Herkese merhaba,
Ürün: Samsung SSD 990 PRO 2 TB / Satış Bedeli : 4789 TL / Satış Kanalı: Trendyol - Teknobiyotik / Fatura Veren: Akortek
Son günlerde Donanım Arşivi YouTube kanalı ve Donanım Arşivi forumda dikkatimi çeken Sahte SSD video ve konuları üzerine; 11 Mart 2023 tarihinde satın almış olduğum " Samsung SSD 990 PRO 2 TB " modelinin incelemesine koyuldum.
1. Öncelikle ürünü Trendyol üzerinden Teknobiyotik satıcısından satın aldım. İlk olarak Teknobiyotik ile iletişime geçtim; ürünün kutusundan garanti belgesinin çıkmadığını, garanti belgesinin tarafıma iletilmesini talep ettim. Aldığım cevapta Samsung marka SSD'nin garantisi için Garanti Belgesine İhtiyaç Olmadığı ürünlerin otomatik olarak Türkiye Distribütörü tarafından Türkiye Garantili olduğu cevabını aldım.
2. Aldığım cevap üzerine Samsung Müşteri Hizmetlerini aradım ve Samsung SSD ler için Ankara'da bulunan ( isim vermek kurallara uygun mu bilmiyorum ) XX Samsung Yetkili Servisi ile irtibata geçmemi sağladılar. Ürünün kutusundaki Seri No ve Samsung Magician programında çıkan Seri No yu istediler bunun üzerine hemen programı kurdum ve istedikleri bilgileri Yetkili Servis ile paylaştım. Aldığım cevapta " Teknobiyotik'ten satın almış olduğum AKORTEK Faturalı Samsung SSD 990 PRO 2 TB ürününün Türkiye Garantisi OLMADIĞI, Ürünün Samsung Magician Programı ile çalışmayacağı " oldu. ( İlgili görseller aşağıdadır. )
3. Bunun üzerine derhal Trendyol üzerinden iade oluşturdum ve ürünü teslim aldığım şekilde hemen Teknobiyotik Satıcısına kargoladım. 23.03.2023 tarihi itibari ile; " 14 gün doldurmamış ve yukarıdaki sorunları yaşadığım ürün ile alakalı olarak Satıcı tarafından "İade reddedilme sebebi: Yeniden satışa uygun olmaması" şeklinde ürünün tarafıma geri gönderileceğine dair mail aldım.
4. Akabinde Teknobiyotik Müşteri Hizmetlerini arayarak durumumu kibarca izah ettim. ( Yukarıda yazdıklarım gibi ) Konuşma sırasında defalarca sözüm kesilerek kaba bir dil ile " ürünün kutusunu açmışsınız iade edemezsiniz! " ve " Ürünlerimiz Teknobiyotik Garantili bir şey olursa bize göndereceksiniz garantisi biziz " şeklinde cevaplar aldım.
BURASI ÖNEMLİ: Satıcaya " Ürün ilanında ve içeriğinde; 2 yıl garantili olarak satışa çıkartılan ve satışı gerçekleştirilen bahse konu ürünün "TR Garantisi olmadığı, kutusu açılırsa iade edilemeyeceği, ürünün Teknobiyotik tarafından garantili olduğu, Ürünün Yurtdışından getirtildiği, Türkiye'de satışa uygun olmadığından sebep Marka Garantisi Dışında Tutulacağına dair hiçbir ibare, uyarı, açıklayıcı bilgi, açılırsa iadesi gerçekleştirilemeyeceğine dair fiziki bandrol bant veya dikkat çekici önlem OLMADIĞINI belirttim.
Son olarak Teknobiyotik Trendyol Müşteri Hizmetleri Yetkilisi ve Teknobiyotik Teknik Elemanı X,Y Beylerden aldığım cevap ise; "Ürünü satın almadan önce, garantisinin olup olmadığını sormamış olmam kendilerinin sorunun olmadığı, ürünü almadan önce Türkiye Garantisi var mı diye araştırma yapmamış olmanız sizin sorununuz, biz sattığımız ürünleri yurtdışından getiriyoruz ve 2 yıl Teknobiyotik Garantisi veriyoruz" şeklinde olmuştur.
NOT: Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür eder, konuya hakim arkadaşların yardımlarını rica ederim. Bu hususta benden ürün görseli isterseniz paylaşabilirim. Ürünün sahte olup olmadığını bilmiyorum ancak Sahte olması muhtemel ( Gerek ambalaj, gerekse yapılan testler sonucu ). Tarafımdan paylaşmamı istediğiniz görsel veya bilgi varsa memnuniyetle paylaşabilirim. ( Forum kurallarına pek hakim olmadığım için isim şahıs görüşme kaydı paylaşmaktan geri durdum. )