstır
 

Psyduck

80+ Platinum
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
10,506
En İyi Cevap
16
Bana 599 TL değil, güncel piyasa fiyatında ödeme yapılmasını istediğimden,
Konuyu dh'de okumuştum. Bütün forumlara açıp sesini duyurman iyi bir şey ancak bunu yapmazlar. Yapamazlar. Faturada ödediğin tutar neyse onu geri alabilirsin. O yüzden talep ettiğin şey ayıpsız misli ile değişim olabilir. Tüketici olarak hakkın budur. Umarım aradığın sonucu alırsın. Bu ülkede hak sahibi olmak bile zor.
 
Katılım
28 Kasım 2021
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
28
İsim
Furkan Güneş
Konuyu dh'de okumuştum. Bütün forumlara açıp sesini duyurman iyi bir şey ancak bunu yapmazlar. Yapamazlar. Faturada ödediğin tutar neyse onu geri alabilirsin. O yüzden talep ettiğin şey ayıpsız misli ile değişim olabilir. Tüketici olarak hakkın budur. Umarım aradığın sonucu alırsın. Bu ülkede hak sahibi olmak bile zor.
Faturadaki fiyatı 1500 lira, onu ödeseler bile olur.
 

Arthur♛Morgan

80+ Silver
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
3,817
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,590
İsim
sefa korkmaz
İlgilendiği Kategoriler
Red Dead Redemption ve Rockstar ile ilgili her şeye ilgim var
Instagram
sfakorkmaz
Öncelikle hoş geldin dostum, Yaşadığın olayı okudukça gerçekten sinirlerim bozuldu, akıl almaz derecede saçma ve kötü bir durum. Benim aklıma ilk gelen şey şu oldu, acaba ürünü mediamarkt'a göndermeden önce ve size geldikten sonra ki hallerinin fotoğrafını çekmiş miydin? Eğer böyle bir önlem aldıysan mahkeme ile istediğin bedeli ödetebilirsin firmaya.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayrıca bu iş seninle Mediamarkt arasında çözülecek bir şey olmaktan çıkmış, hukuki süreç ile devam etmen gerek yoksa sana yardımcı olmaya hiç ama hiç niyetleri yok bunların.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ve anlamış oldum ki malum firma ile asla alışveriş yapmayacağım
 
Katılım
28 Kasım 2021
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
28
İsim
Furkan Güneş
Öncelikle hoş geldin dostum, Yaşadığın olayı okudukça gerçekten sinirlerim bozuldu, akıl almaz derecede saçma ve kötü bir durum. Benim aklıma ilk gelen şey şu oldu, acaba ürünü mediamarkt'a göndermeden önce ve size geldikten sonra ki hallerinin fotoğrafını çekmiş miydin? Eğer böyle bir önlem aldıysan mahkeme ile istediğin bedeli ödetebilirsin firmaya.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayrıca bu iş seninle Mediamarkt arasında çözülecek bir şey olmaktan çıkmış, hukuki süreç ile devam etmen gerek yoksa sana yardımcı olmaya hiç ama hiç niyetleri yok bunların.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ve anlamış oldum ki malum firma ile asla alışveriş yapmayacağım
Hoşbulduk :)

Olay o kadar kötü ki, firma en baştan art niyetli davranmış zaten. Ürünü hiçbir garantisi olmasa bile, sırf ücretli tamirat için alsa bile, fiyatını ve tamiratını reddettiğim zaman ürünü aynı şekilde, üzerinde hiçbir oynama yapmadan bana, üstelik üzerinde hiçbir zahmet gösterilmediği için hızlı bir şekilde geri iade edilmesi gerekirdi.

Düşünün, firma konsolu alıyor, 4-5 gün içinde beni arayıp perte çıktı diyor. Bende madem öyle aynen iade edin, ellememişsiniz zaten, öyle de kalsın diyorum. Kabul ediyorlar ancak 2 ay sonra konsolu gönderiyorlar. Üstelik ayrı olarak pahalı fiyatlardan satılan oyun kolunu ise hiç göndermiyorlar bile. Olayı tüketici hakem heyetine taşıdıktan 1 ay sonra kolu gönderiyorlar. Kol da pert!

Çıldırmamak elde değil. Heyet ne yönde karar verir bilmiyorum. Ancak olay basit değil. Çok ciddi hak ihlali var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Arkadaşlar Youtube'da yayın yapan Adem Helvacı'ya e-posta gönderip, Instagram'dan DM yolladım. Ayrıca Youtube'daki son videosuna yorum yaptım. Hiçbir şekilde bana geri dönmedi. Adem beye başka nasıl ulaşabilirim?

