her şey tek ki. asıl kaçırdığın nokta burası. sen diye bir şey yok veya habbas diye biri de yok. hepimiz aynı kişiyiz.
Varlık olarak tek, kişi olarak çoğuluz ama Allah, bir canlı değil, bir kişi de değil. Aynı kefeye sokmak bir yerden sonra mantıksız gelir, iki elim var ama aslında EL tek bir şey demek gibi bir şey bu. İki tane tanrı varsa, ikiside sonsuz kudret sahibiyse bu dengeyi de bir şekilde getirebilir.
Buraya çıkıp iki tane tanrı olsa denge olmazdı, şöyle sıkıntı olurdu böyle düzensizlik olurdu diyemez. Tanrı varlığı, nankör değil. İki tanrı olunca öteki niye diğerini yok etmiyor gibi insani yaklaşımları yapmakta mantıksız. İki tanrı varsa ve ikisi de sonsuz kudret sahibiyse elbette bizim aklımızın mantığımızın sığmadığı dengeleri de sağlayabilir. (943789388236. olasılık)
Sence tanrı bütün bilim adamları tarafından kanıtlansa imtihanın bi anlamı kalır mıydı
İmtihan denen şeyin tanımında;
Allah'ın insanları denemek için verdiği maddî ve mânevî sıkıntı, dert, külfet.
Şimdi, 4 yaşında yanarak ölen bebeğin imtihanı kime? Anne, babaya mı? İnsanlara mı?
30 yaşında zihinsel engelli adamın imtihanı kime? Anne, babaya mı? İnsanlara mı? Ben o adamı görünce halime şükredeyim diye mi?
Bilim kanıtlarsa tanrının varlığını, imtihanın bir anlamı kalmaz.. Doğru, ancak bilim aksini; yani var olmadığını kanıtlarsa da imtihanın anlamı kalmaz.
Ahlak, dine bağlı bir şey değil. Ateist, agnostik vs. gibi inançlarda olan hiç kimse ''Allah yok zaten gidip şuradan şunu çalayım, şunu taciz edeyim, şuna tecavüz etmeye kalkayım'' demez. İnsanın varoluşsal bir ahlakı var, bu da bizi hayvanlardan ayıran şey zaten. Kalkıp bana bu iradeyi sana kim verdi diye bir soru yöneltecek olursa, tecavüzcü imama o iradeyi kim verdi?
Bir arabayı iki kişi sürebilir mi ?
Bu yaklaşımın mantığını çözemedim, dünyayı iki tanrı yönetemez mi? Evrendeki düzenleri iki veya daha çok tanrı koymuş olamaz mı? İhtiyacı var diye değil, iki veya daha çok tanrı da edebi olarak vardı. Hepsi de sonsuz kudret ve ilim sahibi, düzenlerin hepsini bir şekilde belirlemiş olamazlar mı? Birden çok tanrı olunca değil illa yunan mitolojisindeki gibi şu aşk tanrıçası şu hava tanrısı şu yer altı tanrısı olacak. Birden çok tanrının olması, birinin daha fazlasına ihtiyacı olduğu anlamına gelmez.
Immanuel Kant'ın TANRI tanımı:
Kant'a göre Tanrı idesi, kaynağını, aklın varlık yapısında bulur; aklın hiçbir koşula bağlı olmayana, tümlüğe uzanmasından doğar. Bu ide, insan aklının kurtulamayacağı kendi doğasından, varlığından doğmaktadır. Dolayısıyla metafizik de, doğal bir yatkınlık olarak temelini insanın bir akıl varlığı olmasında bulur.
Kant, bu görüşüyle her şeyin akılda bittiğini savunuyor. Bana bu iradenin nasıl oluştuğunu tanımlamamı soracaklar için, tanımlayamadığım vakit o halde bunu tanrı vermiştir diyecek. İrademizi hayvanlarla karşılaştırdığımız için, dil gruplarına sahip olduğumuz, iletişim kurabildiğimiz için çok üst bir düzeyde zannediyoruz, hayır irademiz çok üst seviyede değil. Öyle olsaydı milyon tane ihtimal içinde boğulmazdık, bu da geliştiğinin kanıtı. Tanrı bize dünyanın başlangıcında irade verdi, sonra biz geliştirdik konusuna geliriz o zaman. O zaman tanrı vardı, artık yok deriz.
Demek ki 1 tane yetersizmiş dostum. Allah’ın gücü her şeye yeter. 2.si neden gereksin? Allah bir ve tektir.
Tanrı'nın tekillik ve çoğulluk ilkesiyle alakalı bir konuda tanrının sadece Allah olduğu idesini vermek mantıklı gelmiyor, tanrı bir ve tek ise, bunu nereden biliyorsun? Haşa, gördün mü? Zamanında yapılan mucizeler niye şimdi yapılmıyor? Teknoloji gelişti, Japonya'da mucize olsa buraya kadar bilgisi gelir diye mi? Tanrı belki 2 tane (haşa, yanlış anlaşılmak için demiyorum) ama Kur-an'da diğeri geçmiyor, ahiret zamanı çıkacak ortaya, iki tanrı olduğunu anlayacağız. O zaman bana iradeyi veren hangisi? Ben hangisine dua edeyim? Ahirette karşılaştığın tanrı daha önce hiç bilgisi geçmeyen tanrı olsa kapanıp secde etmeyecek misin korkudan? Ettiğin vakit kendi bildiğin tanrına ihanet etmiş olmayacak mısın?
Tanrı idesi, milat denen kavramdan öncesine kadar insanların mantığında KESİNLİKLE tam olarak tanımlanamamış bir ide olarak kaldı. Bilim, tanrının varlığını kanıtlamadı, aksini de kanıtlayamadı. Ancak bilim, tanrının gönderdiği kitaplarda, inanışlarda geçen bir düzine bilgiden daha fazlasını çürütecek anti-tezler buldu.
Tanrı yokmuş gibi yaşamak, tanrı varmış gibi yaşamak. Bakış açısı. Hayırlı forumlar herkese.