Paylaşımcı
80+
- Katılım
- 28 Ağustos 2022
- Mesajlar
- 409
Değerli arkadaşlar .
Yukarıda ki videoyu gördükten sonra ; buraya yazmak istedim ve deneyimlerimi sizinle paylaşmak istedim .
Öncelikle ; satıcı / satıcılar , Mağazalar / alışveriş siteleri .. bunları belirtmeyeceğim .
Çünkü belirttiğim takdirde ; bu tür deneyimleri halka açık alanlarda paylaştığım için ; sansüre maruz kalacağım veyahut engelleneceğim .
Bu yüzden ; süreğen şekilde yaşadığım bu kötü deneyimleri sizlere aktararak ; yaşanacak mağduriyetlerin önüne geçmek istiyorum .
1 = Türk satıcılardan / mağazalardan / alışveriş sitelerinden yaptığım alışverişlerde yaşadığım sıkıntılar ?
Türkiye'nin bilinen ve marka değeri çok yüksek ; önde gelen alışveriş sitelerinden yaptığım alışverişlerde ; geçtiğimiz aylarda ; süreğen şekilde şu kötü deneyimleri yaşadım .
İki ürünüm sahte geldi , Farklı satıcılardan temin ettiğim aynı kategoride beş ürün bozuk geldi , Bir kaç ürünümde ayıplıydı .
Bu süreçlerde ciddi sayılabilecek bir maddi kayıp yaşadım , zaman kaybı / stres / kırgınlık bunları belirtmeme gerek yok .
2 = Yakın zamanda yaşadığım trajikomik mağduriyetler ?
Termal macun :
Bunlardan iki tanesi beni çok etkiledi . İkisi de aslında aynı sorunun bir parçasıydı . Mağduriyetimi iki dolambaçlı yolla giderebildim .
Birincisi termal macun . Her seferinde ; 400 / 500 TL ve üzeri siparişler geçtim . Bir tanesi sahte geldi Orjinal fiyatına . Onu bir hafta uğraşarak iade edebildim .
Ürünün içinden ne bir doğrulama kartı çıktı , Ne de ürünün ucu mühürlüydü . Bir hafta boyunca sahte ürünün iadesiyle uğraşmak zorunda kaldım .
( Bu süreçte bilgisayarı kullanamadım . 1 hafta )
İlgili termal macunun Türkiye dağıtımcısı / distribütörünü bulup yazıştım . Kendilerinden satıcı adresi aldım . Distribütörün söylediği satıcıdan termal macunu temin ettim .
Termal macun geldiğindeyse ; zamanı geçmişti . Kullanım ömrü geçmiş olan termal macunu gönderdiler . Sonuç olarak bıkkınlık geldi ve idareten ürünü uygulamak zorunda kaldım .
( Bu süreçlerde bilgisayarı kullanamadım 2 hafta )
Sonuç olarak 500 TL zarar peki bitti mi ? bitmedi .
2 haftalık süreçten sonra ; bilgisayarımı idareten kullanmak için ödediğim 500 TL ' den sonra ; bu sıkıntıyı atlatabilmek için ; şehrimdeki yerel bir mağazadan ; ihtiyacımı ; ellerinde mevcut olan bir ürünü temin ederek gidermek istedim .
300 TL civarı bir ödemeyi de gerçekleştirdikten sonra ; bu sorunu atlatırım diye düşündüm ama yanılmışım .
Temin ettiğim ürün hatalı üretim ; macun özelliğini yitirdi ve sonuç olarak ; toplamda 800 TL bir zarara ulaşmış oldum .
( İşbu süreçteyse bilgisayarı yük altına sokmaksızın kullanarak devam ettim . Sıcaklıktaki ani değişikliklerden dolayı )
Ürünün iletkenlik ve viskozite değerleri ; dikkate alınarak seçildi .
Peki bu sorunumu nasıl hallettim ?
İşyerinde kullanmak üzere bilgisayar topluyordum . Kule tipi soğutucu almıştım işlemci için . Yeni nesil bir işlemci ve soğutucu almıştım . Haliyle üretim tarihleri yeniydi . Kule tipi soğutucunun içinden uygulamak üzere şırıngalı bir termal macun çıktı .
İşyerinde kullanmak üzere topladığım bilgisayara bunu uyguladığımda ; verim alınca ; şırıngada kalan macunu bahsettiğim diğer bilgisayara uyguladım ve bütün sorunlarım düzeldi .
Yani temin ettiğim yeni üretim bir kule tipi soğutucunun ; içinden çıkan şırıngalı termal macun sayesinde ; bu sorunumu giderebildim .
İşlemci / Ekran kartı fanı :
Türkiye'nin önde gelen alışveriş sitelerinden ; farklı satıcılardan ; ayrı ayrı ; üç kez fan siparişinde bulundum .
Toplamda 1000 TL civarı bir ödeme gerçekleştirdim ve hepsi elimde patladı . Biri bir kaç günlük kullanımdan sonra çalışamaz hale geldi . İkincisi kulakları sağır eden bir cızırtı sesiyle çalışıp duruyordu . Ayrıca bilgisayar açılıp kapanınca bazen çalışmayı durduruyordu .
Montajı da gerçekleştiği için ; iade sürecine de gitmiyordum . Hakkımız üçtür diyerek ; yine farklı bir satıcıdan üçüncü kez sipariş ettim .
Yine kulakları sağır eden bir cızırtı sesi sürekli ve çalışmama sorunları .
