TRENDYOL.COM TUKETICI HAKEM HEYETI RAPORUNU UYGULAMIYOR. KANUNLARA UYMUYOR

Clocker90

80+
Katılım
11 Mart 2024
Mesajlar
169
Reaksiyon skoru
50
Arkadaşlar merhabalar. 24.03.2023 tarihinde Trendyol üzerinden satıcısı trendyol olan Steelseries Sensei Ten mouse almıştım. Mart 2024'te arızalandı. Ürün arızalandığı için trendyolun yönlendirmesi sonucu ürünü servise gönderdim ve değişim istediğimi belirttim. Yaklaşık 2 hafta sonra Servis tarafından değişim raporu ile birlikte arızalı ürün bana teslim edildi. Ürünü değişim raporu ile birlikte trendyola gönderdim. Ürünün fiyatı 5 katına çıktığı için Kesinlikle para iadesi istemediğimi, hatta ürünü satın aldığım kredi kartını kapattığımı belirttim. 2 hafta trendyolun ürünü incelemesini bekledim ve aynı ürünün elinde olmadığını söylediler. Bende para iadesi kabul etmiyorum, ürünü tamir edin yada aynı ürünü başka yerden temin edip bana gönderin diye belirttim. Yaklaşık 2 haftada böyle bekledim ve geri dönüş olmadı. Tekrar müşteri hizmetlerini aradım ve destek talebi oluşturdular. Daha sonra bana sormadan kapatmış olduğum kredi kartına para iadesi yapmışlar. Tekrar müşteri hizmetlerini aradım ve benden fatura bedel iadesi için iban bilgisi istediler. Bende kabul etmedim ve 14/05/2024 tarihinde tüketici hakem heyetine başvurdum. 19/08/2024 tarihinde hakem heyeti beni haklı bularak 30 gün içerisinde tarafıma aynı ürünün gönderilmesi kararını verdi. Bu raporu trendyola gönderdim. 30 iş günü içerisinde hiçbir şekilde bana geri dönüş sağlamadılar. Müşteri hizmetlerini aradığımda sadece beklemem gerektiğini söylüyorlar. Yetkili biri tarafından aranma talebi oluşturuyorum arayan yok. 3 kez destek talebi oluşturdum geri dönüş yapmıyorlar. Maillere cevap vermiyorlar. Müşteri hizmetleri bizim yapacak birşeyimiz yok diye bilgi veriyor. 8.5 aydır ne yeni bir ürün alabildim nede paramı alabildim. Ürün göndermeleri için yasal süreleri biteli 2.5 ay oldu ve hala müşteri hizmetleri bekleyin cevabını veriyor. Benim bu aşamada yapmam gereken nedir ?
İcra yoluyla ürünün bedelini alabilirim fakat bu aşamada bana fatura bedeli mi iade edilecek. Fatura bedeli iade edilecekse ben neden Tüketici hakem heyetine başvurmuş oldum. Konuyla ilgili yardım edecebilecek arkadaş var mı ? nasıl bir yol izlemeliyim.
 
Böyle sonuçlanırsa tüketici hakem heyeti raporu çiğnenmiş oluyor. Ürünün güncel fiyatı üzerinden para iadesi yapılması gerekiyor
 
