Neler Yeni

Monster Notebook Güvenilirliği Hakkında Düşüncelerim

MeteOz

80+
Katılım
21 Haziran 2023
Mesajlar
3
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Muhammet Tugay ÖZCAN
Monster Notebook güvenirliği hakkında...
Fiyat performans olduğu düşünen arkadaşlara bu yaşamış olduğum olayları bir tecrübe, yön gösterici olarak fikir vermesi için yazıyorum. 2019 yılında aldığım Monster laptopla alakalı birçok problem yaşadım ve Monster teknik servis tarafından yalnız bırakıldım. Asla ürünlerinin arkasında duran bir firma değil ayrıntılarını aşağıda açıklayacağım nedenlerden dolayı Monster laptop almanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum. Bu yaşadığım problemlerden dolay bitirme projemde çok büyük problemler yaşadım.


Balıkesir Üniversitesi Mimarlık öğrencisiyim, bilgisayarlarla ilgili birisi olarak uzun ömürlü olması için rtx 2070 ekran kartlı bilgisayara yöneldim. Fiyat performans olarak gözüken "Monster" o zamanlar oldukça cazip geldi. Yakın çevreme ve formlardaki onlarca kişiye fiyat performanstan ötürü "Monster" laptopları önerdim. Bu konuda önerdiğim herkesten özür dilerim.


Firmanın kendinden en emin olduğu modellerden Tulpar serisi T7 V19.5 2070'li laptopu 02.07.2019 tarihinden satın aldım. Ürün elime ulaştıktan sonra oyunlar ve okuduğum bölümle alakalı programları yüklediğimde ekran kartından gelen yüksek cızırtı sesini fark ettim.(ek-1) Bu konuyla alakalı olarak satın alındıktan 1 ay sonra (10 Ağustos 2019 haftası) teknik servise yolladım. Konuyla alakalı olarak bana ürünün muadilleriyle aynı olduğu bir sorunun olmadığı söylendi. Ve bu ses hala devam etmekte.
Kapanma Sorunu:
Ses ve Görüntü Takılması:
Pil Yüzdesinin Anlık Olarak Yükselip Alçalması:
Bilgisayarın Güç Almaması:
Firmanın Ürünlerine Sahip Çıkmaması:

Tüm bunları son kez Monster ile görüştükten sonra konuyla alakalı tüketici hakem heyetine başvuracağım. Konuyla ilgili gelişmeleri sizlerle paylaşacağım.


Kapanma Sorunu:

2020-2021 yaz aylarında laptop CS-GO, Valorant gibi oyunlarda kapanma sorunları yapmaya başladı. Kapandıktan sonra ilk açılışta laptop ekran kartını "aygıt yöneticisi" üzerinde ! işaretli olarak görünüyordu. Konunun ısıdan kaynaklanacağı düşünülerek servise fan temizliği yaptırdım ve soğutucu ile kullanmaya başladım sorun azalsa da tam olarak çözülmedi.


Ses ve Görüntü Takılması:
2022'nin yaz ayında laptop oyunlarda, Youtube'dan video izlerken yada ekran kartına biraz bile yük binen uygulamalarda 15-20 dakikada bir ekran donuyor ve hoparlörden "dıtt" sesi çıkararak takılıyordu. Yine daha önceki soruna benzer şekilde ilk açılışta laptop ekran kartını "aygıt yöneticisi" üzerinde ! işaretli olarak görüyordu. Yaz okul bittiğinde konuyla akalı videoları(ek-2) laptopun masaüstüne yükselip teknik servise gönderdim ve bana konuyla alaka bir sorunun olmadığı söylendi.


Pil Değişimi:
31 Ocak 2023 tarihinde ekran çerçevesi açılıyor, pil sürekli bitir ve bakım zamanı geldi diye bilgisayarı teknik servise yolladım. "Müşteri memnuniyeti" adı altına ürünümün pili değişti fakat değiştikten sonra bilgisayarı kapat açtığımda pil yüzdeleri tutarsız olarak her seferinde farklı yüzdeler veriyor.