( Bu süreçlerde bilgisayarı 2 hafta kullanamadım )
Kendim bir çözüm bulmaya karar verdim , Fanların içini açtığımdaysa ilk sipariş ettiğimin motorunun bozuk olduğunu gördüm ; üçüncüsünün ise pervanesi .
Trajikomiktir : Dönüşümlü olarak kullanmaya başladım . Elimde 2 adet pervane ve 1 adet motor var . 2 adet pervaneyi dönüşümlü kullanarak ; fanı çalıştırmaya başladım .
Bu süreçte ; Türk alışveriş sitelerindeki bütün hesaplarımı kapattım . Karar verdim ve hiçbir Türk satıcı mağaza alışveriş sitesi alışveriş yapmıyorum .
Peki bu sorunu nasıl çözdüm ?
Yurt dışından fanı sipariş etme kararı aldım . Yurt dışından sipariş gelesiye kadar da ; 2 adet pervaneyi 1 adet fan motorunda dönüşümlü olarak kullanma kararı aldım .
Sipariş ettiğim ürün 10 gün içinde uçakla İstanbul'a ulaştı . Gümrük ve diğer işlemler için ; 10 gün kadar daha bekledi .
20 gün sonra da ürün elime ulaşmış oldu .
Ürüne döviz kuruyla TL değeriyle : 800 TL verdim . 70 TL ' de gümrük vergisi ve diğer işlemler için ödedim .
20.günün sonunda yurt dışından sipariş ettiğim fanı taktım , ve o gün bugündür sorunsuz ve sessiz bir şekilde ; rahat rahat kullanıyorum .
Sonunda bilgisayarımı sorunsuz ; rahat bir şekilde kullanmaya başladım .
Peki neden böyle oluyor ? Sorunun kaynağı nedir ?
Bu hususta derinlemesine araştırma yapma fırsatım oldu , Türkiye'de sahte fason ürün sektörü ; Bir Trilyon dolara ulaştı ulaşacak .
Birebir aynı ambalajı kopyalayan bir kaç fabrika haricinde ; merdiven altı bir çok ambalaj üretim hatları kuruldu .
Neredeyse bir ürünün sıfırıyla aynı ambalaj bire bir kopyasıyla üretiliyor .
Kutusu açılmış ürünler ; makineler alet ve gereçlerle tekrardan ; ambalajlanıyor .
Üstüne üstlük : üretim hattından hatalı çıkan , hatalı ve ayıplı , sorunlu arızalı ürünler , kullanım ömrünü doldurmuş ürünler ülkemizce ithal edilip ; ülkemize gönderilip ; satışı yapılıyor .
Outlet / teşir ürünleri bile .. orjinal fiyatlarına satılıyor .
Kutusu açılmış , iade edilmiş , kullanılmış , ikinci el ürünler .. ambalajlanıp tekrardan satışa sunuluyor orjinal fiyatıyla .
Peki biz Türk değil miyiz ? Neden kendi insanımız bize bunu yapıyor ?
Türkiye'de milliyetçilik ; fason milliyetçilik . Aslında milliyetçilik yok ; sadece şahsi çıkarlarımızı korumak için dokunulmaz olmak için ; yapıyoruz milliyetçiliği .
İstatistiki veriler doğruluyor ki ( Dünya değerler araştırması gibi ) Dünya'da birbirine güvenmeyen insanların ; en fazla olduğu ülke Türkiye .
Sosyokültürel bir gerçeklik ve ne yazık ki bu bizim değişmez bir parçamız haline gelmiş . Primitif ve Tribal bir yaşantıya sahibiz .
İlişkilerimiz de , Tribalistik ve primitif etkileşimler çoğunluğu oluşturuyor .
Ne yazık ki ; Diaspora dediğimiz Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımız bile ; İstatistiki veriler doğruluyor ki .. Bir birlerine güvenmiyorlar ve bir birleriyle herhangi bir etkileşime girmek istemiyorlar .
Öyle ki ; Yurt dışında yaşayan Türkler , Yurt dışına gelecek olan Türklere ; Türklere güvenmeyin ; Alım satım ticaret işine girmeyin , Mümkünse Türklerle çalışmayın gibi önerilerde bulunuyorlar .
Çünkü Yurt dışında yaşayan Türkler bile diaspora olmalarına rağmen ; bir birlerine kötülük yapmaktan ve bir birlerine zarar vermekten geri durmuyorlar .
Tüm bunların altında yatan nedende ; Bizim yetiştiriliş büyütülüş şeklimiz . Sosyokültürel öğelerimiz , değerlerimiz , amiyane tabir kültürümüz .
Eğitimsizliğimiz , iki adım öteyi göremeyişimiz ve sürekli dürtülerimiz ve güdülerimiz ile hareket ediyor oluşumuz .
Bu yüzden sürekli bir birimize zarar veriyor , Amasyalı bardağı biri olmaz ise biri daha deyip , maksimum fayda göresiye kadar ve tatmin olasıya kadar birbirimize zarar veriyoruz .
Bu ayıbımızı da fason milliyetçilik ile fason muhafazakarlık ile ; belli başlı kalıplara girerek rutinleri uygulayarak örtüyor ve sürekli kendimizi överek asıl olan halimizi saklıyoruz .
Bu yüzden bu uyarıda bulunmak istedim . Ticaret alım satım sektörümüz tamamen bitmiştir arkadaşlar .