Arkadaşlar merhabalar. 24.03.2023 tarihinde Trendyol üzerinden satıcısı trendyol olan Steelseries Sensei Ten mouse almıştım. Mart 2024'te arızalandı. Ürün arızalandığı için trendyolun yönlendirmesi sonucu ürünü servise gönderdim ve değişim istediğimi belirttim. Yaklaşık 2 hafta sonra Servis tarafından değişim raporu ile birlikte arızalı ürün bana teslim edildi. Ürünü değişim raporu ile birlikte trendyola gönderdim. Ürünün fiyatı 5 katına çıktığı için Kesinlikle para iadesi istemediğimi, hatta ürünü satın aldığım kredi kartını kapattığımı belirttim. 2 hafta trendyolun ürünü incelemesini bekledim ve aynı ürünün elinde olmadığını söylediler. Bende para iadesi kabul etmiyorum, ürünü tamir edin yada aynı ürünü başka yerden temin edip bana gönderin diye belirttim. Yaklaşık 2 haftada böyle bekledim ve geri dönüş olmadı. Tekrar müşteri hizmetlerini aradım ve destek talebi oluşturdular. Daha sonra bana sormadan kapatmış olduğum kredi kartına para iadesi yapmışlar. Tekrar müşteri hizmetlerini aradım ve benden fatura bedel iadesi için iban bilgisi istediler. Bende kabul etmedim ve 14/05/2024 tarihinde tüketici hakem heyetine başvurdum. 19/08/2024 tarihinde hakem heyeti beni haklı bularak 30 gün içerisinde tarafıma aynı ürünün gönderilmesi kararını verdi. Bu raporu trendyola gönderdim. 30 iş günü içerisinde hiçbir şekilde bana geri dönüş sağlamadılar. Müşteri hizmetlerini aradığımda sadece beklemem gerektiğini söylüyorlar. Yetkili biri tarafından aranma talebi oluşturuyorum arayan yok. 3 kez destek talebi oluşturdum geri dönüş yapmıyorlar. Maillere cevap vermiyorlar. Müşteri hizmetleri bizim yapacak birşeyimiz yok diye bilgi veriyor. 8.5 aydır ne yeni bir ürün alabildim nede paramı alabildim. Ürün göndermeleri için yasal süreleri biteli 2.5 ay oldu ve hala müşteri hizmetleri bekleyin cevabını veriyor. Benim bu aşamada yapmam gereken nedir ?
İcra yoluyla ürünün bedelini alabilirim fakat bu aşamada bana fatura bedeli mi iade edilecek. Fatura bedeli iade edilecekse ben neden Tüketici hakem heyetine başvurmuş oldum. Konuyla ilgili yardım edecebilecek arkadaş var mı ? nasıl bir yol izlemeliyim.
İcraya başvurup güncel değer olarak talep edeceksin. Değer tespitini kendin yazman lazım. Faiz hesaplarını da ödeme emrine yazman gerekir. Thh ilamını talebine ekle. Aldığında 500, şu an 2500 ise 2500 ödemek zorundalar. Üretimi durdu piyasada yok ise misli özellikte mouseların güncel değerlerine göre ödeme yapmak zorundalar.
 
Güncel bedelinin alınabildiğini duymuştum ama cidden çok uzun bir süreç, galiba bilir kişi falan giriyordu devreye.
 
İcraya başvurup güncel değer olarak talep edeceksin. Değer tespitini kendin yazman lazım. Faiz hesaplarını da ödeme emrine yazman gerekir. Thh ilamını talebine ekle. Aldığında 500, şu an 2500 ise 2500 ödemek zorundalar. Üretimi durdu piyasada yok ise misli özellikte bir mouseların güncel değerlerine göre ödeme yapmak zorundalar.
Ürün kendi sitesinde şuan 80 euro'ya satılıyor. Direk 80 euro üzerinden icraya başvuracağım o zaman.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Güncel bedelinin alınabildiğini duymuştum ama cidden çok uzun bir süreç, galiba bilir kişi falan giriyordu devreye.
8.5 aydır bekliyorum. 1 ay içinde hakem heyeti kararını uygulamaları gerekiyordu 3.5 ay geçti uygulamadılar. Asla kanunlara uymuyor trendyol.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

İcraya başvurup güncel değer olarak talep edeceksin. Değer tespitini kendin yazman lazım. Faiz hesaplarını da ödeme emrine yazman gerekir. Thh ilamını talebine ekle. Aldığında 500, şu an 2500 ise 2500 ödemek zorundalar. Üretimi durdu piyasada yok ise misli özellikte mouseların güncel değerlerine göre ödeme yapmak zorundalar.
Hocam uyap üzerinden başvuru yapabilir miyim, yoksa direk icra müdürlüğüne mi gitmem gerekiyor?
 
