Yardım Motosiklet tehlikeli mi ne kadar tehlikeli

Tr de bisiklet sürmek bile tehlikeli...
 
Diğer şehirleri bilemem ama İstanbulda kesinlikle önermiyorum. Trafik hayvan ve cahil kaynıyor. Sen istediğin kadar tecrübeli ol, istediğin kadar dikkatli ol, istediğin kadar dünyanın en iyi motorunu ve ekipmanlarını kullan. En sonunda hayatın başka birisinin yapacağı tek bir hataya ya da magandalığa bağlı İstanbulda. Bu otomobil için de böyle ama onda en azından hava yastığı cart curt bir dünya güvenlik donanımı var. Motorda 40 la bir yere çarpıp ters bir zemine düşsen alçılar içinde kalıyorsun (canlı örneğini gördüm).
 
Ekipman sadece düşük hızlarda koruyor. Yüksek hızlarda herhangi bir koruması yok. Ayrıca çarpmaya karşı da korumuyor. Yerde süeüklenmeye karşı koruyor. Dümdüz sürüklenip durursan ekipman seni ciddi yaralanmalardan korur. Ancak bariyere girersen ya da bir yere çarparsan koruması yetersiz kalıyor.
Düşük hızları açar mısın biraz? Koruma derecesi ekipmanın kalitesine göre değişir. 200+ hızlarda zaten bir yere küt diye çarptığında çok bir şansın olmuyor fakat sürüklenmelerde koruyor iyi ekipmanlar. 80-100 civarı hızlarda seyrederken arkadaşım düştü thunder 4 kaskla kafasını taksinin tamponuna küt diye çarptı bir müddet sürüklendikten sonra. Kısa süreli hafıza kaybı yaşadı onun dışında kalıcı hiçbir hasarı olmadı. Yani ekipman sadece düşük hızlarda koruyor demek çok sığ bir ifade. Bariyer söz konusu olduğunda herhangi bir ekipman seni korumayacak motorcu bariyerleri olmadığı sürece. Düz bir zemine çarptığında korumalarının ve hızının orantısına göre kalıcı hasar almaktan korunma şansın var.

Neden bu kadar detaylandırdım çünkü "Ekipman sadece düşük hızlarda koruyor" algısının çok yanlış olduğunu düşünüyorum. Ekipman riskleri sıfıra indirir demiyorum ama büyük oranda azaltır.

Her daim mantığınız şu olsun; 60k motora veriyorsan 40k'da en az ekipmanlara vereceksin.
 
Düşük hızları açar mısın biraz? Koruma derecesi ekipmanın kalitesine göre değişir. 200+ hızlarda zaten bir yere küt diye çarptığında çok bir şansın olmuyor fakat sürüklenmelerde koruyor iyi ekipmanlar. 80-100 civarı hızlarda seyrederken arkadaşım düştü thunder 4 kaskla kafasını taksinin tamponuna küt diye çarptı bir müddet sürüklendikten sonra. Kısa süreli hafıza kaybı yaşadı onun dışında kalıcı hiçbir hasarı olmadı. Yani ekipman sadece düşük hızlarda koruyor demek çok sığ bir ifade. Bariyer söz konusu olduğunda herhangi bir ekipman seni korumayacak motorcu bariyerleri olmadığı sürece. Düz bir zemine çarptığında korumalarının ve hızının orantısına göre kalıcı hasar almaktan korunma şansın var.

Neden bu kadar detaylandırdım çünkü "Ekipman sadece düşük hızlarda koruyor" algısının çok yanlış olduğunu düşünüyorum. Ekipman riskleri sıfıra indirir demiyorum ama büyük oranda azaltır.

Her daim mantığınız şu olsun; 60k motora veriyorsan 40k'da en az ekipmanlara vereceksin.
Aga hedeflerimde var motor almaktan vazgeçicem gibi istanbulda her türlü sakat rus fenomen bile öldü ara'da
 
motosiklet tehlikeli değil, sürücüsü ve diğer araç sürücüleri tehlikelidir. sen ne kadar düzgün sürersen sen ne kadar dikkat edersen o kadar güvenli hale gelir. konu hız yapmam etmem değil illaki yapıyorsun. sen ne kadar dikkat etsen de bir de dışardaki diğer araç sürücüleri var onlara diyecek bir şey yok. motosiklet sürerken pür dikkat olman diken üstünde her an bir şey olacakmış gibi sürmen gerek.
 
motosiklet tehlikeli değil, sürücüsü ve diğer araç sürücüleri tehlikelidir. sen ne kadar düzgün sürersen sen ne kadar dikkat edersen o kadar güvenli hale gelir. konu hız yapmam etmem değil illaki yapıyorsun. sen ne kadar dikkat etsen de bir de dışardaki diğer araç sürücüleri var onlara diyecek bir şey yok. motosiklet sürerken pür dikkat olman diken üstünde her an bir şey olacakmış gibi sürmen gerek.
Dikkat dağınıklığı varsa hiç bir araç kullanmaman gerekir. Motor daha tehlikeli.
Bence motor hiç almayım direk araba ile ilerleyim
 
