Herkese merhaba,
Ben yandım başkaları da yanmasın diye bu konuyu açıyorum. Olay yaklaşık 3 yıl önce aldığım G241 model MSI monitörümün bozulması ile başladı. Garantisi devam ettiğinden kendim servis point Şişli şubesine götürerek elden teslim ettim. Ürün alındıktan hemen bir gün sonra bana iade değişim raporu mail yolu ile gönderildi. Ben de saf olduğumdan sevindim ne güzel tamir süreciyle uğraşmadan hızlıca bir ürün alıp bilgisayarsız kalmayacağım diye.
Neyse, sonrasında ben de raporda söylendiği gibi satın aldığım Hepsiburada ile iletişime geçtim. Mesaj yolu ile bu işi halletmeye çalıştım fakat talebim açıkça değişim olmasına rağmen iade talebi olarak açıldı. Telefon trafiği vs. derken değişim talebi olarak güncellemeyi başardım. Fakat gelin görün ki defalarca telefonda ve mesaj yolu ile söylememe rağmen bana değişim ile ilgili hiçbir soru sorulmadan tarafıma ücret iadesi yapılmış. Tabii ki de 3 yıl önceki fatura bedeli olan 1800 TL üzerinden. Durumu gördüğüm gibi Hepsiburada'yı tekrar aradım durumu anlattım bana satıcının artık bu modeli satmadığını bu sebeple ellerinde olmadığından değişim yapamayacaklarını söylediler. Ben muadil bir ürünü de kabul edeceğimi belirttiğim halde aynısı olmadıkça değişim yapamayız cevabı verildi. Bunun üzerinde ben de değişim yapmayacaksanız bile ürünlerin fiyatı o zamankinin yaklaşık 3 katı olduğundan en azından uygun bir ücret iadesi yapmalısınız dedim. Bana yine satıcının ürünü satmadığını bu sebeple aradaki farkı ödeyemeyeceklerini söylediler. Tüketici hakem heyetine gideceğimi söylediğimde de yasal haklarınızı kullanabilirsiniz diyerek telefonu kapattılar.
Kısacası oldu bittiye getirerek değişim istediğim ürünümün 3 yıl önceki fatura tutarını iade ettiler. Bu şekilde olan diğer olaylarda bir alt model vs önerildiğini gördüğüm halde bana hiçbir değişim önerisinde bile bulunmadılar.
Sonuç olarak aldığınız MSI ürününüz artık satılmıyorsa dua edin bozulmasın, yoksa tamir veya değişim olmadan yıllar önceki fatura bedeli size ödenecek ve ortada kalacaksınız. Hepsiburada isesatıcının yanında olup sizin talepleriniz umursamayacak.
Tüketici hakem heyetine başvuracağım tabii ki de. MSI globale vs. de mail attım. Sağ olsunlar bu süreç birkaç ay sürecek gibi olduğundan yeni bir monitör almak zorunda kalacağım. Uzun bir yazı oldu ama süreci açıklamak istedim ki başkaları da güvenip bu iki firmadan alışveriş yapmasın.
Ben yandım başkaları da yanmasın diye bu konuyu açıyorum. Olay yaklaşık 3 yıl önce aldığım G241 model MSI monitörümün bozulması ile başladı. Garantisi devam ettiğinden kendim servis point Şişli şubesine götürerek elden teslim ettim. Ürün alındıktan hemen bir gün sonra bana iade değişim raporu mail yolu ile gönderildi. Ben de saf olduğumdan sevindim ne güzel tamir süreciyle uğraşmadan hızlıca bir ürün alıp bilgisayarsız kalmayacağım diye.
Neyse, sonrasında ben de raporda söylendiği gibi satın aldığım Hepsiburada ile iletişime geçtim. Mesaj yolu ile bu işi halletmeye çalıştım fakat talebim açıkça değişim olmasına rağmen iade talebi olarak açıldı. Telefon trafiği vs. derken değişim talebi olarak güncellemeyi başardım. Fakat gelin görün ki defalarca telefonda ve mesaj yolu ile söylememe rağmen bana değişim ile ilgili hiçbir soru sorulmadan tarafıma ücret iadesi yapılmış. Tabii ki de 3 yıl önceki fatura bedeli olan 1800 TL üzerinden. Durumu gördüğüm gibi Hepsiburada'yı tekrar aradım durumu anlattım bana satıcının artık bu modeli satmadığını bu sebeple ellerinde olmadığından değişim yapamayacaklarını söylediler. Ben muadil bir ürünü de kabul edeceğimi belirttiğim halde aynısı olmadıkça değişim yapamayız cevabı verildi. Bunun üzerinde ben de değişim yapmayacaksanız bile ürünlerin fiyatı o zamankinin yaklaşık 3 katı olduğundan en azından uygun bir ücret iadesi yapmalısınız dedim. Bana yine satıcının ürünü satmadığını bu sebeple aradaki farkı ödeyemeyeceklerini söylediler. Tüketici hakem heyetine gideceğimi söylediğimde de yasal haklarınızı kullanabilirsiniz diyerek telefonu kapattılar.
Kısacası oldu bittiye getirerek değişim istediğim ürünümün 3 yıl önceki fatura tutarını iade ettiler. Bu şekilde olan diğer olaylarda bir alt model vs önerildiğini gördüğüm halde bana hiçbir değişim önerisinde bile bulunmadılar.
Sonuç olarak aldığınız MSI ürününüz artık satılmıyorsa dua edin bozulmasın, yoksa tamir veya değişim olmadan yıllar önceki fatura bedeli size ödenecek ve ortada kalacaksınız. Hepsiburada isesatıcının yanında olup sizin talepleriniz umursamayacak.
Tüketici hakem heyetine başvuracağım tabii ki de. MSI globale vs. de mail attım. Sağ olsunlar bu süreç birkaç ay sürecek gibi olduğundan yeni bir monitör almak zorunda kalacağım. Uzun bir yazı oldu ama süreci açıklamak istedim ki başkaları da güvenip bu iki firmadan alışveriş yapmasın.