Konudaki #mediamarktskandalı etiketine özellikle twitter'dan destek verirseniz çok sevinirim. Diğer sosyal medya sayfalarında da aynı etiketi kullanarak destek verebilirsiniz. Yardımcı olan ve olacak arkadaşlar teşekkür ediyorum.
 

Juiclair0

80+ Silver
Katılım
8 Kasım 2021
Mesajlar
3,364
Güncelleme (29.11.2021)

Twitter'da #mediamarktskandalı hashtag'i açtım. Destek olursanız çok memnun olurum. Hem başkalarını da bu rezalete düşmekten engelleme şansı elde etmiş oluruz.

----------------------

Asıl Gönderi (28.11.2021):


Merhabalar herkese. Bu konu vesilesiyle aranıza da katılmış oluyorum :)

Mediamarkt firmasında öyle bir rezalet yaşadım ki, o gün bugündür hayatım bana kâbus oldu.

Çalışan Xbox’umu, çalışmasına engel oluşturmayan optik sürücü arızasından ötürü Mediamarkt’a garanti kapsamında tamiri yapılması için teslim ettim. Ancak ürünümü perte ayırdıklarını ve piyasasının çok altında bir ücretin tarafıma ödeneceği belirttiler. Bunu kabul etmeyip, onlardan ürünümü geri istedim. Bana ürünümü tamamen çalışmaz ve üstelik oyun kolu eksik bir şekilde teslim ettiler. Daha sonradan oyun kolunu teslim ettilerse de bu kolda tamamen pert olmuş bir koldu.

Şimdi gelelim detaylara…

Sahip olduğum Xbox One S konsolumun optik sürücüsü okuma problemi yapmaya başlamıştı. Ayrıca oyun kolunun RB tuşu da sertleşmişti. Cihaz ve oyun kolunun tek problemleri bunlardı. Bunların dışında ürünler normal bir şekilde çalışıyordu, başka bir sorunları yoktu. Kırık veya ağır hasarlı değillerdi. Zaten aktif kullandığım konsoldu.

4 Ağustos 2021 tarihinde ürünü servise göndermeye karar verdim. 2017’den beri alınmış bir ürün olduğundan uzatılmış garantiyi kullanmak istedim.

Xbox’u tüm aksesuarlarıyla birlikte (cihazın kendisi, oyun kolu, bağlantı kablosu) Mediamarkt’a giderek elden teslim ettim. Yetkili şahıs, cihazı teslim alırken gerek duymamış olacak ki cihazı test etmeden teslim aldı ancak cihazın pert olduğuna dair hiçbir şüphesi bile yoktu. Normal bir şekilde ürünleri teslim aldı. Zaten de öyleydi. Sadece ürünün fotoğraflarını çekti ve başvuru belgesine ekledi.
Ürünü, bahsettiğim sorunların gerçekten olup olmadığına bakmadan, sadece fotoğraf çekerek alan Mediamarkt, burada yaptığı hatayı daha sonra bana ağır bir şekilde yansıttı zaten.

Aşağıda bu teslime ait belgenin görüntüsü yer almaktadır:

Alıntıyı görüntüle

Aradan birkaç gün geçtikten sonra bana Mediamarkt tarafından gelen telefonda, karşımdaki kişi ürünümün perte ayrıldığını ve bedelinin 599 lira olduğunu söyledi. Ben “Nasıl olur!? Ürünü çalışır vaziyette size gönderdim. Ürünün onarımını istiyorum, perte ayırmanızı değil! Madem perte ayırıyorsunuz, öyleyse çalışır vaziyette teslim ettiğim ürünümün güncel fiyattaki bedelini talep ediyorum.” diye cevap versem de “Öyle bir şey mümkün değil.” diye cevap verdi yetkili şahıs. Bende “Madem öyle, size teslim ettiğim ürünü olduğu gibi tarafıma iade edin” diye cevap verdim, yetkili şahıs da bana “Tamam” dedi ve görüşmeyi sonlandırdık.

Hiçbir işlem yapılmayan cihazı, aradan iki ay gibi uzun bir süre geçtikten sonra Mediamarkt, nihayet onlara teslim ettiğim, çalışır vaziyetteki cihazımı bana geri iade etmeye karar verdi. Bu süreçte bana yaşattıkları mağduriyeti ise asla gidermedi (yani garantiye giden ürün 20 iş gününü aşınca muadil ürün temini yapılmadı).

