Besim Tibuk
80+ Gold
- Katılım
- 26 Ocak 2021
- Mesajlar
- 6,326
Müslüman dışında kimseyi savunmamanız ne kadar hoşMüslüman dışında herkesi savunmanız ne hoş!
Müslüman dışında kimseyi savunmamanız ne kadar hoşMüslüman dışında herkesi savunmanız ne hoş!
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası Madde 2-Ayetleri okudun mu durumumuza ne de güzel uyuyor. Akıl sahibine tabi ki.
Mantıklı bir konu, Doğru söylüyorsun Bulunduğumuz zamanda herkes çıkarcı gerçek Şeriat uygulamazlar o yüzden bireysel şeriat yaşamaktan başka şansımız yok dediğin doğru Müslüman kişi zaten Allahın dediklerini yaparak şeriatı uygulamış olur.DİKKAT! Konuda şeriat gelsin, şeriat daha iyidir gibi şeyler söylenmiyor. Konu bir Müslümanın nasıl düşünmesi gerektiği üstünedir.
Öncelikle bu konuyu okurken fikirlerinizi (doğru veya yanlış) bırakıp mantığı çağırın. Mantık fikirleriniz ile uyuşuyorsa sorun yok.
Dün açtığım konuda Müslümanlar bile şeriata laikliği seçti. Açıkçası beklediğim bir durumdu. Aralarında tolere edilebilir cevaplar da vardı ama genel anlamda laiklik seçildi ve hatta güncellenmesi gerektiğine dair sıkıntılı bir cevap geldi. Tabi güncellemeden kastı tam bilmeden kesin konuşamam o yüzden ana konuya geliyorum.
Şimdi şeriat nedir nerden gelir onu anlamanız gerekmektedir. Bu arada bu konuda sadece Müslümanlara sesleniyorum.
Şeriat = Kur'an
Şeriat ilahi kitap olan Kur'an'ı esas alan bir hukuk biçimidir. Peki şeriat kurallarını kim belirler? Hemen yazıyorum efendim.
Umarım anlamışsınızdır. Bu kadar madde yaptık. Anlayın da!
- Allah
- Evrenin yaratıcısı Allah
- Senin yaratıcın Allah
- Ahirette hesap soracak olan Allah
- Senin okuduğun ve hayatına örnek alman gereken kutsal kitabın yazarı olan Allah
- İnandığın İslam dininin tanrısı Allah
İslam dini basit bir din değildir. İslam dini sadece bir din değildir. İslam dini bir gerçektir ve o dinde ne varsa ahiret hesap günü mahşer hepsi gerçekleşecektir. Burada sorun yok. İslam dini kişinin iyi kötü olmasına bakmaz sadece, nasıl yemesi, nasıl giyinmesi, nasıl harcaması, nasıl ahlaklı olması, nasıl eğlenmesi, nasıl konuşması, nasıl uyuması gerektiğine kadar kişinin her anını belirleyen bir yön veren bir düzene, bir kurala bağlayan dindir. Yani hayatınızın İslam olması gerekir. Velhasıl kelam bir Müslümanın hayatı, bir günü tümden hepten İslam'a uygun olması gerektiğinden, sonuç olarak o Müslümanın hayatı şeriat kurallarına göre olmalıdır. Eğer İslam'ı bireysel olarak doğru uyguluyorsan şeriatı da uyguluyorsun otomatikmen çünkü bunlar aynı şey. Şeriat İslam'dan veya Kur'an'dan farklı bir şey değil. Şeriat eşittir Kur'an!
Bir ülkede, çoğunluğu Müslüman bir ülkede, çoğunluk olan Müslüman kesmin çoğu bireyi İslam'ı hakikaten, Kur'an'a göre yaşıyor ve Allah korkusunu tam kafasına koymuşsa o ülkede şeriat sistemi çok kolay şekilde uygulanmalı. Yani bir kişi önce kendisi şeriatı uygulamalı daha sonra bu kişilerin sayısı çoğalmalı, daha sonra bu kişilerin mantık çerçevesinde şeriatı uygun görmesi gerekir. Başka bir fikri benimseyemez.
Biraz daha ilerleyelim. Hızlıca...
Şimdi özetle bir kişi hem Müslüman olup hem de laikliği ve laikliğin bir parça olduğu başka bir ideolojiyi benimseyemez. Eğer benimserse dinden çıkar. Bu kadar net.
Dediğim gibi İslam hayatın her alanına ve anına yönlendirme ve yön verme uyguluyor. Ama laiklik buna ters düşüyor. Laiklik din ve devlet işlerini ayırıyor. Ama İslam devlet işlerinin nasıl olması gerektiğine de dair kurallar içeriyor. Müslüman laikliği benimseyemez veya isteyemez. Böyle olabileceğini sanıyorsa ya şeriat işine gelmiyordur ya da cahildir, kendini kandırıyordur.
