İyi bir şey değil konu zaten genellemek, en basiti ben şu başlıktan rahatsız olmam çünkü iyi niyetle ne demek istediğinize bakarım. Ama buna takacak gördüğü gibi sağa sola şikayet edecek insanlar var. Yapıcı & olumlu dil kullanmak her zaman iyidir. Maalesef son senelerde bu e-ticaretin cılkı çıktı, hemen hemen konudaki tüm aktarımlara katılıyorum, amazon.com.tr'den aldığım laptop bozuk çıktı mesela, bozuk halde en az 2 defa satılmıştı, yine satılmıştır, kim servise gönderirse artık. Aynısı Hepsiburada'da başıma geldi aynı ay.
Burada sorun doğru düzgün bir e-ticaret yasamız yok, en basiti ürün iadeleri ile ilgili yeni bir karar çıktı, tekstil ürünlerine gelsin sadece çünkü haklı bir durum.
Ki bu yeni başlayan bir süreç değil,
Paypal kapalı,
Amazon globaller ya kapalı ya dev gibi vergili,
Aliexpress vs. takip eden kalmadı, sonuç zaten e-ticarete yönelmek zorunda bırakan üç kağıtçı esnaf tayfasından e-ticaret ile almak zorunda bırakıldık.
Ve hepsi bir yana kazanılmış hakların kaybı olmamalı ve herhangi bir suçtan, bu ayıplı ürün, kargo hatası vs. kazanç sağlayan satıcılar mevcut. Suçtan fayda sağlanamaz, bu hukuk ilkesi tüm ilgili süreçlere, alanlara uygun hale getirilmeli.
Hepsini toparlarsak, bu forumda Türk genel olarak kampanyalarda Türk firmaları ve pek çok kez son kullanıcıya kazanç sağlayan kampanyalar yapılıyor burada; genellersek onların hakkını, yaptığı işleri, verilen emekleri hiçe saymış oluruz.
Ama maalesef herhangi bir forum "marka kötüleme ile ilgili" sonradan başını hukuki yollardan bin tane derde sokacak konularda nötr olmak zorunda, şu an ki söylem içerisinde.