4 Ekim 2021 tarihinde, cihazımı Mediamarkt’tan teslim alabileceğimi öğrenip derhal Mediamarkt’a uğradım. Alırken oyun kolunun olmadığını gördüm. Hemen oradayken yetkili kişiye “Bunun kolu nerede?” dedim. Yetkili de “Siz kolu da mı göndermiştiniz?” deyip bana verdikleri servis formuna bakındı “Evet, kol da varmış ama size göndermemişler” dedi. Ben de servis formuna “Oyun kolu eksik gelmiştir” diye not düşüp imzaladım. Bu formun bir nüshası Mediamarkt’ta bir nüshası da bende kalacak şekilde cihazı teslim aldım.

Bahsi geçen servis formunun görüntüsü aşağıdadır:

Alıntıyı görüntüle

Xbox One S’i teslim aldıktan sonra, aynı gün, evimde test ettim. Ancak cihaz hiçbir şekilde çalışmıyordu. Gerçekten de tamamen pert olmuş bir cihazdı. Prize takıp açma düğmesine basmama rağmen hiçbir tepki alamadım cihazdan.

Bunu görünce hemen Mediamarkt müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri yetkilisi, ürünü tekrar şubelerine götürmemi söyledi ancak zaten perte ayırdıklarını söylediklerini, versemde bir işlem yapacaklarını zannetmediğim için bunu kabul etmedim. Yani pert ettikleri cihaz elimde kaldı.

Sonra 15 Ekim 2021 günü, mağduriyetimi Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıdım. Yaşadıklarımı bir forma yazarak heyete teslim ettim. Bu forma ait görüntü de aşağıdadır:

Alıntıyı görüntüle

20 Kasım 2021 tarihinde Mediamarkt, oyun kolunu teslim alabileceğimi tarafıma bildirince, yine soluğu şubede aldım. Ancak yine bir sorunla karşılaştım. Bana, benim gönderdiğim oyun kolunu değil, daha eski ve tuşları içeri göçen farklı bir oyun kolunu yetkili şahıs bana teslim etti. Yetkili, oyun kolunu vermeden “Şanslısın! Sana sıfır oyun kolu göndermişler” demişti ancak yetkili, daha ürünü bana vermeden, oyun kolunu eline alınca “Bu kağıda sarılıymış. Eski de görünüyor. Sıfır değilmiş bu” dedi. Bende zaten sıfır ürün beklemediğim için şaşırmadım ancak oyun kolunu elime alıp incelediğimde, gerçekten de oyun kolunun bozuk, eski bir şey olduğunu gördüm. Hemen yetkili şahısa bu durumu servis formuna not düşmesini istedim. Kendisi forma “Cihaz kolu 20.11.2021 tarihinde teslim edilmiştir. Süre geçmiş olmasına rağmen eski bir ürün gönderimi sağlanmıştır” yazıp firmanın kaşesini basıp imzaladı.

Oyun kolunu da evime gelip, bilgisayarımda test etmek istedim. Ancak oyun kolu da çalışmadı. Tıpkı Xbox One S gibi, oyun kolu da hiç ama hiç çalışmıyordu! Hadi, Xbox bozuk, kol niye bozuk?

Durumu yine Mediamarkt’a telefonla müşteri hizmetlerini arayarak bildirdim. Klasik, “Ürünü getirin şubemize. Ekip incelesin. Gereken yapılsın” cevabını verdiler. Pert dedikleri bir ürün olduğu için, tekrar bu önerilerini reddettim. Bana 599 TL değil, güncel piyasa fiyatında ödeme yapılmasını istediğimden, Mediamarkt’ta bunu kabul etmediğinden anlaşamıyorduk.

Ancak yine beklenildiği üzere, firma, yaşattığı bu büyük ayıbı asla kabul etmedi ve mağduriyetimi asla gidermedi. Bende yaşadığım durumu buradan sizlerle de paylaşmak istedim.

Mağduriyetimin giderilmesi için daha neler yapabilirim? Önerilerinize açığım. İlgilenecek herkese teşekkürü borç bilirim.

Mediamarkt firmasından herhangi bir ürün alırken birkaç defa düşünmenizde fayda var. Sizi asla dinlemiyorlar, mağdur ediyorlar, sağlam ürününüz yerine pert ürün gönderiyorlar, ayrıca eksik gönderiyorlar. Böyle bir firma, Türkiye’ye sürülmüş kara bir lekedir.
sürekli hikaye yazan bi arkadaş var onu okumadım bi kere ama şu yağ gibi akıyor okurken geçmiş olsun dostum.
 
Top Bottom