Ürün kendi sitesinde şuan 80 euro'ya satılıyor. Direk 80 euro üzerinden icraya başvuracağım o zaman.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


8.5 aydır bekliyorum. 1 ay içinde hakem heyeti kararını uygulamaları gerekiyordu 3.5 ay geçti uygulamadılar. Asla kanunlara uymuyor trendyol.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Hocam uyap üzerinden başvuru yapabilir miyim, yoksa direk icra müdürlüğüne mi gitmem gerekiyor?
İmza şartı var. E-imza modülünüz varsa ya da mobil imza ile uyap üzerinden gönderebilirsiniz.
 
Öncelikle, Tüketici Hakem Heyeti (THH) kararına rağmen karşı tarafın yükümlülüğünü yerine getirmemesi hukuki bir ihlal teşkil ediyor. Şu anda izleyebileceğiniz yollar şunlardır:

1. İcra Takibi Başlatma

THH’nin verdiği karar bağlayıcıdır ve mahkeme kararına eşdeğerdir. Karşı taraf karara uymazsa, kararı icraya koyabilirsiniz. Bunun için şu adımları takip edebilirsiniz:

THH Kararını İcra Müdürlüğüne Götürün: Kararın bir örneğini alarak, Trendyol aleyhine ilamsız icra takibi başlatabilirsiniz.

Taleplerinizi Belirleyin: THH kararında ürünün aynen teslim edilmesi kararı yer aldığı için öncelikli talebiniz bu olmalıdır. Ancak ürün temin edilemiyorsa, bu durumda piyasa rayiç bedelini talep edebilirsiniz.

Piyasa Değeri Talebi: Ürün temin edilemiyorsa, o tarihteki fatura bedeli değil, ürünün bugünkü piyasa değeri talep edilebilir. Bunun için icra müdürlüğüne ürünün güncel fiyatının ödenmesi gerektiğini belirtebilirsiniz.


2. Piyasa Değeri İçin Ek Dava

Eğer icra müdürlüğü sadece fatura bedelini kabul ederse, hakkınızı mahkemede arayabilirsiniz. Bu durumda şunları yapabilirsiniz:

THH kararına uyulmadığı gerekçesiyle Tüketici Mahkemesine başvurun.

Talebiniz, ürünün bugünkü piyasa bedeli üzerinden ödeme yapılması ya da ürünün aynen teslim edilmesi olmalıdır.


3. Cezai İşlem için Şikayet

Trendyol’un, bağlayıcı bir kararı uygulamaması Tüketici Kanunu’na aykırıdır. Bu nedenle:

Ticaret Bakanlığına Şikayet Edin: Trendyol'un THH kararını uygulamaması nedeniyle e-Devlet üzerinden Ticaret Bakanlığı'na şikayette bulunabilirsiniz.


4. Avukat Desteği

Bu tür süreçler karmaşık olabileceğinden bir avukattan profesyonel destek almayı düşünebilirsiniz. Özellikle icra takibi sırasında yapılacak yanlış bir işlem süreci uzatabilir.

5. Sonuç Odaklı İlerleyin

THH’nin kararına uygun olarak ürünün aynen teslim edilmesi ya da piyasa bedelinin tarafınıza ödenmesi gerektiğini net bir şekilde belirtin.

Eğer halen sonuç alınamazsa, icra yoluyla Trendyol’un mal varlığına haciz koydurma hakkınız doğar.


Önemli Not:

Trendyol'un ödeme yaptığı ve sizin kabul etmediğiniz eski kredi kartı konusu, bankadan bu ödemenin size aktarılıp aktarılamayacağıyla ilgili bir işlem gerektirir. Eğer bu durumu tamamen reddediyorsanız, bunu mahkemede ayrıca belirtmelisiniz.

