Oyun yapmak bu kadar zor mu?

Ben konu sahibi değilim ama hiçbir açıklama olmadan fikir belirtmen çok anlamsız olduğu için sordum, sebebi olmadan sonuca bakanlar kördür benim gözümde. Başka konularda da böyle davrandığını gördüm, çok rahatsız edici bir şey. Böyle iletişim kurulmaz.
Bir daha kine daha dikkatli olmaya çalışacağım.
 
anlık olarak oyun geliştiren birisi olarak söylüyorum. şuan oyunu kendim geliştiriyorum ve modelleme tarzı işleri beceremiyorum. haliyle hazır assetleri kullanmak zorundayım. fakat bu sefer assetlerin ortama, bütçeme uygun olmak zorunda. ayrıca çoğu asset kişisel kullanım için. yani kendi oyununda kullanamazsın. yoksa telif yeme durumun var. sesler müzikler animasyonlar bir yana kodlama işini iyice çözmediğin zaman işler üzerine iyice yük biniyor.
tavsiyem
1-Planlı çalış
2-Kendine bir ekip bul
3-Eğitim al
ekip istiyorum ama yakınım yok öyle bu işe başlayacak tanımadığım insanlarlada nasıl olur bilmem
 
"Çoğu kişi ekip olmadan yapılmasının zor olduğunu söylüyor. ama eskisi gibi değil çokta oyun motorları vs. olduğu için yani hazır assetler olduğu için iş daha kolay olmazmı? deneyimli olan kişiler cevap yazabilirmi"

Hazır assetler işi kolaylaştırıyor ama o oyun tamamen kendimin diyebilecek misin? Yine de kullanmaya değer ama dediğim gibi, kendine karşı dürüst olman lazım. En azından bir alanında sıfırdan yapabilmen gerekiyor. Oyun motorları da biraz işi basitleştirir ama onu da çözmen lazım. Bol şans sizlere.
 
Evde kendiniz yemek pişiriyorsanız, kolay iş.
Aileniz de yemeğe katılacaksa, baskı his edersiniz.
Misafirleriniz de varsa iyice sıkıntılı.
Otel mutfağında yüzlerce insan için pişirecekseniž, imkânsız.

Kendiniz için yapacağınız bir oyunda istediğiniz gibi saçmalayabilirsiniz. Kimse bir şey diyemez.
 
onun içinde mesela hazır alıp model üstünde oynama yapılır ( mesela normal arabayı modifiyeli yapmak gibi)
Telif hakları:Ben yokum.
Oyun yapmayı geçtim en büyük sorun açıklar,koruma ve optimizasyon sorunu.Onun için bu kadar uzun sürüyor
 
Hazır assetler ve modellerde piyasaya giriş yapamazsınız. Patentlemeler ve telif hakları kapınıza dayanınca çok ciddi problem yaşarsınız. 10 yıl öncesinde bir projem vardı o zamanlar geliştirici bulmada çok zorlanmıştım. Halen piyasada iyi tasarımcıları, fizik/efekt geliştiricileri bulmak zor. Çok fazla amatör var fakat büyük işler yapacak kişiler bulunamıyor. Çevre çizimi ve görsel fizik kütüphanesi geliştirecek adam aradığımda teklifleri rekor seviyede istiyorlardı. 14 kişilik bulduğum ekibe 6 aylık vereceğim proje için 370k dolar istemişlerdi. Gerçekten kaliteli bir oyun geliştirmek ciddi bir ekip çalışması istiyor. Bazı oyunların endinginde görebilirsiniz. Yeri geldi 100den fazla tasarımcı 300den fazla mühendis projelerde olabiliyor.
 
"Çoğu kişi ekip olmadan yapılmasının zor olduğunu söylüyor. ama eskisi gibi değil çokta oyun motorları vs. olduğu için yani hazır assetler olduğu için iş daha kolay olmazmı? deneyimli olan kişiler cevap yazabilirmi"

Hazır assetler işi kolaylaştırıyor ama o oyun tamamen kendimin diyebilecek misin? Yine de kullanmaya değer ama dediğim gibi, kendine karşı dürüst olman lazım. En azından bir alanında sıfırdan yapabilmen gerekiyor. Oyun motorları da biraz işi basitleştirir ama onu da çözmen lazım. Bol şans sizlere.
assetleri direkt olarak değilde değişiklik yapıp koymayı düşünüyorum
 
yapay zeka ile de kod yazılabilip hata çözüldüğüi için artık aşırı da zor değil
 
Geri
Top