Qled mi OLED mi Mini Led mi?

ben o korumaları acınca bise olmuyor diye biliyorum
Onlar sadece koruyucu önlemler, ancak adı üzerinde sadece 'önlem'. Kesinlikle 'bir şey olmaz' gibi bir garanti söz konusu değil. Bunca yıldır OLED teknolojisindeki düşük parlaklıktan yakınan kullanıcıları memnun edebilmek için QD-OLED ve Tandem gibi teknolojiler devreye girdi. O eski, düşük parlaklıklarda dahi ekran yanıkları oluşuyordu. Şimdiki teknolojiler çok daha agresif güvenlik yazılımları ve tepe modellerde fiziksel soğutma sistemleri (Heatsink) içerseler de, günün sonunda organik piksellerde ısıyla paralel eskimeden kaçınmak imkansızdır. OLED teknolojisinin şah damarı, bu organik piksellerin kaçınılmaz yaşlanma sürecidir. Yani siz ne kadar agresif koruma protokolleri eklerseniz ekleyin yine statik içeriklerde yanıktan, gerçek dünya kullanımında ise o agresif ABL (parlaklık kısıcı) yüzünden uzun süreli göz alıcı parlaklıktan mahrum kalmaktan kurtulamazsınız.

Oyun oynamak için kullanacaksanız, ekran gün boyu aynı kanalda açık kalmayacaksa ve çok yüksek parlaklık beklentiniz yoksa anlık piksel tepkime süresi ve izleme açısı avantajlarıyla OLED gayet tercih edilebilir. Zaten ben de kendi oyun odamda ve bilgisayar monitörlerimde OLED kullanıyorum. Ancak TV'yi salon TV'si gibi kullanmak istiyorsanız, kafanızı bu koruma protokolleri, kullanım saatleri veya 'logo yapışır mı?' stresiyle bozmak istemiyorsanız, OLED'in yanından bile geçmemelisiniz.
 
Geri
Top