Neler Yeni

Teknobiyotik Sahtekarlık Samsung SSD 990 PRO 2 TB ürün Garanti Dışı Sahte

xTheoden

80+
Katılım
23 Mart 2023
Mesajlar
25
Dahası  
Reaksiyon skoru
19
İsim
Ateş
Ben olsam Samsung global desteğe yazardım. Samsung'un Türkiye'deki destek birimlerinden hiçbir zaman sorun çözücü bir yanıt alamadım.
Bu ürüne Samsung Magician yazılımı da lisans desteği vermiyor. O yüzden ben samsung müşteri hizmetleri ile bir şey çözebileceğimi düşünmüyorum çünkü ürünün bandrolü seri no su vs hiçbir şeyi sistemlerinde çıkmıyor. Görsellerde paylaştım " not support " gibi uyarılar var, ayrıca orjinalliğinin de onaylanmadığı kırmızı yazı ile belirtilmiş..
Mesaj otomatik birleştirildi:

maalesef distribütör garantili ibaresi varsa türkiye garantisi aramak biraz abes kaçıyor böyle bir ibare yoksa sadece garantili diyerek sattılarsa bilemiyorum tabi
3000 TL ye Amazondan alıp 4400 TL ye TR Garantiliymiş gibi satmak sizce de haksız rekabet değil mi? Etik bir ticaret olduğunu düşünmüyorum. Halbuki ürünün TR garantili olduğunu kabul etsek dahi, Üründen tam verim alabilmek için Samsung Magician programında da çalışması beklenir ki Program ürünü teyit edemiyor ve Orjinal olduğu hususunu doğrulamıyor.. İlginiz için teşekkür ederim dikkatli olmakta fayda var..
 
Son düzenleme:

YazılımKafa

80+ Silver
Katılım
10 Ekim 2022
Mesajlar
4,828
Herkese merhaba,

Ürün: Samsung SSD 990 PRO 2 TB / Satış Bedeli : 4789 TL / Satış Kanalı: Trendyol - Teknobiyotik / Fatura Veren: Akortek

Son günlerde Donanım Arşivi YouTube kanalı ve Donanım Arşivi forumda dikkatimi çeken Sahte SSD video ve konuları üzerine; 11 Mart 2023 tarihinde satın almış olduğum " Samsung SSD 990 PRO 2 TB " modelinin incelemesine koyuldum.

1. Öncelikle ürünü Trendyol üzerinden Teknobiyotik satıcısından satın aldım. İlk olarak Teknobiyotik ile iletişime geçtim; ürünün kutusundan garanti belgesinin çıkmadığını, garanti belgesinin tarafıma iletilmesini talep ettim. Aldığım cevapta Samsung marka SSD'nin garantisi için Garanti Belgesine İhtiyaç Olmadığı ürünlerin otomatik olarak Türkiye Distribütörü tarafından Türkiye Garantili olduğu cevabını aldım.

2. Aldığım cevap üzerine Samsung Müşteri Hizmetlerini aradım ve Samsung SSD ler için Ankara'da bulunan ( isim vermek kurallara uygun mu bilmiyorum ) XX Samsung Yetkili Servisi ile irtibata geçmemi sağladılar. Ürünün kutusundaki Seri No ve Samsung Magician programında çıkan Seri No yu istediler bunun üzerine hemen programı kurdum ve istedikleri bilgileri Yetkili Servis ile paylaştım. Aldığım cevapta " Teknobiyotik'ten satın almış olduğum AKORTEK Faturalı Samsung SSD 990 PRO 2 TB ürününün Türkiye Garantisi OLMADIĞI, Ürünün Samsung Magician Programı ile çalışmayacağı " oldu. ( İlgili görseller aşağıdadır. )

3. Bunun üzerine derhal Trendyol üzerinden iade oluşturdum ve ürünü teslim aldığım şekilde hemen Teknobiyotik Satıcısına kargoladım. 23.03.2023 tarihi itibari ile; " 14 gün doldurmamış ve yukarıdaki sorunları yaşadığım ürün ile alakalı olarak Satıcı tarafından "İade reddedilme sebebi: Yeniden satışa uygun olmaması" şeklinde ürünün tarafıma geri gönderileceğine dair mail aldım.