Her aşamada taleplerinizi açık ve net şekilde
dile getirin. Size sabır ve başarı dilerim!
 
Öncelikle, Tüketici Hakem Heyeti (THH) kararına rağmen karşı tarafın yükümlülüğünü yerine getirmemesi hukuki bir ihlal teşkil ediyor. Şu anda izleyebileceğiniz yollar şunlardır:

1. İcra Takibi Başlatma

THH’nin verdiği karar bağlayıcıdır ve mahkeme kararına eşdeğerdir. Karşı taraf karara uymazsa, kararı icraya koyabilirsiniz. Bunun için şu adımları takip edebilirsiniz:

THH Kararını İcra Müdürlüğüne Götürün: Kararın bir örneğini alarak, Trendyol aleyhine ilamsız icra takibi başlatabilirsiniz.

Taleplerinizi Belirleyin: THH kararında ürünün aynen teslim edilmesi kararı yer aldığı için öncelikli talebiniz bu olmalıdır. Ancak ürün temin edilemiyorsa, bu durumda piyasa rayiç bedelini talep edebilirsiniz.

Piyasa Değeri Talebi: Ürün temin edilemiyorsa, o tarihteki fatura bedeli değil, ürünün bugünkü piyasa değeri talep edilebilir. Bunun için icra müdürlüğüne ürünün güncel fiyatının ödenmesi gerektiğini belirtebilirsiniz.


2. Piyasa Değeri İçin Ek Dava

Eğer icra müdürlüğü sadece fatura bedelini kabul ederse, hakkınızı mahkemede arayabilirsiniz. Bu durumda şunları yapabilirsiniz:

THH kararına uyulmadığı gerekçesiyle Tüketici Mahkemesine başvurun.

Talebiniz, ürünün bugünkü piyasa bedeli üzerinden ödeme yapılması ya da ürünün aynen teslim edilmesi olmalıdır.


3. Cezai İşlem için Şikayet

Trendyol’un, bağlayıcı bir kararı uygulamaması Tüketici Kanunu’na aykırıdır. Bu nedenle:

Ticaret Bakanlığına Şikayet Edin: Trendyol'un THH kararını uygulamaması nedeniyle e-Devlet üzerinden Ticaret Bakanlığı'na şikayette bulunabilirsiniz.


4. Avukat Desteği

Bu tür süreçler karmaşık olabileceğinden bir avukattan profesyonel destek almayı düşünebilirsiniz. Özellikle icra takibi sırasında yapılacak yanlış bir işlem süreci uzatabilir.

5. Sonuç Odaklı İlerleyin

THH’nin kararına uygun olarak ürünün aynen teslim edilmesi ya da piyasa bedelinin tarafınıza ödenmesi gerektiğini net bir şekilde belirtin.

Eğer halen sonuç alınamazsa, icra yoluyla Trendyol’un mal varlığına haciz koydurma hakkınız doğar.


Önemli Not:

Trendyol'un ödeme yaptığı ve sizin kabul etmediğiniz eski kredi kartı konusu, bankadan bu ödemenin size aktarılıp aktarılamayacağıyla ilgili bir işlem gerektirir. Eğer bu durumu tamamen reddediyorsanız, bunu mahkemede ayrıca belirtmelisiniz.

Her aşamada taleplerinizi açık ve net şekilde
dile getirin. Size sabır ve başarı dilerim!
Hocam vakit ayırıp mesajımı okudugunuz ve detayli bilgilendirme yaptığınız için çok teşekkür ediyorum.
 
Hocam vakit ayırıp mesajımı okudugunuz ve detayli bilgilendirme yaptığınız için çok teşekkür ediyorum.
Dostum son durum ne oldu? Umarım kazanmışsındır bu gevşekler karşısında
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,096,332
Mesajlar
9,859,624
Üyeler
174,346
Son üye
rmastera_31
Geri
Top