Neler Yeni

Ray Tracing neden gereksiz bir teknoloji?

Bukr3j

80+ Bronze
Katılım
15 Haziran 2020
Mesajlar
1,734
Reaksiyon skoru
424
Ray Tracing aşırı gereksiz bir teknoloji, sadece dikkatli bakmaksak göremeyeceğimiz bir kaç yansıma ve ışık ekliyor, başka hiçbir şey yok. RDR 2'de Ray Tracing yok lakin hala en iyi görünen oyunlardan birisi.

Ray tracing’in oyunlar için neden gereksiz olabileceğini düşündüğüm birkaç nedeni ve bunun yerine kullanılan daha etkili alternatif yöntemleri biraz daha detaylandırarak açıklayayım:

1. Performans Kaybı

Ray tracing, görsellerdeki ışık ve yansımaları fiziksel olarak doğru şekilde hesaplar, bu da çok fazla hesaplama gücü gerektirir. Sonuç olarak, oyunlarda FPS ciddi şekilde düşebilir ve bu, özellikle hızlı tempolu ya da rekabetçi oyunlarda büyük bir dezavantaj yaratır. Birçok oyuncu için grafiklerden çok akıcılık ve tepki süresi önemlidir. Ray tracing açıkken FPS'nin düşmesi, oynanışı olumsuz etkileyen en büyük sorunlardan biri. (DLSS, FSR gibi teknolojiler Ray Tracing'e özel değiller.)

2. Görsel Farkların Sınırlı Olması

Ray tracing’in sunduğu yansıma ve gölge iyileştirmeleri genellikle küçük detaylardır ve oyun sırasında bu detaylar fark edilmez. Hızlı aksiyon veya rekabetçi oyunlarda, oyuncular genellikle bu tür detaylarla ilgilenmez; onların asıl önceliği hız ve performanstır. Ayrıca, oyunun sunduğu genel atmosfer ve görsel kalite, ray tracing olmadan da yeterince tatmin edici olabilir.

3. Alternatif Yöntemler

Ray tracing’in sağladığı görsel iyileştirmeleri sunabilen birçok alternatif teknoloji var ve bunlar çok daha düşük donanım gücü gerektiriyor. İşte birkaç örnek:

  • Screen Space Reflections (SSR): SSR, ekranın görünür kısmındaki yansımaları hesaplar ve bunları simüle eder. Bu yöntem, ray tracing kadar detaylı olmasa da, çoğu durumda tatmin edici yansıma efektleri sunar ve çok daha düşük bir performans maliyeti vardır.
  • Rasterization: Rasterizasyon, nesnelerin ve yüzeylerin ışıklandırılması için yaygın olarak kullanılan geleneksel bir yöntemdir. Grafik kartlarının bu yöntemde çok daha verimli çalışabilmesi sayesinde, çok iyi görseller elde edilirken performans kaybı yaşanmaz. Ray tracing kadar doğal yansıma ve ışık efektleri sunmasa da, görsel kalite açısından yeterince iyidir.
  • Baked Lighting: Bu teknik, ışık hesaplamalarını oyun sırasında değil, önceden hesaplayarak (render ederek) oyuna dahil eder. Özellikle sabit sahnelerde veya statik ortamlar için kullanıldığında gayet iyi sonuçlar verir. Baked lighting, gerçek zamanlı ışık hesaplamasına ihtiyaç duyulmadığı için, ray tracing’e kıyasla çok daha az işlemci gücü harcar.
  • Ambient Occlusion (AO): Bu teknik, nesnelerin birleşme noktalarında veya gölgeli bölgelerde daha karanlık alanlar oluşturmak için kullanılır. SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) gibi yöntemler sayesinde daha düşük performans maliyetiyle gerçekçi gölge efektleri elde edilebilir.
  • Deferred Shading: Bu yöntem, grafik kartındaki işlemciyi daha verimli kullanarak karmaşık ışıklandırma efektlerini düşük maliyetle işleyebilir. Bu sayede ray tracing olmadan da yüksek kaliteli gölgeler ve ışıklandırma elde edilebilir.

4. Donanım Gereksinimleri

Ray tracing teknolojisini kullanabilmek için Nvidia’nın RTX serisi gibi üst düzey grafik kartlarına ihtiyaç vardır. Ancak, bu tür kartlar herkesin ulaşabileceği bir bütçede değil. Üstelik, RTX destekleyen kartlarda bile ray tracing açıldığında performans düşüşü yaşanabilir. Bu da ray tracing’i oyuncu kitlesinin büyük bir bölümü için kullanışsız hale getirir. Üst düzey bir bilgisayar olmadan ray tracing kullanmak çoğu zaman gerçekçi değildir.