4. Akabinde Teknobiyotik Müşteri Hizmetlerini arayarak durumumu kibarca izah ettim. ( Yukarıda yazdıklarım gibi ) Konuşma sırasında defalarca sözüm kesilerek kaba bir dil ile " ürünün kutusunu açmışsınız iade edemezsiniz! " ve " Ürünlerimiz Teknobiyotik Garantili bir şey olursa bize göndereceksiniz garantisi biziz " şeklinde cevaplar aldım.

BURASI ÖNEMLİ: Satıcaya " Ürün ilanında ve içeriğinde; 2 yıl garantili olarak satışa çıkartılan ve satışı gerçekleştirilen bahse konu ürünün "TR Garantisi olmadığı, kutusu açılırsa iade edilemeyeceği, ürünün Teknobiyotik tarafından garantili olduğu, Ürünün Yurtdışından getirtildiği, Türkiye'de satışa uygun olmadığından sebep Marka Garantisi Dışında Tutulacağına dair hiçbir ibare, uyarı, açıklayıcı bilgi, açılırsa iadesi gerçekleştirilemeyeceğine dair fiziki bandrol bant veya dikkat çekici önlem OLMADIĞINI belirttim.

Son olarak Teknobiyotik Trendyol Müşteri Hizmetleri Yetkilisi ve Teknobiyotik Teknik Elemanı X,Y Beylerden aldığım cevap ise; "Ürünü satın almadan önce, garantisinin olup olmadığını sormamış olmam kendilerinin sorunun olmadığı, ürünü almadan önce Türkiye Garantisi var mı diye araştırma yapmamış olmanız sizin sorununuz, biz sattığımız ürünleri yurtdışından getiriyoruz ve 2 yıl Teknobiyotik Garantisi veriyoruz" şeklinde olmuştur.

NOT: Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür eder, konuya hakim arkadaşların yardımlarını rica ederim. Bu hususta benden ürün görseli isterseniz paylaşabilirim. Ürünün sahte olup olmadığını bilmiyorum ancak Sahte olması muhtemel ( Gerek ambalaj, gerekse yapılan testler sonucu ). Tarafımdan paylaşmamı istediğiniz görsel veya bilgi varsa memnuniyetle paylaşabilirim. ( Forum kurallarına pek hakim olmadığım için isim şahıs görüşme kaydı paylaşmaktan geri durdum. )
Eğer distribütör garantili yazmıyorsa anlattıklarını doğru kabul ederek haklı olduğunu düşünüyorum. Ayrıca 14 gün koşulsuz iade diye bir şey var. Bu hakkı boşuna vermemişler. Böyle bir durumda iadeyi kabul etmemeleri hiç hoş olmamış. Böyle şeyler yüzünden asla bilindik satıcılar dışında alışveriş yapmıyorum. Forumda gördüğüm bu tür konular sayesinde de doğru yaptığım belli oluyor. Bu firmalar böyle yaparak kendi kuyusunu kazıyor. İnternet çağında en ufak bir olayda , olayın internette yayılarak müşteri kaybına neden olacağını görememeleri de ayrı bir ironi.
 

M.2.

80+ Bronze
Katılım
4 Mart 2023
Mesajlar
705
En İyi Cevap
1
1. Öncelikle ürünü Trendyol üzerinden Teknobiyotik satıcısından satın aldım. İlk olarak Teknobiyotik ile iletişime geçtim; ürünün kutusundan garanti belgesinin çıkmadığını, garanti belgesinin tarafıma iletilmesini talep ettim. Aldığım cevapta Samsung marka SSD'nin garantisi için Garanti Belgesine İhtiyaç Olmadığı ürünlerin otomatik olarak Türkiye Distribütörü tarafından Türkiye Garantili olduğu cevabını aldım.