Bilgisayarın Güç Almaması:

18 Şubat 2023 tarihine geldiğimizde bilgisayarda çalışırken tamamen kapandı ve start düğmesi hiç bir tepki vermiyordu. Konuyla alakalı açıklamayla ürünü teknik servise yolladım. Birkaç gün(21 Şubat 2023) içinde bana anakartın tamir edilmesi gerektiğini 1000TL ücret çıktığı söylendi. Bilgi vermek için iletişime geçen kişiye bitirme projemin olduğunu ve laptopun yapılmasının benim için önemli olduğunu belirtip talep edilen ücreti yolladım.

28 Şubat'ta "tamir edildi" diye gönderilen üründe masaüstü geldiği gibi kapandı ve aynı sorun olduğu gibi devam ediyordu. Konuyu müşteri hizmetlerine belirttiğimde tamir edilen ürünün 2 yıl garantili olduğu söylendi. Bunun üzerine aynı gün tekrar laptopu firmaya kargoladım. Ürün 1 hafta civarı firmada kaldıktan sonra tamir edildi denilerek tekrardan tarafıma yollandı. Bitirme projemin yoğunluğundan zaman ayırıp bakamadığım bilgisayarı 18 Nisan tarihinde test ettiğimde aynı sorun devam etmekteydi. İzmir Çeşme'de yaşadığım için bu süreç boyunca defalarca olduğu gibi tekrardan kargo ile İstanbul'daki teknik destek birimine gönderildi. Birkaç gün içinde teknik destek ürünün yapıldığını iddia edip tekrar tarafıma yolladı. Okul projelerimle alakalı render alırken bilgisayar kapandı ve okul projemi teslim edene kadar laptopu kullanamadım.



Firmanın Ürünlerine Sahip Çıkmaması:

15 Haziran 2023 tarihinde İzmir şubesine ürünü elden götürerek mağduriyetimi anlattım. Beni İzmir teknik ekipten sorumlu Sercan Bey'e yönlendirdiler, konuyla alakalı bana "2 yıl garantiniz zaten dolmuş, biz yine ürünü kontrol edip müşteri memnuniyeti yazıp göndereceğiz isterseniz yeni modellere bakabilirsiniz." diyerek bizi geçiştirdi. Garanti ve müşteri memnuniyeti ile ilgili yakın çevremde Mac ve MSI gibi markalar kullanan mimar tanıdıklarımın 8 10 yıllık ürünlerinde bile ekranının yenilenmesi hatta yeni bilgisayar alınmasına kadar giden tam destek aldıklarını söylediğimde “onlar Mac, MSI” diyerek benzer ürün fiyatları istedikleri unuttular sanırım.

21 Haziran 2023 tarihinde sabah 10 sularında 5 aydır sözde tamir rezaletinden sonra ürünümün ekran kartında elektronik bir arza olduğu ve anakart için 18000 TL değişim ücreti çıktığı söylendi.
Kişisel tavsiyem Monster’dan uzak durun. Ürünlerinin arkasında durmayan bir firmayla hiç uğraşmaya değmez.
4 sene sürekli teknik serviste koşuşturmayı göze alıyorsanız bol şanslar...


Ek-2:
 

Ekler

  • ek-1.png
    ek-1.png
    236.8 KB · Hit: 38

GRDL

80+ Bronze
Katılım
1 Aralık 2022
Mesajlar
509
Dahası  
Reaksiyon skoru
173
İsim
Mehmet Gürdal
Bobin çınlaması markaya özgü değil.
Ama yazdığınız diğer her sorun ne kadar dikkatsiz bir iş etiğine sahip olduklarının göstergesi.
 

NeonPeekr

80+
Katılım
29 Eylül 2021
Mesajlar
391
Dahası  
Reaksiyon skoru
153
Konum
Otofuke, Japonya
İsim
Efe Benzil
Farklı bir monster laptop sorunu , geçmiş olsun.
 