5. Oyun Dinamiklerine Etkisi Yok

Ray tracing’in sunduğu görsel gelişmeler, oyun dinamiklerini veya oynanışı doğrudan etkilemez. Yani yansıma, gölge ya da ışık detaylarının gelişmesi, oyunun nasıl oynandığına dair bir değişiklik yaratmaz. Özellikle rekabetçi oyunlarda veya hızlı aksiyon oyunlarında, grafiklerin güzelleşmesi yerine tepki süresi ve akıcılık daha önemli olduğu için ray tracing bir öncelik olmaz.

Sonuç​

Ray tracing, teknik olarak ileri bir teknoloji olsa da, oyunlarda performans ve oynanış öncelikli olduğu için genellikle gereksiz bulunuyor. Alternatif grafik teknikleriyle, ray tracing’in sunduğu görsel iyileştirmelerin çoğu düşük maliyetle elde edilebilir. Üstelik bu alternatifler, daha düşük donanım gereksinimleriyle daha geniş bir oyuncu kitlesine hitap ederken, oyun deneyiminde de aynı tatmin edici sonuçları verebilir. Bu nedenle ray tracing, bazı oyuncular için güzel ama gerekli olmayan bir teknoloji olarak görülüyor.
 
Ray Tracing aşırı gereksiz bir teknoloji, sadece dikkatli bakmaksak göremeyeceğimiz bir kaç yansıma ve ışık ekliyor, başka hiçbir şey yok. RDR 2'de Ray Tracing yok lakin hala en iyi görünen oyunlardan birisi.

Ray tracing’in oyunlar için neden gereksiz olabileceğini düşündüğüm birkaç nedeni ve bunun yerine kullanılan daha etkili alternatif yöntemleri biraz daha detaylandırarak açıklayayım:

1. Performans Kaybı

Ray tracing, görsellerdeki ışık ve yansımaları fiziksel olarak doğru şekilde hesaplar, bu da çok fazla hesaplama gücü gerektirir. Sonuç olarak, oyunlarda FPS ciddi şekilde düşebilir ve bu, özellikle hızlı tempolu ya da rekabetçi oyunlarda büyük bir dezavantaj yaratır. Birçok oyuncu için grafiklerden çok akıcılık ve tepki süresi önemlidir. Ray tracing açıkken FPS'nin düşmesi, oynanışı olumsuz etkileyen en büyük sorunlardan biri. (DLSS, FSR gibi teknolojiler Ray Tracing'e özel değiller.)

2. Görsel Farkların Sınırlı Olması

Ray tracing’in sunduğu yansıma ve gölge iyileştirmeleri genellikle küçük detaylardır ve oyun sırasında bu detaylar fark edilmez. Hızlı aksiyon veya rekabetçi oyunlarda, oyuncular genellikle bu tür detaylarla ilgilenmez; onların asıl önceliği hız ve performanstır. Ayrıca, oyunun sunduğu genel atmosfer ve görsel kalite, ray tracing olmadan da yeterince tatmin edici olabilir.

3. Alternatif Yöntemler

Ray tracing’in sağladığı görsel iyileştirmeleri sunabilen birçok alternatif teknoloji var ve bunlar çok daha düşük donanım gücü gerektiriyor. İşte birkaç örnek:

  • Screen Space Reflections (SSR): SSR, ekranın görünür kısmındaki yansımaları hesaplar ve bunları simüle eder. Bu yöntem, ray tracing kadar detaylı olmasa da, çoğu durumda tatmin edici yansıma efektleri sunar ve çok daha düşük bir performans maliyeti vardır.
  • Rasterization: Rasterizasyon, nesnelerin ve yüzeylerin ışıklandırılması için yaygın olarak kullanılan geleneksel bir yöntemdir. Grafik kartlarının bu yöntemde çok daha verimli çalışabilmesi sayesinde, çok iyi görseller elde edilirken performans kaybı yaşanmaz. Ray tracing kadar doğal yansıma ve ışık efektleri sunmasa da, görsel kalite açısından yeterince iyidir.
  • Baked Lighting: Bu teknik, ışık hesaplamalarını oyun sırasında değil, önceden hesaplayarak (render ederek) oyuna dahil eder. Özellikle sabit sahnelerde veya statik ortamlar için kullanıldığında gayet iyi sonuçlar verir. Baked lighting, gerçek zamanlı ışık hesaplamasına ihtiyaç duyulmadığı için, ray tracing’e kıyasla çok daha az işlemci gücü harcar.
  • Ambient Occlusion (AO): Bu teknik, nesnelerin birleşme noktalarında veya gölgeli bölgelerde daha karanlık alanlar oluşturmak için kullanılır. SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) gibi yöntemler sayesinde daha düşük performans maliyetiyle gerçekçi gölge efektleri elde edilebilir.
  • Deferred Shading: Bu yöntem, grafik kartındaki işlemciyi daha verimli kullanarak karmaşık ışıklandırma efektlerini düşük maliyetle işleyebilir. Bu sayede ray tracing olmadan da yüksek kaliteli gölgeler ve ışıklandırma elde edilebilir.

