furkangunes04
80+
- Katılım
- 28 Kasım 2021
- Mesajlar
- 40
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 35
- İsim
- Furkan Güneş
Hayırlı geceler dileyerek başlıyorum.
Ben geçen ay Teknobiyotik web sitesinden Raijintek Ampere 850w Platinum sipariş ettim. PSU geldi, kasama montajladım. Hiçbir sorun yok. Tüm parçalarla beraber sorunsuz çalıştı. Bir süre böyle kullandım.
Geçen haftalarda RTX 4070 Ti Super ekran kartına geçiş yaptım.
Ekran kartının pcie 5.0 güç girişini, psu'nun pcie 5.0 güç kablosuyla yine psu'nun pcie 5.0 çıkışına bağlamak istedim. Ancak bir türlü kabloyu psu'daki çıkışa tam takamadım. Çok da zorlamak istemedim. Pcie 5.0 kablonun her iki ucu da aynı şekilde olduğundan bir uç olmayınca diğer ucu denedim. O da uymadı. Kabloyu kontrol ettiğimde her iki uçta da aynı pinlerin deforme olduğunu gördüm. Her iki uçta da birer adet aynı noktadaki pinler etkilenmişti. Aşağıya fotoğrafını bıraktım:
Bir de psu'daki pcie 5.0 çıkışını kontrol ettim. Meğer çıkış pinlerinden bir tanesi biraz eğikmiş. Aşağıdaki fotoğrafa bakabilirsiniz:
Psu'yu bu pcie 5.0 desteğinden ötürü tercih ettiğim için ekran kartını 12VHPWR dönüştürücü kablosuyla kullanmaya devam etmek içime sinmedi.
Derhal teknobiyotik müşteri desteğe başvuruda bulundum. Durumumu şu şekilde anlattım:
Teknobiyotik ise aynen şu şekilde cevap verdi:
Psu'yu düzgünce kutusuna koyup, ilettikleri prosedürlere göre teknobiyotik'in belirttiği adrese kargoladım.
Ara ara ürünün durumunu müşteri destekten sorguladım. Son olarak dün sorduğumda bana şu cevap verildi:
Biraz sevindim ama ürün gelip de montaj başarılı olana kadar temkinli davrandım.
Bugün psu geldi. Video eşliğinde kutuyu açtım. Gerçekten de hasarlı pcie 5.0 kablosu yerine yeni bir pcie 5.0 kablosu gönderdiklerini ve ayrıca eğik duran pini düzelttiklerini gördüm. Videoda anlata anlata, kabloyu düzgünce taktığımı net görünecek açıdan çektim. Kablo sorunsuz bir şekilde yuvasına oturdu. Kabloyu çıkarıp kameraya gösterdim ve oradan kendim de gördüm ki hiçbir pin deforme olmuyor. İşlem başarılı oldu.
Videoda psu'nun pcie 5.0 girişini gösteren bir kareyi aşağıya bıraktım:
Videoyu sonlandırıp işte tam o anda ciddi anlamda sevindim. Teknobiyotik böyle bir durumda benden tam puan aldı. Yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istedim.
Ben geçen ay Teknobiyotik web sitesinden Raijintek Ampere 850w Platinum sipariş ettim. PSU geldi, kasama montajladım. Hiçbir sorun yok. Tüm parçalarla beraber sorunsuz çalıştı. Bir süre böyle kullandım.
Geçen haftalarda RTX 4070 Ti Super ekran kartına geçiş yaptım.
Ekran kartının pcie 5.0 güç girişini, psu'nun pcie 5.0 güç kablosuyla yine psu'nun pcie 5.0 çıkışına bağlamak istedim. Ancak bir türlü kabloyu psu'daki çıkışa tam takamadım. Çok da zorlamak istemedim. Pcie 5.0 kablonun her iki ucu da aynı şekilde olduğundan bir uç olmayınca diğer ucu denedim. O da uymadı. Kabloyu kontrol ettiğimde her iki uçta da aynı pinlerin deforme olduğunu gördüm. Her iki uçta da birer adet aynı noktadaki pinler etkilenmişti. Aşağıya fotoğrafını bıraktım:
Bir de psu'daki pcie 5.0 çıkışını kontrol ettim. Meğer çıkış pinlerinden bir tanesi biraz eğikmiş. Aşağıdaki fotoğrafa bakabilirsiniz:
Psu'yu bu pcie 5.0 desteğinden ötürü tercih ettiğim için ekran kartını 12VHPWR dönüştürücü kablosuyla kullanmaya devam etmek içime sinmedi.
