böyle bir yazı görmüştüm.
İlk olarak, 125hz - 1khz'nin kendi hareket 'tuhaflıkları' olduğu gibi, bu durum 2k - 8k için de geçerlidir.
Bununla demek istediğim, 500hz'de yoklama yapan fare hareketi duyarlı ve kısıtlanmamış hissettirirken, 1k'da fare daha duyarlı ve hızlı, ancak x ve y eksenlerinin dengesiz hissettirdiği ve y hareketinin yukarı doğru hareketle daha hızlı olduğu, aşağı doğru hareketin ise kısıtlanmış ve sürüklenmeli hissettirdiği.
2k, 500hz'den daha az doğru hissettirirken, 500'den daha hızlı, 1k'dan daha hızlı hissettirmiyor. Ayrıca belirli hareket aralıklarında hafif bir hızlanma hissettiriyor.
4k, bu 2-8k aralığının 500hz'i gibidir, dengeli x ve y, hızlı hareketler ve kesinlikle şimdilik en çok tercih edilenidir.
8k, bunun en çok tercih edilmemesinin tek nedeni Chief'in geçmişte belirttiği gibi uyumluluktur.
Bazı oyunlar 8k'da kötü bir şekilde takılmaya başlar, benim için o oyun Valorant. Bu 4k'da hemen çözülür.
Bu, oyunların 8k'yı destekleyememesiyle ilgili bir sorundur ve fareyle ilgili bir sorun değildir.
8k ile çalışan oyunlar için fark şaşırtıcıdır... ve düşündüğünüz sebepten dolayı değil.
Bu farenin artık mutlaka satın alınması gereken bir fare olmasının nedeni, fare yoklama hızının kare zamanlamaları/pürüzsüzlük (burada doğru kelime ne olursa olsun) üzerindeki doğrudan etkisidir.
Ne demek istediğimi anlamanın kolay bir yolu, bir oyuna girip yoklamanızı 125hz'e ayarlamak. Karelerinizin düzgünlüğünü oldukça büyük ölçüde etkilediğini göreceksiniz.
Sonra 250/500'e geçin ve pürüzsüzlüğü bir kez daha görün ve sonra 1k ile.
Anket ne kadar yüksek olursa karelerin o kadar pürüzsüz olduğunu gözlemlemelisiniz.
Bu, 2k'dan 8k'ya kadar değişirken de geçerlidir.
8k fare anketindeki kare pürüzsüzlüğü... monitörünüzün GERÇEK yenileme hızının kilidini açmak gibidir.
bende evga x12 vardı 8k vardı benim için standart moustu
fark etmiyorum fps oyunun oynamiyorum çünkü artık.
forumlarda şunu belirtimişler eğer oyun destekliyorsa fark hissedersin desteklemiyorsa boşa kürek