4. Donanım Gereksinimleri

Ray tracing teknolojisini kullanabilmek için Nvidia’nın RTX serisi gibi üst düzey grafik kartlarına ihtiyaç vardır. Ancak, bu tür kartlar herkesin ulaşabileceği bir bütçede değil. Üstelik, RTX destekleyen kartlarda bile ray tracing açıldığında performans düşüşü yaşanabilir. Bu da ray tracing’i oyuncu kitlesinin büyük bir bölümü için kullanışsız hale getirir. Üst düzey bir bilgisayar olmadan ray tracing kullanmak çoğu zaman gerçekçi değildir.

5. Oyun Dinamiklerine Etkisi Yok

Ray tracing’in sunduğu görsel gelişmeler, oyun dinamiklerini veya oynanışı doğrudan etkilemez. Yani yansıma, gölge ya da ışık detaylarının gelişmesi, oyunun nasıl oynandığına dair bir değişiklik yaratmaz. Özellikle rekabetçi oyunlarda veya hızlı aksiyon oyunlarında, grafiklerin güzelleşmesi yerine tepki süresi ve akıcılık daha önemli olduğu için ray tracing bir öncelik olmaz.

Sonuç​

Ray tracing, teknik olarak ileri bir teknoloji olsa da, oyunlarda performans ve oynanış öncelikli olduğu için genellikle gereksiz bulunuyor. Alternatif grafik teknikleriyle, ray tracing’in sunduğu görsel iyileştirmelerin çoğu düşük maliyetle elde edilebilir. Üstelik bu alternatifler, daha düşük donanım gereksinimleriyle daha geniş bir oyuncu kitlesine hitap ederken, oyun deneyiminde de aynı tatmin edici sonuçları verebilir. Bu nedenle ray tracing, bazı oyuncular için güzel ama gerekli olmayan bir teknoloji olarak görülüyor.
ekran kartın iyise aç geç zaten kimse zorla açtırmıyor bu kadar basit
 
ekran kartın iyise aç geç zaten kimse zorla açtırmıyor bu kadar basit
4090'ım olsa bile kullanmayacağım bir teknoloji. Konu başlığını görüp "kimse zorlamıyor" demekle olmuyor malesef. Sırf "ışın izleme" teknolojisi daha iyi diye NVidia ekran kartı almak mesela. NVidia ışın izlemeyi kendi yaratmadı, sadece normal GPU'lara bu özelliği ekledi ve DLSS'i geliştirdi. Burada önemli olan sadece DLSS, FSR ve XeSS teknolojiler. Işın izlemenin tek olumlu yanı oyun dünyasına FSR gibi bir mucizeyi bağışlattı.
 
Ray Tracing aşırı gereksiz bir teknoloji, sadece dikkatli bakmaksak göremeyeceğimiz bir kaç yansıma ve ışık ekliyor, başka hiçbir şey yok. RDR 2'de Ray Tracing yok lakin hala en iyi görünen oyunlardan birisi.

Ray tracing’in oyunlar için neden gereksiz olabileceğini düşündüğüm birkaç nedeni ve bunun yerine kullanılan daha etkili alternatif yöntemleri biraz daha detaylandırarak açıklayayım:

RDR2'den çok daha iyi grafikli oyunlar var, ray tracing birazda oyunun yapımını hızlandırıyor diye biliyorum. Bence görüntü de gayet güzel oluyor istemiyorsan açmazsın zaten.
 
Sonunda aynı fikirde olduğum bir adam geldi. Hocam zaten nvdia şirketinin teknolojilerine güvenip oyunlar artık optimizasyon özürlüsü bir hale geldi bırakın ray tracing i çoğu oyunda dlss açmadan oynanmıyor. Resmen milleti tokatlıyorlar millet de ister aç ister açma güçlü ekran kartın varsa aç geç yazıyor işte bilinçsizce.
 
