Hardware acceleration (donanımsal ivmelenme), fare sensörünün
fiziksel hareket hızına bağlı olarak imleci daha fazla ya da daha az hareket ettirmesi anlamına gelir. Kısacası:
Aynı mesafede ama farklı hızla hareket ettirdiğinizde, imleç ekranda farklı mesafeler kat eder.
Donanım İvmelenmesi Ne İşe Yarar?
- Hızlı hareketlerde imleci daha uzağa gönderir.
- Yavaş hareketlerde daha kısa mesafe kat eder.
Ne zaman işe yarar?
- Gündelik kullanımda veya düşük hassasiyetli işler yaparken, daha az el hareketiyle ekranda daha büyük mesafeler kat etmek kolaylık sağlayabilir.
- Bazı kullanıcılar alıştıysa bu hissi tercih edebilir.
Oyunlarda Neden Sorunlu?
- Hareket tutarsız olur: Aynı el hareketi, farklı sonuçlar doğurur.
- Kas hafızası bozulur: FPS, RTS gibi oyunlarda hassasiyet ve tekrar edilebilirlik önemlidir.
- İmleç hareketi "kaygan" ve güvenilmez hissedilir.
Örnek:
Fareni:
- Yavaşça 10 cm sağa kaydır → İmleç 5 cm sağa gider.
- Aynı 10 cm’yi hızlıca yap → İmleç 8 cm sağa gider.
Bu,
donanımsal ivmelenmenin tipik etkisidir.
Modern Oyuncu Faresi Ne Yapar?
- Donanımsal ivmelenme içermez.
- Her hızda, aynı fiziksel hareket = aynı ekran hareketi (1:1 tracking).
- Örneğin: PixArt 3327, 3360, 3395 gibi sensörler, donanımsal ivmelenmesiz çalışır.
Dilersen Windows’ta yazılımsal ivmelenmeyi kapatmayı da gösterebilirim. İster misin?