Kur'an ayetlerinin ana ve yan anlamları vardır. Bu ana ve yan anlamlar olması aklınızı karıştırmasın. Bu anlamlar farklı değildir ve aynı kapıya çıkar. Dikkat etmeniz gereken nokta şu ki ayetler günümüze o kadar mükemmel uyum sağlıyor ki...
Laikliği istemek ne demek biliyor musunuz, aha bu demek:
Kişi laik olamaz ama devlet laik olur diye bir şey çıkarmışlar. Yeni safsatalardan biri bu da herhalde.
Şimdi mantığı çağırıyorum:
Senin bir yaratıcın var. O Allah. O Allah diyor ki Dünya'da yaptığın işlere göre seni cennet veya cehenneme koyacağım. O Allah aynı zamanda Dünya'da bir hukuk biçimi getirmiştir. Kur'an'da da buna detay vermiştir. Ama sen kendi tanrına ya tanrı, tanrı, Allah, yaratıcın, O'nun kurallarına uymayıp beşeri bir sistemi uygulamak istiyorsun. Mantık ve Müslümanlığın bunun neresinde ey Müslüman?
Türkiye'nin %70-i falan deist Müslüman diyorlardı. Allah af etsin, gerçekten bunu kastetmiyorum, ama sanki öyle! İnsanlar neden dinini tam bilmiyor. Dininin ne emrettiğini tam araştırmıyor? Anadan babadan gör işine geleni kap hesabı mı bu? Şu ana kadar atılan adımlar İslam'ı bitirmeye yönelik adımlardı. Ve çok da başarılı oldu. Allah sonumuzu hayır etsin!
Ha bi de güncelleme falan diyorsunuz, İslam'da her şey bellidir. Neyin güncellemesinden bahsediyorsunuz? İslam tarz değil farzdır!
Bazı itirazlara gelip konuyu kapatmak istiyorum:
1-Ülkede sadece Müslümanlar mı var?
Cevap: Ülkede sadece Müslümanlar yoktur fakat azınlığın çoğunluğa haklarını gasp etmediği sürece uyma zorunluluğu vardır. Akıl ve mantık sahibi bir insan bunu bilir. Hakları gasp etmediği sürece dedik ve buna iki örnek verebiliriz: 1. Medine'ye hicrette Müslüman ve Yahudilerin birlikte yaşamaları. Daha güzel bir örnek 2. Osmanlı'da her ırk ve dinden insan vardı. Ve Osmanlı Ermenilere bile çokça hak tanımıştır. Şimdi şeriatın diğer din ve inançlardan olan insanlara ikinci insan muamelesi yaptığı düşüncesine sahipseniz ya cahilsiniz ya da art niyetli şekilde hala bunu bile bile şeriatı farklı anlatmanızdır.
2-Şeriat gelirse yönetim işine geldiği şekilde kullanamaz mı?
Cevap: Şu anki olandan farklı bir durum mu olacak? Ha şeriatta şöyle bir şey var. Şeriatta tek adamlık ve başkanlık sistemi yoktur. Şeriatla yönetilen bir ülkede o ülkeyi bilirsiniz, hakim koskoca padişahın elinin kesilmesini hükmetti. Bu bile şeriatın adaletine örnektir. Şeriatta bir komisyon vardır. Yöneticisi (baş) tek başına karar veremez. O komisyondan geçmesi lazım. Hz.Ömer adaletin idolü olan Hz.Ömer'in bir meclisi vardı. O meclise danışırdı. Evet bir baş yönetici var o baş yönetici ne derse o olur ama o yönetici kötüyü, haramı, yanlışı emretmediği sürece.
2.2: Ya komisyon da o tek adamın adamları olursa, haksızlık olmaz mı?
Cevap: Şu ankinden farkı var mı? Ben sadece soruyorum. Burada bu meclisi komisyonu artık neyse yine halk seçer. Oylama yapılır. Dört halife oylama ile başa geldi.
3-Şeriat kuralları ağır değil mi?
Cevap: Evet, ağır ama caydırıcı. Baya caydırıcı. Gerçekten uygulanmadığı halde bile şeriatın ismi geçtiği bir ülkedeki taciz oranlarına bakın. Türkiye'den kat ve kat az. Ama burada yine mantık giriyor. Cezanın hafif olmasını neden istersiniz ki? Siz bir tacizin çok kolay bir şey olduğunu mu düşünüyorsunuz? Arkadaşım ceza ağır ki işlenmesin. Cezanın hafif olması demek işlesin ya bir şey olmaz kulağını çekeriz olur biter demek gibi bir şey. Hırsız diyelim. El kesileceğini biliyor. Sizce elini kaybetme pahasına kaç kişi hırsızlık yapar. Az mantıklı olun. Ya da bir kişi hadım edileceği veya idam edileceğini bildiği halde bir kadına el uzatır mı ya da bir çocuğa? Hı? Hayır anlamadım ki ağır olması sizi niye bu kadar rahatsız etti, ileride suç mu işleyeceksiniz?