2. Aldığım cevap üzerine Samsung Müşteri Hizmetlerini aradım ve Samsung SSD ler için Ankara'da bulunan ( isim vermek kurallara uygun mu bilmiyorum ) XX Samsung Yetkili Servisi ile irtibata geçmemi sağladılar. Ürünün kutusundaki Seri No ve Samsung Magician programında çıkan Seri No yu istediler bunun üzerine hemen programı kurdum ve istedikleri bilgileri Yetkili Servis ile paylaştım. Aldığım cevapta " Teknobiyotik'ten satın almış olduğum AKORTEK Faturalı Samsung SSD 990 PRO 2 TB ürününün Türkiye Garantisi OLMADIĞI, Ürünün Samsung Magician Programı ile çalışmayacağı " oldu. ( İlgili görseller aşağıdadır. )

3. Bunun üzerine derhal Trendyol üzerinden iade oluşturdum ve ürünü teslim aldığım şekilde hemen Teknobiyotik Satıcısına kargoladım. 23.03.2023 tarihi itibari ile; " 14 gün doldurmamış ve yukarıdaki sorunları yaşadığım ürün ile alakalı olarak Satıcı tarafından "İade reddedilme sebebi: Yeniden satışa uygun olmaması" şeklinde ürünün tarafıma geri gönderileceğine dair mail aldım.

4. Akabinde Teknobiyotik Müşteri Hizmetlerini arayarak durumumu kibarca izah ettim. ( Yukarıda yazdıklarım gibi ) Konuşma sırasında defalarca sözüm kesilerek kaba bir dil ile " ürünün kutusunu açmışsınız iade edemezsiniz! " ve " Ürünlerimiz Teknobiyotik Garantili bir şey olursa bize göndereceksiniz garantisi biziz " şeklinde cevaplar aldım.

BURASI ÖNEMLİ: Satıcaya " Ürün ilanında ve içeriğinde; 2 yıl garantili olarak satışa çıkartılan ve satışı gerçekleştirilen bahse konu ürünün "TR Garantisi olmadığı, kutusu açılırsa iade edilemeyeceği, ürünün Teknobiyotik tarafından garantili olduğu, Ürünün Yurtdışından getirtildiği, Türkiye'de satışa uygun olmadığından sebep Marka Garantisi Dışında Tutulacağına dair hiçbir ibare, uyarı, açıklayıcı bilgi, açılırsa iadesi gerçekleştirilemeyeceğine dair fiziki bandrol bant veya dikkat çekici önlem OLMADIĞINI belirttim.

Son olarak Teknobiyotik Trendyol Müşteri Hizmetleri Yetkilisi ve Teknobiyotik Teknik Elemanı X,Y Beylerden aldığım cevap ise; "Ürünü satın almadan önce, garantisinin olup olmadığını sormamış olmam kendilerinin sorunun olmadığı, ürünü almadan önce Türkiye Garantisi var mı diye araştırma yapmamış olmanız sizin sorununuz, biz sattığımız ürünleri yurtdışından getiriyoruz ve 2 yıl Teknobiyotik Garantisi veriyoruz" şeklinde olmuştur.
Yazışmaları vs. kaybetme... (ürünü aldığın bağlantıya ait satış hala devam ediyorsa ekran görüntüsü al)

Ürün Türkiye sınırları içerisinde satılıyor ve satış kanalında "Distribütör Garantisi" belirtilmemiş ise doğal olarak "Samsung Türkiye Garantisi" olmalıdır. (ilgili satış kanalında herhangi bir belirtme görünmüyor)

Hakkını THH de ara, anlattıklarından yola çıkarak haklı göründüğünü ve durumun lehine sonuçlanma ihtimalinin yüksek olduğunu söyleyebilirim...

