Odanın Tozlanmasını Azaltmak?

PurpleWebb

80+ Bronze
Katılım
25 Eylül 2022
Mesajlar
1,070
Reaksiyon skoru
610
Merhabalar. Evim bahçe katında, kullandığım oda ise küçük. Ev sürekli hızlı bir şekilde tozlanıyor ve temizliğe çok önem verdiğim için, her gün evin tozunu alıp siliyorum. Her gün her gün bunu yapınca ister istemez insanın canı sıkılıyor. Birde işten geliyorum yorgun oluyorum, deli ediyor insanı bu durum...
Arkadaşlarıma veya akrabalarıma uzun süreli kalmaya gittiğimde özellikle bu hususa dikkat ettim. 1 ay ev temizliği yapmasalar bile, benim evimden daha az tozlanıyor onların evleri. Acaba onların evlerinin kat konumu yüksek olduğundan mı daha az tozlanıyor?
Bir de benim evim bahçeli olduğu için mi daha fazla tozlanıyor? Anlamadım gitti.
Peki, evin daha az tozlanması için ne yapabilirim? En azından benim kullandığım odanın daha az tozlanması için neler yapabilirim? Hiç değilse her gün her gün temizlemek yerine haftada 1 temizleyeyim, ona da kâfiyim. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
İyi forumlar...
 
Bence katla falan alakası yok, bende yaşadığım binada en yüksek katta oturuyorum ama benim odam da böyle tozlanıyor, bi çözümü varsa bende yapayım.
 
Odalar arası sirkülasyon olmaması için kapıları kapatabilirsin.
Sadece odayı havalandırma sırasında camlara açabilirsin.
Odada toz tutucu şeylerin üzerine örtebilirsin veya odadan çıkarabilirsin örneğin bazı koltuk ortüleri çok fazla toz tutuyor veya direkt koltuğun kendisi toz tutabiliyor örnekler çoğaltılabilir.
Aklıma başka bir şey gelmiyor
 
Odalar arası sirkülasyon olmaması için kapıları kapatabilirsin.
Sadece odayı havalandırma sırasında camlara açabilirsin.
Odada toz tutucu şeylerin üzerine örtebilirsin veya odadan çıkarabilirsin örneğin bazı koltuk ortüleri çok fazla toz tutuyor veya direkt koltuğun kendisi toz tutabiliyor örnekler çoğaltılabilir.
Aklıma başka bir şey gelmiyor
Aslında koltuklardan çok yerde toz oluyor. Mesela kendi odamdan bahsedece olursam, bilgisayar masamda aşırı toz oluyor. Direk toz tutuyor masa ve parçalar.
Evden çıkarken camı muhakkak üstten açarım tam açmam ama tül örtülü olur. İşten gelene kadar ev havalansın diye.
Kapıları kapatmayı unutabiliyorum. Ona dikkat edicem bundan sonra.
Keşke kalıcı bir çözümü olsa. Deli oluyorum. Akşam gidince bakıcam kesin yine toz pislik içinde odalar gene temizlicem sjsjsjs
Galiba bu durum benim "kaderim" gibi bişi sjsjsj
 
bilgisayar masamda aşırı toz oluyor. Direk toz tutuyor masa ve parçalar.
Hocam bilgisayar masasına tül bir örtü ya da yemeni kullanarak örtebilirsiniz bunun faydası olacaktır.

Evden çıkarken camı muhakkak üstten açarım tam açmam ama tül örtülü olur. İşten gelene kadar ev havalansın diye.
Gün içinde rüzgarla beraber micro tozlar odanın içine doluyor olabilir bir iki gün camı açmamayı deneyin.

Kapıları kapatmayı unutabiliyorum
Hocam siz yazdıklarıma deneyin eğer olmazsa başka çözümler buluruz.


Keşke kalıcı bir çözümü olsa. Deli oluyorum. Akşam gidince bakıcam kesin yine toz pislik içinde odalar gene temizlicem sjsjsjs
Galiba bu durum benim "kaderim" gibi bişi sjsjsj
Hocam umarım çözersiniz yoksa bu "takıntınız" daha da ilerleyebilir ve hayatı daha da çekilmez hale getirebilir.
 
Nolucak tozla yaşayın, takmayın kafaya o kadar
 
Hocam bilgisayar masasına tül bir örtü ya da yemeni kullanarak örtebilirsiniz bunun faydası olacaktır.


Gün içinde rüzgarla beraber micro tozlar odanın içine doluyor olabilir bir iki gün camı açmamayı deneyin.


Hocam siz yazdıklarıma deneyin eğer olmazsa başka çözümler buluruz.



Hocam umarım çözersiniz yoksa bu "takıntınız" daha da ilerleyebilir ve hayatı daha da çekilmez hale getirebilir.
Çekilmiyor zaten hocam yaa ama napayım yapım böyle :D Ama dediklerinizi deneyeceğim muhakkak.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Nolucak tozla yaşayın, takmayın kafaya o kadar
Keşke öyle olabilsem yapım böyle. Mesela bende simetri hastalığı da var. her şey düz ve tam durucak milimetrik oynamayı bile fark edip hemen düzeltiyorum :D
 
Geri
Top