4-Şeriat demek AKP demek değildir! Şeriat AKP'nin veya Erdoğan'ın istediği veya isteyebileceği bir şey de değildir. Şeriat ile AKP'nin alakası olmaması bile birlikte şeriat AKP'nin işini bozar. Yani 50 yılda geçse Erdoğan şeriat getirmez. Elinde o güç olsa bile getirmez.
5-Şeriat isteyenler yallah Arabistana diyenlere:
Sana ağır bir küfür ettiğimi hayal et!
Şeriatın gelmesi veya gelmemesi değil olay. Ya da dürüst biri gelir mi? Olay Müslümanların laikliği benimsemesi. Bir kişi hem laik hem Müslüman olamaz.Mantıklı bir konu, Doğru söylüyorsun Bulunduğumuz zamanda herkes çıkarcı gerçek Şeriat uygulamazlar o yüzden bireysel şeriat yaşamaktan başka şansımız yok dediğin doğru Müslüman kişi zaten Allahın dediklerini yaparak şeriatı uygulamış olur.
Burada önce halkın gerçekten Müslüman olması lazım. Haşa herkes Allah gibi davranıyor.Müslümanım adalet bile %100 uygulanmazken şeriatın %100 ve doğru düzgün bir şekilde uygulanacağına inanmıyorum bu yüzden laiklik diyorum
Hocam müslümanlar araştırmıyor dolayısıyla bilmiyor Müslümanlarının çoğu kendi dinin ne olduğunu bile bilmiyor ki şeriatı uygulasın zaten çoğu Müslüman devlet cahil kaldı hep araştırmayarak kendi dinini bilmeyen şeriatı nasıl uygulasın ayriyetten şu an ülkede laiklik olduğu için hırsızlık yapanlar el kesilmez burda çelişkiye düşüyor ama elimizden birsey gelmiyorsa yapacak birsey yok muslumanlar zaten çoğu işine geleni uyguluyor dinde yazanların hepsini tasdik etmiyor(zina yapar domuz eti yemez gibi) dolayısyla laiklik işine geliyor ama bunu iyice araştırarak deyil hemen yapıyor farkında deyil bilmiyor cunkiŞeriatın gelmesi veya gelmemesi değil olay. Ya da dürüst biri gelir mi? Olay Müslümanların laikliği benimsemesi. Bir kişi hem laik hem Müslüman olamaz.
Bir kere bunu anlamak gerekir ki çok da basittir. Allah Kuranda kesin olarak aralarınızda hırsızlık yapan erkek ve kadının elini kesin diyor. Eee? Sen bunun üstüne bir şeyi kabul edemezsin.
Ben de aynen bunu söylüyorum. En basit örnek :Hocam müslümanlar araştırmıyor dolayısıyla bilmiyor Müslümanlarının çoğu kendi dinin ne olduğunu bile bilmiyor ki şeriatı uygulasın zaten çoğu Müslüman devlet cahil kaldı hep araştırmayarak kendi dinini bilmeyen şeriatı nasıl uygulasın ayriyetten şu an ülkede laiklik olduğu için hırsızlık yapanlar el kesilmez burda çelişkiye düşüyor ama elimizden birsey gelmiyorsa yapacak birsey yok muslumanlar zaten çoğu işine geleni uyguluyor dinde yazan hepsini tasdik etmiyor dolayısyla laiklik işine geliyor
Hocam sunumu demek istiyorsunuz Yazanları uygulamadigimiz için cehenneme gireceğiz hocam eğer elimizden gelmeyen birsey var ise zaten Allah yakmaz yapamayacağımız birsey için Çağımızda ki çoğu kişi neyin ne olduğunu bilmiyor dolayısıyla öğrendikleri gördükleri ile yaşıyor ona ogretilmemişse zaten bu kişinin suçu yokkı zaten Allah ahiret günü çoğu kişiyi affedecek yani Allah kişinin bilincine bakacaktir düşüncem buBen de aynen bunu söylüyorum. En basit örnek :
Adana diyorsun ki kızla el ele tutuşmak haram. Ya abi bence şöyle diyor. İslam da kesin hükümler hakkında konuşurken bence yok. Sonra bu çağdaş böyle abi diyor. Öbür dünyada da zebaniler "gardaş bu çağda da böyle" diyecek sana