Geçmiş olsun, umarım firma durumu zorlaştırmadan çözüm üretir. Teknobiyotik de bunu yapıyorsa... Ne denir ki artık...
 

Ekler

  • teknobiyotik.png
    teknobiyotik.png
    59.3 KB · Hit: 91
  • teknobiyotik2.png
    teknobiyotik2.png
    124.2 KB · Hit: 92
  • trendyol-teknobiyotik-23-03-2023.png
    trendyol-teknobiyotik-23-03-2023.png
    734.3 KB · Hit: 85
  • teknobiyotik-nvme.png
    teknobiyotik-nvme.png
    433.7 KB · Hit: 79
Son düzenleme:

xTheoden

80+
Katılım
23 Mart 2023
Mesajlar
25
Dahası  
Reaksiyon skoru
19
İsim
Ateş
Eğer distribütör garantili yazmıyorsa anlattıklarını doğru kabul ederek haklı olduğunu düşünüyorum. Ayrıca 14 gün koşulsuz iade diye bir şey var. Bu hakkı boşuna vermemişler. Böyle bir durumda iadeyi kabul etmemeleri hiç hoş olmamış. Böyle şeyler yüzünden asla bilindik satıcılar dışında alışveriş yapmıyorum. Forumda gördüğüm bu tür konular sayesinde de doğru yaptığım belli oluyor. Bu firmalar böyle yaparak kendi kuyusunu kazıyor. İnternet çağında en ufak bir olayda , olayın internette yayılarak müşteri kaybına neden olacağını görememeleri de ayrı bir ironi.
Teşekkür ederim ürünü satın alırken okuduklarımdan bende sizin gibi Türkiye Garantisi olduğunu anlayarak satın aldım. Ve telefonda da ürünü satın aldıktan sonra Türkiye Garantisi var denildi ancak çıkmadı. Ayrıca Samsung Magician Programında da çalışmadı.
Benim dikkatimi çeken konu; Teknobiyotik'in ürünün karton kutusunu açtığım için ürünü tekrar satamayacaklarını bu sebeple 14 gün cayma hakkımın olmadığını söylemeleri oldu.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Yazışmaları vs. kaybetme... (ürünü aldığın bağlantıya ait satış hala devam ediyorsa ekran görüntüsü al)

Ürün Türkiye sınırları içerisinde satılıyor ve satış kanalında "Distribütör Garantisi" belirtilmemiş ise doğal olarak "Samsung Türkiye Garantisi" olmalıdır. (ilgili satış kanalında herhangi bir belirtme görünmüyor)

Hakkını THH de ara, anlattıklarından yola çıkarak haklı göründüğünü ve durumun lehine sonuçlanma ihtimalinin yüksek olduğunu söyleyebilirim...

Geçmiş olsun, umarım firma durumu zorlaştırmadan çözüm üretir. Teknobiyotik de bunu yapıyorsa... Ne denir ki artık...
Teşekkür ederim dediklerinizi yapacağım, tüm ekran görüntüleri ve konuşmaları yedekledim ancak kişisel bilgi içerdiği için hepsini burada paylaşamadım.
 
Katılım
27 Şubat 2023
Mesajlar
165
Merhaba, 2. maddede bahsettiğiniz Samsung SSD 990 PRO 2 TB ürününün Türkiye Garantisi OLMADIĞI, Ürünün Samsung Magician Programı ile çalışmayacağı kısmında da bir gariplik var. Madem Türkiye dışı ürün yazılım ile çalışmıyor demişler, bizzat Almanya Mediamarktdan aldığım 980 pro bende nasıl bu şekilde (sizdeki kırmızı ibareli yazılardan farklı olarak) çalışıyor ?
Ekran Görüntüsü (1).png
Ekran Görüntüsü (2).jpg
 

xTheoden

80+
Katılım
23 Mart 2023
Mesajlar
25
Dahası  
Reaksiyon skoru
19
İsim
Ateş
Yazışmaları vs. kaybetme... (ürünü aldığın bağlantıya ait satış hala devam ediyorsa ekran görüntüsü al)

Ürün Türkiye sınırları içerisinde satılıyor ve satış kanalında "Distribütör Garantisi" belirtilmemiş ise doğal olarak "Samsung Türkiye Garantisi" olmalıdır. (ilgili satış kanalında herhangi bir belirtme görünmüyor)

Hakkını THH de ara, anlattıklarından yola çıkarak haklı göründüğünü ve durumun lehine sonuçlanma ihtimalinin yüksek olduğunu söyleyebilirim...