8 yıl kullandım, son 1 yılda ise çok az kullanıyorum çok tehlikeli çünkü. Yani sen tüm ekipmanlarını giysen de çok dikkat etsen de iş tamamen seninle bitmediği için her zaman tehlikeli. İstanbul bir de daha tehlikeli yapıyor bu işi. Ben yazları hala kullanıyorum ancak şehir içi ve kısa mesafelerde. Ama ben küçük bir yerdeyim büyük şehirde motor sürmek daha büyük cesaret gözümde o yüzden. Kullanacaksan çok dikkatli olman lazım.
Onun dışında ben tavsiye etmem, motor hep tehlikedir. Markete gidip gelmek bile bazı durum risktir ekipman takmaya üşenirsin şurası aman deyiverirsin bir şey olacağı tutar vs.
 
8 yıl kullandım, son 1 yılda ise çok az kullanıyorum çok tehlikeli çünkü. Yani sen tüm ekipmanlarını giysen de çok dikkat etsen de iş tamamen seninle bitmediği için her zaman tehlikeli. İstanbul bir de daha tehlikeli yapıyor bu işi. Ben yazları hala kullanıyorum ancak şehir içi ve kısa mesafelerde. Ama ben küçük bir yerdeyim büyük şehirde motor sürmek daha büyük cesaret gözümde o yüzden. Kullanacaksan çok dikkatli olman lazım.
Onun dışında ben tavsiye etmem, motor hep tehlikedir. Markete gidip gelmek bile bazı durum risktir ekipman takmaya üşenirsin şurası aman deyiverirsin bir şey olacağı tutar vs.
Motordan vazgeçiyom ya cidden tehlikeli
 
Düşük hızları açar mısın biraz? Koruma derecesi ekipmanın kalitesine göre değişir. 200+ hızlarda zaten bir yere küt diye çarptığında çok bir şansın olmuyor fakat sürüklenmelerde koruyor iyi ekipmanlar. 80-100 civarı hızlarda seyrederken arkadaşım düştü thunder 4 kaskla kafasını taksinin tamponuna küt diye çarptı bir müddet sürüklendikten sonra. Kısa süreli hafıza kaybı yaşadı onun dışında kalıcı hiçbir hasarı olmadı. Yani ekipman sadece düşük hızlarda koruyor demek çok sığ bir ifade. Bariyer söz konusu olduğunda herhangi bir ekipman seni korumayacak motorcu bariyerleri olmadığı sürece. Düz bir zemine çarptığında korumalarının ve hızının orantısına göre kalıcı hasar almaktan korunma şansın var.

Neden bu kadar detaylandırdım çünkü "Ekipman sadece düşük hızlarda koruyor" algısının çok yanlış olduğunu düşünüyorum. Ekipman riskleri sıfıra indirir demiyorum ama büyük oranda azaltır.

Her daim mantığınız şu olsun; 60k motora veriyorsan 40k'da en az ekipmanlara vereceksin.
Şimdi şöyle bir durum var. Kask kaçla gidersen git, 10 ile de gitsen, 300 ile de gitsen kafanın tek koruması kask. Kasksız ben motoru yan sokağa bile götürmem. Benim bahsettiğim diğer korumalar. Mesela pantolon ve mont. Genel olarak düşmelerde sadece sürtünmeye karşı korur. Kırılmalara karşı koruması yoktur. Motordan düşüp bir yerinin kırılmaması için çok şanslı olman lazım. Yerde sürüklenmen lazım. Buna karşı korumalılar. Ama dediğim gibi, bir yere çarparsan kırık yaşaman çok olası.

O yüzden ben bütün korumalarımı giydim bana bir şey olmaz diye düşünmemek lazım. Bütün korumalarınızı giyin ama sanki hiç koruma giymemiş gibi kullanın. Kendinizi riske atmayın.

Özetle bir önceki mesajımda belirttiğim durum kask harici ekipman için.
 
Şimdi şöyle bir durum var. Kask kaçla gidersen git, 10 ile de gitsen, 300 ile de gitsen kafanın tek koruması kask. Kasksız ben motoru yan sokağa bile götürmem. Benim bahsettiğim diğer korumalar. Mesela pantolon ve mont. Genel olarak düşmelerde sadece sürtünmeye karşı korur. Kırılmalara karşı koruması yoktur. Motordan düşüp bir yerinin kırılmaması için çok şanslı olman lazım. Yerde sürüklenmen lazım. Buna karşı korumalılar. Ama dediğim gibi, bir yere çarparsan kırık yaşaman çok olası.

O yüzden ben bütün korumalarımı giydim bana bir şey olmaz diye düşünmemek lazım. Bütün korumalarınızı giyin ama sanki hiç koruma giymemiş gibi kullanın. Kendinizi riske atmayın.

Özetle bir önceki mesajımda belirttiğim durum kask harici ekipman için.
Vaz geçiyom 50 basan onvo 12x plus sürücem sadece o ile motorun arasında pek fark yok gibi ama elimde var spora giderken falan onu kullancam asıl araç olarak araba alırım
 
Geri
Top