Katılım
24 Kasım 2020
Mesajlar
4,052
Bende garanti biter bitmez pil öldü ve inanılmaz ısınıyor. İnatla monster alma dediğim arkadaşım gidip aldı.
 

hid_ibrahim

80+ Bronze
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
579
Dahası  
Reaksiyon skoru
232
İsim
Halil İbrahim
İlgilendiği Kategoriler
Borsa
hemen bu konunun altına yazmak doğru olur mu bilmem ama ben de uzun süredir monster kullanıcısıyım.
ilk aldığımda gayet her şey yolundaydı. başıma gelen ilk sorun halihazırda yüklediğim oyunların durması, bir oyunu steam'dab doğrularken oyunun tamamının tekrar tekrar indirmesi, yine de girememem gibi depolama ile ilgili olduğu anlaşılabilen ilk sorunumda, koronavirüsten doaly elden teslim yoktu. kutudan çıktığı gibi paketledim. servise kutunun üstünde bir not kağıdı ile gönderdim. hard diskimin bozulmuş olabileceğini düşündüğümü yazdım. laptopu hiç düşürmediğimi, hor kullanmadığımı benim hatam olmadığını düşündüğümü söyledim.
laptop kargoyla bana ulaştı. geldiğinde yolladığımdan çok daha iyi bir durumdaydı. hem harddiski değişmişti hem klavye altı temizlenmişti hem de termal acunları yenilenmişti.
ikinci yaşadığım durum da garanti vakti içinde yaşandı. bu sefer sorun ekrana görüntü aktaran bir kablodan kaynaklanıyordu. farklı açılarda görüntü gidip gidip geliyordu, elimle ekranın sol altındaki menteşeye bastıra bastıra bi süre oynadım, iyice gidince yolladım servise. servisten teslim aldım, sadece bir temassızlık olduğunu, kabloda bir sıkıntı olmadığını ve düzgün bir şekilde yerine takıldığını söylediler. aynı şekilde bu gidişinde de her türlü bakımı yapılmıştı. hatta gittiğinde benim gibi bir ayı tuşlarını kırmıştı, a tuşu ve w tuşu kırlımıştı ben de en az kullandığım tuşları switchleriyle çıkarıp a ve w'ya takmıştım. güzel bi özellik bence tuşlatın sökülüp takılması bu arada. her neyse geldiğinde tuşlatı da eksikisz ve tamdı :)
sonrasında bu görüntü gidip gelme olayı tekrar yaşandı. fakat garanti süresi dolmuştu. bu da beni biraz sinirlendirmişti. hemen önceki servis kayıtlarından kabloyu değiştirmediklerini onlara belirterek tekrardan servise gitti laptobum. servis kabloyu değiştirdi ve benden ücret talep etmedi.
ben memnunum yani birçok kötü yorum olduğu ve malzeme kalitesinin alt seviyede kaldığı doğrudur. ama genelleme yapmak yanlıştır diyorum.
 

w4da

80+ Bronze
Katılım
22 Mayıs 2023
Mesajlar
528
Dahası  
Reaksiyon skoru
128
İsim
Fatih Dinçer
abi iste bu yuzden monster ve casper gibi markalari onermiyoruz.ne oldugu belirsiz markalar ucuza urun cikarticam diye nasil birsey yaptiklarini bilmemiyorjz.
 

MeteOz

80+
Katılım
21 Haziran 2023
Mesajlar
3
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Muhammet Tugay ÖZCAN
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Almayın aldırmayın pişmanlıktır.
 

MeteOz

80+
Katılım
21 Haziran 2023
Mesajlar
3
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Muhammet Tugay ÖZCAN
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Konuyla alakalı olarak sikayetvar üzerinden görüp geri aradılar. Mağduriyeti kabul edip özür dilemek dışında hiç bir işlem yapmadılar. Sikayetvar'a da bilgilendirme yapılmıştır yazmışlar. Bunun üzerine Tüketici hakem heyetine başvurdum gelişmeleri size bildireceğim.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
906,984
Mesajlar
8,304,303
Üyeler
140,741
Son üye
naytline
Top Bottom