Geçmiş olsun, umarım firma durumu zorlaştırmadan çözüm üretir. Teknobiyotik de bunu yapıyorsa... Ne denir ki artık...
Paylaşmış olduğunuz EKLERİ inceledim ben burada YURT DIŞI ÜRÜNÜ olduğuna dair ve TR GARANTİSİ OLMADIĞINA DAİR bir uyarı göremedim. Ancak muadil siteler ve satıcıları incelediğim zaman Genellikle satın alma butonuna yakın konumda gözden kaçmayacak şekilde büyük punto yazı ile ürünün Yurt Dışından temin edildiği ve Garanti kapsamında farklılar olacağı belirtiliyor.
Ayrıca bu teknobiyotikten alınan 990 PRO SSD de Samsung Magician programında çalışmamış ve istenilen performansı yazılımsal olarak sağlamamıştır. Ürünün orjinal olduğuda ayrı bir muammadır.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: M.2.

M.2.

80+ Bronze
Katılım
4 Mart 2023
Mesajlar
705
En İyi Cevap
1
Merhaba, 2. maddede bahsettiğiniz Samsung SSD 990 PRO 2 TB ürününün Türkiye Garantisi OLMADIĞI, Ürünün Samsung Magician Programı ile çalışmayacağı kısmında da bir gariplik var. Madem Türkiye dışı ürün yazılım ile çalışmıyor demişler, bizzat Almanya Mediamarktdan aldığım 980 pro bende nasıl bu şekilde (sizdeki kırmızı ibareli yazılardan farklı olarak) çalışıyor ?Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
Bu durum da akla sahte/taklit ürün mü sorusunu getiriyor... Garip bir durum gerçekten...
 

xTheoden

80+
Katılım
23 Mart 2023
Mesajlar
25
Dahası  
Reaksiyon skoru
19
İsim
Ateş
Merhaba, 2. maddede bahsettiğiniz Samsung SSD 990 PRO 2 TB ürününün Türkiye Garantisi OLMADIĞI, Ürünün Samsung Magician Programı ile çalışmayacağı kısmında da bir gariplik var. Madem Türkiye dışı ürün yazılım ile çalışmıyor demişler, bizzat Almanya Mediamarktdan aldığım 980 pro bende nasıl bu şekilde (sizdeki kırmızı ibareli yazılardan farklı olarak) çalışıyor ?Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
Paylaştığınız ekran görüntüleri gerçekten bana yardımcı olacak cinsten. Evet bence de haklısınız sonuçta satın alınan SSD 990 PRO Orjinal ise Garanti kapsamı dışında kalmış dahi olsa Samsung Magician Programı ile çalışması gerekir. Sizden gelen yorumdan yola çıkarak belki de samsung servisi sorumluluk almamak için beni geçiştirmiş olabilir diye düşünmeye başladım..

Bir farklı konuya gelirsek Amazonun temin edip kendisinin ithal ettiği SAMSUNG 980 PRO 2 TB modelini de Amazondan satın aldım satıcısı Amazon'du kullanıyorum ve Samsung Tarafından garantili olduğu kabul ediliyor. Ayrıca magician programında da sizinki gibi çalışıyor.

Ancak 990 PRO 2TB modeli hiçbir şekilde yazılımsal olarak çalışmıyor.
 