Zorla açtırmıyorlar size ama elinde güçlü bir sistem varsa ve grafikleri zorlamak istiyorsanız açabilirsiniz ayrıca bu teknolojiler modlarla daha muazzam grafikler sunuyor 👌
 
RDR2'den çok daha iyi grafikli oyunlar var, ray tracing birazda oyunun yapımını hızlandırıyor diye biliyorum. Bence görüntü de gayet güzel oluyor istemiyorsan açmazsın zaten.
Ray Tracing Kullanımının Oyun Yapımına Etkileri:
  1. Görsel Kalite ve Detaylar:
    • Avantaj: Ray tracing, oyunlarda daha yüksek görsel kalite ve detay seviyesi sunar. Bu, sanat ekiplerinin daha az zaman harcayarak daha gerçekçi sahneler oluşturmasına olanak tanıyabilir.
    • Dezavantaj: Ancak, bu yüksek kaliteyi elde etmek için daha fazla kaynak ve zaman gerekebilir, özellikle performans optimizasyonları yapılması gerektiğinde.
  2. Geliştirme Süreci:
    • Avantaj: Modern oyun motorları (Unreal Engine, Unity gibi) ray tracing desteği sunar ve bu da geliştiricilerin bu teknolojiyi entegre etmelerini kolaylaştırır. Bu sayede, karmaşık ışıklandırma efektlerini sıfırdan kodlamak yerine, mevcut araçları kullanarak daha hızlı ilerlemek mümkün olabilir.
    • Dezavantaj: Ray tracing'in entegre edilmesi, oyun motorlarının ve grafik pipeline'larının daha karmaşık hale gelmesine neden olabilir. Bu, özellikle ekiplerin bu teknolojiye aşina olmadığı durumlarda öğrenme sürecini uzatabilir.
  3. Performans ve Optimizasyon:
    • Dezavantaj: Ray tracing, yüksek performans gereksinimleri nedeniyle optimizasyon sürecini zorlaştırabilir. Geliştiricilerin, oyunun farklı donanımlarda sorunsuz çalışmasını sağlamak için ek optimizasyonlar yapmaları gerekebilir, bu da geliştirme süresini uzatabilir.
  4. Donanım Desteği:
    • Avantaj: Modern GPU'lar ray tracing için optimize edilmiştir ve bu sayede geliştiriciler, donanımın sunduğu avantajlardan yararlanarak daha verimli çalışmalarını sürdürebilirler.
    • Dezavantaj: Ancak, tüm oyuncuların ray tracing destekleyen donanımlara sahip olmadığını göz önünde bulundurmak gerekir. Bu durum, geliştiricilerin hem ray tracing destekli hem de desteklemeyen versiyonlar üzerinde çalışmasını gerektirebilir.
 
4090'ım olsa bile kullanmayacağım bir teknoloji. Konu başlığını görüp "kimse zorlamıyor" demekle olmuyor malesef. Sırf "ışın izleme" teknolojisi daha iyi diye NVidia ekran kartı almak mesela. NVidia ışın izlemeyi kendi yaratmadı, sadece normal GPU'lara bu özelliği ekledi ve DLSS'i geliştirdi. Burada önemli olan sadece DLSS, FSR ve XeSS teknolojiler. Işın izlemenin tek olumlu yanı oyun dünyasına FSR gibi bir mucizeyi bağışlattı.
katıolmıyorum mesela minecraft raytracingi en güzel örneği minecrafta raytracing ile oynamak kadar güzel bir şey yok dlss zaten raytracingi destekliyor sorun yok iyi ekran kartın varsa kullan
 
katıolmıyorum mesela minecraft raytracingi en güzel örneği minecrafta raytracing ile oynamak kadar güzel bir şey yok dlss zaten raytracingi destekliyor sorun yok iyi ekran kartın varsa kullan
Başka bir örnek yok. DLSS ray tracing'i değil, performansı destekliyor. Ray tracing olmadan da kullanılabiliyor zaten. RT'yi açtığınızda ekran kartınızı sadece birkaç ışığın daha fazla parlaması için yormuş oluyorsun.
 
Başka bir örnek yok. DLSS ray tracing'i değil, performansı destekliyor. Ray tracing olmadan da kullanılabiliyor zaten. RT'yi açtığınızda ekran kartınızı sadece birkaç ışığın daha fazla parlaması için yormuş oluyorsun.
e tamam işte güçlü ekran kartın varsa aç geç dediğim gibi minecraft en güzel örnek
 
e tamam işte güçlü ekran kartın varsa aç geç dediğim gibi minecraft en güzel örnek
Minecraft'dan başka Ray Tracing örneği yok ki zaten. Diğer "örnekler" diğer yöntemlerlede kolaylıkla yapılabilir.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,089,475
Mesajlar
9,798,946
Üyeler
173,196
Son üye
KillerPikachu_e
Geri
Top