Derhal teknobiyotik müşteri desteğe başvuruda bulundum. Durumumu şu şekilde anlattım:
Ben kabloyu dikkatlice takarken kablo yuvasına tam oturmadı. Yuvayı kontrol ettiğimde bir pinin hafif eğimli olduğunu gördüm. Bu yüzden kablodaki dişi pinler zarar gördü. Kablonun yuvası, yapısı sebebiyle tek bir şekilde ve düzgünce takılmadıkça zaten yuvasına oturmuyor. Benim yanlış takmam mümkün değil. Eğer ben yanlış şekilde takmaya çalışsaydım sadece bir pin değil, diğer pinler de zarar görürdü. Kablonun her iki ucunda aynı noktadaki dişi pinlerin zarar görmesi ve psu'daki aynı noktaya denk gelen pinin eğri olması bunu kanıtlıyor. Sizden eğimli pinin düzeltilmesini ve zarar gören pcie 5.0 kablosundan bir adet tarafıma tedarik edilmesini talep ediyorum.
Teknobiyotik ise aynen şu şekilde cevap verdi:
Sayın Furkan GÜNEŞ,
Söz konusu ürünlerin tamamı global standartlar çerçevesinde üretilerek üretim aşamasından sonra gerekli kontrol ve testleri yapıldıktan sonra satışa sunulmaktadır. Belirttiğiniz şekilde bir pin hasarının üretim aşamasında kaynaklanma ihtimali oldukça düşüktür. Ürünü inceleyebilmemiz ve üretici firma ile iletişime geçebilmemiz için ürününüzü aşağıdaki prosedürler çerçevesinde servisimize göndermenizi rica eder,
Sağlıklı günler dileriz.
Psu'yu düzgünce kutusuna koyup, ilettikleri prosedürlere göre teknobiyotik'in belirttiği adrese kargoladım.
Ara ara ürünün durumunu müşteri destekten sorguladım. Son olarak dün sorduğumda bana şu cevap verildi:
Merhaba,
Ürününüzün servis süreci sonlandırılarak tarafınıza sevki gerçekleştirilmiştir. Servis raporu metni aşağıda paylaşılmıştır.
-
YAPILAN ÖN GÖRSEL VE FİZİKSEL KONTROLLER SONUCUNDA PCI-E SOKET
PİNLERİNDEN BİRİNDE HAFİF DÜZEYDE YAMULMA OLDUĞU GÖRÜLDÜ. PCI-E
BAĞLANTI KABLOSUNUN İKİ UCUNDAKİ PİNLERİNDE HASAR DURUMU SÖZ KONUSU
OLDUĞU GÖRÜLDÜ. MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ADINA KABLO YENİSİ İLE
DEĞİŞTİRİLDİ. PİN YAMULMASI DÜZELTİLDİ. TEKRAR MONTAJ AŞAMASINDA
DİKKAT EDİLMESİ VE KULLANIM KOŞULLARIN KAPSAMINDA MONTAJLANARAK
KULLANILMASI ÖNERİLİR. ÜRÜN STABİL ÇALIŞIR ŞEKİLDE GERİ SEVK EDİLMİŞTİR.
Biraz sevindim ama ürün gelip de montaj başarılı olana kadar temkinli davrandım.
Bugün psu geldi. Video eşliğinde kutuyu açtım. Gerçekten de hasarlı pcie 5.0 kablosu yerine yeni bir pcie 5.0 kablosu gönderdiklerini ve ayrıca eğik duran pini düzelttiklerini gördüm. Videoda anlata anlata, kabloyu düzgünce taktığımı net görünecek açıdan çektim. Kablo sorunsuz bir şekilde yuvasına oturdu. Kabloyu çıkarıp kameraya gösterdim ve oradan kendim de gördüm ki hiçbir pin deforme olmuyor. İşlem başarılı oldu.
Videoda psu'nun pcie 5.0 girişini gösteren bir kareyi aşağıya bıraktım:
Videoyu sonlandırıp işte tam o anda ciddi anlamda sevindim. Teknobiyotik böyle bir durumda benden tam puan aldı. Yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istedim.