Ckribrahim

Taç
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
19,300
En İyi Cevap
1
Ürünlerin hepsi dışarıdan geliyor zaten. Türkiye ürünü Almanya ürünü diye ayırt edilmez. Her ülke için ayrı magician programı da yapılmaz. Buradan aldığın ürünü Almanya'da da taksan çalışması lazım Amerika'da da taksan çalışması lazım. Teknobiyotiğin dediği direk saçmalık. Üründe ya gariplik var yada bir şeyleri eksik yapıyor olabilirsin. Tamamen emin ol sonra ver THH ye geç. Kafalarına göre kural yazıyor zaten onlar. Sallama çok. THH halleder.
 

_Zaur_

80+ Silver
Katılım
16 Ağustos 2022
Mesajlar
2,209
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,455
Konum
Azerbaycan
İsim
Zaur
İlgilendiği Kategoriler
Konu dışı
Adata, Lexar felan alın geçin.
Pahalı ürünlerin Sahteleri piyasada cırıt atıyor şuanda.

Kendinizin kandırıldığınızı hazmetmek çok zor ama artık en iyisi benim olsun derseniz bu durumlarla sık sık karşılaşacaksınız.

Kim bilir bu üründen kaç adet sattılar
 

xTheoden

80+
Katılım
23 Mart 2023
Mesajlar
25
Dahası  
Reaksiyon skoru
19
İsim
Ateş
Bu durum da akla sahte/taklit ürün mü sorusunu getiriyor... Garip bir durum gerçekten...
Görsellerde paylaşmış olduğum 2 adet SSD KUTUSU var Özellikle bandrol kısmında RENK TONU çok farklı ve burdaki ürünlerden birisi Amazon dan alınan 980 PRO 2 TB , diğeri ise Teknobiyotikten alınan 990 PRO 2 TB modeli. Teknobiyotikten alınan modelin Bant kısmı Mat siyah ( keçe görünümlü ) ve GRİ lekeleri var. Amazondan gelen üründe Parlak bir bant var ve Gri lekeler yok.
Amazondan gelen ürün Magician da çalışıyor. Teknobiyotikten gelen ürün çalışmıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Adata, Lexar felan alın geçin.
Pahalı ürünlerin Sahteleri piyasada cırıt atıyor şuanda.

Kendinizin kandırıldığınızı hazmetmek çok zor ama artık en iyisi benim olsun derseniz bu durumlarla sık sık karşılaşacaksınız.

Kim bilir bu üründen kaç adet sattılar
Belkide haklısınız ancak teknoloji konusunda sorun yaşamamak için daha çok para verip, garantisi olsun diye Türkiyedeki satıcıdan (Amazon Germany'den değil) daha çok tavsiye edilen bir marka aldım ancak sonuç ortada.
 
Katılım
27 Şubat 2023
Mesajlar
165
Paylaştığınız ekran görüntüleri gerçekten bana yardımcı olacak cinsten. Evet bence de haklısınız sonuçta satın alınan SSD 990 PRO Orjinal ise Garanti kapsamı dışında kalmış dahi olsa Samsung Magician Programı ile çalışması gerekir. Sizden gelen yorumdan yola çıkarak belki de samsung servisi sorumluluk almamak için beni geçiştirmiş olabilir diye düşünmeye başladım..

Bir farklı konuya gelirsek Amazonun temin edip kendisinin ithal ettiği SAMSUNG 980 PRO 2 TB modelini de Amazondan satın aldım satıcısı Amazon'du kullanıyorum ve Samsung Tarafından garantili olduğu kabul ediliyor. Ayrıca magician programında da sizinki gibi çalışıyor.

Ancak 990 PRO 2TB modeli hiçbir şekilde yazılımsal olarak çalışmıyor.
İbrahim hocam benden sonra güzel bir şekilde açıklamış ve dediklerine katılıyorum. Görseller faydalı olacaksa ne mutlu bana umarım hakkınızı alırsınız.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,033,302
Mesajlar
9,312,797
Üyeler
163,814
Son üye
cikodurmaz
Top Bottom