Düşük hızları açar mısın biraz? Koruma derecesi ekipmanın kalitesine göre değişir. 200+ hızlarda zaten bir yere küt diye çarptığında çok bir şansın olmuyor fakat sürüklenmelerde koruyor iyi ekipmanlar. 80-100 civarı hızlarda seyrederken arkadaşım düştü thunder 4 kaskla kafasını taksinin tamponuna küt diye çarptı bir müddet sürüklendikten sonra. Kısa süreli hafıza kaybı yaşadı onun dışında kalıcı hiçbir hasarı olmadı. Yani ekipman sadece düşük hızlarda koruyor demek çok sığ bir ifade. Bariyer söz konusu olduğunda herhangi bir ekipman seni korumayacak motorcu bariyerleri olmadığı sürece. Düz bir zemine çarptığında korumalarının ve hızının orantısına göre kalıcı hasar almaktan korunma şansın var.Ekipman sadece düşük hızlarda koruyor. Yüksek hızlarda herhangi bir koruması yok. Ayrıca çarpmaya karşı da korumuyor. Yerde süeüklenmeye karşı koruyor. Dümdüz sürüklenip durursan ekipman seni ciddi yaralanmalardan korur. Ancak bariyere girersen ya da bir yere çarparsan koruması yetersiz kalıyor.
Aga hedeflerimde var motor almaktan vazgeçicem gibi istanbulda her türlü sakat rus fenomen bile öldü ara'daDüşük hızları açar mısın biraz? Koruma derecesi ekipmanın kalitesine göre değişir. 200+ hızlarda zaten bir yere küt diye çarptığında çok bir şansın olmuyor fakat sürüklenmelerde koruyor iyi ekipmanlar. 80-100 civarı hızlarda seyrederken arkadaşım düştü thunder 4 kaskla kafasını taksinin tamponuna küt diye çarptı bir müddet sürüklendikten sonra. Kısa süreli hafıza kaybı yaşadı onun dışında kalıcı hiçbir hasarı olmadı. Yani ekipman sadece düşük hızlarda koruyor demek çok sığ bir ifade. Bariyer söz konusu olduğunda herhangi bir ekipman seni korumayacak motorcu bariyerleri olmadığı sürece. Düz bir zemine çarptığında korumalarının ve hızının orantısına göre kalıcı hasar almaktan korunma şansın var.
Neden bu kadar detaylandırdım çünkü "Ekipman sadece düşük hızlarda koruyor" algısının çok yanlış olduğunu düşünüyorum. Ekipman riskleri sıfıra indirir demiyorum ama büyük oranda azaltır.
Her daim mantığınız şu olsun; 60k motora veriyorsan 40k'da en az ekipmanlara vereceksin.
motosiklet tehlikeli değil, sürücüsü ve diğer araç sürücüleri tehlikelidir. sen ne kadar düzgün sürersen sen ne kadar dikkat edersen o kadar güvenli hale gelir. konu hız yapmam etmem değil illaki yapıyorsun. sen ne kadar dikkat etsen de bir de dışardaki diğer araç sürücüleri var onlara diyecek bir şey yok. motosiklet sürerken pür dikkat olman diken üstünde her an bir şey olacakmış gibi sürmen gerek.
Bence motor hiç almayım direk araba ile ilerleyimDikkat dağınıklığı varsa hiç bir araç kullanmaman gerekir. Motor daha tehlikeli.
Motordan vazgeçiyom ya cidden tehlikeli8 yıl kullandım, son 1 yılda ise çok az kullanıyorum çok tehlikeli çünkü. Yani sen tüm ekipmanlarını giysen de çok dikkat etsen de iş tamamen seninle bitmediği için her zaman tehlikeli. İstanbul bir de daha tehlikeli yapıyor bu işi. Ben yazları hala kullanıyorum ancak şehir içi ve kısa mesafelerde. Ama ben küçük bir yerdeyim büyük şehirde motor sürmek daha büyük cesaret gözümde o yüzden. Kullanacaksan çok dikkatli olman lazım.
Onun dışında ben tavsiye etmem, motor hep tehlikedir. Markete gidip gelmek bile bazı durum risktir ekipman takmaya üşenirsin şurası aman deyiverirsin bir şey olacağı tutar vs.
Şimdi şöyle bir durum var. Kask kaçla gidersen git, 10 ile de gitsen, 300 ile de gitsen kafanın tek koruması kask. Kasksız ben motoru yan sokağa bile götürmem. Benim bahsettiğim diğer korumalar. Mesela pantolon ve mont. Genel olarak düşmelerde sadece sürtünmeye karşı korur. Kırılmalara karşı koruması yoktur. Motordan düşüp bir yerinin kırılmaması için çok şanslı olman lazım. Yerde sürüklenmen lazım. Buna karşı korumalılar. Ama dediğim gibi, bir yere çarparsan kırık yaşaman çok olası.Düşük hızları açar mısın biraz? Koruma derecesi ekipmanın kalitesine göre değişir. 200+ hızlarda zaten bir yere küt diye çarptığında çok bir şansın olmuyor fakat sürüklenmelerde koruyor iyi ekipmanlar. 80-100 civarı hızlarda seyrederken arkadaşım düştü thunder 4 kaskla kafasını taksinin tamponuna küt diye çarptı bir müddet sürüklendikten sonra. Kısa süreli hafıza kaybı yaşadı onun dışında kalıcı hiçbir hasarı olmadı. Yani ekipman sadece düşük hızlarda koruyor demek çok sığ bir ifade. Bariyer söz konusu olduğunda herhangi bir ekipman seni korumayacak motorcu bariyerleri olmadığı sürece. Düz bir zemine çarptığında korumalarının ve hızının orantısına göre kalıcı hasar almaktan korunma şansın var.
Neden bu kadar detaylandırdım çünkü "Ekipman sadece düşük hızlarda koruyor" algısının çok yanlış olduğunu düşünüyorum. Ekipman riskleri sıfıra indirir demiyorum ama büyük oranda azaltır.
Her daim mantığınız şu olsun; 60k motora veriyorsan 40k'da en az ekipmanlara vereceksin.
Vaz geçiyom 50 basan onvo 12x plus sürücem sadece o ile motorun arasında pek fark yok gibi ama elimde var spora giderken falan onu kullancam asıl araç olarak araba alırımŞimdi şöyle bir durum var. Kask kaçla gidersen git, 10 ile de gitsen, 300 ile de gitsen kafanın tek koruması kask. Kasksız ben motoru yan sokağa bile götürmem. Benim bahsettiğim diğer korumalar. Mesela pantolon ve mont. Genel olarak düşmelerde sadece sürtünmeye karşı korur. Kırılmalara karşı koruması yoktur. Motordan düşüp bir yerinin kırılmaması için çok şanslı olman lazım. Yerde sürüklenmen lazım. Buna karşı korumalılar. Ama dediğim gibi, bir yere çarparsan kırık yaşaman çok olası.
O yüzden ben bütün korumalarımı giydim bana bir şey olmaz diye düşünmemek lazım. Bütün korumalarınızı giyin ama sanki hiç koruma giymemiş gibi kullanın. Kendinizi riske atmayın.
Özetle bir önceki mesajımda belirttiğim durum kask harici ekipman için.